Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 35

Čak 20 timova učestvuje na takmičenju KAKTUS Talents (powered by DExpress)!

Čak 20 timova mladih talenata iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine, prijavilo se na takmičenje KAKTUS Talents (powered by DExpress). 

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Na čelu sa Nikolom Riznićem, CEO kompanije DExpress, žiri će ove godine raditi u sastavu: Nataša Pavlović, Chief Marketing Officer, Mercator-S; Predrag Petrović, Head of Business Development and Marketing, Belodore / DP Lux Group; Miroslav Miljenović, Creative Director, SIVO; Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands; Milan Perić, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija; Marija Arsić, Digital Manager, Delta Holding; Luka Đukanović, Marketing Manager, Atlantic Grupa; Ivan Westerveen, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio; Dunja Dejanović, Marketing Manager SEE, Visa; Dijana Vučković, Digital Communications Manager, Forma Ideale; Darko Soković, Managing Partner, Strategy & Development, Propulsion; Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties; Aleksandra Stevović, Media & Connections Planning Manager SEE and Baltics, Pepsico i Aleksandra Kosanović Strižak, direktorka marketinga i komunikacija, Erste Banka Srbija.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom udruženju na čiji brief su mladi talenti imali zadatak da odgovore.

Dan briefiranja zakazan je za 27. septembar. 

Više informacija o takmičenju i festivalu možete pronaći na sajtu Kaktus 2023 by Shoppster Srbija.

Umereniji rast agencija za digitalni marketing u 2022. godini

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za digitalni marketing u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Tržište digitalnog marketinga u Srbiji, iako znatno umerenije nego prethodnih godina, nastavlja stabilan rast uprkos svim izazovima, što pokazuju i poslovni rezultati agencija koje primarno posluju u ovoj oblasti, kao i broj novootvorenih agencija i rast broja zaposlenih. Iako su, u poslednje dve godine, primetna značajna prestrojavanja na rang listi, s obzirom da neke agencije beleže pad poslovnih prihoda i neto dobiti, ulaganja u digitalni marketing iz godine u godinu sve su veća i značajnija.

Agencija HTTPOOL našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti. Ova agencija je u 2022. godini zabeležila rast poslovnog prihoda od 32,29%, ali pad neto dobiti od 46,49%. Httpool je u 2022. uvećao tim za 47,83%.

Na drugom mestu na rang listi po poslovnim prihodima i na prvom po neto dobiti nalazi se agencija WIRELESS MEDIA. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 13,75%, ali i ogroman rast neto dobiti od 151,65%, koji je u 2022. godini iznosio preko 793 miliona dinara, kao i rast broja zaposlenih za 0,47%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti nalazi se agencija NETCONOMY, koja je osnovana u junu 2020. godine. Poslovni prihod Netconomy prošle godine uvećan je za 22,15%, a neto dobit za 47,15%. Ova agencija je u 2022. imala čak 81 zaposlenog, što je rast od 14,08%.

Visoko četvrto mesto pripalo je agenciji SMARTPOINT ADRIA, koja je tokom 2020. godine transformisala svoje poslovanje iz event u digitalnu agenciju. Ova agencija popela se za jedno mesto na rang listi po poslovnom prihodu u odnosu na 2021. godinu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 28,7%, i rast neto dobiti za 20,52%. Tim je uvećan za 5,71%.

INNOVATIVITY našao se na petom mestu u 2022. po poslovnom prihodu. Ova agencija je prošle godine prihodovala preko 423 miliona, ali je zabeležila pad od 15,37%, kao i veliki pad neto dobiti za 148,87%.

U TOP 10 agencija nalaze se i DEGORDIAN, NEW MEDIA IDEAS, SELLERS ALLEY, SPACESHIP i LOFT19.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 109 pravnih lica koja se primarno bave digitalnim komunikacijama, što je 16 novih agencija u odnosu na 2021. godinu.

Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2022. porastao je za 25,07%, a neto dobit za 32,23%. Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing veći je za 9,53%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija za digitalni marketing možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Enstring je HR-first agencija u regionu

0

REGION – Nakon što je u prvoj polovini ove godine napravio repozicioniranje na tržištu iz strateško-kreative u digital-first agenciju i doneo odluku da svim svojim unitima omogući da se pozicioniraju u podbrendove, Degordian danas lansira Enstring – HR-first agenciju!

Degordian je stratešku odluku o kreiranju podbrendova pod umbrellom svog poznatog i na tržištu etabliranog brenda doneo sa ciljem da se svaka od vertikala usluga lakše pozicionira na regionalnom i  globalnom tržištu kao nišni ekspert u svom području. Nakon što je prošlog meseca lansirao svoj prvi podbrend, development agenciju Builtt, sledeći je na red došao employer branding unit kojeg od sada na tržištu poznajemo pod imenom Enstring.

Ko je Enstring?

Enstring je HR-first agencija, novi podbrend Degordiana, do sada poznat kao njihov employer branding sektor.

Employer branding najmlađi je unit u Degordianu, no stanje na tržištu rada i povećanje interesa za employer branding aktivnostima omogućili su ovom sektoru još brži rast i razvoj nego što je bilo očekivano i planirano. Sve veća potražnja za uslugama širima od onih koje se smatraju delom employer brandinga te paralelno usavršavanje i edukovanje tima, omogućilo im je da prošire svoj portfolio i pozicioniraju se u HR-first agenciju.

Koje područje usluga pokriva Enstring?

HR-first podrazumeva tri područja fokusa: employer branding, HR consulting i edukacije, kao i jačanje HR zajednice.

Šta znači Enstring?

„Enstring“ utelovljuje bit povezanosti, one koja spaja različite elemente unutar organizacije. Baš kao što konac povezuje bisere u ogrlicu, mi služimo kao poveznica između HR stručnjaka, potencijalnih i sadašnjih zaposlenih, različitih sektora kompanije, pa čak i šire javnosti. Naša agencija deluje kao kanal za efikasnu komunikaciju, olakšavajući dijalog i razumevanje u svim smerovima.

Kako najbolje pripremiti prijave za nagrade KAKTUS?

Povodom konkursa za dodelu nagrada KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, pitali smo članove žirija – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Evo šta su nam odgovorili…

„U procesu ocenjivanja posebno ću vrednovati dobre ideje i pametna rešenja, jer su to faktori koji često vode do odličnih rezultata.“ Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija

„Moj primarni fokus biće na traženju inovativnih i relevantnih ideja, u kombinaciji sa izuzetnim zanatskim umećem koje „okreće mozak“, dirne srce, pomera granice, izaziva konvencije, rešava hitne izazove ili nas samo teraju da poželimo da smo i sami pomislili na njih. To su ideje koje treba da prepoznamo i poštujemo.“ Simona Mladenović, Head of Advertising, NLB Group (Slovenija)

„Ne preterujte sa previše podataka, prikažite samo svoje najznačajnije rezultate koje ste postigli kampanjom. Još bolje, navedite samo jednu stvar zbog koje se vaša kampanja izdvaja iz gomile.“ Oliver Noveski, Partner & Media Director, Brand Union (Severna Makedonija)

„U kampanje ugradimo bezbroj kreativnih i strateških elemenata na koje smo ponosni, što svima redovno oteža skraćivanje prijava. Važno je ispričati sve, bez da doslovno pokažeš sve. Dobar case čine samo najbolji highlightsi, što prijavi pomaže da zadrži dinamiku, a žiriju da primeti šta sačinjava vašu veliku ideju.“ Luka Mavretić, Creative Director, Imago Ogilvy (Hrvatska) 

„Radujem se učešću u izboru najboljih kandidata za dodelu nagrada Katus 2023 i sigurna sam da ćemo pred sobom imati izazovan zadatak. Svim potencijalnim kandidatima savetovala bih da obrate pažnju na nekoliko ključnih stvari. Pre svega, dobro predstavljanje osnovne ideje i načina na koji odgovor na zadatak postavlja u kontekst, koji nam pomaže da sagledamo vrednost brenda iz jednog novog, inovativnog ugla. Zatim tu su i rezultati, koji nam omogućavaju da originalan pristup validiramo kroz konkretne parametre. I naravno, ne smemo izostaviti ni generalni utisak, koji i jeste glavni razlog zbog koga u kreativnoj industriji pamtimo one najbolje i uvek ih rado delimo kao primere na koje se treba ugledati.“ Jelena Doderović, Marketing Director, Mercator-CG (Crna Gora)

Kako je davno rekao sir Hegarty: „advertising is 80idea and 80% execution“, po tom principu ću i ja presuđivati prijave. Tražiću najbolje ideje koje su jako dobro izvedene. I dobra ideja za prijavu je kratak case study i dobro izveden case study je kratak.“ Drago Mlakar, Regional Creative Director, Futura DDB (Hrvatska)  

„Tri su glavna parametra na osnovu kojih ću kao član žirija ocenjivati radove i ova tri parametra trebalo bi da budu jasno artikulisana u prijavi, naravno poštujući formu prijave: 1. Koja je osnovna ideja, hipoteza (tzv. challenge) od koje se krenulo u kreiranje kampanje. Kampanja bi trebalo da pokuša da reši neki od biznis, marketing, komunikacionih situacija/problema brenda.

2. Na koji način je sprovedena kampanja kako bi se postigao definisani cilj. Alati & sredstva (assets) korišćena tom prilikom, medijski kanali, potencijalne inovacije, specifična komunikacija itd.

3. Rezultat kampanje jasno merljiv: pozitivno pomeranje parametara postavljenih na početku kampanje  za merenje uspešnosti aktivnosti, npr: Povećana prodaja proizvoda, povećan awareness za kampanju ili brand, veće učešće korisnika / ciljne grupe u organizovanoj aktivnosti itd.“ Jovana Petrović, Head of Media, L’oréal Adria-Balkan 

„Najvažnija stvar u prijavi je jasno komunicirati insight i ideju iza kampanje. Ne dajte da vam loše napravljena prijava sakrije super koncept, a žiri će pripaziti i da nas super isprodukovan prijavni video ne zavara ako iza njega nema dobre ideje.“ Jurica Ćorluka, Head of Creative, Señor (Hrvatska)

„Ideje su toliko jednostavne da ih možete objasniti za minut. I tako iznenađujuće da smo o njima mogli razgovarati satima.“ Eva Gradišnik, Creative Director, SHIFT Agency (Slovenija) 

„Prijava koju smatram kvalitetnom jasno i konkretno sumira ostvarene rezultate i postavljene ciljeve. Ukoliko imamo kampanju koja ispunjava kriterijume i pravila, kao i jasan proizvod i efekat prikazanih aktivnosti, kreativnost u kreiranju same prijave je sasvim sigurno ono što će napraviti razliku i zaokružiti opšti utisak.“ Nikoleta Pavlović, Head of Social Media, DRV Agency

„Najbolje ideje su obično jako jednostavne, pa ih tako treba i prikazati – kratko, fokusirano i jasno, sa dobro postavljenim ciljevima i rezultatima. Nadam se da ćemo ove godine videti veliki broj hrabrih projekata, koji su napravili razliku i doneli neku novu perspektivu.“ Zorana Ćirica, Digital Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy

„Mislim da su najbolje prijave napisane jednostavnim jezikom, kratko i direktno. A iz onih pobedničkih sija i vera u ideje iza kojih stoje.“ Nevena Balšić, Creative Director, Leo Burnett

„Prilikom pripreme prijave, mislim da je važno da prijava jasno i artikulisano odgovori na nekoliko ključnih pitanja. Aplikacije obično dobro opisuju problem koji rešavaju, ali često nam nedostaje dobro objašnjenje zašto je taj problem relevantan za tog klijenta. Naročito u eri mnogih društveno odgovornih i održivih rešenja, čini mi se da je odgovor na ovo pitanje sve važniji od npr. kreativnosti, što je obično lakše postići na račun manje relevantnosti. Još jedno ključno pitanje je kreativnost i realizacija. Slično, aplikacije obično dobro opisuju ideju, ali egzekucija je kao „naknadna razmišljanja“ gde navodimo skup materijala. Čini mi se da previše puta velike ideje ispadnu osrednje, i premalo puta osrednje ideje ispadnu sjajne. I na kraju: rezultati. Aplikacije obično dobro navode rezultate, ali često nam nedostaje „pripovedanje“ brojeva. Kakvu nam priču govore ovi brojevi? Obično imamo gomilu uspešnih kampanja na stolu, koje su sve postigle izuzetne brojke, ali ne možemo da ih poredimo jedni sa drugima, tako da zaista možemo da donosimo odluke na osnovu toga šta i koliko je ubedljiva priča iza njih. Ukratko, prilikom prijavljivanja preporučujem da se fokusirate na tri često zaboravljene stvari: relevantnost problema, umešnost u prezentaciji i pripovedanje u brojevima.“ Uroš Svenšek, Head of Digital, Agencija 101 (Slovenija)

Konkurs je otvoren do 22. septembra do ponoći. 

Više informacija pronađite na Kaktus 2023

Moć rebrendiranja: Kada je pravi trenutak da svoj brend predstavite u novom ruhu?

Uvek? Možda, ali sasvim sigurno onda kada shvatite da ste postali mnogo, mnogo više. Kada shvatite da ste “prerasli” sebe same i da je prostor u kome ste do tada obitavali postao tesan za sve vaše želje i ideje.

Ako ćemo školski, rast tržišta i borba protiv konkurencije, promena poslovne strategije, lansiranje novih proizvoda i praćenje trendova najčešći su razlozi za rebrendiranje, ali iznad svega ovoga verujemo da se nalazi taj neki osećaj.

“Iskren da budem, više se i ne sećam kada smo krenuli sa ovim procesom. Samo znam da je bilo mnogo bitno, mada su projekti za klijente uvek prioritet, znam da je bilo baš hitno, ali njemu bar uvek možemo da se vratimo od ponedeljka i znam da smo svi pričali kako nas je sramota što ništa ne radimo po tom pitanju, ali to je ipak samo naša sramota”, počinje priču o procesu pripreme predloga novog brend identiteta agencije smartpoint adria Andrija Grković, Creative&Content Team Lead.

Ako ćemo ponovo školski, rebrendiranje najčešće obuhvata promenu imena, logoa, slogana, ali to nije sve. Ovi elementi jesu ono što najpre vidimo, ali iza njih se krije nešto mnogo važnije – način na koji se brend percipira – što je potrebno predstaviti tako da u potpunosti odgovara onome što on jeste i za šta se zalaže.

Andrija Grković ističe da je sasvim u redu ako se kompanija pozicionira kao tradicionalna, sa tradicionalnim vrednostima jer ovo nikako ne znači da nije inovativna i kreativna (što nove generacije danas naročito cene). “Prići će vam ljudi koji misle i imaju stavove kao vi i svi će biti srećni”, zaključuje on.

Rebrendiranje je moćna tehnika za osveženje i održavanje relevantnosti, ali novi život ne znači odustajanje od suštine. Tako, smartpoint adria i dalje je sinonim za vrednu i radnu ekipu, posvećenu klijentima i njihovom biznisu, samo što je sada naša agencija vizuelno prikazana kroz elemente brutalističke arhitekture koja karakteriše kako Srbiju, tako i centralu u Rumuniji, što je znatno drugačije od dosadašnjeg rešenja. Mi mislimo da nam baš dobro stoji!

“Bilo je zabavno shvatiti i osvestiti koliko smo se promenili kroz godine, koliko smo odličnih projekata realizovali za klijente i gradili samo one aspekte za koje smo svi bili sigurni da su pravi”, priseća se Andrija i naglašava da brend ili vizuelni identitet uvek zavisi od same organizacije, njenih karakteristika, zahteva i planova. “Prilagođavamo proces svakom našem klijentu, jer samo tako dolazimo do autentičnih rešenja koja odgovaraju nameni i nameri.”

Kada su se sve pametne tačkice spojile, nastao je vizuelni identitet koji na novi način priča našu staru priču. Priču o nezavisnosti, agilnosti i kreativnosti. I jedva čekamo da vam ispričamo još!

Foto: Andrija Grković, Creative&Content Team Lead, smartpoint adria

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Brand Specialist, smartpoint adria

Imenovan žiri KAKTUS Talents 2023 (powered by DExpress) takmičenja!

Konkurs za takmičenje mladih talenata iz agencija u Srbiji – KAKTUS Talents (powered by DExpress) otvoren je do 22. septembra. Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i jedan tajni član – predstavnik socijalnog preduzeća ili udruženja.

Ove godine žiri, na čelu sa Nikolom Riznićem, CEO kompanije DExpress, radiće u sastavu: Nataša Pavlović, Chief Marketing Officer, Mercator-S; Predrag Petrović, Head of Business Development and Marketing, Belodore / DP Lux Group; Miroslav Miljenović, Creative Director, SIVO; Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands; Milan Perić, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija; Marija Arsić, Digital Manager, Delta Holding; Luka Đukanović, Marketing Manager, Atlantic Grupa; Ivan Westerveen, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio; Dunja Dejanović, Marketing Manager SEE, Visa; Dijana Vučković, Digital Communications Manager, Forma Ideale; Darko Soković, Managing Partner, Strategy & Development, Propulsion; Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties; Aleksandra Stevović, Media & Connections Planning Manager SEE and Baltics, Pepsico i Aleksandra Kosanović Strižak, direktorka marketinga i komunikacija, Erste Banka Srbija.

Cilj KAKTUS Talents takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom preduzeću ili udruženju na čiji brief su takmičari imali zadatak da odgovore.

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu kampanje za određeno socijalno preduzeće ili udruženje, a identitet socijalnog preduzeća ili udruženja, njihovi ciljevi, strategija, kao i sve dodatne informacije biće poznate 27. septembra na dan brifiranja. Takmičari će imati na raspolaganju 48 sati da odgovore na brief.

Više informacija pronađite na sajtu KAKTUS TALENTS AWARD (POWERED BY DEXPRESS).

Prijatelj KAKTUS Talents takmičenja je MPC Properties. 

Otvoren konkurs za UEPS nagrade sa četiri dodatne kategorije

Konkurs za godišnja UEPS priznanja najuspešnijim agencijama, kompanijama i pojedincima za ovu godinu zvanično je otvoren.

Ove godine uvedeno je nekoliko novih kategorija – Kampanja koja promoviše nacionalne vrednosti i tradiciju, Međunarodna kampanja adaptirana za domaće tržište, potom Digitalna influenser kampanja i Kampanja kreirana uz pomoć AI (*ove kampanje ne mogu biti prijavljene u drugim kategorijama)…

Priznanja se dodeljuju za ostvarene radove u struci koji su nastali od 1. decembra 2022. do zaključenja ovogodišnjeg konkursa. Nagrade se ove godine dodeljuju u 20 kategorija, sa trideset potkategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnija i najkreativnija rešenja u oblasti tržišnih komunikacija.

Dodela prestižnih priznanja kao i prethodnih godina, biće upriličena na svečanosti povodom Dana UEPS-a. Prijave radova otvorene su do do 1. decembra 2023. godine.

O uslovima ovogodišnjeg konkursa više na linku

Stagnacija u zapošljavanju u agencijama za istraživanja

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2022. godini, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Agencije za marketinška i društvena istraživanja beleže blagi rast, a u nekim segmentima i stagnaciju u 2022. godini. To pokazuje, pre svega, činjenica da se broj zaposlenih u ovoj kategoriji agencija gotovo nije menjao u odnosu na 2021. godinu. Takođe, u prethodnoj godini nisu primetna značajna pomeranja agencija na pozicijama na rang listi.

Agencija IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu. Ova agencija je u prošloj godini zabeležila pad poslovnog prihoda od 4,27%. Ipak, IPSOS se u 2022. našao i na prvom mestu po neto dobiti sa zabeleženim rastom od 3,71%, a uvećan je i tim za 7,14%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2022. za 4,55%, veliki rast neto dobiti za preko 1022%, ali pad broja zaposlenih za 13,24%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na trećem mestu po neto dobiti, nalazi se EYESEE. Ova agencije je u 2022. zabeležila rast poslovnog prihoda od 23,25%, i rast neto dobiti za 3,35%. Broj zaposlenih u ovoj agenciji u 2022. uvećan je za oko 11,5%.

Visoko četvrto mesto na rang listi, po poslovnom prihodu, pripalo je prošle godine agenciji NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencija je, u 2022, zabeležila rast poslovnog prihoda za 7,73%, ali pad neto dobiti za 25,31%. Broj zaposlenih uvećan je za 5,41%.

GfK našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 5,57% i pad neto dobiti od 17,89% u protekloj godini. Broj zaposlenih povećan je za 7,14%.

U TOP 10 na rang listi po poslovnom prihodu nalaze se i agencije SMART PLUS RESEARCH, DEEP DIVE, GEMIUS, MASMI BEOGRAD i TMG INSIGHTS. Tri od pet navedenih agencija zabeležile su pad poslovnog prihoda u 2022. godini.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 25 pravnih lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.

Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2022. uvećan je za 4,45%, a neto dobit porasla je za 2,11%. Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 0,90%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

 

Kako najbolje pripremiti prijave za nagrade KAKTUS?

Povodom konkursa za dodelu nagrada KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, pitali smo članove žirija – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Evo šta su nam odgovorili…

„Ključ uspešne prijave je kombinacija jasne strategije, originalnosti i merljivih rezultata kampanje. Kvalitet radova je važan prilikom ocenjivanja, ali način na koji su kreativni elementi podržali komunikacione ciljeve, e to je ono što treba da vas izdvoji!“ Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun&Fit Company

„Pričanje priče odnosno storytelling može biti dobar način da se privuče pažnja i ostvari emocionalno povezivanje sa članovima žirija. Još ukoliko iza te vispreno osmišljene naracije stoje relevantni rezultati, onda je to prijava koja će se sigurno izdvojiti.“ Una Zabunov, Šef Službe za digitalne marketing komunikacije, Telekom Srbija 

„Jedan od fokusa će svakako biti na efikasnosti – kakve brand awareness/engagement brojke su kampanje ostvarile i kakav je „odjek“ stvoren u javnosti, tj. da li su slogani i kreativa bili nešto o čemu se pričalo. Takođe, da li su planirani ciljevi i ideje realizovane i u kojoj meri, kao i to na koliko je kanala kampanja bila zastupljena i koliki je tim radio na njenoj realizaciji.“ Marko Anđelković, Digital Team Lead, SmartPoint Adria

„Kreativnost u našoj industriji ne bi smela biti svrha samoj sebi, pa je bitno videti koji problem pojedini rad rešava ili koji cilj ispunjava. Traže se originalne i jedinstvene ideje kojima prethodi pametna strategija. Zato uvek navijam za kampanje koje su ponudile osveženje tržištu u kreativnom smislu, a istovremeno učinile nešto korisno za brend.“ Stella Bogovac, Creative Director, I TO NIJE SVE! (Hrvatska)

„Nemojte prijavljivati rad samo da biste osvojili nagradu. Prijavite ga da biste ispričali priču o projektu sa kojim ste pridoneli rastu brenda ili rastu industrije. Kontekst je ključan.“ Tibor Trupec, Creative Director, Kontra (Hrvatska)

„Prilikom pisanja prijave slobodno budite originalni i jedinstveni, ali prvenstveno navedite problem, cilj, rešenje i na kraju rezultate projekta ili kampanje. Bitno je znati koji je izazov stavljen pred vas i kako i koliko uspešno ste ga savladali. Imajte na umu da članovi žirija ocenjuju radove na temelju onoga što pročitaju iz prijave, pa dajte sve od sebe da ona bude tačna, potpuna i nezaboravna, pa čak i zabavna.“ Robert Škunca, Managing Director SEE, Grayling (Hrvatska)

„Kreativa u pripremi prijave bi se trebala prirodno nasloniti na kampanju koju case obrađuje i biti u službi komuniciranja ciljeva i rezultata, a ne sama sebi svrha. Uz merljive rezultate kampanje, pažnju ću posvetiti originalnosti kreativne ideje, ali i tržišnoj relevantnosti iste.“ Tomislav Rašković, TiTok Strategist, Degordian

„U zasićenosti informacija na svim kanalima, pamtimo ono što u nama izazove najveću emociju – natera nas na smeh, suze i razmišljanje. Dobar rad puno je više od brojki, on je inspiracija i pokretač u svojoj okolini.“ Sara Grepo, Social Media Team Leader, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska)

„Festivali slave kreativnost i izuzetnost, i takve kampanje bih voleo da vidim na ovom festivalu. Verujem da je najvažnije pripremiti kejs tako da se ono što je dobro u njemu jasno vidi i razume. Važno je da ideja bude jasna i onome ko živi u ananasu na dnu mora i nije video kampanju. Trudiću se da mi namunjeni kejsovi i rezultati prodaje ne skrenu pogled sa onog što je dobro u kampanji. Rezultati su važni, ali su važne i ideje. Ako me ideja iznenadi tako da mi je žao što je nismo mi smislili, ako je egzekucija uzbudljiva, ako ne mogu da je izbacim iz glave – onda kampanja ima moj glas.“ Vladimir Simić, Creative Director, McCann Beograd

„Pažljivo izaberite kategoriju, jasno istaknite efekte kampanje i potkrepite ih sa nekoliko ključnih pokazatelja, ne svim. Uspeh ste, siguran sam, već napravili, samo ga podelite sa nama putem dobro pripremljene prijave rada!“ Miodrag Marinković, Brand Development Director Adriatics, Frikom

„U svetu pripovedanja postoje protagonista i antagonista. Koliko je protagonista uspešan u svom pohodu, zavisi od toga kako rešava izazove pred koje ga antagonista stavlja. Isto važi i za brendove. Ključ je pokazati tenziju koja postoji između prepreka i ciljeva, i kako pomiriti te razlike.“ Dušica Matijašević, Director of Advertising and Strategy, Executive Group

„Svaka festivalska godina je sve veći izazov, jer industrija napreduje, implementiramo nove tehnologije, pojavljuju se novi talenti koji donose nove i sveže stvari, pa je samim tim i žiriranje izazovnije, a pažnja mora biti na visokom nivou. Savet agencijama: ostavite vašu prijavu da odstoji neki dan, pa je pogledajte opet bistrog uma. Desi nam se svima da nas produkcija prijave ponese, pa da propustimo osnovne stvari i tako budemo diskvalifikovani. Srećno svima!“ Đorđe Đukanović, Creative Director, Havas Adriatic

Konkurs je otvoren do 22. septembra do ponoći. 

Više informacija pronađite na Kaktus 2023

7 čvrstih razloga zašto da prijavite radove za nagrade #kaktus2023 by Shoppster Srbija!

Ukoliko se još uvek dvoumite da li da prijavite kampanje za nagrade KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, u nastavku pročitajte 7 čvrstih razloga zašto da odlučite da to ipak uradite. Prijave su produžene do 22. septembra!

1. TRANSPARENTNOST PROCESA
Kompletan proces od prijave radova do objave dobitnika javan je i transparentan! Posebno smo ponosni što smo JEDINI festival u Srbiji, ali i regionu koji nakon dodele nagrada javno na sajtu www.kaktus.rs objavi spisak finalista i dobitnika sa prosečnim ocenama, kao i obrazloženja članova žirija.

2. POZNATA PRAVILA IGRE
Kod nas su pravila jasna i unapred definisana. Mi ne menjamo pravila u toku igre i strogo se držimo Pravilnika koji je javno objavljen na sajtu www.kaktus.rs.

3. KREDIBILAN SASTAV ŽIRIJA
Kako bi se obezbedila maksimalna nepristrasnost i objektivnost, naš žiri čini ukupno 30 vrhunskih stručnjaka iz kompanija, marketinških, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Kada vam kolege iz celog regiona dodele nagradu, ta nagrada najjače sija i ima posebnu težinu.

4. SVAKA KAMPANJA NE DOBIJA!
Da, dobro ste pročitali… Svaka kampanja NE dobija. Kaktus festival već punih osam godina nagrađuje isključivo najbolje i najkvalitetnije kampanje, koje pomeraju granice struke. Ako imaš jasan cilj, ne slušaš druge nego sebe i ne plačeš za propuštenim prilikama nego iz njih učiš, onda je sve moguće. Ukoliko ne osvojite nagradu, osvojićete neprocenjivo iskustvo!

5. KAKTUS KAO SVOJEVRSNA NEW BIZNIS PLATFORMA
Da li ste znali da u publici na dodeli nagrada KAKTUS sedi više klijenata nego agencija? Direktori marketinga i komunikacija preko 300 kompanija iz celog regiona svake godine učestvuje na festivalu Kaktus, koji je postao svojevrsna new biznis platforma. Neka vaše kampanje govore same za sebe i otvore vam vrata za nove poslove i kontakte.

6. PROMOCIJA NAJBOLJIH VAN GRANICA SRBIJE
Marketing mreža obezbediće promociju najboljih agencija sa festivala KAKTUS 2023 i van granica Srbije, kroz izdanje publikacije Adbooka i regionalni magazin Marketing mreža.

7. KREATIVNA ARENA
KAKTUS je već devetu godinu zaredom arena u kojoj najbolji u advertising industriji u Srbiji odmeravaju snage i procenjuju kako se kotira njihov rad. Važno je da znaš gde si, da bi znao kuda želiš da ideš!

Više informacija o konkursu i festivalu možete pronaći na sajtu http://kaktus.rs/