today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Agilnost kao ključni trend u marketingu za 2023.

Koliko puta vam se desilo da napravite plan za koji ste bili ubeđeni da će uspeti, a onda su počele da se dešavaju situacije koje su vas, jedna po jedna, samo udaljavale od cilja? A, šta ste tada uradili – prilagodili se novonastalim okolnostima ili se pak tvrdoglavo držali zacrtanog?

Možda su vas ova pitanja navela da se zamislite nad svojim privatnim životom, i ne, nećemo vas kriviti zbog toga, ali danas ćemo se ipak fokusirati na agilnost u poslovnom. Razume se, kada je usvojite kao model poslovanja, lako je možete usvojiti i kao model življenja.

Više od 50% marketara se u 2021. godini pridržavalo agilne metodologije rada – “razbijali” su svoje projekte na manje korake, posvećeno merili i pomno pratili rezultate svojih aktivnosti i konstantno se prilagođavali onome što se dešavalo oko njih. Da se razumemo: strategija je važna i dugoročan cilj treba da postoji, ali ponekad su oni kratkoročni najbolji put do željenih rezultata.

Kako je definisano u Agile Marketing Manifestu iz 2012. godine, agilni marketing je marketing fokusiran na publiku, pri čemu se ne teži savršenstvu već, jednostavno, rezultatima. Agilni marketari namerno će sprovoditi eksperimente, pratiti razvoj situacije i prikupljati povratne informacije kako bi se na taj način prilagođavali datim okolnostima, te reagovali ad hoc. U agilnom marketingu saradnja je od ključne važnosti i, umesto podele u pojedinačne sektore, timovi se formiraju tako da svako od članova može da bude uključen u svaki od segmenata projekta na kom radi.

“Agilni marketing je vrlo verovatno san svakog marketara – da se dobro postave rokovi, podeli posao i usput isprati svaki rezultat. Stvarnost je, nažalost, drugačija kako sa strane klijenta tako i sa strane agencije. Naš posao je izuzetno dinamičan, zbog čega se čak i uz najbolju organizaciju dešava da jedna od karika posustane. Kako bi se stvari ipak postavile na svoje mesto od samog početka, važno je da imate, ili barem objasnite klijentu, koje su prednosti kada se kampanja, projekat ili strategija unapred isplanira. Sa druge strane, jednako je važno da imate i tim koji je spreman da podeli i prihvati posao, odgovara za preuzeto i sa pažnjom prati svaku metriku. Na taj način ćete moći, u situacijama kada je potrebno reagovati i donositi odluke ad hoc, biti sigurni da ste ispravno odlučili”, smatra Đina Grčić, account manager & copywriter agencije Smartpoint Adria.

Iako nesavršen, agilni marketing ima brojne prednosti. Zahvaljujući angažovanju i saradnji timova, rezultati se ostvaruju brže, a sa adekvatnom podelom posla, timovi su takođe i produktivniji.

Foto: Unsplash

Saradnja u agilnom marketingu znači transparentnost. S obzirom na to da je svaki član tima uključen u projekat, međusobna komunikacija omogućava da se svaki njegov segment jasno vidi i prati – nema tajni, svi znaju sve i sve informacije su nadohvat ruke. Bitno je naglasiti da ovo ne važi samo za odnose u okviru timova i organizacija, već i u odnosima sa klijentima: samo na ovaj način možemo biti sigurni da smo na dobrom putu, da isporučujemo ono što se od nas očekuje i to u adekvatnom roku – kada komuniciramo i dobijamo povratne informacije jasno i dovoljno često.

“Ukoliko niste sigurni šta se od vas očekuje ili tokom daljeg rada naiđete na nedoumicu, nemojte se plašiti da zatražite sastanak sa klijentom ili timom i otvoreno razgovarate i postavljate pitanja, jer svaki član projekta treba da ima iste informacije. Sasvim je u redu pitati, jednako koliko je u redu i pomeriti rok ukoliko posao to zahteva. Ako imate mogućnost unapred da predvidite šta bi klijent od vas dodatno očekivao, zatražio ili pitao, ponudite sami”, savetuje account manager & copywriter agencije Smartpoint Adria, Đina Grčić.

Kao što i sam naziv kaže, verovatno najvažnija karakteristika agilnog marketinga je njegova fleksibilnost. Agilni marketari se ne drže plana striktno i slepo, već prate dešavanja “spolja” i prilagođavaju se novonastalim promenama. Ovo znači da se dolazak do cilja može menjati i više puta u toku kraćeg vremenskog perioda, ukoliko se do te odluke došlo na osnovu merenja i testiranja, što nas dovodi do sledećeg: agilni marketing je data-driven marketing. Aktivnosti se uvek usklađuju sa feedbackom, sa konkretnim podacima, informacijama i dosadašnjim rezultatima, jer se na taj način ne luta, već se reaguje na najobjektivniji mogući način.

Međutim, treba spomenuti da je tema samog praćenja rezultata nešto čemu se ne posvećuje dovoljno pažnje, kaže Grčićeva, postavljajući pitanje da li su važne isključivo brojke, broj ostvarenih konverzija i broj klikova, kako se pozicionira na pretraživačima ili koliko se o brendu govori i na koliko ljudi je zapravo uticala vrednost brenda? “Svaka kampanja i svaki projekat nosi svoje metrike – ne mogu se preslikavati i uvek gledati isto”, dodaje ona.

Na kraju, ukoliko na agilan način pristupamo poslu, možemo povećati svoju konkurentnost – praćenjem rezultata, prilagođavanjem promenama i ponavljanjem samo onoga što se pokazalo kao dobro, zapravo uvek nastojimo da budemo bolji.

Da sumiramo prethodno navedeno: adaptacija u planiranju i egzekuciji donosi više inovacija. Eksperimentisanje dovodi do unapređivanja. Posvećenost publici i rezultatima omogućava fleksibilnost, produktivnost i brže obavljanje zadataka. Pozitivan ishod ovakvog načina rada jeste i veće zadovoljstvo zaposlenih koji su motivisaniji da se posvete poslu koji obavljaju. No, kako se ne bi završilo samo na ovakvim utopijskim principima rada, neophodno je proceniti da li je, kada i kako najbolje implementirati koncepte agilnog marketinga.

Evo nekoliko korisnih informacija:

Foto: Unsplash

Ova forma marketinga uključuje takozvane sprintove, odnosno, rokove za obavljanje zadataka. Obično je reč o kraćem vremenskom periodu, recimo, od dve do šest nedelja.

Na početku svakog radnog dana potrebno je održati sastanak od maksimalno 15 minuta na kome će se sumirati šta je prethodno završeno, a šta će se raditi nadalje.

Za agilni marketing vizualizacija je izuzetno bitna. U tom smislu, marketari koriste takozvane Kanban table kojima prate napredak projekta, a koje su prilično slične vizionim tablama. No, za razliku od njih, Kanban uključuje tekst pre nego fotografije te podseća na svojevrsnu excel tabelu – samo u materijalnom obliku.

Agilni marketing ne može da funkcioniše bez timskog rada i saradnje, te se potrudite da stvorite takvo radno okruženje i zaista omogućite zaposlenima da, svako u svom domenu, doprinese zajedničkom projektu. Kao i sprintovi, i timovi treba da budu “mini” – veruje se da je sedam optimalan broj članova.

Ovakav pristup marketingu može se smatrati najzdravijim. Svako od nas “iz industrije” makar jednom je bio nezadovoljan ishodom nekog projekta, ali ukoliko smo dovoljno agilni, to nećemo smatrati neuspehom već ćemo iz grešaka naučiti i biti bolji sledeći put. Prilagodite se onome što se dešava oko vas, eksperimentišite i ne plašite se da promenite prvobitni plan – ni u marketingu, ni u životu.

Foto: Đina Grčić, Account Manager & Copywriter, Smartpoint Adria

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Smartpoint Brand Specialist

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!