Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 36

Stethoscope od danas se zove Luppa

0

REGION – Poznati alat za istraživanje zadovoljstva i angažovanje zaposlenih prošao je kroz rebranding, no vizija i misija ostaju isti – postati najboljim alat za istraživanje zadovoljstva i angažovanje zaposlenih i pomoći što većem broju kompanija da budu dobar poslodavac.

Degordian je početkom prošle godine lansirao Stethoscope – radi se o alatu koji kroz preko 100 pitanja ispituje zadovoljstvo i angažovanost zaposlenih kroz 12 dimenzija poput leadershipa, komunikacije, work-life balancea i uslova rada, a koji je nastao kao svojevrsni eksperimentalni projekat.

Međutim, svesni su kako, bez obzira na uspeh alata koji je nadmašio sva očekivanja, ovaj brending nije idealan. Naime, jednostavnim guglanjem otkrićete kako, pre nego što dođete do alata, morate proći čitav niz rezultata za stetoskop, medicinski instrument. Iz tog razloga Stethoscope je prošao proces rebrandinga te se od danas zove Luppa, a možete ga pronaći na luppa.app!

“Ime nam se jako sviđa jer je kratko, jedinstveno, zvučno i komunicira dobro ono što mi jesmo: lupu koja pomaže kompanijama da još bolje shvate zadovoljstvo i angažovanost zaposlenih – kratko i jasno!” – Daniel Ackermann, CEO Luppa.

Bez obzira na rebranding, poslovna strategija te ambiciozni planovi ostaju isti. Luppa teži tome da se razvije u najbolji svetski alat za istraživanje i zadovoljstvo zaposlenih, a da je na dobrom putu može potvrditi činjenica da su nedavno dobili svoju prvu investiciju uz koju će lakše napraviti ekspanziju na tržišta van regije i brže moći implementirati sve ideje i funkcionalnosti za unapređenje alata, kojih imaju zaista mnogo. Luppi je trenutno glavni fokus skaliranje, strukturisanje i zapošljavanje tima kako bi ekspanzija i razvoj bili još brži i kvalitetniji.

Addiko banka prva u Hrvatskoj pokrenula kampanju koristeći ARonDOOH

REGION – Addiko banka prva je u Hrvatskoj pokrenula kampanju koristeći tehnologiju proširene stvarnosti (Augmented Reality – AR) na digitalnim OOH površinama, u partnerstvu sa Go2Digital. Time je ova banka još jednom potvrdila poziciju jednog od tehnoloških lidera u finansijskom sektoru te najavila trend proširene stvarnosti u oglašavanju koji sve više uzima maha u marketinškim kampanjama.

Glavna zvezda kampanje je hrčak Oskar, prepoznatljivo lice Addiko banke, koji se pojavljuje na digitalnom ekranu svaki put kada prolaznici svojim pokretom pokrenu opciju proširene stvarnost. Smešten u stvarnom vremenu, digitalni Oskar u trenutku postaje i delom stvarnog prostora, slobodno šetajući zagrebačkom Ilicom, rečkim Jadranskim trgom i osečkom Kapucinskom ulicom. On prilazi prolaznicima, podstiče ih na interakciju, poziva da skeniraju QR kôd te ih upućuje do najbliže Addiko poslovnice gde ih čeka besplatna Addiko Mastercard® Prepaid kartica.

Integracija proširene stvarnosti sa digitalnim spoljnim oglašavanjem i live video prenosom predstavlja inovativan pristup oglašavanju. Korišćenje senzora blizine omogućava interaktivnost između 3D animacija i gledalaca. Kombinacija ovih tehnologija stvara jedinstveno iskustvo za korisnike, omogućava kreiranje interaktivnog iskustva koje pažnju privlači na potpuno nov način.

Formirana Wireless Media Group

Integracijom vodeće kompanije za digitalne transformacije Wireless Media i najveće medijske kompanije u regionu Adria Media Group, formirana je nova kompanija – Wireless Media Group (WMG). Cilj ove transformacije je unapređenje poslovanja i ostvarenje vizije o liderskoj poziciji u regionu u oblastima digitalne transformacije i medija. Formiranje WMG kompanije predstavlja ključni korak u daljem napretku poslovanja.

Slogan novoformirane grupe glasi “leading transformation” (lideri u transformaciji) i ilustruje misiju kompanije da transformiše poslovanje i društvo u čitavom regionu podsticanjem promena, unapređenjem produktivnosti i omogućavanjem veće povezanosti i saradnje u cilju dostizanja evropskog nivoa i globalne konkurentnosti. 

Kompanija WMG organizovana je u dve divizije: “Digital transformation & services” (digitalna transformacija i usluge) i “Media & digital products” (mediji i digitalni proizvodi).

U diviziji Digital transformation & services objedinjeni su: Wireless Media, kompanija za digitalnu transformaciju i unapređenje korisničkog iskustva, Origami Publishing, zaokružena platforma za digitalne medije, i Method, integrisana kreativna i performance agencija.

WMG divizija Media & digital products objedinjuje najsnažniji medijski brend u Srbiji: Kurir sa svim ekstenzijama (print, veb, tv i društvene mreže), Mondo+ medijski multibrend koncept koji obuhvata portale Mondo, Euractiv, Elle, National Geographic i druge lifestyle i human interest brendove, vodeću produkcijsku kuću Firefly, kablovske TV kanale Klasik i Dox i onlajn oglasnik Sasomange.

U kompaniji sa ponosom ističu da su sa svojim portfolijom koji pokriva digitalne i medijske oblasti preko e-trgovine do produkcije, postigli tržišnu dominaciju na Zapadnom Balkanu transformišući način na koji se poslovni i društveni ekosistemi razvijaju i rastu.

Igor Žeželj, osnivač i predsednik uprave novoformirane kompanije WMG  poručuje da postoji jasna vizija daljeg razvoja: „Kompanija WMG je postala nezaobilazni partner svojim klijentima, kojima kroz najsavremenija rešenja omogućava adekvatno učešće i pozicioniranje u digitalnom ekosistemu, sa snažnim fokusom na maksimizaciji performansa i njihovih poslovnih rezultata. Godinama unazad stvaramo okruženje u sektorima digitalnih tehnologija i medija koje anticipira potrebe naših korisnika i postavlja standarde za obe industrije u kojima poslujemo. Rezultati koje ostvarujemo dokaz su naše posvećenosti i razumevanja potreba naših klijenata i publike, a transformacija i nastavak poslovanja u okviru grupe logičan su nastavak jer je grupa odavno i prema rezultatima i prema veličini prevazišla postojeće okvire. Naša vizija daljeg razvoja je jasna: kako bismo postali vodeća digitalno-medijska grupa u regionu, nastavićemo da podržavamo rast svakog našeg brenda i širenje portfolija u zemlji i regionu. Zato nam je važno da kreiramo ambijent u kom ćemo koristiti benefite sinergije i obezbediti nove mogućnosti za razvoj naših zaposlenih. Takođe, ostajemo posvećeni održivosti. Zadržavamo kontinuitet u preduzimanju konkretnih akcija koje pozitivno utiču na zajednicu i planetu. Ovo je deo naše odgovornosti prema budućim generacijama i usklađivanja sa globalnim trendovima održivosti.“

Poziv za mlade balkanske dizajnere „Here and Now“

Kulturno udruženje Mikser iz Beograda uz podršku NUNC proizvođača nameštaja iz Slavonije (Hrvatska) pokreće specijalno izdanje takmičenja regionalne platfrome Mladih balkanskih dizajnera, otvarajući im jedinstvenu priliku da se pridruže kompaniji NUNC u njihovoj misiji reinterpretacije bogate tradicije i kulture regiona u inovativne i prepoznatljive proizvode savremenog dizajna.

NUNC (što znači: sada) je na svetsku dizajnersku scenu stupio 2019.godine na Sajmu nameštaja u Kelnu i od tada raste i osvaja međunarodna tržišta. Duhovit i osvežavajući pristup dizajnu svakodnevnih predmeta potiče iz saradnje sa novim dizajnerima iz celog regiona, od kojih su mnogi debitovali na regionalnoj i međunarodnoj sceni upravo preko platforme Mladi balkanski dizajneri.

Međunarodni žiri će izabrati najinspirativnije radove koji će biti izloženi na “YBD za NUNC” izložbi na Šumarskom fakultetu tokom Beogradskog međunarodnog sajma nameštaja, gde će Nunc-ov tim za razvoj proizvoda izabrati projekte koje će kompanija razvijati do pravih proizvoda i potom predstaviti svetskoj publici na čuvenom Međunarodnom sajmu nameštaja u Milanu.

Pozivamo mlade dizajnere da istraže nove funkcije nameštaja i prostora za oblasti koje se preklapaju između svakodnevnih svetova: dom, posao, škola, javni prostori, zabavne, intimne i zajedničke zone, urbana i ruralna okruženja i statična i pokretna iskustva. Prijavljeni projekti bi trebalo da budu u stanju da svojim korisnicima ponude višestruke funkcije i iskustva, podržavaju različite životne scenarije, hibridne i nomadske modele rada, omogućavaju lako kreiranje „trećih prostora“, transformišu svako mesto u igraonicu ili neformalno obrazovanje i mnogo više. Ohrabrujemo mlade dizajnere da osmisle nove ili preispitaju svoje postojeće dizajnerske ideje, posmatrajući unakrsne, hibridne funkcije komada nameštaja, modularnih sistema ili drugih uslužnih objekata, iz perspektive različitih korisnika (odraslih, dece, različitih polova), starijih osoba, osoba sa invaliditetom itd.), različiti vremenski scenariji (noću, danju, sezonski, itd.), naizmenično okruženje i društveni kontekst (na otvorenom, u zatvorenom, privatno, javno) itd.

Žiri će visoko vrednovati inovativne karakteristike projekta koje poboljšavaju kvalitet svakodnevnog života; sposobnost da se odgovori na potrebe različitih korisnika; multifunkcionalnost; potencijal za kružnost proizvoda ili njegovih elemenata; ergonomiju; racionalne troškove proizvodnje i transporta; inovativnu upotrebu lokalno dostupnih materijala; implementaciju lokalnih znanja i tehnika; ekološki prihvatljiv proizvodni proces, inovativnu upotrebu recikliranih materijala; relevantnost u odnosu na lokalne/globalne ekološke i društvene izazove.

Renomirani međunarodni žiri čine Marva Grifin, osnivačica i kustos platforme za talente Salone Satellite Međunarodnog sajma nameštaja u Milanu, industrijska dizajnerka Henriet Val, profesorka na Ajndhovenskoj dizajnerskoj akademiji i direktorka eksperimentalnih istraživanja Atelier Luma u ​​Arlu; industrijski dizajner Nikola Radeljković iz Numen/For Use kolektiva; edukatorka Jelena Matić, dizajnerka nameštaja i profesorka na Šumarskom fakultetu Univerziteta u Beogradu i Maja Lalić, arhitektkinja i osnivačica Mikser udruženja.

Integralni tekst konkursa dostupan je na ybd.mikser.rs/call

Aplikanti mogu da prijave svoje projekte elektronski do 27. septembra 2023. godine u 23.59 časova na ybd.mikser.rs/form

Pobednici će biti proglašeni 2. oktobra na ybd.mikser.rs.

Schlarafia putem bilborda traži idealnog partnera. Friday provodadžiše.

Kompanija Schlarafia skoro čitav jedan vek je tu sa nama. Iako je odrasla na Čuburi, danas je srećemo svuda oko sebe.

Istrajno nam drži oslonac i trpi nas, naše misli, slatke snove, nestašna skakanja, glasne alarme i okretanja. Sa njom se svako jutro budimo i odmorni odlazimo u svet.

Za Schlarafiju se već oduvek zna, ali Alma Quattro bilbordi još nisu stigli da ispričaju njenu priču.

Priču o vezama i vezivanju. Jer nije nam trebalo dugo da shvatimo kako su dušeci istinski partneri s kojim se viđamo svakodnevno.

Ova kampanja namenjena je onima koji planiraju da promene svoje perjane, žičane i penaste partnere i onima koji će po prvi put izabrati svog partnera za ceo život. Zato smo rekli „Pa hajde da ih upoznamo!“, a provodadžija je bila Friday Finally ekipa.

Za ime staro 89 godina, neozbiljno bi bilo da se upoznavanje desi na Tinderu i ostalim dating aplikacijama. Već je to trebalo uraditi onako po starinski – oglas u novine i reklama na ulice. Pa ko se od prolaznika zainteresuje nek se javi. Cimanje stop.

Kriza „kuca na vrata“ agencija za usluge klipinga

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za usluge klipinga i analizu medija za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodimo poslednjih sedam godina. 

Cela grupacija kliping agencija beleži rast poslovnog prihoda u 2022. godini. Ipak sve četiri agencije zabeležile su značajan pad neto dobiti. Da je kriza zakucala na vrata agencija za usluge klipinga i analizu medija pokazuje i činjenica da je samo jedna od četiri agencije povećala broj zaposlenih u prošloj godini.

Novosadska agencija NINAMEDIA KLIPING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize. Ova agencija, u 2022. godini, zabeležila je povećanje poslovnog prihoda za 10,33%. Kada je u pitanju neto dobit, ova agencija zabeležila je pad od 51,89% u odnosu na prethodnu godinu. Tim Ninamedia agencije smanjen je u 2022. za 1,04%.

Druga na rang listi po poslovnom prihodu, i treća po neto dobiti, nalazi se agencija KLIPING. Ova agencija posluje u okviru Newton Media Grupe, koja ima predstavništva u pet država regiona. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za 15,61%, dok je neto dobiti opala za 50,7%. Broj zaposlenih uvećan je za 9,38% i to je jedina agencija u ovoj grupaciji koja je zapošljavala u prošloj godini.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, i na drugom po neto dobiti, nalazi se REAL TIME CLIPPING. Ova agencija, jedina u grupaciji, zabeležila je u 2022. pad po svim kriterijumima analize – pad poslovnog prihoda za 9,8%, pad neto dobiti za 74,9% i pad broja zaposlenih za 5,26%.

DIGITAL ELEMENT, koji posluje kao zasebno pravno lice u okviru Represent Systema, zabeležio je najveći rast prihoda od 42,89%, ali i najveći pad neto dobiti u ovoj grupaciji od 92,2% i pad broja zaposlenih za 11,11%.

Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega četiri pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti.

Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analizu medija u 2022. porastao je za 10,61%, dok je zabeležen veliki neto gubitak od 49,77%. Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga nije se menjao u odnosu na 2021. godinu.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Publicis Groupe Canada pokrenuo kampanju „Ko sam ja zaista“ u cilju podrške mladim talentovanim crncima

SVET – Publicis Groupe Canada dao je podršku Centru za mlade tamnopute stručnjake (CEE) kako bi rešio jaz u nezaposlenosti mladih crnaca, u okviru najveće pro bono kampanje ikada.

Glavni deo kampanje „Ko sam ja zaista“ izdvaja devet bivših studenata CEE, dajući im odgovarajuće majice sa kapuljačom, a koje služe i kao biografija, sa detaljima o njihovom profesionalnom iskustvu, postignućima i priznanjima. To je povezano sa sportom, rekao je redatelj Mike Regis i dodao da mladi crnci mogu ostvariti svoje profesionalne snove, bez obzira na predrasude.

Stephanie McRae, vođa sektora za raznolikost i inkluziju Publicis Groupe Canada, kaže da je inicijativa deo Publicisovog DEI mandata, koji se zasniva na uzvraćanju, upravljanju talentima i obrazovanju, ali i održivosti takvih obaveza.

Talenti iz svih kanadskih agencija Publicis Groupe radili su na kampanji koja uključuje video o digitalnom heroju, društveni i uticajni sadržaj, kao i OOH medije u Torontu, uz podršku medijskih partnera Branded Cities, Pattison, Outfront, Vertical Impression, Allvision i Astral.

Zajedno su se ujedinili kako bi podržali inicijativu, donirajući više od 500.000 USD prvenstveno u OOH oglašavanje, uključujući ključne lokacije kao što su Union Station, Dundas Square i CF Toronto Eaton Centre, kao i na oglasnim panoima uz autoputeve, na stanicama javnog prevoza i TTC stanicama.

Imenovan žiri za dodelu nagrada KAKTUS 2023!

Konkurs za 9. nacionalnu dodelu godišnjih nagrada – KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija otvoren je do 20. septembra. Nagrade se dodeljuju u 25 kategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini.

O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona.

Žiri iz Srbije ove godine radiće u sastavu:  Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun&Fit Company; Arsenije Krnjajski, Creative Director, Why Not Agency; Đorđe Đukanović, Creative Director, Havas Adriatic; Dušica Matijašević, Director of Advertising and Strategy, Executive Group; Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija; Maja Uzelac, Chief Marketing & Digital Officer, L’oréal Adria-Balkan; Marija Kojčić, Head of PR, Lidl Srbija; Marko Anđelković, Digital Team Leader, Smartpoint Adria; Miodrag Marinković, Brand Development Director Adriatics, Frikom; Nevena Balšić, Creative Director, Leo Burnett; Nikoleta Pavlović, Head of Social Media, DRV; Una Zabunov, Šef službe za digitalne marketing komunikacije, Telekom Srbija; Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO; Vladimir Simić, Creative Director, Mccann Beograd; Zorana Ćirica, Digital Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy.

Regionalni žiri ove godine činiće:  Drago Mlakar, Regional Creative Director, Futura DDB (Hrvatska); Elena Božinova, Head of Creative & Design, Idea+ Communications (Severna Makedonija); Eva Gradišnik, Creative Director, SHIFT Agency (Slovenija); Jelena Doderović, Marketing Director, Mercator-CG (Crna Gora); Jurica Ćorluka, Head Of Creative, Señor (Hrvatska); Luka Mavretić, Creative Director, Imago Ogilvy (Hrvatska); Mirka Modrinić, Executive Creative Director, Pristop (Slovenija); Oliver Noveski, Partner & Media Director, Brand Union (Severna Makedonija); Robert Škunca, Managing Director SEE, Grayling (Hrvatska); Sara Grepo, Social Media Team Leader, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska); Simona Mladenović, Head of Advertising, NLB Group (Slovenija); Stella Bogovac, Creative Director, I TO NIJE SVE! (Hrvatska); Tibor Trupec, Creative Director, Kontra Agency (Hrvatska); Tomislav Rašković, Tiktok Strategist, Degordian (Hrvatska); Uroš Svenšek, Head of Digital, Agencija 101 (Slovenija).

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2023 je nova kategorija – TikTok. U ovoj kategoriji biće dodeljena nagrada za najuspešnije TikTok naloge i kampanje. Takođe, umesto kategorije Web, uvedena je kategorija E-commerce, koja će nagraditi najuspešnije kampanje koje imaju za cilj promociju web prodavnica i platformi za online kupovinu.

Ove godine prijave uključuju kampanje koje su realizovane ili većim delom realizovane u periodu od 1. avgusta 2022. do 1. avgusta 2023. godine.

Nagrade će biti svečano dodeljene na 9. nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS by Shoppster Srbija, koji se ove godine održava pod sloganom „Add to heart“. Festival će biti održan 1. i 2. novembra u Beogradu.

Uslove konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, možete pogledati na sajtu www.kaktus.rs.

Zvanični hashtag festivala je #kaktus2023

Agencije za zakup medija zabeležile pad poslovanja u 2022. godini

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Nakon veoma uspešne 2021. godine, agencije za zakup medija beleže pad poslovanja u prošloj godini. Na rang listi došlo je do „prestrojavanja“ u TOP 10. Čak 12 od 26 agencija zabeležilo je pad poslovnog prihoda u 2022. godini.

DIRECT MEDIA UNITED SOLUTIONS, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. Ova agencija je, u prošloj godini, zabeležila pad poslovnog prihoda za 6,7%, dok je neto dobit opala za 13,51%. Broj zaposlenih je porastao za 10,62%. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice DIRECT MEDIA KOMUNIKACIJE, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži pad poslovnog prihoda za 6,8% i pad neto dobiti za 56,32%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija MEDIA POOL. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2022. za 22,24%, ali rast neto dobiti za 17,38%. Broj zaposlenih nije se menjao.

Agencija OMD MEDIA popela se sa četvrtog na treće mesto po poslovnom prihodu iz 2022. godine. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 2,11% i pad neto dobiti za 5,63%. Broj zaposlenih u 2022. povećan je za 3,7%.

ESSENCEMEDIACOM se u 2022. godini popela na visokom četvrto mesto po poslovnom prihodu i prvi put se našla u TOP 5 na rang listi. Ova agencija, jedina u TOP 5, zabeležila je rast poslovnog prihoda od čak 65,73% i rast neto dobiti za 54,06%, a broj zaposlenih uvećan je za 31,58%.

Na petom mestu po poslovnom prihodu nalazi se agencija UNIVERSAL MEDIA. Ova agencija zabeležila je pad od 30,87% po poslovnom prihodu i rast od 578,36% po neto dobiti. Broj zaposlenih opao je za 27,94%.

U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našli su se i MEDIA HOUSE, CAS MEDIA, WAVEMAKER, NOVA COMMUNICATIONS i DENTSU BALKANS. 

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 26 pravnih lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja. U 2022. godini nije otvorena ni jedna nova agencija u ovoj kategoriji.

Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2022. opao je za 2,26%, a neto dobit opala je za 12,35%. Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija beleži stagnaciju, odnosno blagi rast od 0,23%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Velike promene na rang listi agencija za odnose s javnošću, Represent prvi put na 4. mestu

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodimo poslednjih sedam godina.

Grupacija agencija za komunikacije i odnose s javnošću, godinama unazad, jedna je od najdinamičnijih kada je u pitanju „prestrojavanje“ u TOP 10 na rang listi. Neke agencije se zatvaraju, nove se otvaraju, i veoma često su već u prvoj godini poslovanja u prvih 10 po ostvarenim prihodima. Ipak, 2022. u odnosu na 2021. godinu, donela je možda i najveće promene. Agencija Represent Communications, koja deceniju unazad ubedljivo čuvala sam vrh liste po poslovnim prihodima, po rezultatima iz 2022, našla se na 4. mestu, dok su agencije New Media Team, Red Communication, kao i Luxury Integrated, preuzele primat.

Agencija LUXURY INTEGRATED, sa četvrtog mesta u 2021. godini, popela se na sam vrh liste. Ova agencija je u 2022. zabeležila stabilan rast po oba finansijska kriterijuma – skoro 200% po poslovnom prihodu i 345,47% po neto dobiti, a uvećali su tim za 14,29%.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu u 2022. godini nalazi se agencija NEW MEDIA TEAM. Ova agencija već treću godinu za redom nalazi se na drugom mestu po poslovnom prihodu, a već dve godine je prva po neto dobiti. Poslovni prihod ove agencije uvećan je za skoro 41,81%, a neto dobit za 60,47%. New Media Team godinama unazad radi na izgradnji tima, a u 2022. tim je uvećan za 32%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti nalazi se agencija RED COMMUNICATION. Ova agencija već dve godine nalazi se na trećem mesto na poslovnim rezultatima. Red Communication je zabeležio rast prihoda u prošloj godini od 63,15%, ali i veliki rast neto dobiti od 161,5%. Broj zaposlenih povećan je za 24%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu i deveto po neto dobiti iz 2022. pripalo je agenciji REPRESENT COMMUNICATIONS. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast prihoda od 4,78%, ali pad neto dobiti od nešto više od 26,12%. Broj zaposlenih se nije menjao.

OLAF & MCATEER se, ove godine, našao među TOP 5 agencija. Ova agencija zabeležila je u 2022. rast prihoda od 29,84%, rast neto dobiti od 3,93%, dok je tim ostao na istom nivou.

U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našli su se i RIGHT, CHAPTER 4, WOLLSON, MORE THAN PR i WE MEDIA AGENCY.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 35 pravnih lica koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću.

Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2022. povećan je za 40,9%, a neto dobit za 49,42%. Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 13,08% u odnosu na 2021. godinu.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs