today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako se boriti protiv adblockera?

Šta je ad blocking i kako funkcioniše
Ad blocking je tehnologija koja omogućava blokiranje prikaza oglasa pre nego što ih browser učita. Detaljno objašnjenje možete pronaći na http://en.wikipedia.org/wiki/Adblock.

Osnovni problem leži u tome što su sadržaj i njegova monetizacija nedovoljno povezani, tako da suštinski nije preterano komplikovano blokirati prikaz oglasa. Sadržaj i oglasi se čak, u najvećem broju slučajeva, ne nalaze na istom serveru, na istoj tehnologiji i na istoj infrastrukturi. Tehnički je jednostavno identifikovati tagove i time jasno odvojiti deo sadržaja za koji znamo da je oglasna poruka i sprečiti njegovo prikazivanje.

Cela ad blocking tehnologija ne bi bila toliko razvijena da iza nje ne stoji zajednica koja svakodnevno ažurira liste domena, strukture URL-ova i prati kodove koji prikazuju oglase. Najpoznatija ovakva lista je Easylist i sadrži preko 80.000 unosa iz domena tehnologije i formata za serviranje oglasa.

Zašto je bitno boriti se protiv ad blockinga?
Ukratko, izdavači moraju zaraditi novac. Konzumenti sadržaja ne smeju biti previše ometani oglasima. U suprotnom slučaju, ceo ekosistem digitalnog oglašavanja će biti nefunkcionalan i kreatori sadržaja će prestati da postoje, a to nikome ne ide u prilog.

Po istraživanju koje je uradila kompanija Adobe, u 2015. godini ad blockeri su “pojeli” skoro 22 milijarde dolara u online oglašavanju. Samo zamislite koliko je to plata i koliko bi se porodica moglo izdržavati od tolikog novca. E upravo zbog toga se svi moramo boriti protiv ad blockinga!

Suština ad blockinga, koju vrlo malo korisnika razume, je da njihovim korišćenjem praktično svoje omiljene sajtove finansijski upropašćavaju.

Šteta je više nego finansijska, ona je egzistencijalna. Rast ad blockera je došao u trenutku kada se finansijski sistem u medijskoj industriji stabilizovao i ustalili su se načini monetizacije sadržaja. Mediji su nesvesno ignorisali jednostavnu činjenicu – digitalni oglasi su drugačiji, pokretni, često vrlo iritantni. Oni prate korisnika. A korisnici su dobili mogućnost koju nemaju u printu ili OOH – mogu da obrišu ove oglase!

Za medije, ad blockeri su nešto što je svima poznato, ali gotovo niko ne govori o njima, bar u Srbiji. Sa druge strane veliki medijski sistemi u svetu se vrlo aktivno bore protiv ad blockinga. Ali, ova borba je veoma teška, pogotovo zbog činjenice da korisnici ne vole oglase. U pomenutom istraživanju koje je uradio Adobe, čak 80% ispitanika je izjavilo da ne bi platili čak ni najmanju sumu novca da bi onemogućilo oglase. Po istraživanju koje je sproveo Reuters, samo 11% ispitanika bi bilo spremno da se pretplati na sadržaj sajtova koje inače prate.

Mediji se oslanjaju na mobilne platforme, pošto na njima ad blockeri ne funkcionišu ili se vrlo teško instaliraju. Ali glavni udarac ovome je zadao Apple, kada je objavio da će njihov Safari u IOS 10 dozvoliti upotrebu ad blockera. Ovo je toliko značajno za celokupnu industriju da je magazine Wired objavio članak sa naslovom “Appleova podrška ad blockerima će preokrenuti način na koji web funkcioniše”.

Kako se boriti?
Pre svega, oglašavanje mora da se promeni. Osnovni razlog širenja ad blockinga se nalazi u banerima koji su previše napadni, u retargetingu sa izuzetno visokim frekvencijama i personalizovanim oglasima. Sve navedeno je jako loše uticalo na korisničko iskustvo i upravo to je razlog visoke stope upotrebe ad blockera. Svako od nas „ludi“ kada tri meseca nakon posete booking.com na gotovo svakom sajtu koji poseti vidi banere koji mu nude jeftin smeštaj baš tamo gde je već bio.

Industrija je prepoznala ovaj problem i već radi na nekim rešenjima. Tokom septembra prošle godine formirana je „Koalicija za bolje oglase“, među čijim osnivačima se nalaze giganti digitalne industrije – Google, Facebook, Unilever, Procter & Gamble, GroupM i Interactive Advertising Bureau (IAB). Ova organizacija ima za cilj da postavi nove standarde digitalnog oglašavanja kojim će poboljšati korisničko iskustvo u kontaktu sa banerima, implemetirati tehnologije koje su neophodne za ovo i promovisati nove standarde kako bi što pre ušli u upotrebu.

Bez obzira na sve, da pogledamo na koji način se mediji bore protiv ad blockinga u ovom trenutku.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Direct Media.

Autor teksta: Igor Černiševski, Digital Account Manager

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!