Sa preko 15 godina iskustva na globalnom digitalnom tržištu, Tiago (Tito) Ribeiro jedan je od vodećih stručnjaka na svetu kada je reč o društvenim mrežama. Tito je iskustvo sticao u agencijama kao što su Biedermann McCANN, WILD Fi, JWT, Y&R, Pong Dynasty (FLAG.CX), SapientNitro, TVC / Taterka i AG2 Publicis Modem. Tiago, takođe, radi kao CCO (Chief Culture Officer) na lampada.ag, a tokom svoje profesionalne karijere prikupljao je veliko i raznoliko iskustvo u raznim formatima agencija pomažući izgradnju velikih brendova na različitim tržištima. On za čitaoce Marketing mreže izdvaja neke od ključnih trendova u oblasti digitalnog marketinga u 2020. godini.
- Stvaranje novog kulturnog modela poslovanja
Sve više će biti pritiska na digitalne i internetske trgovine. Brendovi će morati hitno da stvore nove vrednosti za potrošače ili više neće biti atraktivni i poželjni. U komunikacijskoj industriji, upečatljivo je to što model naplate kod mnogih agencija dramatično opada poslednjih meseci. Danas je, više nego ikada, i sa strane agencija i sa strane brendova, potrebno preispitati održiv i skalabilan poslovni model, ili će u roku od nekoliko godina doći do kolapsa gde će agencije nestati, a samo će nekolicina ogromnih kompanija sa sadržajem i medijima preživeti.
- In-house agencije – efikasno rešenje?
Kako brendovi sve više traže transparentnost u svojim troškovima oglašavanja, veću kontrolu kreativnosti i povećanje prodaje, mnoge kompanije počinju interno da stvaraju resurse, kreirajući nove načine rada sa partnerima i stručnjacima. Stvaranje agencija „in house“ sve više ima smisla, budući da je sve više mladih profesionalaca, a u agencijama Vlada kriza talenata. A rešenje koje su mnoge kompanije pronašle u cilju zadržavanja talenata i profesionalaca jeste stvaranje struktura povezanih sa odeljenjem za marketing. Interno poslovanje često omogućava kontrolu troškova, povećava transparentnost i produktivnost, ali izazovi primene in-house agencija nisu tako jednostavni. Mnogi stručnjaci veruju da je ovo samo prolazan trend, jer njegova realizacija nije jednostavna.
- Segmentacija podataka i upotreba AI u marketingu
Dobro je imati na umu da trendovi ne prestaju, oni stvaraju put ka poslovnom uspehu. Danas vodeće digitalne medijske platforme i alati na vreme su implementirali AI u svoje algoritme. U 2020. godini i u bliskoj budućnosti, AI će doprineti boljoj u segmentaciji podataka i osigurati da algoritmi isporučuju najbolji mogući sadržaj.
- AR – sve bliža stvarnost
AR podstiče viralni marketing na društvenim mrežama. Uz mogućnost kreiranja filtera, mnogi brendovi već koriste ovu funkciju za interakciju sa korisnikom i širenje njihovog sadržaja. U 2020. godini glavni trend biće kreiranje projekata koji omogućavaju interakciju u nekom realnom prostoru/događaju, sa mogućnošću širenja poruka na digitalnim medijima. Ova tehnologija pomoći će potrošačima da donose odluke o kupovini. Iako npr. nisu u mogućnosti da dodirnu proizvod mogu da mu izmere dimenzije, preciziraju boje i vide njegovu primenu u stvarnom svetu.
- Angažovanost i reputacija u cilju povećanja prodaje
Ugled kompanije u digitalnom univerzumu postaje sve vredniji, ne samo na sopstvenim kanalima, već i širom digitalnog ekosistema. Povratne informacije drugih korisnika sve više su odlučujući faktor prilikom kupovine proizvoda. Do 2020. godine angažovanost će postati važnija nego ikada ranije, brendovi bi trebalo da brinu i razmišljanju o sadržaju koji će rezultirati mnogo komentara. Na ovaj način će se vaš sadržaj bolje kvalifikovati na algoritmima i predstaviti većem broju ljudi. Nakon što komentari budu pozitivni, na kraju će rezultirati i boljom prodajom.
- Diferencirani sadržaj i izuzetno segmentirana strategija
U teoriji to svi znaju, ali mnoge kompanije i dalje objavljuju isti sadržaj na različitim platformama. S obzirom na to da će se pojaviti sve više novih zajednica, kompanije će morati proizvoditi relevantne i drugačije sadržaje za svaki mikro trenutak. Imamo najavu dolaska Facebook grupa, koje će biti zanimljivo sredstvo za isporuku personalizovanijih poruka. Drugi glavni trend je konsolidacija dva univerzuma – podcasta i influensera. U 2019. godini videli smo veliko povećanje potrošnje na podcaste širom sveta. Prema statističkim podacima, 22% Amerikanaca sluša podcaste svake nedelje. A porast influensera nije nov podatak. Čak 80% brendova smatra influencer marketing kao efikasan. Sa sigurnošću možemo predvideti da će u 2020. godini i ubuduće, influenseri na društvenim mrežama rasti i igrati sve važniju ulogu u izgradnji svesti o brendu.
- Nove platforme i jačanje mikro momenata
Digitalni marketing odavno više ne služi isključivo za izgradnju brenda. Danas platforme poput Houseparty, Steemit, Caffeine i Lasso dobijaju sve veću popularnost i već se koriste kao platforme za brendove na nekim tržištima. TikTok već ima preko 500 miliona aktivnih korisnika širom sveta, a taj broj se povećava. LinkedIn takođe dobija drugačiji status i postaje sjajna platforma za brendove. Sada je izazov 2020. godine kako upravljati i graditi mikro trenutke prema publici, a koji se razlikuju od platforme do platforme.