Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 83

Komunikacija CSR projekata kompanije

0

Tanja Vasojević, direktorka komunikacija kompanije Delta Holding, specijalno za naš portal, govori o saradnji PR i CSR sektora, komunikaciji CSR projekata, ali i u kojoj meri su mediji zainteresovani za ove teme.

Ceo intervju pogledajte u videu ispod:

Ghosting od 9 do 5

0

Ghosting, koji po definiciji podrazumeva prekid svakog vida komunikacije sa osobom sa kojom smo do tog trenutka imali nekakav odnos, nije nov pojam. Kao takav, koristi se u svetu dejtinga i emotivnih veza, ali poslednjih godina ušao je i u naš poslovni život od 9 do 5. I ne samo to. Ljudi u poslovnom svetu se sa njim susreću sve češće, a u eri masovnih svakodnevnih komunikacija, takva situacija može biti vrlo stresna za drugu stranu.

Zamislite situaciju u kojoj pregovarate sa klijentom oko nečega, te pregovore prati više mejlova, telefonskih poziva, zoom sastanci i onda se klijent odjednom povuče i bez ikakvog objašnjenja prekida svaku komunikaciju sa vama. Puca glava, u najavi.

Kada prođete kroz takvo iskustvo više puta, ili se malo detaljnije pozabavite ovom temom, shvatićete da postoji nekoliko tipova ljudi koji ghostuju.

Beli, sivi i duh iz senke

Tzv. „Beli duh“ je osoba koja sprovodi ghosting sa uočljivim nedostatkom komunikacije. To je neko u vašem poslovnom okruženju ko jednostavno nema osećaj da bi trebalo da odgovara na vaše e-mailove, pozive, poruke… Primio je vašu poštu, pogledao materijale koje ste mu poslali, ali ne odgovara i njegovo ćutanje za vas predstavlja frustraciju. Preduzeli ste sve neophodne radnje i dobili malo ili nimalo odgovora. Možda ne shvata ili ne mari. Umesto da odgovori ili stupi u kontakt sa vama, on se suzdržava i nada se da ćete odustati. Ako karma postoji, onda i on može biti ghostovan u nekom trenutku, ali to nam i nije neka uteha u situaciji kada naš posao zbog njegovog neodgovaranja trpi. Ako imate načina i strpljenja ipak ne bi bilo loše da tu osobu na neki način opomenete zbog takvog ponašanja. Pokušajte da pronađete neki drugi vid komunikacije koji niste već koristili, kontaktirajte je i naglasite da vam obavezno odgovore u budućoj komunikaciji. Iako nije sasvim sigurno da će to upaliti, vredi pokušati, jer neke možda uspete da dozovete na odgovornost, ako ne, to je njihov nedostatak, a vi imate puno pravo da budete saslušani, kao i da odlučite da više ne poslujete sa njima.

„Duh tamne senke“ je osoba koja svesno ghostuje druge odsustvom svoje komunikacije –to je saradnik ili novi klijent koji je počeo da komunicira sa vama putem e-pošte, telefona, SMS-a, pa čak i ličnih sastanaka, a onda nakon te početne razmene informacija, svesno i namerno odlučuje da ne odgovara i ne stupa u kontakt sa vama. Za razliku od „belog duha“, ovde bi se u psihološkom smislu, moglo govoriti o nešto ozbiljnijoj dijagnozi. Ovi duhovi iz senke mogu biti ljudi koji imaju strah od neadekvatnosti, propusta, razočaranja, neuspeha, sa jedne strane, ili sa druge to mogu biti osobe sa izraženim egom i narcisi. U njihovoj sebičnoj i samoljubivoj prirodi jeda ignorisanjem drugih podižu sebi cenu, ali samo u svojim uverenjima. Na taj način, ovakvi tipovi uglavnom grade lažni osećaj moći, kontrole i dominacije nad drugom osobom. Lažan je u smislu da to nije prava moć niti kontrola; to je subverzivni mehanizam manipulacije i prevare. Kod ovakvih osoba ukazivanje na problem teško da može da ima bilo kakvog efekta, ali uvek vredi pokušati, kako biste im makar malo zanjihali jedra na njihovom ego putovanju.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping.

Medijska i digitalna odgovornost kompanija

Goran Zarić, direktor programa u agenciji Propulsion, specijalno za Marketing mrežu govori o medijskoj i digitalnoj odgovornosti kompanija, ali i u kojoj meri brendovi prepoznaju značaj ove teme i ko su danas mediji.

Ceo intervju pogledajte u videu ispod:

Kako strategiju održivosti staviti u centar razvoja brenda?

0

Mark Awards održan je ove godine 21. oktobra u Beogradu, pod generalnim pokroviteljstvom kompanije PepsiCo. Za razliku od prethodne, Mark Awards je ove godine bio jednodnevni događaj sa brojnim zanimljivim masterclassovima i razgovorima namenjenim predstavnicima kompanija.

Jedna od tema bila je „Kako strategiju održivosti staviti u centar razvoja brenda?“, na koju je govorila Milica Grujić, Central Europe Sustainability Manager u kompaniji PepsiCo, a razgovor je vodio Nikola Parun, Head Of PR & Digital Media, Ovation BBDO.

Ceo razgovor pogledajte u videu ispod:

TikTok strategija za brendove

Mark Awards održan je ove godine 21. oktobra u Beogradu, pod generalnim pokroviteljstvom kompanije PepsiCo. Za razliku od prethodne, Mark Awards je ove godine bio jednodnevni događaj sa brojnim zanimljivim masterclassovima namenjenim predstavnicima kompanija.

Jedna od tema bila je „TikTok strategija za brendove“, koju je vodio Nikola Jagodić, Digital Marketing Specialist, SmartPoint Adria.

Ceo masterclass pogledajte u videu ispod:

King Majestic proglašen za Najbolji sladoled u 2022. godini

King Majestic osvojio je potrošače ovog leta, a sada je poneo i titulu Najboljeg sladoleda u 2022. godini. Prestižnu nagradu dodelilo mu je Međunarodno udruženje proizvođača sladoleda (IICC – International Ice Cream Consortium) na svojoj redovnoj godišnjoj konferenciji, nakon prezentacije i degustacije sladoleda proizvedenih širom sveta.

Agilnost kao ključni trend u marketingu za 2023.

Koliko puta vam se desilo da napravite plan za koji ste bili ubeđeni da će uspeti, a onda su počele da se dešavaju situacije koje su vas, jedna po jedna, samo udaljavale od cilja? A, šta ste tada uradili – prilagodili se novonastalim okolnostima ili se pak tvrdoglavo držali zacrtanog?

Možda su vas ova pitanja navela da se zamislite nad svojim privatnim životom, i ne, nećemo vas kriviti zbog toga, ali danas ćemo se ipak fokusirati na agilnost u poslovnom. Razume se, kada je usvojite kao model poslovanja, lako je možete usvojiti i kao model življenja.

Više od 50% marketara se u 2021. godini pridržavalo agilne metodologije rada – “razbijali” su svoje projekte na manje korake, posvećeno merili i pomno pratili rezultate svojih aktivnosti i konstantno se prilagođavali onome što se dešavalo oko njih. Da se razumemo: strategija je važna i dugoročan cilj treba da postoji, ali ponekad su oni kratkoročni najbolji put do željenih rezultata.

Kako je definisano u Agile Marketing Manifestu iz 2012. godine, agilni marketing je marketing fokusiran na publiku, pri čemu se ne teži savršenstvu već, jednostavno, rezultatima. Agilni marketari namerno će sprovoditi eksperimente, pratiti razvoj situacije i prikupljati povratne informacije kako bi se na taj način prilagođavali datim okolnostima, te reagovali ad hoc. U agilnom marketingu saradnja je od ključne važnosti i, umesto podele u pojedinačne sektore, timovi se formiraju tako da svako od članova može da bude uključen u svaki od segmenata projekta na kom radi.

“Agilni marketing je vrlo verovatno san svakog marketara – da se dobro postave rokovi, podeli posao i usput isprati svaki rezultat. Stvarnost je, nažalost, drugačija kako sa strane klijenta tako i sa strane agencije. Naš posao je izuzetno dinamičan, zbog čega se čak i uz najbolju organizaciju dešava da jedna od karika posustane. Kako bi se stvari ipak postavile na svoje mesto od samog početka, važno je da imate, ili barem objasnite klijentu, koje su prednosti kada se kampanja, projekat ili strategija unapred isplanira. Sa druge strane, jednako je važno da imate i tim koji je spreman da podeli i prihvati posao, odgovara za preuzeto i sa pažnjom prati svaku metriku. Na taj način ćete moći, u situacijama kada je potrebno reagovati i donositi odluke ad hoc, biti sigurni da ste ispravno odlučili”, smatra Đina Grčić, account manager & copywriter agencije Smartpoint Adria.

Iako nesavršen, agilni marketing ima brojne prednosti. Zahvaljujući angažovanju i saradnji timova, rezultati se ostvaruju brže, a sa adekvatnom podelom posla, timovi su takođe i produktivniji.

Foto: Unsplash

Saradnja u agilnom marketingu znači transparentnost. S obzirom na to da je svaki član tima uključen u projekat, međusobna komunikacija omogućava da se svaki njegov segment jasno vidi i prati – nema tajni, svi znaju sve i sve informacije su nadohvat ruke. Bitno je naglasiti da ovo ne važi samo za odnose u okviru timova i organizacija, već i u odnosima sa klijentima: samo na ovaj način možemo biti sigurni da smo na dobrom putu, da isporučujemo ono što se od nas očekuje i to u adekvatnom roku – kada komuniciramo i dobijamo povratne informacije jasno i dovoljno često.

“Ukoliko niste sigurni šta se od vas očekuje ili tokom daljeg rada naiđete na nedoumicu, nemojte se plašiti da zatražite sastanak sa klijentom ili timom i otvoreno razgovarate i postavljate pitanja, jer svaki član projekta treba da ima iste informacije. Sasvim je u redu pitati, jednako koliko je u redu i pomeriti rok ukoliko posao to zahteva. Ako imate mogućnost unapred da predvidite šta bi klijent od vas dodatno očekivao, zatražio ili pitao, ponudite sami”, savetuje account manager & copywriter agencije Smartpoint Adria, Đina Grčić.

Kao što i sam naziv kaže, verovatno najvažnija karakteristika agilnog marketinga je njegova fleksibilnost. Agilni marketari se ne drže plana striktno i slepo, već prate dešavanja “spolja” i prilagođavaju se novonastalim promenama. Ovo znači da se dolazak do cilja može menjati i više puta u toku kraćeg vremenskog perioda, ukoliko se do te odluke došlo na osnovu merenja i testiranja, što nas dovodi do sledećeg: agilni marketing je data-driven marketing. Aktivnosti se uvek usklađuju sa feedbackom, sa konkretnim podacima, informacijama i dosadašnjim rezultatima, jer se na taj način ne luta, već se reaguje na najobjektivniji mogući način.

Međutim, treba spomenuti da je tema samog praćenja rezultata nešto čemu se ne posvećuje dovoljno pažnje, kaže Grčićeva, postavljajući pitanje da li su važne isključivo brojke, broj ostvarenih konverzija i broj klikova, kako se pozicionira na pretraživačima ili koliko se o brendu govori i na koliko ljudi je zapravo uticala vrednost brenda? “Svaka kampanja i svaki projekat nosi svoje metrike – ne mogu se preslikavati i uvek gledati isto”, dodaje ona.

Na kraju, ukoliko na agilan način pristupamo poslu, možemo povećati svoju konkurentnost – praćenjem rezultata, prilagođavanjem promenama i ponavljanjem samo onoga što se pokazalo kao dobro, zapravo uvek nastojimo da budemo bolji.

Da sumiramo prethodno navedeno: adaptacija u planiranju i egzekuciji donosi više inovacija. Eksperimentisanje dovodi do unapređivanja. Posvećenost publici i rezultatima omogućava fleksibilnost, produktivnost i brže obavljanje zadataka. Pozitivan ishod ovakvog načina rada jeste i veće zadovoljstvo zaposlenih koji su motivisaniji da se posvete poslu koji obavljaju. No, kako se ne bi završilo samo na ovakvim utopijskim principima rada, neophodno je proceniti da li je, kada i kako najbolje implementirati koncepte agilnog marketinga.

Evo nekoliko korisnih informacija:

Foto: Unsplash

Ova forma marketinga uključuje takozvane sprintove, odnosno, rokove za obavljanje zadataka. Obično je reč o kraćem vremenskom periodu, recimo, od dve do šest nedelja.

Na početku svakog radnog dana potrebno je održati sastanak od maksimalno 15 minuta na kome će se sumirati šta je prethodno završeno, a šta će se raditi nadalje.

Za agilni marketing vizualizacija je izuzetno bitna. U tom smislu, marketari koriste takozvane Kanban table kojima prate napredak projekta, a koje su prilično slične vizionim tablama. No, za razliku od njih, Kanban uključuje tekst pre nego fotografije te podseća na svojevrsnu excel tabelu – samo u materijalnom obliku.

Agilni marketing ne može da funkcioniše bez timskog rada i saradnje, te se potrudite da stvorite takvo radno okruženje i zaista omogućite zaposlenima da, svako u svom domenu, doprinese zajedničkom projektu. Kao i sprintovi, i timovi treba da budu “mini” – veruje se da je sedam optimalan broj članova.

Ovakav pristup marketingu može se smatrati najzdravijim. Svako od nas “iz industrije” makar jednom je bio nezadovoljan ishodom nekog projekta, ali ukoliko smo dovoljno agilni, to nećemo smatrati neuspehom već ćemo iz grešaka naučiti i biti bolji sledeći put. Prilagodite se onome što se dešava oko vas, eksperimentišite i ne plašite se da promenite prvobitni plan – ni u marketingu, ni u životu.

Foto: Đina Grčić, Account Manager & Copywriter, Smartpoint Adria

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Smartpoint Brand Specialist

WANNABE DIGITAL AWARDS 2022: Dodeljene nagrade najboljim influenserima

Sinoć su u dvorani Kolarčeve zadužbine u Beogradu WANNABE Magazine i WANNABE Media studio u okviru WANNABE DIGITAL AWARDS 2022 projekta dodelili priznanja najboljim influenserima za 2022. godinu u čak 14 kategorija. Priznanja su dodeljena na osnovu glasova publike i članova žirija, koji je ove godine činilo više od 25 stručnjaka iz oblasti marketinga. Uz priznanja koja su dodeljena influenserima, ove godine su prvi put dodeljena i specijalna priznanja za najistaknutije društveno-odgovorne kampanje, a najavljeno je da će naredne godine ova dodela priznanja postati regionalna.

Četvrta po redu WANNABE DIGITAL AWARDS dodela, okupila je preko 150 lokalnih i regionalnih influensera, kao i renomirane marketinške stručnjake i predstavnike kompanija. Gala događaju prethodio je Philips Sonicare pre-party, a zvanice su imale priliku da učestvuju i u zabavnim aktivacijama koje su pripremile kompanije Xiaomi Balkan i Dove. Dodela priznanja organizovana je u partnerstvu sa višestruko nagrađivanom agencijom New Moment New Ideas Company.

Ovo je lista nagrađenih influensera:

Philips Sonicare Fashion Influencer of the year 2022 – Dunja Jovanić ( @imfashionbabe )
InstaFashion of the year 2022 – Nataša Petrović ( @natasa.rocks )
Dove Beauty Influencer of the year 2022 – Marija Ćalović ( @marija.calovic )
Food Influencer of the year 2022 – Mila Vujisić ( @milas_homemade_ )
Fitness & Health Influencer of the year 2022 – Nastasja Nedimović ( @cancer.influencer )
Mom/Dad Influencer of the year 2022 – Strahinja Ćalović ( @tatindnevnik )
Xiaomi Rising Star of the year 2022 – Anđelka Tomašević ( @andjelka.tomasevic )
VISA Micro-Influencer of the year 2022 – Tatjana Bosanac ( @tatjana_bosanac )
Travel Influencer of the year 2022 – Jovana Kvržić ( @jovana_kvrzic )
TikToker of the year 2022 – Marko Arsenijević ( @arsaovde )
Comedy Influencer of the year 2022 – Nikola Gajić ( @neuspehjokeru )
The Most Responsible Influencer of the year 2022 – Branislava Antović ( @brana_antovic )
The Most Positive Influencer of the year 2022 – Dušan Petrović ( @dusannpetrovic )

People’s Choice Award of the year 2022 – Nikola Gajić ( @neuspehjokeru )

Specijalna priznanja za društveno-odgovorne kampanje osvojili su:

Meridianbet – Čist Vazduh – čista pobeda

Visa – She’s Next
L’Oréal Paris – SHE IS SO MUCH MORE
Plazma – Jednakost dolazi iz kuće
Converse – Rečnik nove stvarnosti

WANNABE DIGITAL AWARDS 2022 projekat nosi naziv NEW CULTURE i posvećen je influenserima i kreatorima online sadržaja koji razumeju odgovornost koju njihova pozicija sa sobom nosi – i koji su se istakli ne samo uspešnim saradnjama, već i društveno-odgovornim sadržajem i poduhvatima. Svaka reč, izgovorena ili napisana na internetu ima težinu i svi imamo odgovornost u tome, a pre svega influenseri. Jer sve što se desi na internetu, ostaje na internetu.

WANNABE DIGITAL AWARDS dodela nagrada po prvi put je održana 2018. godine, što ju je ujedno učinilo i prvim događajem na kojem su odata priznanja najistaknutijim influenserima iz različitih kategorija. Nagrađujući rad ljudi koji su bili pioniri u ovom poslu, ali i otkrivajući nove nade influenserske scene, WDA dodela nagrada je na jedinstven način predstavila vizionare iz digitalne sfere i približila njihov rad široj publici.

 

Central Point Adria – novi brend na regionalnom komunikacionom tržištu

0

Agencije Olaf&McAteer iz Beograda i Dialog komunikacije iz Zagreba lansirale su novi brend na regionalnom komunikacionom tržištu pod nazivom Central Point Adria.

Central Point Adria predstavlja regionalni hub za pružanje usluga komunikacionog menadžmenta u Adriatic regiji i pokriva, osim Srbije i Hrvatske, još šest tržišta – Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Kosovo, Severnu Makedoniju i Albaniju.

Klijentima omogućava dubinski uvid u regionalna tržišta, kombinovani know-how agencija i mogućnost optimizacije resursa, a radi na SPOC (Single Point Of Contact) principu. To znači da klijenti, u skladu sa sopstvenom organizacionom šemom, biraju hoće li vođenje komunikacije u regiji prepustiti timovima u Beogradu ili Zagrebu.

Ljiljana Boljanović, direktorka agencije Olaf&McAteer, izjavila je: „Više od 15 godina saradnje na sličnim projektima pomoglo nam je da prepoznamo šta je regionalnim klijentima potrebno. Oni žele da njihovi komunikacioni projekti u Adriatic regiji budu efikasni u pogledu kapaciteta i resursa, bolje koordinirani, s dodatom vrednošću koja proizilazi iz sinergije uigranih timova u Zagrebu i Beogradu. Prednost naše platforme je ne samo u odličnom poznavanju prilika na ovom području, već i u velikom broju komunikacionih kilometara koje smo prešli zajedno sa drugim partnerima u regiji. Dakle, umesto da klijenti traže pet ili šest agencija u regiji, angažujući jednu dobijaju mrežu kojom se upravlja iz jednog centra. Central Point Adria samo daje okvir onom što već radimo duže od jedne decenije. Zato smo „ready to go“, odmah.“

Marina Čulić Fischer, direktorka agencije Dialog komunikacije, dodala je: „Ponosni smo što smo naše dugogodišnje partnerstvo s kolegama i prijateljima iz Olafa preneli u saradnju koja će kako nama, tako i našim klijentima, pružiti mogućnost daljeg razvoja i napretka. Vidimo veliki potencijal u regionalnom povezivanju. Central Point Adria predstavlja priliku za efikasniju komunikaciju naših partnera i otvara niz novih poslovnih mogućnosti.“

Proglašene Kampanje sa svrhom 2022

Proglašene su Kampanje sa svrhom 2022. „Kampanje sa svrhom“ prepoznaju, odlikuju i podstiču društveno odgovornu komunikaciju namenjenu dobrobiti dece i pojedinca.