today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Transparentnost i pitchevi iz ugla kompanija!

Istraživanje u organizaciji Marketing mreže i agencije za istraživanje tržišta i javnog mnjenja Smart Plus Research sprovedeno je tokom oktobra ove godine, metodom online ankete, na prigodnom uzorku od 52 kompanije koje posluju na teritoriji Republike Srbije, a koje su u toku 2018. godine raspisivale pitcheve, i planiraju da ih sprovode i u 2019. godini. Cilj istraživanja je bio da se bliže upoznaju navike kompanije, kada je reč o pitchevima, njihovom raspisivanju, funkciji i očekivanjima koje imaju od njih.

Rezultati ukazuju na to da u 7 od 10 kompanija postoji osoba ili tim kojima je marketing primarna dužnost, a da u 2 od 3 kompanije, taj tim ne čini više od 4 osobe (najčešće 42%, u pitanju je jedna osoba). Kada je reč o budžetu koje kompanije odvajaju za marketinške aktivnosti, u 22% slučajeva, on iznosi preko 100.000€, dok se u gotovo polovini kompanija budžet kreće u rasponu od 25.000 do 100.000€.

Prema rečima naših sagovornika, dve trećine kompanija će u 2019. raspisivati pitcheve po pozivu, a jedna trećina javne. One koje to i inače čine po pozivu, u 70% slučajeva, pozivaju 1-6 agencija na pitch. Pitchevi se u polovini kompanija raspisuju 2-3 puta godišnje, a u svakoj četvrtoj češće od toga. Marketing i sektor komunikacija u nešto više od trećine kompanija (37%) imaju odlučujuću ulogu u odabiru agencije, dok je top menadžment zaslužan za odabir u 20% slučajeva. U podjednakom broju kompanija, agencije se „vezuju“ na godišnji fee i po projektu.

U 2019. godini, gotovo polovina kompanija će raspisati pitcheve za izbor digitalnih, BTL i kreativnih agencija, četvrtina kompanija će izabrati dobavljače među PR i istraživačkim agencijama, a petina Media Buying agenciju. Na pitanje koji su glavni razlozi za raspisivanje pitcheva, najveći broj kompanija (61%) je odgovorilo da je u pitanju sticanje opšteg utiska o tržištu i ponudama, a nešto više od polovine (56%) navodi da je u pitanju dobijanje novih i kvalitetnijih ideja. Među ostalim odgovorima, izdvajaju se i dobijanje najpovoljnije cene (37%) i pregled više „besplatnih“ ideja (29%).

Uloga agencija pri formulisanju marketinške strategije za najvažnije brendove (proizvode/usluge) je prema rečima nešto više od polovine kompanija, velika, dok je kao malu ocenjuje tek svaka četvrta kompanija. Tome u prilog govori i nalaz da je za 76% kompanija, agencija percipirana kao važan i pouzdan partner u razvoju poslovanju, dok je za preostalu manjinu, ona “samo” outsourcing pružalac usluge.

Da stručne nagrade koje osvajaju utiču na odabir agencije, svedoči činjenica da je čak 7 od 10 kompanija odgovorilo potvrdno, a tek 2 od 10 odrično. Međutim, kada se pogledaju i ostali faktori koji utiču na odabir agencije, vidimo da nagrade i ne igraju toliko veliku ulogu, dovedene u kontekst ostalih kriterijuma. Glavnu rolu imaju kreativnost (29%) i inovativnost ponude (27%), ali i način na koji agencija komunicira o sebi (24%). Takođe, važni su i tajminzi i brzina kojom se pruža usluga (22%), dok, poražavajuće za struku, dugogodišnja saradnja i poverenje i cena usluge predstavljaju podjednako važan faktor (po 20%).

Kada su kompanije upitane da ocene agencije i saradnju sa njima na nekoliko različitih parametara, na skali od 1 do 5, gde 1 predstavlja potpuno neslaganje sa konkretnim aspektom, a 5 potpuno slaganje, primetno je da su se gotovo svi odgovori skoncentrisali oko srednje ocene, 3. Nešto malo višu ocenu, a samim tim i slaganje sa stavkom, nosi „agencija zadovoljava većinu naših potreba“ (3.32), dok je najniža ocena dobijena na stavci „agencija nas edukuje i pomaže nam da idemo u korak sa inovacijama“ (2.76).

O značajnosti projekta Agency Report posredno govore i rezultati našeg istraživanja. Tako, na pitanje koliko je kompanijama važno da agencija sa kojom sarađuju posluje transparentno, 70% kompanija je navelo da je važno, dok svega 10% transparentnost poslovanja percipira kao nevažnu. Još značajniji je nalaz da 84% kompanija smatra kao važno da imaju uvid u rezultate poslovanja agencija sa kojima ili trenutno sarađuju, ili to planiraju da čine.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!