today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta će brend u private chatu i zašto se botovi plaše otpuštanja?

U svet društvenih medija ušli su potpuno novi igrači i potpuno ga promenili. „Sve je isto“ samo što javno većim delom prelazi u privatno, pa privatne društvene mreže i messaging aplikacije postaju novi izazov za tek usvojene strateške „social media“ matrice.

Imuni na izazove
Ako brendovi u vašem portfoliju i dalje traže način kako da budu uspešni na Facebooku ne gubite iz vida da je WhatsApp u međuvremenu postao najveći messaging servis sa više od milijardu korisnika. U Srbiji deli publiku sa Viberom, što nije manji izazov, naprotiv.

Osnivač Snapchata tvrdi da Snapchat nije društvena mreža, ali i ako jeste i ako nije, ostvaruje više dnevnih čekiranja nego Facebook u auditorijumu uzrasta od 16 do 24 godine.

Ni Facebook nije imun na izazove i zato je uspešno lansirao Facebook Messenger.

I tu nije kraj, jer sigurno je će se javljati novi, još revolucionarniji pristupi. Neizvesnost je samo u tome ko i kada.

Velika seoba naroda
Prema Business Insideru selidba sa javnih društvenih medija na privatne messaging servise je tako brza da kombinovana upotreba top četiri messaging servisa je veća od kombinovane upotrebe top četiri društvena medija.

U stvari, šta se dešava?

Izgleda da su ljudi više zainteresovani za peer to peer komunikaciju nego za broadcasting. Kao da više ne želimo da delimo lične i privatne podatke sa nepoznatima. To ne znači da će tradicionalni društveni mediji nestati ili postati manje važni. Ali znači da će porast ”intimnijih” kanala dati nove mogućnosti, a možda i opasnosti za brendove i korporacije.

„Who cares“ za brendove?
Mada, koja je uopšte, uloga brenda u „private chatu“ sa prijateljima i porodicom?

Većina ljudi ne brine da li će četiri petine brendova, od današnjih glavnih igrača, sutra nestati sa tržišta. Tako da problem, a ni izazov nije u tehnološkom razvoju društvenih medija. Problem je u brendovima koji ne shvataju da žive u eri „meaningful brands“. A mnogi brendovi to ne shvataju, osim radikalnih inovatora kao što su Google, Apple ili Nike.

U toj „novoj eri“ reč je o novim vrednostima u novom kontekstu koji zahtevaju od brendova da kreiraju nove vrednosti i da ojačaju poverenje.

Šekspir u novom kontekstu
Ako je brend „meaningful“, ako ima značenje za ljude, onda je brend prirodan deo i „private chata“. No, izazovi tu ne prestaju. Brendovi će se u novom kontekstu nositi sa šekspirovskom dramom vidljivost ili interaktivnost.

Iako vidljivost jeste izazov za brendove, „private messaging“ nudi neuporedivo više „engagementa“. Evo i zašto. Bez „bustovanih“ postova na Facebooku organski reach je par procenata, dok je tipičan stepen otvaranja emailova oko 20%, što nije loše.

S druge strane, stepen otvaranja za „private messaging“ je 98%. To znači da su očekivanja od „private messaging“ auditorijuma veoma visoka. I onda je novo pitanje kako u „private chat“ umetnuti oglase i brendirane poruke na način koji nije razočaravajući ili jeziv.

Biti ili ne biti, po drugi put
U odgovoru na prvu dramu javlja se drugo biti ili ne biti, a to je: kontekst ili osoba.

Danas je cilj brenda u socijalnim medijima masovna relevantnost. I u tom modelu masovnosti kontent je u centru iskustva. Jer, šta brand manager želi drugo do – da ta fotografija slatke kuce ili mace ima najviše moguće lajkova i šerova.

Ali u novoj eri „private chata“ cilj brenda je uključenost u privatne, smislene konverzacione momente. I to je najveća social media brend drama današnjice. Kontent će ostati važan, ali će fokus iskustva biti na osobama. A to znači da će brendovi komunicirati još trenutnije, ekspresivnije i intimnije.

Big data će nam omogućiti personalizaciju po vremenu, lokaciji i masi drugih tačaka, a Facebook već uveliko radi na pametnim botovima koji će moći da održavaju uverljivu humanu konverzaciju, možda čak i u ime „meaningful“ brendova.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Mirko Mandić, CEO, SVA

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!