SVET – Rast popularnosti mobilnih aplikacija i platformi nastavlja se i u 2016. godini, zaključuju autori istraživanja State of the News Media 2016.
Izveštaj američkog istraživačkog centra Pew Research Center o stanju medija u 2016. godini naglašava kontinuirani uticaj digitalnih tehnologija na novinarstvo. Prema podacima koje su prikupili istraživači Centra, skoro 50% odraslih Amerikanaca vesti dobija sa Facebook-a, dok je cirkulacija štampanih dnevnih novina pala za 7 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Prihodi od oglašavanja za štampane medije doživeli su najveći pad od 2009. godine, dok je ulaganje u reklame na mobilnim platformama u istom periodu poraslo za 65 posto.
Iako je ovo značajan procenat, on zapravo pokazuje i usporavanje rasta za digitalne platforme, kod kojih su se ti procenti prethodnih godina merili u trocifrenim brojevima. Ipak, oglašavanje na mobilnim platformama u 2015. godini činilo je 17 posto ukupnog ulaganja u oglašavanje u medijima uopšte.
Pet najvećih internet kompanija (Google, Facebook, Yahoo, Microsoft i Twitter) zaradili su 65 posto od 59,6 milijardi dolara potrošenih na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini.
„Podaci sve jasnije pokazuju da uticaj ovih kompanija ide dalje od poslovnog i ulazi u samu suštinu novinarske industrije“, kaže se u uvodu izveštaja.
Način na koji korisnici dolaze do vesti takođe je značajan pod uticajem rasta mobilnih tehnologija. Od 110 najpopularnijih izvora informacija – uključujući i televizijske kuće i digitalne izdavače – 99 ih ima više poseta na mobilnoj nego na desktop verziji veb sajta.
Izvor i foto: media.ba