Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 36

Employer Booster – nova usluga na tržištu Srbije

0

Represent Communications i HR Xcel, jesenju poslovnu sezonu pokreću partnerstvom svojih timova. Employer Booster je nova usluga na tržištu podstaknuta simbiozom vodećih stručnjaka iz oblasti komunikacija i HR usluga.

„Vođeni zajedničkom vizijom, znanjem i iskustvom, kreirali smo jedinstven Employer Booster program, koji za cilj ima da se na temelju zdrave organizacione kulture gradi autentičan i prepoznatljiv brend poslodavca koji komunicira i oslikava spolja, ono sto zaista živi iznutra“, izjavila je Sanja Jevđenijević, Managing Partner HR Xcel.

Partnerstvo Representa i HR Xcel-a najavljuje program koji će na osnovu istraživanja i prikupljenih podataka o kulturi, organizaciji i percepciji poslodavca kreirati rešenja u potpunosti prilagođena potrebama klijenata. Kao inovacija na tržištu, Boost platforma predstavlja jedan od ključnih kanala interne komunikacije koji nudi pravovremeno informisanje, učenje i razvoj zaposlenih, a dodatni benefit za poslodavce čine tailor made rešenja kroz kreiranje i produkciju sadržaja.

Regionalni sajam poslova od 24. do 31. oktobra

Najavljen je najveći do sada Regionalni sajam zapošljavanja i najveći emloyer branding događaj. Sajam se već tradicionalno organizuje od strane vodećih sajtova za zapošljavanje iz regiona: Poslovi Infostud – Srbija, MojPosao.ba – Bosna i Hercegovina, Vrabotuvanje – Severna Makedonija, Deloglasnik – Slovenija i MojPosao – Hrvatska.

Kao i svih prethodnih godina i ovaj oktobar ostaje rezervisan za najveći događaj u industriji zapošljavanja. U periodu od 24. do 31. oktobra, Regionalni sajam poslova će pružiti jedinstvenu priliku poslodavcima da predstave svoje kompanije i privuku najbolje talente iz regiona.

Prošle godine su ostvareni izvanredni rezultate. Sa preko 250.000 posetilaca u Srbiji i više od pola miliona na regionalnom nivou, Online regionalni sajam poslova je postao neprikosnoveni lider u industriji. Kompanije su imale priliku da izgrade svoj employer branding i dosegnu široku publiku, dok su kandidati pronalazili izvanredne poslovne prilike i ostvarivali svoje karijerne ciljeve.

Ovogodišnje izdanje Regionalnog Sajma Poslova donosi nove mogućnosti, inovativne alate i bogat program događaja. Bilo da ste poslodavac u potrazi za talentima ili kandidat u potrazi za novom karijernom prilikom, ovo je mesto gde se sve to događa.

Zahvaljujući inicijativi „Otvoreni Balkan“, kandidati iz Severne Makedonije i Srbije od prošle godine imaju mogućnost da se zaposle u nekoj od ovih zemalja bez ikakvih dodatnih dokumenata, radnih viza i posebnih dozvola.

Takođe, i ove godine će se tokom trajanja Regionalnog sajma poslova organizovati tri događaja namenjena kandidatima.

Više informacija na regionalnisajamposlova.com/rs

Snažan rast i prestrojavanje u TOP 5 agencija za organizaciju događaja

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Godina 2021. definitivno je bila godina “povratka” i oporavka, a 2022. godina snažnog rasta agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja. Opstali su samo oni koji su uspeli da se prilagode novim trendovima, što potvrđuju i rezultati poslovanja iz prethodne godine, ali i prestrojavanja na rang listi.

Agencija POLIPLAN 1 TO 1, drugu godinu za redom, nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu. Ova agencija zabeležila je u 2022. rast poslovnog prihoda od 18,01% i rast neto dobiti za 25,03%. Broj zaposlenih nije se menjao u odnosu na 2021.

Na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu, drugu godinu za redom, nalazi se agencija XYZ COMMUNICATIONS. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 39,64%, kao i veliki rast neto dobiti za 76,78%. XYZ Communications nije menjao tim u prošloj godini.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na prvom po neto dobiti, nalazi se BEOEXPO SYSTEM. Ova agencija zabeležila je veliki rast poslovnog prihoda od 95,02%, rast neto dobiti za 148,54%, i rast broja zaposlenih za 16,22%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je, prvi put ove godine, agenciji M2COMMUNICATIONS. Ova agencija zabeležila je veliki rast poslovnog prihoda u 2022. za 488,41%, kao i neverovatan rast neto dobiti i rast broja zaposlenih za 22,22%.

MPG PLUS pao je na peto mesto u 2022. godini po poslovnom prihodu i na sedmo po neto dobiti. Ipak, ova agencija zabeležila je rast po oba finansijska parametra – 26,54% po poslovnom prihodu i 8,48% po neto dobiti. Broj zaposlenih povećan je za 15,52%.

U TOP 10 agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja po poslovnim prihodima iz 2022. godine nalaze se i BTL AGENCIJA, BTL MANDIS MEDIA, UNITED MOMENT, EXPO SOLUTIONS i GO2 EVENT.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 24 pravna lica koja se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja.

Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2022. porastao je za 58,08%. Neto dobit na nivou ove grupacije agencija prošle godine beleži veliki rast od 50,36%. Broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja porastao je za 9,06%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Izašao treći broj Marketing mreža magazina, na naslovnoj strani Vladimir Mitrović

Marketing mreža objavila je treće, septembarsko izdanje magazina, na preko 100 stranica najkvalitetnijih intervjua i autorskih tekstova.

Naslovnu stranu trećeg broja krasi veliki intervju sa Vladimirom Mitrovićem, kreativnim direktorom agencije Ovation BBDO, koji govori o svojoj profesionalnoj karijeri, na koje uspehe je najponosniji, zašto je medicinu zamenio idejama i da li se kreativci „lože“ na nagrade.

U ovom broju izdvajamo i specijalni dodatak o poslovanju agencija u 2022. godini – Agency Report. 

Ne propustite da pročitate ni intervjue sa direktorima marketinga i komunikacija kompanija Halk Banka Skopje, Mercator CG, Erste banka, Telekom Srbija, Imlek, Grand kafa, DIS, Mondelēz International, Lidl Srbija, Shoppster Srbija, UniCredit Banka, Hemofarm i drugih.

U trećem broju Marketing mreža magazina pročitajte i intervjue sa direktorima najvećih kompanija u Srbiji, među kojima su DExpress, Mercator-S, NLB Komercijalna banka i MARS, kao i autorske tekstove i intervjue agencija Executive Group, Havas Adriatic, Fullhouse Ogilvy, Abeceda komunikacije (Hrvatska), Nova Communications, DNA Communications, SmartPoint Adria, Health Hub (Hrvatska) i drugih.

Izdvojili smo za vas i šest kampanja koje su po izboru naše redakcije obeležile Q3 2023. godine, a razgovali smo i sa istaknutim stručnjacima iz kompanija o tome zašto su neki ex-YU brendovi ostali u prošlosti, a neki se prodaju i danas širom sveta.

Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Ascanius Media Slovenija i Bosna i Hercegovina promenile naziv u Direct Media

Ascanius Media Slovenija i Bosna i Hercegovina promenile su naziv u Direct Media i time ponovo postale deo Direct Media United Solutions mreže.

Direct Media je vodeći medijski sistem u jugoistočnoj Evropi, mreža profesionalaca u devet zemalja: Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji, Makedoniji, Albaniji, Mađarskoj i Bugarskoj. Međunarodnim i lokalnim partnerima pruža integrisane komunikacione, reklamne i medijske usluge.

Direct Media tim se sastoji od multidisciplinarnih profesionalaca za komunikaciju koji veruju u komunikacijski pristup nauke i umetnosti, istovremeno nastojeći da promovišu medijsko okruženje plasiranjem medijskog sadržaja vrhunskog kvaliteta.

–  Kao jak regionalni brend Direct Media pruža najbolja i najefikasnija rešenja za klijente na svim nivoima. Ojačani nastavljamo da razvijamo nove usluge, radimo na razvoju inovativnih rešenja, novih kategorija, komunikacionih kanala i dokazujemo zašto smo lideri u oblasti medija i komunikacija u jugoistočnoj Evropi – izjavio je Dirk Girkens, direktor programa, produkcije i oglašavanja u United media.

Stabilan rast agencija za spoljno oglašavanje

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za spoljno oglašavanje u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodi Marketing mreža poslednjih sedam godina.

Svi parametri ukazuju na stabilan rast poslovanja agencija za spoljno oglašavanje. U 2022. godini 11 od 27 agencije u ovoj grupaciji zabeležilo je pad prihoda.

U okviru ove grupacije, ALMA QUATTRO, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobiti. Ova agencija je u 2022. godini zabeležila pad poslovnog prihoda za 1,24%, pad neto dobiti za 5,56%, ali i pad broja zaposlenih za 6,38%.

Na drugom mestu u tabeli, po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti, nalazi se DPC NETWORKS. U prošloj godini DPC zabeležio je rast poslovnog prihoda za 25,54% i veliki rast neto dobiti od čak 93,91%. Broj zaposlenih povećan je za 4,24%.

Na trećem mestu nalazi se MAXIM&CO. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u odnosu na 2021. za 74,56%, dok je neto dobit opala za 70%. Broj zaposlenih povećan je za 41,86%.

Četvrto mesto pripalo je agenciji INFO MEDIA GROUP, koja beleži pad poslovnog prihoda od 17,65% i pad neto dobiti za 12,22%. Broj zaposlenih uvećan je za 6,25%.

Mala agencija, sa svega šest zaposlenih, SKYBOARD ADVERTISING, zauzela je peto mesto na rang listi, sa zabeleženim rastom prihoda od 19,11%. Ova agencija zabeležila je i rast neto dobiti za 183,6%. Broj zaposlenih se nije menjao.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 27 pravnih lica koja se primarno bave spoljnim oglašavanjem.

Ukupan poslovni prihod agencija za spoljno oglašavanje u 2022. beleži rast od 10,9% i rast neto dobiti za 10,51%, u odnosu na 2021. godinu. Broj zaposlenih na nivou grupacije veći je za 4%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Dodeljena Digital Awards priznanja!

Povodom desete regionalne konferencije o trendovima u telekomunikacijama i medijima –  DIGITAL 2023 dodeljene su, po prvi put, Digital Awards nagrade najboljima iz oblasti medija, telekomunikacija, marketinga, PR-a, ICT-industrije i digitalnih inovacija. Bilo je 15 kategorija o kojima je odlučivao žiri, a dodeljeno je još pet specijalnih nagrada.

Žiri je odlučivao u sledećem sastavu, Violeta Jovanović, NALED, Ivan Stanković, Communis, Marija Matić, Direct Media, Slavimir Stojanović, dizajner, Danijela Rakić, Srpska asocijacija menadžera, Jelena Medaković, direktorka Muzeja grada Beograda, Zoran Torbica, Adria Summit, Biljana Jotić, direktorka Muzeja primenjene umetnosti, Dušan Jovović, multimedijalni umetnik i Željko Tomić, SPK „Privrednik“

Nagradu u kategoriji “Najbolja kampanja na društvenim mrežama” dobila je kompanija Telekom Srbija, za kampanju „Internet bonton od A do Š“, a nagradu je primila Una Zabunov, Šefica Službe za digitalne marketing komunikacije, Telekoma Srbije.

Nagradu za Najbolju kampanja na radiju dobila je kompanija Robert Bosch Srbija, za kampanju “Bosch auto delovi”a nagradu je primila Dragana Milenković, regional channel manager.

Nagradu za Najbolju onlajn kampanju dobila je kompanija SBB, za kampanju “SBB Giga mreža” a nagradu je primila Minja Jugović Janjić, marketing direktorka.

Nagradu za Najbolju kampanja na TV-u dobila je kompanija Telekom Srbija, za kampanju “25 godina Telekom Srbija”, nagradu je primila Suzana Berić, direktorka Sektora za brend strategiju i marketing komunikacije.

Nagradu za Najbolju kampanju u printu dobila je kompanija NLB Komercijalna banka, za kampanju “Dobrodošli u banku pravih prilika“, u ime kompanije nagradu je primila Branka Letica, izvršna direktorka sektora za upravljanje marketingom i komunikacijama.

Nagradu za Najbolju outdoor-kampanju osvojio je Srbijavoz, za kampanju za kampanju „U 4h kod Dance Arene, u 5h kod Arene – pa ujutru nazad!“ a nagradu su primili Đorđe Prokić izvršni direktor i Danijelu Gašparac, marketing and communication consultant.

Nagradu za Najbolju domaća TV-seriju osvojio je RTS sa serijom “Lako je Raletu” a primila ju je Duška Vučinić, šefica Službe za korporativni imidž i odnose s javnošću.

Nagradu za Najbolji domaći film osvojio je film “Vera” a Danki Milošević, producentkinji filma je ona i uručena.

Nagradu za Najbolju domaću informativnu TV emisiju dobila je emisija “Među nama” u produkciji Nova S a ispred televizije je autorka, urednica i voditeljka emisije Maja Nikolić primila nagradu.

Nagradu za Najbolju domaću zabavnu emisiju na televiziji osvojila je emisija “Izbor za Pesmu Evrovizije” u produkciji RTS-a a uručena je voditeljki Kristini Radenković.

Nagradu za lidera društvene odgovornosti u domenu ICT kompanija osvojila je kompanija Yettel, a Marija Vujanić, communication and sustainability director je primila nagradu.

Nagradu za PR menadžera godine osvojila je Jelena Milović, senior PR menažer u agenciji RED Communications.

Nagradu za CSR menadžera godine dobila je Tijana Koprivica, direktorka održivog poslovanja u kompaniji Delta Holding.

Nagradu za kreativnost i pristojnost u komunikaciji na društvenim mrežama dobila je Biljana Stepanović, direktorka Business Info Group.

Nagradu za najkreativnije vođenje društvenih mreža osvojila je kompanija MK Group, nagradu je primila Tamara Veselinović, korporate communications and marketing director.

Specijalnu nagradu za društveno odgovornu kompaniju u regionu dobila je kompanija m:tel a nagradu je primila Jelena Trivan, generalna direktorka.

Specijalnu nagradu za HR employer branding online kampanju u regionu dobila je kompanija NIS a ispred kompanije je nagradu primila Marijana Paunović, rukovodioca Sektora za regrutaciju i selekciju.

Specijalnu nagradu za najbolju društveno odgovornu aplikaciju dobila je kompanija Vega IT, a nagradu je primila Bojana Savanović, marketing menadžer.

Specijalnu nagradu za promociju popularne kulture dobila je kompanija The Walt Disney Company a ispred kompanije je nagradu primio Marko Dacić, marketing menadžer u Srbiji.

Specijalnu nagradu za tehnološki doprinos društvu – 10 Gigabitna XGS-PON mreža dobila je kompanija Orion Telekom, a nagradu je primio Vladan Tasić, network and services rnd director.

Čestitamo dobitnicima Digital nagrada i radujemo se budućim laureatima.

Izabrani predsednici žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2023!

Konkurs za 9. nacionalnu dodelu godišnjih nagrada – KAKTUS 2023 by Shoppster otvoren je do 20. septembra. O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Oni su, između sebe, tajnim glasanjem, izabrali kolege koji će ove godine voditi Žiri za dodelu nagrada KAKTUS 2023.

Za predsednika Žirija iz Srbije izabran je Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO, dok je za predsednicu regionalnog dela Žirija izglasana Mirka Modrinić, Creative Director, Via Media (BiH). 

Žiri iz Srbije ove godine radiće u sastavu:  Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun&Fit Company; Arsenije Krnjajski, Creative Director, Why Not Agency; Đorđe Đukanović, Creative Director, Havas Adriatic; Dušica Matijašević, Director of Advertising and Strategy, Executive Group; Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija; Maja Uzelac, Chief Marketing & Digital Officer, L’oréal Adria-Balkan; Marija Kojčić, Head of PR, Lidl Srbija; Marko Anđelković, Digital Team Leader, Smartpoint Adria; Miodrag Marinković, Brand Development Director Adriatics, Frikom; Nevena Balšić, Creative Director, Leo Burnett; Nikoleta Pavlović, Head of Social Media, DRV; Una Zabunov, Šef službe za digitalne marketing komunikacije, Telekom Srbija; Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO; Vladimir Simić, Creative Director, Mccann Beograd; Zorana Ćirica, Digital Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy.

Regionalni žiri ove godine činiće:  Drago Mlakar, Regional Creative Director, Futura DDB (Hrvatska); Elena Božinova, Head of Creative & Design, Idea+ Communications (Severna Makedonija); Eva Gradišnik, Creative Director, SHIFT Agency (Slovenija); Jelena Doderović, Marketing Director, Mercator-CG (Crna Gora); Jurica Ćorluka, Head Of Creative, Señor (Hrvatska); Luka Mavretić, Creative Director, Imago Ogilvy (Hrvatska); Mirka Modrinić, Creative Director, Via Media (BIH); Oliver Noveski, Partner & Media Director, Brand Union (Severna Makedonija); Robert Škunca, Managing Director SEE, Grayling (Hrvatska); Sara Grepo, Social Media Team Leader, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska); Simona Mladenović, Head of Advertising, NLB Group (Slovenija); Stella Bogovac, Creative Director, I TO NIJE SVE! (Hrvatska); Tibor Trupec, Creative Director, Kontra Agency (Hrvatska); Tomislav Rašković, Tiktok Strategist, Degordian (Hrvatska); Uroš Svenšek, Head of Digital, Agencija 101 (Slovenija).

Predsednici Žirija rekli su da će, zajedno sa ostalim kolegama, pristigle radove ocenjivati strogo, ali pravično, kao i da će nagrade dobiti isključivo najkvalitetnije kampanje, koje pomeraju granice.

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2023 je nova kategorija – TikTok. U ovoj kategoriji biće dodeljena nagrada za najuspešnije TikTok naloge i kampanje. Takođe, umesto kategorije Web, uvedena je kategorija E-commerce, koja će nagraditi najuspešnije kampanje koje imaju za cilj promociju web prodavnica i platformi za online kupovinu.

Ove godine prijave uključuju kampanje koje su realizovane ili većim delom realizovane u periodu od 1. avgusta 2022. do 1. avgusta 2023. godine.

Nagrade će biti svečano dodeljene na 9. nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS by Shoppster Srbija, koji se ove godine održava pod sloganom „Add to heart“. Festival će biti održan 1. i 2. novembra u Beogradu.

Uslove konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, možete pogledati na sajtu www.kaktus.rs.

Zvanični hashtag festivala je #kaktus2023

Stethoscope od danas se zove Luppa

0

REGION – Poznati alat za istraživanje zadovoljstva i angažovanje zaposlenih prošao je kroz rebranding, no vizija i misija ostaju isti – postati najboljim alat za istraživanje zadovoljstva i angažovanje zaposlenih i pomoći što većem broju kompanija da budu dobar poslodavac.

Degordian je početkom prošle godine lansirao Stethoscope – radi se o alatu koji kroz preko 100 pitanja ispituje zadovoljstvo i angažovanost zaposlenih kroz 12 dimenzija poput leadershipa, komunikacije, work-life balancea i uslova rada, a koji je nastao kao svojevrsni eksperimentalni projekat.

Međutim, svesni su kako, bez obzira na uspeh alata koji je nadmašio sva očekivanja, ovaj brending nije idealan. Naime, jednostavnim guglanjem otkrićete kako, pre nego što dođete do alata, morate proći čitav niz rezultata za stetoskop, medicinski instrument. Iz tog razloga Stethoscope je prošao proces rebrandinga te se od danas zove Luppa, a možete ga pronaći na luppa.app!

“Ime nam se jako sviđa jer je kratko, jedinstveno, zvučno i komunicira dobro ono što mi jesmo: lupu koja pomaže kompanijama da još bolje shvate zadovoljstvo i angažovanost zaposlenih – kratko i jasno!” – Daniel Ackermann, CEO Luppa.

Bez obzira na rebranding, poslovna strategija te ambiciozni planovi ostaju isti. Luppa teži tome da se razvije u najbolji svetski alat za istraživanje i zadovoljstvo zaposlenih, a da je na dobrom putu može potvrditi činjenica da su nedavno dobili svoju prvu investiciju uz koju će lakše napraviti ekspanziju na tržišta van regije i brže moći implementirati sve ideje i funkcionalnosti za unapređenje alata, kojih imaju zaista mnogo. Luppi je trenutno glavni fokus skaliranje, strukturisanje i zapošljavanje tima kako bi ekspanzija i razvoj bili još brži i kvalitetniji.

Addiko banka prva u Hrvatskoj pokrenula kampanju koristeći ARonDOOH

REGION – Addiko banka prva je u Hrvatskoj pokrenula kampanju koristeći tehnologiju proširene stvarnosti (Augmented Reality – AR) na digitalnim OOH površinama, u partnerstvu sa Go2Digital. Time je ova banka još jednom potvrdila poziciju jednog od tehnoloških lidera u finansijskom sektoru te najavila trend proširene stvarnosti u oglašavanju koji sve više uzima maha u marketinškim kampanjama.

Glavna zvezda kampanje je hrčak Oskar, prepoznatljivo lice Addiko banke, koji se pojavljuje na digitalnom ekranu svaki put kada prolaznici svojim pokretom pokrenu opciju proširene stvarnost. Smešten u stvarnom vremenu, digitalni Oskar u trenutku postaje i delom stvarnog prostora, slobodno šetajući zagrebačkom Ilicom, rečkim Jadranskim trgom i osečkom Kapucinskom ulicom. On prilazi prolaznicima, podstiče ih na interakciju, poziva da skeniraju QR kôd te ih upućuje do najbliže Addiko poslovnice gde ih čeka besplatna Addiko Mastercard® Prepaid kartica.

Integracija proširene stvarnosti sa digitalnim spoljnim oglašavanjem i live video prenosom predstavlja inovativan pristup oglašavanju. Korišćenje senzora blizine omogućava interaktivnost između 3D animacija i gledalaca. Kombinacija ovih tehnologija stvara jedinstveno iskustvo za korisnike, omogućava kreiranje interaktivnog iskustva koje pažnju privlači na potpuno nov način.