Svi uspešni oglašivači imaju nešto zajedničko – postaju sve više inovativni!

Konferencija medijskih trendova SEMPL, koja će se održati 23. i 24. novembra u hotelu GH Bernardin u Portorožu, već 19. godinu zaredom, okupiće na jednom mestu rukovodioce marketinga i marketinške komunikacije, brend menadžere, prodavce oglasnog prostora u medijima, medijske planere i stratege, advertajzing kreativce i sve one koji utiru put medijskim trendovima i uspešno ih implementiraju.

O novim trendovima u medijskoj industriji, ali i o tome kako se stiže do epiteta najveće regionalne konferencije, organizatori konferencije razgovarali su sa Valerijom Prevolšek, prvom damom SEMPL konferencije i direktorkom Media Pool agencije.

Disruptivni poslovni modeli i nove tehnologije danas su zastupljeni u svim industrijama. Kako se mediji suočavaju sa tom novom realnošću?
Disrupcija je izraz, buzzword, koji danas svi mnogo koriste. Moram da priznam da meni lično, nije baš bliska. Ali njen uticaj je neminovan. Činjenica je da živimo u novoj realnosti, koju treba prihvatiti i prilagoditi joj se. Mnogo više danas, nego ikada ranije, kompanije moraju, ne samo da prate trendove, već i da ih kreiraju. To se odnosi i na organizaciju događaja, kakav je SEMPL. Da biste se našli među najboljima, morate stalno učiti, pratiti, kreirati nove trendove.

Nestrpljivi smo da zavirimo u ovogodišnji program. Otkrijte nam koga će učenici imati priliku da čuju u 24. i 25. novembra u Portorožu?
U programskom delu uvek pokušavamo da iznenadimo svežim izborom sadržaja. Tako će biti i ove godine na čelu s britanskom zvezdom Susie Dent koja je po profesiji leksikografkinja. Ona će govoriti o uticaju reči na komunikaciju i marketing. Zatim, ugostićemo Nicka Bicanica, koji važi za najvećeg vizionara na području mobilne tehnologije i veštačke inteligencije u Silikonskoj dolini. Tu je i Jamie Turner, poznati marketinški savetnik koji redovno gostuje u programu televizijske kuće CNN, Joe La Pompe, maskirani lovac na plagijatore u oglašavanju, Justin Rezvani, direktor kompanije Amplify iz SAD, koji se bavi influencer marketingom. To je, naravno, samo nekoliko imena. Vrlo brzo će nam se priključiti i ostali predavači koji će se pobrinuti da 19. SEMPL bude izuzetno zanimljiv. Osim toga, pripremamo još noviteta. To se prvenstveno odnosi na neklasična predavanja. Ovogodišnje učesnike očekuje još više sadržaja, radionice ćemo proširiti na dve bine, pa će se program odvijati na tri scene istovremeno.

Nedavna istraživanja su pokazala da oglašivači u regionu i dalje najveći deo budžeta usmeravaju na TV oglašavanje. Kakva je situacija u svetu? Da li kaskamo za drugim zemljama u Evropi, na zapadu? Kako će se ovaj trend menjati u narednim godinama?
U svetu se najveći deo budžeta usmerava na digital i TV. Što se digitala tiče, kasnimo, ali i kod nas ovaj trend postaje sve zastupljeniji. Naravno, mi smo mnogo manje tržište i imamo sopstvene specifičnosti. Ali verujem da će se i ovo menjati u narednim godinama – investicije u oglašavanje pratiće konzumaciju medija od strane potrošača/javnosti, a znamo koliko se to brzo menja. Svi mediji, posebno internet, moraće više da rade na metrikama, koje će omogučiti kredibilnije praćenje efikasnosti u odnosu na investicije.

Koje su se novosti dogodile u medijskoj industriji i na medijskom tržištu od prošle godine?
Iza nas je vrlo dinamičan period razvoja. U svetu se sve vrti oko veštačke inteligencije, gde se vodi
teška borba za prevlast među glavnim igračima. Na tom području razvoj je znatno pretekao i najoptimističnije prognoze. Računari danas prave vrlo viralne stvari i zanimljivo će biti videti kako će taj razvoj promeniti i našu industriju. Velike baze podataka (big data), nisu više tako »in« kao što su to bile pre nekoliko godina, kada smo svi bili ubeđeni da ćemo se baviti samo analizom podataka.
Sve više se pokazuje da su saznanja u marketingu, do kojih dolazimo pomoću podataka, korisna, ali stara dobra kreativnost se ipak vraća na sto. Treća velika stvar, kojoj se u svetu posvećuje mnogo pažnje, jesu merljivost, vidljivost i problem metrika u oglašavanju.

I na domaćem terenu se dešava dosta toga. U poslednje vreme se, nažalost, svi mnogo bavimo situacijom sa Agrokorom, koji jeste i apsolutno će mnogo toga promijeniti ne samo na hrvatskom tržištu već i u celoj regiji. Ali, nije sve tako crno – mnogo dobrih, inovativnih i kreativnih projekata se radi što znači da je oglašavanje dobilo nazad malo hrabrosti i drskosti koji su u vreme krize bili prilično zatrti. Takođe, nekoliko poslednjih godina intenziviran je i trend povezivanja agencija, bilo da se radi o povezivanju lokalnih s međunarodnim mrežama, bilo regionalno u okviru mreža. Da li će to značiti svežinu i u smislu kvaliteta i prenosa znanja, vreme će pokazati. Lično, računam na to, jer neke od tih priča sigurno idu u pravom smeru.

Više informacija o konferenciji SEMPL pronađite na sajtu http://www.sempl.si/


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari