Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 37

Povodom 125 rođendana Pepsi pokreće kampanju koja će trajati 125 dana

SVET – Kako bi proslavila 125 godina postojanja, kompanija Pepsi pokreće kampanju dugo 125 dana, u čijem će centru biti uticaj ovog brenda na pop kulturu, saopštila je ova kompanija.

Kompanija je slavlje otvorila najavom o lansiranju restorana u Njujorku početkom oktobra koji će se zvati „The Pepsi 125 Diner“. Potrošači mogu da rezervišu svoje mesto putem sajta restorana kako bi imali priliku da probaju ograničene serije sokova brenda koji će biti lansirani posebno za ovaj restoran, ali i da vide kako se kompanija razvijala tokom godina, saopšteno je iz kompanije.

U okviru 125. godišnjice, Pepsi je takođe zvanično prešao na novi logo i vizuelni identitet koji su predstavljeni krajem marta ove godine, dok će na međunarodnom nivou logo predstaviti 2024. godine.

„Pepsi je postao kultni brend u proteklih 125 godina sa bogatim nasleđem izazivanja „statusa quo“ u potrazi za uživanjem – kako u industriji pića tako i u pop kulturi. Dok slavimo istorijsku prekretnicu brenda u narednih 125 dana, podsetićemo se nekih od naših najcenjenijih trenutaka dok gledamo ka budućnosti uvođenjem novog logotipa i vizuelnog identiteta“, rekao je Todd Kaplan, direktor marketinga za Pepsi.

Više informacija pročitajte ovde.

 

Arnold Schwarzenegger novo zaštitno lice Lidlovog brenda Parkside

SVET – Zvezda akcionih filmova Arnold Schwarzenegger imenovan je za novo zaštitno lice Lidlovog brenda za uređenje doma Parkside na nekoliko evropskih tržišta.

Glumac se pojavljuje u glavnoj ulozi u nekoliko reklama brenda čiji je glavni moto „You got this!“ i koji čini oko 800 proizvoda za samostalno (DIY) uređenje doma.

Lidl je u saopštenju naveo da se Arnold Schwarzenegger „savršeno slaže“ sa proizvodima iz asortimana Parkside, jer i njih i glumca odlikuju reči kao što su „snaga, ambicija i praktičnost“.

„Ovde sam da pričam o svojim alatima za uspeh. Sve što sam ikada napravio bilo je zato što je moć bila u mojim rukama. Nisam se plašio neuspeha i da razmišljam van kutije“ – napravio sam novu kutiju, kaže Schwarzenegger u reklami.

Više informacija pročitajte ovde.

Degordian je lansirao svoj prvi podbrend – upoznajte Builtt, development agenciju!

Nastavljajući organizacijsko restrukturiranje nakon nedavnog repozicioniranja na tržištu iz strateško-kreative u digital-first agenciju, Degordian je doneo stratešku odluku da svim svojim unitima omogući da se pozicioniraju u podbrendove pod umbrellom svog poznatog i na tržištu etabliranog brenda. Danas je lansiran prvi njihov brend. Upoznajte Builtt – development agenciju!

Ko je Builtt?

Builtt je development agencija Degordiana, ujedno njihov Digital Production sektor, koji je početkom ove godine značajno osnažen akvizicijom srpske e-commerce kompanije Shopycode. Tim mergerom nastao je vrlo snažan IT igrač na tržištu specijalizovan za tri područja u: e-commerce, website i product development.

Digital Production sektor, uprskos globalnoj krizi u IT svetu, ove je godine ostvario rast od 31% u odnosu na prošlu godinu, čemu je uvelike pridonela i sama akvizicija. Stvaranjem spin-off brenda, ovaj će se sektor moći dodatno specijalizovati i fokusirati na ostvarenje svoje vizije: biti najbolji svetski dev shop.

Koje područje usluga pokriva Builtt?

Ovim potezom, Degordianova digitalna produkcija imaće mogućnost snažnije se pozicionirati na tržištu kao leader specijalizovan u navedena tri područja developmenta, a istovremeno će delovati pod Degordian umbrellom, što im daje kredibilitet jer se radi o agenciji koja na regionalnom tržištu deluje već gotovo 15 godina.

Kada govorimo o tri vertikale Builtta – ecommerce, website i product development, ekspertiza je neupitna. Naime, Degordian svoj development sektor specijalizovan za izradu web stranica i producta jedna od usluga koje takođe nude, a potvrdu da rade uspešne digitalne proizvode možemo pronaći u njihovom Stethoscopeu, alatu za istraživanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih, i jedan od najbrže rastućih startupa. S druge strane, akvizicijom Shopycodea, kompanije koja je svoju ekspertizu usmerila na e-commerce, konkretno, Shopify rešenja, osnažena je i treća vertikala te se Builtt sastoji od stručnjaka nišno specijalizovanih upravo za ta tri područja u developmentu kako bi svojim partnerima mogli sa sigurnošću ponuditi najvišu kvalitetu usluge i outputa.

Pritom je bitno istaknuti kako svaka od navedenih vertikala sadrži sklop usluga koji klijentu osigurava full-service: strategiju, development, dizajn, skaliranje i podršku. To znači da, uz razvoj same infrasturkture webshopa, web stranice ili digitalnog proizvoda, klijent može očekivati strateški pristup celokupnom projektu koji ima smisla za njihov business, gotov output spreman za lansiranje, integraciju sa alatima poput Google Analyticsa za praćenje rezultata te, naravno, podršku za optimizaciju tima, održavanje, te sveukupno jednostavan proces od početka do kraja projekta uz pomoć tima project managera i account managera.

Kako je nastalo ime Builtt?

Činjenica jeste da osobe zaposlene u Digital Production unitu zaista grade nešto svakodnevno. Kombinujući različita područja stručnosti, oni grade digitalna rešenja, a digitalna rešenja grade i unapređuju business te priču njihovih klijenata.

U logotipu je nastavljeno korišćenje istog elementa, a u digitalu je osnovna jedinica gradnje – piksel. Stoga logo ima istaknuti piksel kako bi naziv bio jasan i kroz verbalni izraz i kroz vizuelni identitet.

Do 2030. globalno AI tržište vredeće 1,8 biliona dolara

SVET – Globalno tržište veštačke inteligencije bi, prema predviđanjima kompanije za istraživanje tržišta Next Move Strategy Consulting, do 2030. moglo dostići vrednost od čak 1,8 biliona dolara.

Sam pojam tržišta veštačke inteligencije obuhvata više industrija – od lanaca snabdevanja, marketinga, istraživanja, izrade proizvoda do troškova rada stručnjaka. Pre dve godine njegova vriednost je bila 95,9 milijardi dolara, 2022. 142,2 milijarde, dok se ove godine procenjuje na 207,9 milijardi dolara. Tako bi se, prema predviđanjima, za manje od decenije (od 2021. do 2030.) ta vrednost mogla povećati za čak 19 puta.

Iako neke tehnologije veštačke inteligencije postoje više od 50 godina, poslednjih godina su napredak u snazi računara, dostupnost velike količine podataka i novi algoritmi doveli do velikih otkrića. Sposobnost uređaja da zaključuje, uči, planira i bude kreativan postala je posebno popularna prošle godine zbog Chat GPT-a, iza kojeg stoji američka istraživačka firma OpenAI. Trend su sledili Majkrosoft i Gugl, a veštačku inteligenciju primenile su aplikacija za učenje stranih jezika Duolingo, alat za ispravljanje gramatike Grammarly i mnogi drugi. Upravo je to objašnjenje brzog rasta vrednosti tržišta jer gotovo svaka tehnološka kompanija koja ima dugoročnu viziju poslovanja mora ići ukorak s razvojem i primenom veštačke inteligencije.

Daktilografi, savetnici za putovanja, pisari, službenici za informacije u kontaktnim centrima ili šalterima u bankama te anketari samo su neka od zanimanja koja uskoro više neće obavljati ljudi. Najveće promene osetiće zaposleni u administraciji, posebno žene, jer su one češće zaposlene upravo na takvim radnim mestima. Međunarodna organizacije rada je izračunala da će zbog toga nestati 21 milion radnih mesta na kojima trenutno rade žene, dok je u slučaju muškaraca broj znatno manjih devet miliona.

Open AI već radi na ažuriranju svog popularnog chatbota, a žestoka konkurencija mogla bi uticati na to da razvoj tehnologije u budućnosti bude još i brži. S druge strane, „kočnica“ dolazi u obliku regulacija o kojima se sve glasnije govori, posebno kada je reč o podacima koje veštačka inteligencija koristi u svom radu.

Piše: Marina Klepo
Izvor: jutarnji.hr

Pokrenuta “ADD TO HEART” društveno odgovorna kampanja

Povodom 9. festivala integrisanih komunikacija KAKTUS by Shoppster Srbija, koji će biti održan 1. i 2. novembra u Beogradu pod sloganom „Add to heart“, Marketing mreža, kompanija Shoppster Srbija i udruženja Prostor, objavili su zajedničku kolaboraciju, koja ima za cilj doprinos unapređenju zaštite mentalnog zdravlja u Srbiji, podizanje svesti o značaju ove teme, ali i osnaživanje i podršku osobama sa problemima mentalnog zdravlja.

Tim povodom, korisnici udruženja Prostor, u okviru umetničke radionice, nacrtali su kaktuse, koji su postali glavni komunikacioni elementi festivala KAKTUS ove godine. Crteži korisnika udruženja naći će se i na majicama i cegerima, koje će svi zainteresovani moći da kupe preko Shoppster e-prodavnice do 10. novembra i time direktno doniraju novac za pomoć udruženju Prostor.

„Znamo koliko je kolaboracija važna, ali nismo želeli da se ona svede samo na slogan ili zanimljive, šarene vizuale. Želeli smo da pokažemo kako kolaboracija izgleda u praksi. I to je upravo ‘Add to heart’ nacionalna društveno odgovorna kampanja, koju je osmislio kreativni tim agencije Ovation, a koja festival KAKTUS ove godine podiže na viši nivo. Veoma smo zahvalni kompaniji Shoppster i udruženju Prostor što su prepoznali značaj i podržali ovu inicijativu, jer verujemo da, samo kroz snažnu kolaboraciju, možemo da pomerimo stvari u društvu. Ovom prilikom pozivamo sve zainteresovane da se pridruže našoj misiji i da zajedno stvorimo promenu koju želimo da vidimo“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže i organizator festivala KAKTUS.

„U današnjem svetu, društvena odgovornost nije samo izbor, već naša suštinska misija. ESG poslovni pristup postao je globalni standard, i mi sa ponosom donosimo ovu filozofiju u srpski kontekst kao sastavni deo naše strategije, potvrđujući našu ulogu kao lidera u ovoj oblasti. Naša posvećenost zajednici i saradnja sa Marketing mrežom i udruženjem Prostor koraci su koje smatramo prirodnim. Naša inicijativa nije samo izraz podrške, već i poziv na akciju i dublje razmišljanje celog društva. Želimo motivisati sve da se pridruže ovom plemenitom cilju kako bismo zajedno stvarali pozitivne promene. Smatramo da bi pružanje pomoći drugima trebalo biti temeljna vrednost u svakodnevnom poslovanju i životu, i radimo na tome da to postane stvarnost“, rekao je Filip Đorović, regionalni marketing direktor kompanije Shoppster.

„Osobe sa problemima mentalnog zdravlja su među socijalno najugroženijim grupama u Srbiji. Uglavnom su to nezaposlena lica koja nemaju nikakav izvor prihoda. Pored toga, postoji i problem njihovog zaposlenja zbog stigmatizacije i odbacivanja od strane bliže okoline i društva u celini. Mislim da su ovakve inicijative veoma važne, jer se uključivanjem korisnika i korisnica psihijatrijskih usluga u aktivnosti i zajednicu doprinosi njihovom oporavku. Putem prikazivanja svojih umetničkih radova, naši korisnici i korisnice mogu da se predstave javnosti kao produktivne ličnosti, što je od ključne važnosti u procesu smanjenja predrasuda koji se vezuju uz ovu marginalizovanu grupu. Ekonomsko osnaživanje naših korisnika i korisnica način je da oni putem sopstvenog rada bar delimično reše različite probleme sa kojima se svakodnevno susreću – od ekonomskih do socijalnih, i to u svojoj zajednici“, rekla je Marija Kućan, potpredsednica udruženja Prostor.

Majice i cegeri sa crtežima korisnika udruženja Prostor možete da kupite do 10. novembra putem linka https://www.shoppster.rs/add-to-heart, a sav prikupljen novac od kupovine biće direktno doniran udruženju nakon završetka kampanje.

U Sloveniji pokrenuta kampanja PAZI.SE o prevarama na internetu

REGION – Udruženje banaka Slovenije i agencija Saatchi&Saatchi Ljubljana, lansirali su nedavno kampanju pazi.se, koja podiže svest o internet prevarama. Kampanja uključuje TV oglase i OOH kampanju, kao i posebnu internet stranicu pazi.se i novootvorene profile na Facebooku i Instagramu.

TV oglas upozorava na, samo na izgled ljubazna lica različitih internet prevaranata, a OOH kampanja predstavlja najtipičnije načine kojim oni love svoje žrtve. Plakati na bilbordima su se već u prve dve nedelje kampanje pokazali vrlo uverljivi jer su na njih bili upozoreni čak i policija i Furs (Finansijska uprava Republike Slovenije), o njima su izveštavali mediji, brojne dobre reakcije su bile zabeležene i na društvenim mrežama.

Kompletnu kampanju uradila je agencija Saatchi&Saatchi Ljubljana, medijske i internet sadržaje agencija MSL, a za medijski zakup se pobrinula agencija Starcom.

WARC: Globalna potrošnja na oglašavanje premašiće 1 trilion dolara u 2024.

SVET – Nova WARC studija otkrila je da će globalna potrošnja na oglašavanje porasti za 4,4% ove godine i dodatnih 8,2% u 2024., kada će potrošnja preći 1 trilion dolara, saopštila je ova istraživačka kompanija.

Nova analiza, objavljena prošle nedelje, prvi put kombinuje podatke iz WARC-ove ankete vlasnika medija, industrijskih tela, oglasnih agencija i istraživačkih organizacija na 100 tržišta širom sveta sa podacima o prihodima od oglašavanja 40 najvećih medija kako bi ponudila potpunu sliku reklamne industrije.

Podaci pokazuju da će samo pet kompanija Alibaba, Alphabet, Amazon, Bytedance i Meta – privući više od polovine (50,7%) globalne potrošnje ove godine i konsolidovati tu poziciju u 2024. sa udelom od 51,9%. Očekuje se da će prihodi od oglašavanja među ovom grupom porasti za 9,1% ove i 10,7% sledeće godine, dok će prihodi od oglašavanja među svim ostalim vlasnicima medija zajedno biti, ove godine, isti.

Više informacija možete pročitati ovde.

TOP 50 najvrednijih kompanija u svetu u 2023.

SVET – Visual Capitalist predstavio je istraživanje 50 najvećih svetskih kompanija kojima se javno trguje prema tržišnoj kapitalizaciji, koristeći podatke od 16. avgusta 2023.

Istraživanje je pokazalo, između ostalog, da na svetu postoji samo nekoliko kompanija vrednih triliona dolara, uključujući Apple, Microsoft, Saudi Aramco, Amazon, Alphabet i Nvidia. Ukupno, 50 najvrednijih kompanija predstavlja preko 26,5 triliona dolara vrednosti za akcionare.

Na nivou sektora, informacione tehnologije su najzastupljenije u prvih 50, sa 9,3 triliona dolara kombinovane tržišne kapitalizacije. Sledeći najveći sektori su potrošački diskrecioni (4,0 triliona dolara), gde je na prvom mestu Amazon, i zdravstvena zaštita (3,3 triliona dolara).

Na listi najvrednijih kompanija sektora osnovnih životnih namirnica pronašli su se proizvođači kao što su Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola i Procter & Gamble, kao i trgovci poput Walmarta i CostCo-a.

Na geografskom nivou, većina od 50 najvrednijih kompanija su američke. Posle SAD, tri najzastupljenije zemlje su Švajcarska, Francuska i Kina, sa po tri kompanije.

Više infromacija pronađite ovde.

Can We? We Can!

SVET – Tesco i agencija BBH Dublin laksirali su novu kampanju pod nazivom „Can We? We Can“, koja ima za cilj promociju „Click+Collect“ usluge trgovca.

U spotu koji traje 30 sekundi vidimo dečaka koji pita svog oca da li mogu da urade nešto zabavno sledećeg dana, dok njegov otac obavlja nedeljnu kupovinu namirnica putem Tesco Click+Collect usluge. Zahvaljujući ovoj usluzi, otac i sin imaju dovoljno slobodnog vremena da provedu dan zajedno, jedu sladoled, igraju fudbal, odu u bioskop, čak i da odu na putovanje u svemir.

„U Tesco-u smo strastveni prema hrani koju nudimo, ali smo takođe izuzetno strastveni kada je u pitanju ponuda usluga za naše klijente. Iz tog razloga smo kreirali Click+Collect, kako bismo našim kupcima omogućili da sami biraju kako, kada i gde kupuju. Videli smo promenu u kupovnim navikama ovih godina, a pošto ljudi imaju sve manje vremena, vidimo rast korisnika Click+Collect usluge na putu kući sa posla, na fudbalskom treningu, na kursevima ili čak na putu kući sa odmora“, rekao je Cathal Deavy, direktor za kupce Tesco Ireland-a.

Više informacija pronađite ovde.

Grand kafa inovira korisničko iskustvo uz pomoć AI tehnologije

Grand kafa, jedan od vodećih brendova Atlantic Grupe, ponovo je napravila korak dalje u segmentu inovacija i podrške umetničkim poduhvatima. Kao dugogodišnji ekskluzivni sponzor Sarajevo Film Festivala (SFF), ponosno je predstavila još jedan novitet koje potvrđuje viziju kompanije o značaju kreiranja izuzetnog korisničkog iskustva i isticanja kreativnosti.

U julu 2023. godine otvoren je konkurs za dizajn festivalske šoljice, i to ne samo za etablirane dizajnere, već i za sve one koji žele da iskažu svoju kreativnost i eksperimentišu u svetu dizajna. Putem Grand kafa web sajta, brend je predstavio revolucionarnu integraciju web nagradnog konkursa i veštačke inteligencije, uključujući Open AI alate ChatGPT i Dall-E, omogućavajući svim korisnicima da se oprobaju u kreiranju originalnih umetničkih dela koristeći Grand kafa brend elemente i sopstvenu kreativnost.

Ovaj inovativni pristup i korišćenje AI tehnologije omogućio nam je da prikupimo preko 1500 jedinstvenih radova iz regiona. Stručni žiri je pažljivo selektovao osam finalista koji su se takmičili za prestižnu titulu pobednika, koja je pripala Jovani Kecman. Grand kafa nije ostavila odluku isključivo u rukama stručnjaka – svi njeni ljubitelji i poštovaoci filma glasali su za svoje omiljeno kreativno rešenje direktno na Grand kafa platformi. Na taj način, dobili su priliku da učestvuju u odabiru finalnog dizajna koji će krasiti festivalsku šoljicu i postati zvanični simbol Sarajevo Film Festivala 2023.

Takođe, tokom trajanja SFF-a, svi posetioci su uživali u programu „Grand kafa sa…“, u kojem su organizatori razgovarali sa mnogim poznatim licima iz filmske industrije. Za dobar početak prvog dana festivala, organizovan je i doručak za mlade talente i novinare uz šoljicu omiljene kafe, koju su prisutni mogli da degustiraju i u Festivalskom kafiću, centralnom mestu svih događanja.