today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Haštaga – baštag!

Hashtag se rodio pre svega devet godina. U avgustu 2007. dizajner Chris Messina je na Twitteru pitao svoje followere što misle o upotrebi simbola # za grupisanje razgovora na toj društvenoj mreži.

Messina nije izumeo sam koncept, već ga je preuzeo iz IRC-a (Internet Relay Chat), rane verzije chata iz osamdesetih godina, koji je razgovore grupisao u kanale pomoću znaka #.

Messina je haštagove nazvao tagovi za kanale. Navodno je ideja naišla na otpor, predbacivalo mu se da je previše tehnička i vizuelno neugledna. Naravno, stvari su se vrlo brzo preokrenule u korist hashtaga.

Znak # svoje poreklo vuče iz latinskog jezika, a njegova priča je zapravo vrlo slična nastanku znaka @. Hashtag se razvio iz kratice lb, koja je označavala funtu (eng. pound), zbog čega ga u engleskom jeziku zovu “pound sign“. Najverovatnije je nastao iz pokušaja trgovaca da u svojim spisima slovo l ne zamene za broj 1, zbog čega su ga dodatno označavali vodoravnom crtom iznad slova. Vremenom, lb je postao “pound sign”, odnosno znak #.

Od tada je taj znak imao široku upotrebu kao malo koji drugi znak. Znamo ga kao lestve na telefonu, povisilicu u muzici, šahovsku oznaku za potez koji rezultira šah-matom, simbol za razmak u lektorisanju, kartografski simbol za drvarnicu u Švedskoj.

No, vratimo se Messini i njegovu predlogu. Ubrzo je hashtag postao sve više i više prihvaćen. Isprva na Twitteru, no ubrzo i na drugim društvenim mrežama. 2011. Instagram je uveo podršku za hashtag, a u istom vreme je i Audi pokrenuo prvu hashtag kampanju. Gotovo dve godine kasnije, polovina Super Bowl reklama (najvećeg događaja marketinške industrije u Americi) uključuje hashtag. Danas ga sadrži čak 11% tweetova, a razlog tome nije samo olakšano grupisanje poruka i komuniciranje sa širim krugom ljudi, već i činjenica da tweetovi koji sadrže hashtag imaju 55% veću mogućnost da će ih drugi retweetati.

Upotreba hashtaga je vrlo klizav teren na kojem se već pokoja osoba i korporacija okliznula. Svi znamo za hashtag, a koliko vas je čulo za bashtag? To je situacija u kojoj hashtag korišten u svrhu promocije neke kompanije izmakne kontroli. Najpoznatiji svetski primjer je #McDStories koji je McDonalds kreirao u februaru 2012. kako bi gosti na društvenim mrežama mogli komentisati pozitivne utiske svoje posete McDonaldsu. Verojatno pretpostavljate šta se dogodilo – umesto pohvala, krenule su žalopojke i pritužbe.

I mi svog konja u utrci bashtaga imamo. Sećate se kampanje slogana za Hrvatske železnice od pre nekoliko godina?

Danas su neki hashtagovi postali svevremenski i ušli su u internet kulturu: #OOTD (Outfit of the day), #WIWT (What I wore today), #TBT (Throwback Thursday) ili #FBF (Flashback Friday). Kod nas je prilično popularan #onokad.

Izvor: Jasno&Glasno

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!