today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Top 14 trendova u digitalnom marketingu za 2016. godinu

Uzbudljiva godina u digitalnome marketingu je za nama, a od 2016. ne očekujemo ništa manje. Kojim ćemo se tehnologijama služiti, kako ćemo komunicirati i na koje će se načine kompanije obraćati svojim korisnicima?

Digitalna prisutnost brenda nikad nije bila izolovana u odnosu na ostale marketinške aktivnosti kompanije pa tako neće biti ni sledeće godine. Novost je činjenica da će integracija offline i online aktivnosti biti još konkretnija i nerazdvojnija. Komunikacija na online kanalima biće konzistentnija i kvalitetnije povezana s onima offline, ne samo idejno, nego i u praksi. Pritom je bitno da rezultat integracije marketinških aktivnosti bude koherentna priča s razumljivim porukama te da svi elementi kampanje podupiru jedni druge na konzistentan način.

Inovativnost
Za uspešnost kampanje neće biti ključan pozamašan budžet koliko dobra, sveža i inovativna ideja. U godini pred nama, kada je sve “već viđeno”, kreativno razmišljanje postaje sve izazovnije, ali ne i nemoguće, ako mu se pristupi na pravi način – s mišlju da se ideja ne rađa, nego razvija! U 2016. godini jedan od najvažnijih kriterija koje će ideja morati zadovoljiti su korisnici: da je prepoznaju, s njome se poistovete te da ih emotivno involvira. Osim same ideje, koja će biti temelj uspešne kampanje, kvalitetna realizacija pola je posla, a to uključuje strateško planiranje i kvalitetno sprovođenje. U tom kontekstu jako je važno pratiti sve promene koje se događaju na društvenim mrežama, kao i implementiranje novih opcija i mogućnosti koje gotovo svakodnevno uvode popularni servisi.

Real time marketing
Real time marketing nije novost pa smo imali prilike videti više uspešnih kampanja koje su temeljene na pojedinom trenutku, trendu ili struji u online komunikaciji. No, ono što u 2016. možemo očekivati je da će se korisnici mnogo više angažovati s (njima relevantnima) real time porukama. Samim tim kompanije će ulagati znatno veće napore u osmišljavanje strategija usmerenih na plasman poruka unutar aktuelnih događanja i trendova, kao i sadržaja koji će privući i – ono što je najvažnije – zadržati pažnju korisnika.

Instant messaging servisi
Facebook i ostale društvene mreže možda su još uvek jedan od najpopularnijih vidova online komunikacije, ali mlađa populacija već ih je odavno apsolvirala te se u potrazi za većim nivoom privatnosti i “kontroliranim” okruženjem sve više okreće instant messaging servisima (Viber, WhatsApp, Messenger, Snapchat), što marketingašima otvara i neke nove puteve. Snapchat koji se oslanja na “privremenost” pruža mogućnost kreiranja kampanja koje mlađoj generaciji nude sažet, dinamičan i ekskluzivan sadržaj – npr. u obliku fotografija i teasera novih proizvoda koji traju nekoliko sekundi. S druge strane, Facebook već testira opciju Messenger for Business koja omogućava personalizovaniju komunikaciju korisnika s brendovima i kompanijama i rešavanje upita po principu live chata. Rast popularnosti instant messaging servisa rasće i u 2016. godini, pri čemu će se pred marketingaše postaviti izazovi u kreiranju dinamičnog sadržaja koji će privući pažnju generacije koja danas sve konzumira “u hodu”.

Digitalni asistenti
Kada govorimo o SEO tehnikama, najpre nam na pamet pada Google i optimizacija sadržaja za njegov popularni pretraživač, ali neki novi servisi i tehnologije pokazuje nam kako bi pojam SEO-a mogao uskoro postati mnogo širi. Novosti donose digitalni asistenti – Appleova Siri, Microsoftova Cortana te Facebookov Messenger M. Digitalni asistenti koriste konverzacijski pristup i pružaju odgovore u kratkom roku, a informacije ne traže samo putem standardnih web izvora. Ipak, digitalni asistenti “konsultuju” i klasične pretraživače, odnosno za određene upite upućuju korisnike na web stranice na kojima se nalaze željene informacije. Kako prilagoditi SEO prakse usponu digitalnih asistenata? Stručnjaci savetuju korištenje konverzacijskog jezika u svom sadržaju, korišćenje što više fotografija i videa, prisutnost i redovne aktivnosti na svim relevantnim društvenim mrežama te optimizaciju sadržaja za mobilne uređaje. Pritom je bitno imati na umu i “sitnice” koje se možda uzima zdravo za gotovo – tačne i ažurirane podatke o kompanijama, adrese, kontakt-brojeve itd.

Personalizacija
Personalizacija će biti jedan od ključnih prioriteta u digitalnom marketingu u 2016. godini. Korisnici proizvoda i usluga sve će više zahtevati poruke, ponude, informacije i sadržaje koji su prilagođeni upravo njima, njima kao pojedincima ili grupama korisnika s istim ili vrlo sličnim interesima i potrebama. Kompanije će usmeravati veće napore u otkrivanje želja i potreba svojih pojedinih segmenata svojih korisnika kako bi im pružile personalizovane i njima relevantne te prilagođene sadržaje, a jako je važno pružiti ih na vreme.

Prenosivi uređaji
Sve veća popularnost prenosivih uređaja (wearables) otvara mogućnosti za nove načine digitalnoga marketinga. Iako je primena tih tehnologija tek u začecima i njihova masovnija primena očekuje se u idućih nekoliko godina, u 2016. kompanije će svakako pomnije ispitivati marketinške mogućnosti koje im stoje na raspolaganju jer – nove tehnologije znače i nove načine komunikacije s korisnicima. Kompanije će pritom posedovati neprocenjive informacije o svojim korisnicima, a uzbudljivo je već i razmišljati o načinima na koje će se ih sve angažovati i kakve će im sadržaje plasirati putem prenosivih uređaja. Na primer, korisnik prenosivog uređaja informaciju o pristiglom newsletteru možda više neće najpre videti na svojem smartphoneu nego na pametnom satu. Već u takvom scenariju potrebno je razmišljati o dužini naslova te kako njime privući pažnju…

Virtuelna stvarnost
Već postoji na desetine različitih uređaja za virtuelnu stvarnost. Većina ih je do sada bila za videoigre, ali pojavom Oculus Rifta i drugih sličnih projekata u 2016. godini, virturlna stvarnost postaće potpuno novo tržište za digitalno oglašavanje te će promeniti način na koji kompanije komuniciraju sa svojim korisnicima, pri čemu će ponovno biti naglasak na personalizaciji i relevantnom sadražaju. Pritom je veoma važno naglasiti kako se Oculus Rift nalazi u vlasništvu Facebooka, što znači da bi virtuelna stvarnost mogla jednog dana doneti tektonske promene u sam koncept društvenih mreža. S obzirom na to da potrošačka verzija Oculusa na tržište stiže 2016. godine – markentigaši i digitalni stručnjaci sasvim će sigurno pomno pratiti u kojem će smeru krenuti priča o virtuelnoj stvarnosti.

Blogeri i online influenceri
Blogeri koji su stručni i čitani u određenim nišama te drugi online influenceri postaće važan deo digitalnog marketinškog miksa ne samo velikih kompanija, nego i svih onih koji žele doći do tačno određene publike putem verodnostojnih izvora informacija, odnosno preko “stvarnih ljudi” s kojima se mogu poistovetiti i kojima mogu verovati. I u 2016., od onoga što je kompanija rekla sama o sebi, mnogo će važnije biti ono što su drugi rekli o kompaniji, posebno ako je reč o nekom ko uživa poverenje i simpatije korisnika jer je “jedan od njih”.

Ceo tekst pročitajte na blogu Jasno&Glasno.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!