today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Snapchat marketing: Fanta zna kako!

Svi su čuli za to, ali niko u suštini ne zna da li postoji, može li da se primenjuje i kako. Ta velika misterija se zove Snapchat marketing. S obzirom da se ova aplikacija smatra relativno novom u Srbiji, još uvek nije stekla masovnu popularnost i većinom je koriste tinejdžeri, tako da nije bilo mnogo brendova zainteresovanih da vide da li ovaj kanal komunikacije ima bilo kakav potencijal.

Međutim, Fanta je prilično hrabro odlučila da isproba Snapchat. Ovaj brend je već imao uspostavljenu saradnju sa nekim od onlajn influensera koji su izuzetno popularni među tinejdžerskom populacijom, ali su se ovog puta odlučili da odu korak dalje, veruju svojim influenserima i omoguće im da u potpunosti preuzmu kampanju!

Put od ideje do realizacije posut je uvrnutim flašicama
Fanta je okupila grupu od šest najuticajnijih Jutjubera koju su činili: Yasserstain, Srpski tutorijali, Kovalska, Zvoganj, PCAXE i Serbian Lesson Guy, koja je imala specijalan zadatak. Ideja je bila da se iskoristi izgled redizajnirane Fanta boce, čije dno izgleda kao da je uvrnuto i napravi niz uvrnutih izazova – #uvrnutiizazov. Fanovi Fante su pozvani da smisle uvrnute izazove, a onda je jedan od Jutjubera birao najinteresantniji i izvršavao ga zajedno sa drugima iz grupe. Tako su nastale Snapachat priče (stories), a online zajednica je ubrzo počela da bruji o tome kako je jedan brend odlučio da omogući influenserima da u potpunosti preuzmu ovaj kanal i ponudi fanovima i influenserima da kreiraju sopstveni sadržaj.

Govoreći o poverenju između brendova i promotera koje je neophodno da bi se nešto ovakvo sprovelo u delo, Dušan Srbljak, poznatiji kao PCAXE, izjavio je sledeće: „To je prvi i najvažniji uslov za uspeh kampanje. Uopšte nisam iznenađen što je ova kampanja sa Fantom tako dobro prošla. Pored toga, ključ uspeha je bio u tome što su se mnogi poznati Jutjuberi okupili na jednom mestu, a i forma izazova je veoma popularna, dok je sama činjenica da su fanovi imali šansu da nam zadaju izazov (uspostave interakciju) više nego super.“

Kao i PCAXE, i Zvoganj se slaže da dobro smišljena ideja glavni razlog zašto je cela kampanja bila tako uspešna. „Uspeh ove aktivacije me ne iznenađuje. Odlična ideja, odličan spoj ljudi koji su učestvovali i, naravno, kao ključ uspeha, ja i moji definisani stomačni mišići“, zaključuje on šaljivo.

Rezultati koji nadilaze granice Srbije
FantaSRB Snapchat rezultati su do sada impresivni. Tokom kampanje svaki video klip ima je u proseku oko 6.500 pregleda, a broj FantaSRB pratilaca je porastao za 400 odsto, sa 2000 na 8000. Najave izazova, postavljene na Jutjub kanalima influensera, imale su oko 50.000 pregleda u proseku, dok kompilacije objavljene na kraju svake uspešno završene sedmice imaju prosečno 100.000 pregleda. Broj pratilaca na FantaSRB Snapchatu rastao je iz dana u dan, a ovaj efekat se prelio i na Fanta Instagram, koji u ovom trenutku broji čak 55.000 pratilaca i najveći je u regionu! Ova dva kanala u kombinaciji, kao i stalna saradnja sa ključnim tinejdžerskim Jutjub influenserima, postavili su Fantu kao lidera u sektoru robe široke potrošnje i u starosnoj grupi potrošača od 13 do 18 godina.

Stručna javnost prepoznala je Fanta kampanju za redizajniranu flašicu kao nešto inovativno i drugačije, te su usledila i brojna priznanja. Fanta se našla među finalistima Weekend Media festivala u Rovinju u kategoriji Digital Mix, a zatim je osvojila prvu nagradu na festivalu KAKTUS za „Best Social Media Campaign“. Nagrade su nastavile da se nižu, te je tako Fanta osvojila Golden Sempler na prestižnom SEMPL festivalu u Sloveniji u kategoriji Best Social Media Campaign. Na nedavno održanoj IABMixx konferenciji u Beogradu, Fanta je takođe bila u fokusu budući da je pored nagrade „Best Brand Awareness Campaign“ osvojila i Grand Prix kao najbolja digitalna kampanja u Srbiji u poslednje dve godine.

Zaključak
Govoreći jezikom tinejdžera, upoznavanjem sa njima i njihovim virtuelnim herojima, deljenjem njihovih vrednosti i kreiranjem sadržaja koji je zabavan, „uvrnut“, u trendu, i postavljajući ga u realnom vremenu i u okruženju koje je na neki način i dalje njihov „teren“, Fanta je dokazala da brendovi mogu da budu smeli i inovativni.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!