Najpoznatija flašica kao inspiracija domaćih umetnika

Domaća umetnička scena je tokom protekle decenije doživela značajnu ekspanziju i naši umetnici dobijaju brojna priznanja svog talenta, izlažući i stvarajući širom sveta. Koliko su street art, grafički dizajn i eksperimentisanje sa digitalnim formatima uticajni u mejnstrim kulturi, najbolje ilustruje odluka Coca-Cole u Srbiji da kreira ograničenu seriju staklenih flašica u saradnji sa šestoricom vrhunskih domaćih umetnika.

Kao lokalni dodir Taste the feeling kampanji, Coca-Cola je odlučila da uz pomoć šest sjajnih umetnika stvori šest različitih stilova i umetničkih izraza, inspirisanih čulnim senzacijama koje izaziva ispijanje najpoznatijeg pića na svetu.

Bilo je veoma izazovno, zadatak je bio zahtevan, ali umetnicima je data puna sloboda da svoje ideje i inspiraciju pretoče u dizajn koji do sada u Srbiji nije viđen. Autori su bili odvažni i dovoljno hrabri da se u potpunosti izraze. Zahvaljujući ovoj nesvakidašnjoj saradnji u odabranim barovima i kafićima tokom leta će se naći bočice koje su toliko dobre i atraktivne da mogu da se nađu i u najprestižnijim Njujorškim barovima!

Dizajn i stil ovih šest bočica potpisuju Bratislav Milenković, Braća Burazeri, Nikola Mihajlović Kori, Artez, Linnch i Vuk Ćuk. Već poznati u Srbiji i širom sveta, oni su se odlučili za jedno čulo i prikazali na koji način doživljavaju izgled, miris, zvuk, kao i dodir najpoznatije flašice na planeti! Pre njih, Coca-Cola je bila inspiracija brojnim umetnicima 20. veka, među kojima su Endi Vorhol, Salvador Dali, Rejmond Levi i Žan Pol Gotije. Kako je bilo kreirati nove flašice u Srbiji, znajući koliko je zadatak interesantan ali nimalo lak, pričaju umetnici za City magazin.

Coca-Cola limitirana serija flasica

Artez
Artez je jedan od najpoznatijih street art umetnika Srbije. Svoj trag je ostavio u mnogim evropskim gradovima – Berlinu, Zagrebu, Helsinkiju, Rimu, Bukureštu, Parizu, ali u u brojnim gradovima širom Argentine, Brazila i Indije. U pauzama između putovanja živi i radi u Beogradu. Njegov prvi grafit osvanuo je u dvorištu 14. gimnazije, a široj javnosti je postao poznat po sjajnom grafitu u Sao Paulu koji je inspirisan filmom Ko to tamo peva. Za sebe kaže da sve radi obrnuto – prvo je naučio da crta na velikim formatima, a tek kasnije je počeo da radi manja dela! Do sada se nije susretao sa dizajnom pakovanja, a jedan od najvećih izazova mu je bilo to što je Coca-Cola dostupna izuzetno velikom broju ljudi! Kaže da je uspeo da ostane dosledan stilu po kome ga ljudi prepoznaju.

On je imao zadatak da kroz svoj dizajn oživi čulo mirisa. Koncept iza svog rešenja zasnovao je ilustracijama cveća čiji ga miris podseća na Coca-Colu. Tako se na njegovom dizajnu nalaze elementi meksičke limete, cimeta sa Madagaskara, vanile iz Indonezije, malazijskog morskog oraščića, korijandera, kao i cvetova limuna i pomorandže. Kako je istakao ova „džungla“ elemenata je potrebna da se dobije miris koji on doživljava kada otvori Coca-Colu.

Braća burazeri
Radove ovog poznatog dua, koji stoje iza brenda „DechkoTzar“ i kampanja kao nekadašnji članovi kreativnog tima B92, već godinama nosimo, kupujemo i poklanjamo dragim osobama. Od 2011. oni vode svoj studio i potpisuju brojne kampanje, sarađuju sa festivalima i brojnim umetnicima. Kažu da vole da pruže ljudima nešto u čemu će se osećati dobro.

Veliki su poštovaoci soulful muzike i kolekcionari ploča, te su inspirisani čulom sluha hteli da kreiraju dizajn koji će preneti specifičnu energiju koju ova muzika nosi sa sobom. Koristeći različite elemente, teksture, boje i pozitivnu energiju za koju smatraju da nas okružuje čak i kada je ne vidimo, stvorili su razigranu i veselu flašicu. Njima je kao glavni motiv poslužilo leto, godišnje doba koje je ispunjeno muzikom i pozitivnim vibracijama. Muzika je neizostavni ovog godišnjeg doba, a ples jedna od osnovnih komponenti muzike. Zato je njihova flašica u znaku gruva! Ako uz njihovu flašicu poželite da odvrnete muziku, igrate i zaljubite se, onda su napravili dobru stvar!

Domaći umetnici

Bratislav Milenković
Freelance ilustrator, čiji su radovi objavljivani u Njujork tajmsu, Gardijanu i izlagani na preko 30 izložbi. Član je Synergy Art-a, renomirane Londonske ilustratorske agencije. Do sada je imao priliku da radi sa velikim brojem klijenata širom planete iz sfere izdavaštva, brendinga i advertajzinga. Radovi su mu izlagani kako u zemlji tako i u inostranstvu ali i objavljivani u brojnim publikacijama o dizajnu i ilustraciji. Posebna strast mu je eksperimentisanje sa bojama i oblicima.

Prilikom kreiranja nove staklene bočice predstavio je čulo vida vrstom iluzije koju Coca-Cola stvara na prvi pogled. Njena boja naizgled deluje kao crna, ali se već na drugi pogled otkriva čitav spektar boja unutar flašice. On je vizuelno pokušao da dočara igru boja koja se dešava pred našim očima koristeći mehuriće i vatromet kao osnovne elemente, stvarajući jednu sasvim novu harmoniju.

Linnch
On je momak koji se igra sa izmišljenim karakterima, obrnutom logikom i svetom koji se topi. Linnch u svojim radovima često obrađuje socijalne fenomene, na zabavan ali ponekad sa efektom šoka. Kaže da crtanju posvećuje čak 10 sati dnevno! Koautor je čak dva festivala, a interesantno je da je animirao i spot za pesmu Dinamida, sastava Who See.

Ovog puta, inspirisan dodirom, imao je zadatak da kroz svoj rad rekonstruiše čulo dodira. Kako je kazao prvi kontakt sa Coca-Colom je eksplozivan i energičan, praćen intenzivnim osećajem sreće – osećaj koji je pokušao da prenese na svoj rad tako što je njegov dizajn ispunjen interakcijom raznih elemenata. Po njemu, ključni elementi Coca-Cole su energija, mehurići i cool efekat.

Nikola Mihajlović Kori
Umetnik koji sebe opisuje slobodnim čovekom voli da pojednostavljuje stvarnost, ne remeteći lepotu realnosti. Izražava se apstraktno, ovaj arhitekta po profesiji autor je brojnih murala u javnim prostorima. Ako ga pitate da vam kaže nešto interesantno o sebi, reći će vam da voli da jede jogurt sa slatkišima, dakle hrabro spaja na prvi pogled nespojivo!

On je interpretirao čulo sluha kroz svoj rad. Prema njemu, zvuk Coca-Cole je više od zvuka pića, već predstavlja zvuk života, pozitivan je i u sebi sadrži radost. Inspiracija ga je tako odvela do Betovenove „Ode radosti“ te je nastala jedna vedra, muzička flašica prošarana plavetnilom neba i sunčevih zraka. Kaže da mu je tokom rada bilo najizazovnije da prenese doživljaja zvuka vizuelnim putem.

Vuk Ćuk
Vuk Ćuk je mladi vizuelni umetnik koji je studirao je u Beogradu, Beču i Antverpu. Izlagao na preko 25 izložbi u Srbiji, Nemačkoj, Austriji, Danskoj, Italiji, Češkoj, Sloveniji, Americi i Kini. Autor je brojnih projekata u javnom prostoru, između ostalih i murala na Fakultetu primenjenih umetnosti u Karađorđevoj ulici. Dobitnik nagrada MAK muzeja u Beču, Nagrade za crtež iz Fonda Vladimira Veličkovića i Nagrade za slikarstvo Miodrag Vujačić Mirski. Bavi se slikanjem, digitalnom umetnošću, crtanjem i voli skulpturu.

On se pozabavio čulom mirisa i povezao ga sa asocijacijama koje određeni miris prizivaju u našem sećanju. Boje koje je koristio u svom dizajnu su tu da dodatno istaknu poruke optimizma i radosti koje Coca-Cola nosi sa sobom. U ovom projektu kaže da je uživao jer je dobio potpunu slobodu da se izrazi i kreira flašicu koja u potpunosti oslikava njegov doživljaj mirisa Coca-Cole.

Zvaničan haštag pod kojim možete pratiti sva dešavanja u okviru kampanje je #cocacolalimited


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari