Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Kako najbolje pripremiti prijave za nagrade KAKTUS?

Povodom konkursa za dodelu nagrada KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, pitali smo članove žirija – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Evo šta su nam odgovorili…

„U procesu ocenjivanja posebno ću vrednovati dobre ideje i pametna rešenja, jer su to faktori koji često vode do odličnih rezultata.“ Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija

„Moj primarni fokus biće na traženju inovativnih i relevantnih ideja, u kombinaciji sa izuzetnim zanatskim umećem koje „okreće mozak“, dirne srce, pomera granice, izaziva konvencije, rešava hitne izazove ili nas samo teraju da poželimo da smo i sami pomislili na njih. To su ideje koje treba da prepoznamo i poštujemo.“ Simona Mladenović, Head of Advertising, NLB Group (Slovenija)

„Ne preterujte sa previše podataka, prikažite samo svoje najznačajnije rezultate koje ste postigli kampanjom. Još bolje, navedite samo jednu stvar zbog koje se vaša kampanja izdvaja iz gomile.“ Oliver Noveski, Partner & Media Director, Brand Union (Severna Makedonija)

„U kampanje ugradimo bezbroj kreativnih i strateških elemenata na koje smo ponosni, što svima redovno oteža skraćivanje prijava. Važno je ispričati sve, bez da doslovno pokažeš sve. Dobar case čine samo najbolji highlightsi, što prijavi pomaže da zadrži dinamiku, a žiriju da primeti šta sačinjava vašu veliku ideju.“ Luka Mavretić, Creative Director, Imago Ogilvy (Hrvatska) 

„Radujem se učešću u izboru najboljih kandidata za dodelu nagrada Katus 2023 i sigurna sam da ćemo pred sobom imati izazovan zadatak. Svim potencijalnim kandidatima savetovala bih da obrate pažnju na nekoliko ključnih stvari. Pre svega, dobro predstavljanje osnovne ideje i načina na koji odgovor na zadatak postavlja u kontekst, koji nam pomaže da sagledamo vrednost brenda iz jednog novog, inovativnog ugla. Zatim tu su i rezultati, koji nam omogućavaju da originalan pristup validiramo kroz konkretne parametre. I naravno, ne smemo izostaviti ni generalni utisak, koji i jeste glavni razlog zbog koga u kreativnoj industriji pamtimo one najbolje i uvek ih rado delimo kao primere na koje se treba ugledati.“ Jelena Doderović, Marketing Director, Mercator-CG (Crna Gora)

Kako je davno rekao sir Hegarty: „advertising is 80idea and 80% execution“, po tom principu ću i ja presuđivati prijave. Tražiću najbolje ideje koje su jako dobro izvedene. I dobra ideja za prijavu je kratak case study i dobro izveden case study je kratak.“ Drago Mlakar, Regional Creative Director, Futura DDB (Hrvatska)  

„Tri su glavna parametra na osnovu kojih ću kao član žirija ocenjivati radove i ova tri parametra trebalo bi da budu jasno artikulisana u prijavi, naravno poštujući formu prijave: 1. Koja je osnovna ideja, hipoteza (tzv. challenge) od koje se krenulo u kreiranje kampanje. Kampanja bi trebalo da pokuša da reši neki od biznis, marketing, komunikacionih situacija/problema brenda.

2. Na koji način je sprovedena kampanja kako bi se postigao definisani cilj. Alati & sredstva (assets) korišćena tom prilikom, medijski kanali, potencijalne inovacije, specifična komunikacija itd.

3. Rezultat kampanje jasno merljiv: pozitivno pomeranje parametara postavljenih na početku kampanje  za merenje uspešnosti aktivnosti, npr: Povećana prodaja proizvoda, povećan awareness za kampanju ili brand, veće učešće korisnika / ciljne grupe u organizovanoj aktivnosti itd.“ Jovana Petrović, Head of Media, L’oréal Adria-Balkan 

„Najvažnija stvar u prijavi je jasno komunicirati insight i ideju iza kampanje. Ne dajte da vam loše napravljena prijava sakrije super koncept, a žiri će pripaziti i da nas super isprodukovan prijavni video ne zavara ako iza njega nema dobre ideje.“ Jurica Ćorluka, Head of Creative, Señor (Hrvatska)

„Ideje su toliko jednostavne da ih možete objasniti za minut. I tako iznenađujuće da smo o njima mogli razgovarati satima.“ Eva Gradišnik, Creative Director, SHIFT Agency (Slovenija) 

„Prijava koju smatram kvalitetnom jasno i konkretno sumira ostvarene rezultate i postavljene ciljeve. Ukoliko imamo kampanju koja ispunjava kriterijume i pravila, kao i jasan proizvod i efekat prikazanih aktivnosti, kreativnost u kreiranju same prijave je sasvim sigurno ono što će napraviti razliku i zaokružiti opšti utisak.“ Nikoleta Pavlović, Head of Social Media, DRV Agency

„Najbolje ideje su obično jako jednostavne, pa ih tako treba i prikazati – kratko, fokusirano i jasno, sa dobro postavljenim ciljevima i rezultatima. Nadam se da ćemo ove godine videti veliki broj hrabrih projekata, koji su napravili razliku i doneli neku novu perspektivu.“ Zorana Ćirica, Digital Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy

„Mislim da su najbolje prijave napisane jednostavnim jezikom, kratko i direktno. A iz onih pobedničkih sija i vera u ideje iza kojih stoje.“ Nevena Balšić, Creative Director, Leo Burnett

„Prilikom pripreme prijave, mislim da je važno da prijava jasno i artikulisano odgovori na nekoliko ključnih pitanja. Aplikacije obično dobro opisuju problem koji rešavaju, ali često nam nedostaje dobro objašnjenje zašto je taj problem relevantan za tog klijenta. Naročito u eri mnogih društveno odgovornih i održivih rešenja, čini mi se da je odgovor na ovo pitanje sve važniji od npr. kreativnosti, što je obično lakše postići na račun manje relevantnosti. Još jedno ključno pitanje je kreativnost i realizacija. Slično, aplikacije obično dobro opisuju ideju, ali egzekucija je kao „naknadna razmišljanja“ gde navodimo skup materijala. Čini mi se da previše puta velike ideje ispadnu osrednje, i premalo puta osrednje ideje ispadnu sjajne. I na kraju: rezultati. Aplikacije obično dobro navode rezultate, ali često nam nedostaje „pripovedanje“ brojeva. Kakvu nam priču govore ovi brojevi? Obično imamo gomilu uspešnih kampanja na stolu, koje su sve postigle izuzetne brojke, ali ne možemo da ih poredimo jedni sa drugima, tako da zaista možemo da donosimo odluke na osnovu toga šta i koliko je ubedljiva priča iza njih. Ukratko, prilikom prijavljivanja preporučujem da se fokusirate na tri često zaboravljene stvari: relevantnost problema, umešnost u prezentaciji i pripovedanje u brojevima.“ Uroš Svenšek, Head of Digital, Agencija 101 (Slovenija)

Konkurs je otvoren do 22. septembra do ponoći. 

Više informacija pronađite na Kaktus 2023

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!