today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U početku beše reč…

Komunikacija je motor razvoja čoveka i ljudskog društva. To smo učili iz biologije još kao deca, ali hajde da podelimo komunikaciju na vizuelno i verbalno i da je kroz prizmu takve podele posmatramo. Reći ćemo da je vizuelna ona komunikacija koja prvenstveno koristi sliku kao nosioca poruke, dok je verbalna ona koja koristi jezik.

Kroz istoriju je bilo perioda kada je jedna ili druga vrsta komunikacije preovladavala u sporazumevanju između ljudi. Tako, na primer, u egipatskoj civilizaciji možemo da primetimo da su reči crtane slikama, pa je vizuelna komunikacija imala veliki značaj, dok nam antika donosi uzlet verbalne komunikacije, cvetanje književnosti i pozorišta i pobedu retorike nad logikom, koja traje do današnjih dana.

Savremeno doba je loptu prebacilo duboko u polje vizuelne komunikacije. Pojavom filma, televizije, računara, pametnih telefona reč gubi trku sa slikom na prvi pogled. Sadržaj koji konzumiramo je sve manje verbalan, a sve više vizuelan. Više ne čitamo novine, već „gledamo vesti“; ne pišemo pisma rodbini i prijateljima, već delimo slike na društvenim mrežama; ne čitamo poeziju, nego gledamo spotove na internetu. Milenijalsi komuniciraju slikama, emotikonima, stikerima, a reči koriste u skraćenoj verziji, ako ih uopšte i koriste. Čini se da je vizuelno nadvladalo verbalno. Ali, da li je baš tako?

I’m Lovin’ It, Just do it!, Daje ti krila!, Probably the Best Beer in the World, Jer vi to zaslužujete, Think different, Nije svejedno… Da li ih prepoznajete? Da li postoji čovek savremenog doba koji ne zna ove slogane? Neko će verovatno odgovoriti „Da, ali u te brendove su uložene milijarde i milijarde…“ To možda jeste tačno, ali milijarde su ulagane i u druge brendove, pa njihovi slogani nisu doživeli planetarnu popularnost i poznatost. Štaviše, ne mogu da se otmem utisku da je od svih milijardi uloženih u ove brendove, najmanje resursa uloženo u slogane. A oni traju li traju, neki već decenijama. Da li znate i možete da dokažete bolji Return of Investment?

Možemo da pogledamo i sa druge strane – koliko vizuala su svi ti brendovi promenili pod gore navedenim sloganima? Da li se sećate svih tih vizuala, svih tih TVC-jeva, brojnih kampanja? Od svega su ostali samo – slogani, zar ne?

Pisana reč, dakle, kako god se kretalo ljudsko društvo, neće i ne može da bude istisnuta. Iako danas sve više imamo sadržaje koji su vizuelni, posmatrajući sa strane često nije baš najjasnije o čemu sadržaj govori, jer nedostaje verbalizacija. Ako to preslikamo na našu industriju stvari stoje ovako: Dajte na značaju copywriterima, njihovom radu i stvaralaštvu. Dobar slogan i dobar copy znače više nego vizual sam po sebi. Lepa slika ne govori više od hiljadu reči, lepoj slici su potrebne reči da je oplemene i da joj daju značenje. Pravite verbalizaciju brendova, dodeljujte im reči koje su za njih dobre, koje se slažu sa brendom, koje mu daju energiju da izdrži tržišnu utakmicu.

Priliku da vidimo kako to izgleda i kuda može da odvede imaćemo na ovogodišnjem forumu IZAZOV 2018. Dođite na radionicu BLIND COPY, koju organizujemo i vodimo mi iz MullenLowe & Friends, da zajedno pravimo verbalizaciju za brendove i smišljamo reči, sintagme, CtA rečenice i da se družimo i uživamo.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Igor Miletić, Creative Services Director, MULLENLOWE & FRIENDS

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,50 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!