Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 84

Proglašene Kampanje sa svrhom 2022

Proglašene su Kampanje sa svrhom 2022. „Kampanje sa svrhom“ prepoznaju, odlikuju i podstiču društveno odgovornu komunikaciju namenjenu dobrobiti dece i pojedinca.

Marketing u regrutaciji – više od trenda, više od promocije

Mark Awards održan je ove godine 21. oktobra u Beogradu, pod generalnim pokroviteljstvom kompanije PepsiCo. Za razliku od prethodne, Mark Awards je ove godine bio jednodnevni događaj sa brojnim zanimljivim masterclassovima namenjenim predstavnicima kompanija.

Jedna od tema bila je „Marketing u regrutaciji – više od trenda, više od promocije“, koju su vodili Bojan Stanković, Marketing Specialist i Team Lead u marketing sektoru i Isidora Maksimović Stanković, Employer branding specijalista u kompaniji Infostud.

Ceo masterclass pogledajte u videu ispod:

Digitalna infrastruktura brenda

Mark Awards održan je ove godine 21. oktobra u Beogradu, pod generalnim pokroviteljstvom kompanije PepsiCo. Za razliku od prethodne, Mark Awards je ove godine bio jednodnevni događaj sa brojnim zanimljivim masterclassovima namenjenim predstavnicima kompanija.

Jedna od tema bila je „Digitalna infrastruktura brenda“, koju je vodio Nikola Vuković, Managing Partner, Evoke Group.

Ceo masterclass pogledajte u videu ispod:

WANNABE DIGITAL AWARDS 2022: Dodela priznanja za najistaknutije influensere!

Sve što se desi na internetu, ostaje na internetu. Svaka reč, izgovorena ili napisana na internetu ima težinu i svi imamo odgovornost u tome, a pre svega influenseri. Zato je ovogodišnja, četvrta po redu WANNABE DIGITAL AWARDS dodela priznanja pod nazivom “NEW CULTURE”, organizovana od strane WANNABE Magazinea i WANNABE Media digitalnog kreativnog studia, posvećena influenserima i kreatorima online sadržaja koji razumeju odgovornost koju njihova pozicija sa sobom nosi – i koji su se istakli ne samo uspešnim saradnjama, već i društveno-odgovornim sadržajem i poduhvatima.

Kategorije ovogodišnje WANNABE DIGITAL AWARDS – NEW CULTURE 2022. dodele priznanja su:

  • Philips Sonicare Fashion Influencer of the year 2022.
  • InstaFashion of the year 2022.
  • Dove Beauty Influencer of the year 2022.
  • Food Influencer of the year 2022.
  • Fitness & Health Influencer of the year 2022.
  • Mom/Dad Influencer of the year 2022.
  • Xiaomi Rising Star of the year 2022.
  • VISA Micro-Influencer of the year 2022.
  • Travel Influencer of the year 2022.
  • TikToker of the year 2022.
  • Comedy Influencer of the year 2022.
  • The Most Responsible Influencer of the year 2022.
  • The Most Positive Influencer of the year 2022.
  • People’s Choice Award of the year 2022.

Priznanja WANNABE DIGITAL AWARDS dodeljuje žiri koji čini više od 25 stručnjaka iz oblasti advertajzinga i komunikacija, predstavnika najpoznatijih marketinških i PR agencija, kao i predstavnika renomiranih globalnih kompanija koje su prisutne i na tržištu Srbije. Među članovima žirija su i Žarko Sakan, vlasnik marketinške agencije New Moment New Ideas Company, Vladimir Đorđević, regionalni direktor kompanije Visa za tržište jugoistočne Evrope, Ana Durković, Category and Channel Development Marketing Specialist Lead – Unilever, Nina Popović, Category and Channel Development Marketing Specialist – Unilever, Aleksandra Stajić, Consumer marketing menadžer za Srbiju i Crnu Goru i Marketing menadžer Philips Avent-a za Adriatic region, Đorđe Jovanović, Balkan Marketing Manager Xiaomi i Nađa Jokanović, Co-founder i Managing Director – WANNABE Magazine/WANNABE MEDIA Studio.

WANNABE DIGITAL AWARDS dodela nagrada po prvi put je održana 2018. godine, što ju je ujedno učinilo i prvim događajem na kojem su odata priznanja najistaknutijim influenserima iz različitih kategorija. Nagrađujući rad ljudi koji su bili pioniri u ovom poslu, ali i otkrivajući nove nade influenserske scene, WDA dodela nagrada je na jedinstven način predstavila vizionare iz digitalne sfere i približila njihov rad široj publici.

Spisak ovogodišnjih kategorija priznanja, kao i nominovanih influensera i članova žirija, dostupan je na na veb-sajtu wda.wannabemagazine.com.

 

Kampanja pivskog brenda BrewDog „zapalila“ društvene mreže!

SVET – Svetskog prvenstva u Kataru počinje za manje od nedelju dana, a pivski brend BrewDog iskoristio je imidž te zemlje i pokrenuo kampanju o kojoj priča celi svet.

U Zagrebu predstavljene prve skije koje podstiču kreativnost

REGION – Prva komercijalna skija koju su osmislile osobe bez prethodnog iskustva u dizajniranju konkretnog proizvoda, ali sa željom da pokažu kako vlastitu kreativnost, uz adekvatno vođstvo, mogu pretočiti u efikasan proizvod, predstavljene su 16. novembra na otvorenju izložbe u eksperimentalnom showroom-u zagrebačkog studija Brigada.

Najveća globalna oglašivačka kampanja McDonald’sa u istoriji brenda

SVET – McDonald’s objavio je minutu dug spot u kome gledaoci slušaju 10 jezika i četiri narečja. U videu se prikazuju fudbalski navijači iz različitih država i kultura koji imaju zajedničku dodirnu tačku – svako želi posetiti McDonald’s i povesti prijatelje. Produkciju do sada najvećeg oglašivačkog projekta realizovala je agencija Wieden+Kennedy.

Oglasni spot je još privlačniji zbog pojave TikTokove ličnosti Khabyja Lamea, K-pop muzičara ITZYja, zvezde sa Twitcha Edwina Castra i hollywoodskog glumca Jasona Sudekisa.

IQOS x Fashion Week

0

Partnerstva sa brendovima i pojedincima sa istim vrednostima predstavljaju važan deo IQOS strategije. Osluškujući interesovanja naše zajednice prepoznali smo Belgrade Fashion Week kao vrednog kao partnera sa kojim gradimo dugoročni odnos.

Jedna od najvažnijih modnih manifestacija u ovom delu Evrope podržava najbolji domaći dizajn i kreativnost, a podrška i napredak su i vrednosti IQOS zajednice što nas je spojilo da zajedno organizujemo konkurs na prolećnom Fashion Week-u gde su mladi dizajneri pripremali reviju inspirisanu The We Edition limitiranom kolekcijom IQOS uređaja.

Među više od 100 prijava i 16 finalista posebno su se istakli Aleksandar Latinović, Vila Pajkić i Nenad Pavlović. Oni su svojim originalnim kreacijama zavredeli titulu pobednika takmičenja i nagrađeni su samostalnom revijom na jesenjem Fashion Week-u.

Na taj način je pripremljena jesenja revija pod nazivom ORIGINALS. Dizajneri su imali priliku da se predstave javnosti kroz svoje mini kolekcije gde je po jedan model od svakog dizajnera bio inspirisan vizuelnim identitetom IQOS ORIGINALS DUO edicije uređaja, te su vedra tirkizna, jarko crvena, upečatljiva srebrna i elegantna teget dominirale velikom scenom najvećeg fashion događaja.

Baby Slezzz, kolekcija pobednika konkursa kojom je otvorena ORIGINALS revija, inspirisana je unikatnim uličnim stilom u kojem se prepliću različite tehnike obrade materijala – ručno farbanje, beljenje i flekanje odeće i namerno cepanje i destrukcija tekstilne površine, kombinovano je sa grafiti tehnikom oslikavanjem i apliciranjem ručno rađenih ilustracija, grafičkih elemenata i heklanih motiva.

Vila Pajkić je svoju kolekciju Ahromatik posvetila proučavanju dva polariteta crno i belo. Crno bela fotografija suprotno od prostog naziva poseduje mnogo veću dubinu koja se ogleda kroz bogatstvo raznih tonova sive boje. Njenu kolekciju najbolje dočaravaju reči kontrast, čvrstoća, asimetrija, emocija, ulica, repeticija.

Dok su odevni predmeti iz Reset kolekcije Nenada Pavlovića dobijeni ponovnom upotrebom vintage farmerki, procesom dekonstrukcije i redizajna, pa se osim vizuelnih promena, dizajnerskim konceptom aktuelizuje i veoma bitna tema ekologije u modi.

Modeli prikazani na ORIGINALS reviji slave originalnost i inovativnost, kao i smelost u kreacijama koja odlikuje mlade dizajnere, ali tu je i održivost kao neodvojivi imperativ svih sfera modernog života.

Tekst: Philip Morris International
Foto: Live Production

I u krizi, brend pruža sigurnost

0

Još od davnina, brendiranje nekog proizvoda ili usluga, služilo je za izdvajanje, razlikovanje, prepoznavanje i lakšu identifikaciju. Ukratko, brendirani proizvodi nas štite od loše kupovine i smanjuju rizik pogrešne odluke. Oni su postali sastavni deo naših života, susrećemo se sa njima svakog dana: u marketima, na ulici, u domovima, parkovima, školama… Brendovi su deo nas, hteli to da priznamo ili ne. Prisustvo određenih brendova u rukama korisnika stvara i sliku o samom korisniku. „Ja sam ono što vi vidite da jesam „ rekao je Valentine, V. Gordon.

Danas se brendira sve što možemo zamisliti: stambena naselja, ljudi (lični brending), sport, on line proizvodi, zabava (žurke), advokatske kancelarije, gradovi i turističke atrakcije, informacija i pojedinačne akcije. Brendirani svet je realnost i sadašnjost.

Trenutna situacija pokazuje da je ukupna inflacija u odnosu na prošlu godinu na nivou od 15%, međutim cene hrane i bezalkoholnih pića porasle su u istom periodu preko 20% (krompir 150%, pšenica 62%, Jaja 50%, Mesi 40%..), transport za 19%… Svakoga dana se suočavamo sa porastom cena sirovina, ambalaže, nafte , struje…

Naši finalni proizvodi ili usluge moraju korigovati cenu ka krajnjim potrošačima, dok su njihovi prihodi ostali na istom nivou. Postoje različite metode za prevazilaženje ovog problema, što zahteva duboku analizu naše tržišne pozicije, snage naših brendova, percepcije potrošača o našim brendovima, kao i finansijske konstrukcije celokupnog poslovanja. Primera radi, ukoliko želimo da zadržimo zaradu na istom nivou, značajno podizanje cena može direktno uticati i na nivo prodaje. Ukoliko smo jedan proizvod do sada prodavali po ceni od 100 dinara u količini od 1 milion komada, povećanjem cene od 20% spremni smo na kanibalizaciju prodaje od 17%. Sa druge strane ukoliko pretpostavimo da će naša konkurencija podići cene, mi se možemo odlučiti da prevaziđemo rast u troškovima tako što ćemo minimalno povećati cenu proizvoda (do 5%) i da kroz povećanje količine proizvoda nivelišemo troškove.

Vrlo je čest slučaj, u vreme krize, da se kompanije odluče za skraćivanje budžeta za inoviranje proizvodnje, proširenje distributivne mreže ali i budžeta za promociju proizvoda/usluga. Međutim, borba na tržištu za svakog potrošača se ne dobija smanjivanjem ulaganja, već nastavkom kontinuiranog rada na približavanju brenda krajnjem potrošaču, kako fizički tako i emotivno. Inovativnost, dostupnost i vidljivost jednog brenda omogućava mu da nastavi sa prodajom i održi poslovanje na neophodnom nivou. Strah od gubitka zarade usled povećanja troškova trebalo bi samo da nas ohrabri da se fokusiramo na zadovoljenje potreba naših korisnika. Potrošačima su potrebni naši proizvodi/usluge, ne smemo ih razočarati. Značajno podizanje cena bez opravdanih argumenata može dovesti do napuštanja čak i lojalnih kupaca. Stoga komunikacija sa krajnjim korisnikom mora biti nastavljena. Imali smo slučaj u 2020 godini, kada nas je sve iznenadila pandemija Covid-a, da su određeni brendovi iz FMCG industrije prekinuli sa oglašavanjem, dok je njihova konkurencija nastavila da bude prisutna u svakodnevnom životu potrošača. Poslovni rezultat na kraju godine pokazao im je da su doneli pogrešnu odluku, jer čak i u vreme krize, potrošači stoje u redovima ispred maloprodajnih lanaca i kupuju brendove koji su im poznati i kojima veruju.

Poznati brendovi su se izdigli iznad racionalnog posmatranja, jer pored kvaliteta i fizičkih karakteristika proizvoda/usluga, značajnu ulogu igraju emocije. Emocija je osnova razlikovanja uspešnih od neuspešnih brendova. Često od naših klijenata čujemo izjavu „naš proizvod/usluga je najkvalitetniji na tržištu“, a naše pitanje je uvek „A ko zna to?“

Prema istraživanjima čak 85% emocija odvija se na nesvesnom nivou, što znači da ne biramo proizvode zbog njegovih karakteristika već isključivo zbog personalizacije brenda tj kako doživljavamo emotivno taj brend. Prema nekim autorima, elementi povezani sa emocijama i personalizacijom brenda čine „dušu„ jednog brenda, a elementi koji se tiču funkcionalnih karakteristika brenda i elemenata identiteta i imidža brenda, čine njegovo „telo„ te stoga jedno bez drugog ne idu.

Brendiranje nam daje veće šanse za bolje poslovanje i uspešan finansijski rezultat. Imati uspešan brend je cilj kome svi u poslovnom svetu težimo. Konzistentnom komunikacijom brenda sa potrošačem povećavamo našu konkurentsku prednost jer predstavljamo i garanciju kvaliteta, bez obzira na cenu. Poznati brendovi doprinosi i nematerijalnoj vrednosti kompanije. Sa Forbsove liste najvrednijih brendova: Google, Microsoft, Facebook, Coca Cola, Disney, Louis Viton imaju veću vrednost brenda nego prihod od prodaje istog.

Pored toga uticaji jednog brenda ne ogleda se samo u njegovoj prodaji i finansijskim rezultatima, jačanjem jednog brenda dobijamo mogućnost za unapređenje odnosa sa svim našim stejkholderima. Pa tako možemo dobiti bolju pregovaračku moć sa dobavljačima (mogućnost za duži rok plaćanja, izbor većeg broja dobavljača, kao i niže cene), fleksibilnost u vreme krize, povećanu potražnju distributera ili B2B kupaca, preporuka „od usta do usta“, mogućnost izgradnje novih brendova i ekstenzija istog, mogućnost licenciranja brendova, efektnije marketing komunikacije i PR i ono što je najbitnije u vreme krize, tražnja potrošača na podizanje cena ja neelastična (nepromenjena) ukoliko nam je brend poznat i emotivno vezan za krajnjeg potrošača.

Autor teksta: Uroš Nedeljković, Business Growth Consultant, Deus Ex Consulting

Film „Oni to rade drugačije“ (II deo)

0

Prvi CSR biznis hub pod sloganom „Oni to rade drugačije“, u organizaciji Marketing mreže, održan je od 3. do 5. oktobra u Mokrinu. U hub-u učestvovalo je 14 kompanija iz Srbije, koje realizuju najznačajnije CSR projekte na našem tržištu i lideri su kada je u pitanju održivo poslovanje.

U okviru CSR biznis hub-a, u saradnji sa dme.video produkcijom, snimanjena su i dva dela edukativnog filma na temu održivog poslovanja, a koji je bio emitovan na festivalu KAKTUS by 1664 Blanc 2. novembra u hotelu Mona Plaza Beograd.

Na linku ispod pogledajte drugi deo filma „Oni to rade drugačije“ u kome govore predstavnici kompanija IKEA Srbija, Delta Holding, Mastercard, Henkel Srbija, Mars, Generali osiguranje i Coca-Cola HBC.