Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 26

Amat Victoria Curam: Ključ uspeha za Black Friday kampanje u Srbiji

Voleo bih da zapravo znam latinski, ali moram priznati da sam frazu „Amat Victoria Curam“ prvi put čuo u filmu „Mechanic“ sa Jasonom Stathamom! U svakom slučaju, savršeno se uklapa u kontekst pripreme za Black Friday. Ovaj latinski izraz se prevodi kao „Pobeda voli pripremu“.

Analiza tržišta i pozicioniranje

Da bi bila uspešna, svaka Black Friday kampanja mora početi temeljnom analizom. Postavite sebi sledeća pitanja kako biste razumeli svoj položaj na tržištu:

  • Koliko smo kao prodavnica poznati tržištu?
  • Imaju li potrošači poverenja u naš sajt?
  • Koliko su naši proizvodi interesantni potencijalnim kupcima?
  • Da li postoji konkurencija i koliko su realno jači od nas?
  • Koliko smo fleksibilni u prilagođavanju ponudi konkurencije?
  • Gde je naša ciljna publika najaktivnija?

SEO optimizacija za Black Friday

Uzimajući u obzir važnost online prisustva, važno je da vaša kampanja bude optimizovana za pretraživače. Koristite ključne reči kao što su „Black Friday Srbija“, „popusti“ i „online prodaja“ kako bi vaša kampanja bila vidljiva ciljnoj publici koja traži ove termine.

Strategija digitalnog marketinga

Pretpostavimo da:

  • Imate dobre odgovore na gore navedena pitanja.
  • Tehnički ste spremni za praćenje rezultata kampanje.
  • Svesni ste konkurencije i spremni ste za investiranje u oglašavanje.

Vaša strategija treba da obuhvata:

  • Dinamički remarketing: Ovo je ključni element vaše strategije. Pravilno postavljen data feed na Facebook Ads-u omogućava vam da se automatski prilagođavate potrebama i interesima kupaca.
  • Akvizicija korisnika preko društvenih mreža: Fokusirajte se na društvene mreže. YouTube koristite samo ako imate značajan budžet.
  • Google Search kampanje: Ove kampanje treba da prate strukturu vašeg sajta i održavaju visok Ad Rank.
  • Budžetiranje: Budite fleksibilni u raspodeli budžeta među kampanjama.

Analiza efikasnosti i prilagođavanje

Ne procenjujte efikasnost platforme pojedinačno. Razmislite o različitim kupovnim putanjama vaših kupaca. Neko će možda odmah kupiti nakon što vidi vašu reklamu na društvenim mrežama, dok će drugi možda prvo pretraživati Google. Pratite učestalost (Frequency) i budite spremni da se prilagodite.

Poziv na akciju

Ako ste inspirisani ovim savetima i želite profesionalnu pomoć u realizaciji vaših marketinških ciljeva, ne čekajte više. Kontaktirajte agenciju smartpoint adria. Naš tim stručnjaka za digitalni marketing je spreman da vam pomogne u svakom aspektu vaše kampanje, od SEO optimizacije do dinamičkog remarketinga i analize efikasnosti. Tu smo kako bismo zajedno kreirali strategiju koja će vašem poslovanju doneti merljive rezultate. Smartpoint adria je vaš partner za uspeh u digitalnom svetu!

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Stefan Arsić, Digital E-commerce Team Coordinator, smartpoint adria

Sve ima bolji ukus sa Vegetom

REGION – Vegeta je neizostavan dodatak jelima svake kuhinje i uz nju su odrasle i dalje odrastaju generacije potrošača na ovim prostorima.

Kroz novu kampanju, Vegeta je pokazala kako je moderan brend koji je uz svoje potrošače, gde god oni bili, i koji ih prati u kulinarskim avanturama, kakve god one bile. Sve ima bolji ukus sa Vegetom, ključna je poruka kampanje koju potpisuje agencija Bruketa&Žinić&Grey.

 

Aplauz za šampione roditeljstva

Koliko puta ste se koristili raznim trikovima ne bi li vaše dete pojelo brokoli ili šargarepu iz tanjira? Koliko puta vas je izdalo strpljenje, ali ste bili uporni, jer znate da je to dobro za vaše dete?

Kompanija Nestle Srbija zna koliko je teško istrajati i pružiti deci temelj za pravilan rast i razvoj. I zato u novoj kampanji poručuju – „aplauz za sve vas šampione roditeljstva, jer ne gubite veru i strpljenje, iznova ste kreativni i verujete u uravnotežene obroke kao i mi. Vi ste bili naša inspiracija za kreiranje knjige recepata ZdravoKlopajmo kuvar za sva čula u kojoj je svaki nutritivno bogat obrok predstavljen kao pravo umetničko delo na tanjiru.“

Marketing u službi izbora – šta pobeđuje?

U današnjem modernom društvu, gde smo neprestano izloženi obilju reklamnih poruka, marketinški stručnjaci se suočavaju sa izazovom pronalaženja najboljeg načina za privlačenje i zadržavanje pažnje potrošača. Pitanje koje se postavlja jeste da li je ključ uspeha u marketingu – kreativnost, komunikacija koja budi emocije ili interakcija sa potrošačima?

U periodu konstantnih promena i neophodnosti brzog prilagođavanja, čini se da je sve više brendova koji su odlučni da kreativnosti daju veću šansu, koji su spremni da realizuju “out of the box” ideje, da koriste drugačiji marketing sadržaj i prihvate rizik po cenu izdvajanja u moru sličnih brendova. Kreativnost daje tu neverovatnu moć brendu da privuče našu pažnju, da nas zaintrigira i podstakne na dublje razmišljanje.

Sa druge strane, kampanje koje bude emocije mogu imati značajan uticaj na brendove i njihove pozicije na tržištu. Kada potrošači osećaju da brend razume njihove vrednosti, povezuju se sa tim brendom na dubljem nivou, što može pomoći u povećanju svesti o brendu, izboru baš tog brenda na mestu prodaje, kao i građenju lojalnosti.

Takođe, komunikacija koja podstiče emociju češće će biti deljena na društvenim mrežama, što će rezultirati povećanjem vrednosti zarađenih medijskih objava (earned media).

Važan aspekt u celom nastojanju da se zadobije poverenje jeste prisustvo na mestima na kojima su potrošači i interakcija sa njima. Digitalni mediji umnogome olakšavaju interakciju i komunikaciju sa današnjim potrošačima. Putem brojnih kanala možemo da im se predstavimo, pružimo odgovor ili objašnjenje i kreiramo tu dodatnu vrednost.

Iako ulaganja u digital i e-commerce rastu iz godine u godinu, za brendove u oblasti robe široke potrošnje prisustvo i dobro pozicioniranje na mestu prodaje zadržavaju najviši prioritet. I dok nas je pandemija korona virusa u najvećoj mogućoj meri usmerila ka digitalnim tehnolgijama i digitalnoj sferi marketinga, protekla i ova godina svedoče o vraćanju na neophodnost direktnog, fizičkog iskustva i kontakta sa brendom.

Da bismo kontinuirano zadržavali epitet voljenog brenda kome se potrošači vraćaju, nije pitanje za šta ćemo se opredeliti – za kreativnost, emociju ili interakciju, već da li smo i koliko spremni da pomeramo granice u kreativnosti i originalnosti, želimo li da priču našeg brenda ispričamo kroz čistu emociju, koliko smo spremni da ulažemo u kvalitetnu interakciju i osluškujemo naše potrošače.

I baš kao što i naša kampanja za omiljeni Milka ukus kaže – uvek postoje neki ukusi, a ja ću dodati i neki brendovi, koje za nijansu više volimo i koji su nam za nijansu draži. A često je upravo i sama strategija tih brendova zasnovana na sinergiji ova tri elemenata, pravilno doziranih i odmerenih da jedan drugog ne isključuju nego, naprotiv, osnažuju i iznova inspirišu.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Kristina Dimitrijević, Marketing Manager za Adria regiju i Bugarsku, Mondelēz International

Gen Z želi digitalnu i autentičnu banku

Mladog čoveka od dvadesetak godina nije lako dovesti na šalter banke da obavi neki posao. Ali ne moramo ni težiti tome. Pripadnici generacije Z prvi su koji su rođeni u digitalnom svetu (digital natives), i ne znaju kako stvari funkcionišu drugačije. Zato su banke te koje treba da uđu u njihov svet što pre, uz što bolje uslove, i prilagode usluge njihovim zahtevima i očekivanjima.

Ono što je za bankarske marketere i produkt menadžere veoma važno jeste da u slučaju kreiranja ponude i komunikacije namenjene ovoj generaciji, imaju u vidu ionako ozbiljan jaz u razmišljanjima i ponašanjima između generacija i da se uopšte ne rukovode svojim ličnim pogledima, već da istraže i uključe ovu publiku u sam proces njihovog stvaranja.

Takođe, u uspostavljanju i izgradnji odnosa između banke i generacije Z, treba uzeti u obzir sledeće činjenice:

• Digitalni, odnosno mobilni pristup je najvažniji za mlade. Oni su navikli da im informacije i usluge budu na dohvat ruke, u bilo koje doba dana. Za razliku od starijih ljudi, oni ne osećaju nikakvu potrebu da fizički posete filijale. Za njih bi bilo idealno da se sve može brzo obaviti preko samog mobilnog, počevši od otvaranja računa. Banke stoga moraju da obezbede besprekorno i bezbedno iskustvo digitalnog bankarstva. A njihovi bankovni „šalteri“ za finansijske ponude i super herojsku korisničku podršku, trebalo bi da razmotre da ih postave i učine stalno dostupnim u interaktivnom obliku na brojnim onlajn platformama – društvenim, gejming, šoping, striming itd. Odličan primer ovakvog pristupa imamo u našoj Halk grupaciji, odnosno u digitalnim rešenjima i trendovima koji se postavljaji u matičnoj banci – Halkbank AŠ Turkije.

• Personalizacija je kraljica! Generacija Z uživa u ličnom pristupu. Banke mogu da koriste analitiku podataka i veštačku inteligenciju da ponude prilagođene finansijske proizvode i usluge. Ovo je ključno da mladi ljudi steknu kvalitetno korisničko iskustvo i može biti ključna odluka zašto biraju vašu banku. Ali, komunikacija mora biti dvosmerna.

Mladi biraju brendove koji slušaju njihove probleme i očekivanja, i prilagođavaju se u skladu sa tim. Oni jednostavno žele da osete da kompanija, sa kojom su izabrali da rade, ceni njihovo mišljenje.

• Finansijsko obrazovanje, takođe, igra važnu ulogu za Gen Z. Mladi ljudi sa kojima sam razgovarala priznaju da nisu baš upoznati sa prednostima i rizicima kreditiranja, štednje i drugih bankarskih usluga. I nije da ne bi želeli da se obrazuju u tom pravcu, ali im trenutno dostupne informacije i komunikacija na ovu temu deluje dosadno. S obzirom da je za banke važna i finansijska pismenost klijenata, treba raditi na njenom kreiranju i edukaciji na način koji bi bio prihvatljiv i koristan za svaku ciljnu grupu.

• Inovacija je jedna od popularnih reči 21. veka. I zato uopšte nije iznenađujuće što Gen Z želi da bude deo nečeg novog i zanimljivog. Banke bi trebalo da ponude moderne pogodnosti kao što su digitalni novčanici, peer-to-peer opcije plaćanja i integracija sa popularnim finansijskim aplikacijama. A bilo bi dobro organizovati i hakatone za nove finansijske servise, na kojima će se naći upravo oni za koje pišemo ovaj tekst.

• Autentičnost, transparentnost i odgovornost. Mladi žele iskrenu i otvorenu komunikaciju bez skrivenih marketinških trikova. Navikli su da brzo primaju i biraju informacije. Zbog toga banke moraju imati jasne, precizne i lako dostupne informacije o svojim politikama i principima poslovanja. Gen Z je društveno svesnija nego što mislimo, posebno po pitanju životne sredine i socijalnih pitanja. Banke koje su posvećene održivosti, etičkim praksama i podršci zajednice sigurno će dobiti barem nekoliko pluseva u njihovim očima.

Banke koje se uspešno prilagođavaju, odgovaraju na jedinstvena očekivanja i komuniciraju sa generacijom Z, imaju dobar potencijal da u budućnosti osvoje zadovoljavajuću tržišnu poziciju.

A budućnost bankarstva je sada i treba je prihvatiti kao takvu.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Maja Naumovska Saveska, Head of Corporate & Marketing Communications,
Halk Banka Skopje

Logistika igra ključnu ulogu u razvoju e-trgovine

Nikola Riznić, CEO kompanije DExpress, govorio je za treće izdanje Marketing mreža magazina u kojoj meri je logistika ključna karika za dalji razvoj e-commerca u Srbiji.

Logistika je danas oblast koja se sve više oslanja na podatke i tehnologiju. U kojoj meri su nove tehnologije transformisale logistiku i šta možemo da očekujemo u narednom periodu?
Logistika se danas značajno oslanja na podatke i tehnologiju, što je dovelo do unapređenja načina poslovanja. Nove tehnologije omogućile su bolje praćenje svih procesa, optimizaciju ruta, smanjenje troškova kao i veću brzinu i efikasnost. U narednom periodu možemo očekivati dodatnu automatizaciju magacinskih procesa uključivanjem robota, što će svakako uticati na efikasnost i ubrzati obradu paketa u magacinu. Takođe, očekuje se veći fokus na održivost i ekološki aspekt logistike.

U kojoj meri je logistika ključna karika za dalji razvoj e-commerca u Srbiji?
Logistika i e-commerce su neraskidivo povezani, jer logistika igra ključnu ulogu u razvoju e-trgovine. Efikasna i pouzdana isporuka direktno utiče na korisničko iskustvo i povećava poverenje kupaca u online kupovinu. Očekivanje kupaca nije samo transparentna, pouzdana i brza isporuka, već i brzo preuzimanje i isporuka povrata.

U kojoj meri DExpress ulaže u inovativne modele dostave robe i šta pod time podrazumevamo?
DExpress konstantno ulaže u inovativne modele dostave robe kako bi ispunili očekivanja korisnika. To uključuje praćenje pošiljke u realnom vremenu, mogućnost predikcije vremena isporuke i povećanje brzine isporuke. DExpress paketomati su novina na tržištu koju su kupci sa zadovoljstvom prihvatili, jer se ovaj vid isporuke fleksibilan i kupac sam bira vreme kada će preuzeti svoj paket. Plaćanje otkupnine platnom karticom kod kurira takođe je novina koju su kupci nestrpljivo čekali i možemo se pohvaliti da je DExpress prva kurirska služba u Srbiji koja je omogućila ovu uslugu.

COVID-19 je ubrzano promenio navike mnogih korisnika, kao i frekvenciju poručivanja “iz fotelje”. U kojoj meri je logistika uspela da isprati ovako velike promene za relativno kratko vreme?
Što se tiče ovog perioda, imali smo veoma kratak rok da se prilagodimo aktuelnoj pandemiji, a organizaciju poslovanja smo prilagođavali odlukama kriznog štaba. Naša kompanija zapošljava preko 1.200 ljudi i prvi izazov sa kojim smo se susreli, kada je redukovan gradski prevoz i uveden policijski čas, jeste kako da organizujemo zaposlenima dolazak na posao, jer nismo želeli da korisnici naših usluga osete posledice. COVID-19 je stvorio izazove, ali i prilike za logistiku. Brzo smo prilagodili naše procese kako bismo ispratili iznenadni ogroman rast e-trgovine. Logistika je uspela da se prilagodi relativno brzo zahvaljujući fleksibilnosti i upotrebi tehnologije, ali i velikoj pažnji usmerenoj na novonastalu situaciju.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Budžeta svakako nikad dosta

Olivera Nikodijević, Managing Director u agenciji Havas Adriatic, govorila je za treće izdanje Marketing mreža magazina o poslovanju agencija u Srbiji.

Havas Adriatic uspešno opstaje na tržištu od 2015. Šta je tajna uspeha u agencijskom biznisu?
Poslednje decenije su, u svetu i kod nas, donele brojne dramatične promene koje su uticale značajno i na način života i na način poslovanja. Život nam se ubrzao u svim svojim aspektima. Ono što je samo do pre neku godinu bila naučna fantastika, sada postaje realnost sa kojom živimo i kojoj smo se brzinski prilagodili. Naravno, neki više, neki manje. I kao i u svemu drugom, promene su se dešavale svih ovih godina i u agencijama. Višestruki su razlozi. Sa jedne strane, klijenti i njihova očekivanja su se promenila, uslovljena izazovima koje su doneli globalni ekonomski tokovi, svetske krize, razvoj tehnologije… Sa druge strane, veliki agencijski sistemi su postali glomazni, složeni, ustrojeni procedurama i skuplji. To je dovelo do toga da su se klijenti okrenuli manjim specijalizovanim agencijama koje su zadovoljavale njihov promenjen pristup advertajzingu (veći fokus na trade marketing aktivnosti, smanjenje budžeta za oglašavanje i velika sponzorstva, značajan rast udela digitalnog oglašavanja). Manje agencije su u nekim aspektima poslovanja bile brže i agilnije i manje su koštale. Nasuprot njima, velike agencije mogu da odgovore drugačijim izazovima koji su potrebni klijentima. Poslednjih godina došlo je do konsolidacije velikih sistema, svesnih da nema budućnosti ukoliko se radi po starim principima. Ubrzali smo se reorganizovali, ali smo zadržali one ključne vrednosti koje su bile važne klijentima – konsolidovano, konzistentno i koherentno hendlovanje klijenata po svim nivoima.

HAVAS Adriatic deo je jedne od najvećih globalnih agencija HAVAS, sa sedištem u Francuskoj. Sama ova činjenica mogla bi biti dovoljan razlog za dugogodišnje trajanje, jer podrazumeva podršku velikog sistema koji se ogleda u zajedničkom hendlovanju globalnih klijenata, primeni globalnih standarda i metodologija, edukaciji zaposlenih, umrežavanju čiju je pravu vrednost zapravo i nemoguće izmeriti, lansiranju i primeni novih tehnologija. Drugi važan faktor su ljudi. Kroz našu agenciju je prošao značajan broj profesionalaca. Svako od njih tada, i nas sada, dao je svoj doprinos ovom trajanju. Kada se sve sabere i oduzme, svede se na tri ključna faktora: posvećenost, kreativnost i otvorenost (za nove ideje, za nove tehnologije, za nove pristupe).

Havas Adriatic deo je globalne komunikacijske grupacije Havas Worldwide. Šta to konrektno znači za agenciju i vaše zaposlene u Srbiji?
Havas Adriatic se može pohvaliti činjenicom da, pripadanjem globalnoj agenciji HAVAS, pripada još većem sitemu, a to je VIVENDI Group, u čiji sastav ulaze i francuska CANAL+ grupacija, GAMELOFT, VIVENDI Village i DAILYMOTION. Vivendi je, takođe, vlasnik dela akcija UNIVERSAL MUSIC. Biti deo ovakvih sistema omogućava agenciji da svojim klijentima obezbedi usluge, kontakte, znanja i iskustva koja mogu značajno da doprinesu zajedničkom uspehu. Nekada je to zaista “just a phone call away“ i naši klijenti mogu dobiti informaciju ili uslugu koje će im doneti željeni rezultat i koje će im pomoći da se pozicioniraju na tržištu kako žele. Izvanredna je to korist i za zaposlene u agenciji, jer imaju jedinstvenu priliku da se razvijaju učeći iz programa za edukaciju, kroz razmenu uspešnih praksi i intelligence data.

Havas je od nedavno započeo novi program koji nudi klijentima – Havas Market. O kakvom programu je reč?
Havas Market je program u okviru kompanije koji je bio „inspirisan“ i započet u vreme COVID krize. Preusmeravanje na online kupovinu, u trenutku kada se svet zaključao u kuće, mnoge kompanije je zatekao nespremnim. Neki klijenti su se tome brže prilagodili, neki još uvek nisu. Ono što sigurno jeste da je e-commerce promenio trendove u kupovini, čini se nepovratno. Havas Market ima misiju da osnaži potrošače na njihovom novom putu kupovine, da njihovo iskustvo učini smislenim i da generiše rast za brendove. Ovaj naš program sakupio je sva relevantna znanja i iskustva, i pretočio ih u pet faza u kojima se definisanim procesima rešavaju brojne PAIN POINTS (bolne tačke) za kompanije u upostavljanju, realizaciji i učenjima vezano za ovaj tip kupovine. Fokus je stavljen na tri ključne tačke: fizičku dostupnost ponude, prodaju koju inače klijent ne bi mogao drugačije da ostvari, i građenje vrednosti održivog e-commerce eko sistema.

Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji, iz agencijskog ugla?
Dobro je to što su klijenti sve mlađi, što su umreženi i lokalno i globalno, i što prate savremene tokove komunikacije, aktivacije i brendiranja, pa je agencijama lakše da sa klijentima nađu zajednički jezik oko bitnih tema i ideja. Pojava AI možda je najbolji primer za to. AI polako postaje sastavni deo briefova i očekivanja klijenata, a agencijama, koje umeju da ga koriste, daje mogućnost da svoje ideje prikažu na najbolji i najkreativniji način. Ono što bi svakako trebalo promeniti, jer dugoročno ne donosi dobro nikome, jeste dalji pad vrednosti rada agencija. Klijenti su nekako ušli u “mode” da za iste novce uvek očekuju više i bolje. Agencije, da bi zadržale klijente, ponekada idu i u minus. To nije rešenje i zato mislim da bi konsolidacija agencija i njihov esnafski zajednički stav prema klijentima mogao doprineti smanjenju ovog problema. Osim ovoga, verujem da je od izuzetne važnosti edukacija, kako klijenata o načinima saradnje sa agencijama, tako i agencijama o načinima saradnje sa klijentima.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

WANNABE DIGITAL AWARDS 2023: Sada možete da glasate za vaše omiljene influensere iz celog regiona

Još malo vremena je ostalo do WANNABE DIGITAL AWARDS, jedinstvene dodele nagrada za online influensere, koja se ove godine održava peti put zaredom, 23. novembra u Beogradu. Sada možete da glasate za vaše omiljene influensere iz Srbije i celog regiona – a evo i kako!

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 po prvi put okuplja najpoznatije influensere regiona na jednom mestu – kreatore sadržaja iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije.

Glas vašem omiljenom influenseru ili influenserki možete dati na sajtu WANNABE DIGITAL AWARDS, a evo u kojim kategorijama će se ove godine nadmetati nominovani  iz čitavog regiona!

Kreatori online sadržaja iz Srbije nominovani su u 13 uzbudljivih kategorija, dok za influensere iz Hrvatske, možete pogledati nominovane i glasati za omiljene ličnosti u 10 kategorija. Influenseri iz BiH se takođe nadmeću u 10 kategorija, a slovenački kreatori online sadržaja biće nominovani u 8 kategorija. Influenseri iz Crne Gore nominovani su u 5 kategorija.

O dobitnicima priznanja će, kao i do sada, odlučivati vaši glasovi, uz mnogobrojni žiri koji čine regionalni stručnjaci iz različitih oblasti marketinga i komunikacija, kao i predstavnici renomiranih kompanija koje su prisutne širom Balkana. Spisak svih članova žirija pogledajte na linku.

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 u prvi plan stavlja autentičnost i zajedništvo, ali i odgovornost influensera u regionu, da pažljivo i promišljeno odaberu način na koji stvaraju, komuniciraju i koje vrednosti promovišu.

 

Razgovor sa kreatorima kampanje „Kontroliši se malo“

Početkom novembra Beograđane i Banjalučane iznenadili su bilbordi i plakati sa srednjim prstom, kojem kao da nešto fali; ispostaviće se – falio im je jedan testis, a u pitanju je bila kampanja agencije Ovation iz Beograda i udruženja Superbrke iz Banjaluke. O ovoj kampanji razgovaramo sa Zoranom Šišićem (Superbrke BL) i kreativnim direktorom Ovationa Vladimirom Mitrovićem.

Superbrke se godinama unazad bave rakom prostate i rakom testisa. Koliko je teško prići muškarcima i podstaći ih na preglede?

Zoran Šišić: Izuzetno teško, jer mi muškarci smatramo da smo jači pol i da se nama ništa ne može dogoditi i često odbijamo da radimo samopreglede, ali i kontrolne preglede. Danas, nakon 10 godina realizovanja akcije pomjerili smo se sa mrtve tačke, ali smatram da ima još mnogo posla kako bi muškarci prilikom tuširanja jednom mjesečno uradili samopregled i kako bi to ušlo u naviku. Nekad imam osjećaj da se muškarci malo u novembru trgnu i osvjeste se, ali već za koji mjesec taj entuzijazam opadne, te je zbog toga jako važno pričati cijelu godinu o samopregledima, ali i o mentalnom zdravlju kao i drugim problemima kada je zdravlje muškaraca u pitanju.

Kancer testisa je velika tema o kojoj se malo priča. Da li je to bio jedini motiv za bavljenje njome?

Vladimir Mitrović: Kancer testisa jeste ozbiljna i važna tema, o kojoj se eto baš obiljno ćuti. Nenormalno je da postoji toliko veliki raskorak u dizanju svesti u našoj populaciji o važnosti samokontrole i pregleda kod osoba muškog i ženskog pola. Nema baš ni jedan razlog za to, jer je u pitanju zdravlje. Baš to “zataškavanje” i nebavljenje je bio glavni razlog za ovu kampanju. Izabrali smo ideju koja je direktna i koja te na simboličan način suočava sa cenom “busanja u muške grudi” i odbijanja da se pozabaviš svojim zdravljem.

Poznati ste u Banjaluci po kreativnim kampanjama na ove teme; da li je bilo teško sakriti o čemu se radi kada su tizer bilbordi preplavili grad?

Zoran Šišić: Ova kampanja je bila drugačija u odnosu na ostale, jer smo i mi izašli iz svojih okvira iako smo uvijek imali zanimljive kampanje koje su privlačile pažnju. Zbog toga, bilo je teško sakriti da smo to mi, jer nama bliski ljudi su već sumnjali, a morali smo ćutati. Takođe, bilo je poziva i sa nekih medija koji su tražili ekskluzivu da objave da mi stojimo iza bilborda, pa smo i to morali prećutati.

Isto tako, provajdere bilborda su kontaktirali da im otkriju o čemu se radi, da li je neka politička konotacija. Ipak, sve je ostalo u tajnosti i sa reveal-om napokon je svima sada jasno i mislim da smo postigli vrhunski efekat ove godine i zakucali sebi ozbiljan zadatak za narednu godinu.

Saradnja sa ekipom iz Ovation-a bila je vrhunska i zaista se nadam da je ovo samo prva u nizu kampanja koje ćemo raditi zajedno.

Nedostaje li našem tržištu čistokrvnog advertajzinga, što na komercijalne, što na neprofitne teme?

Vladimir Mitrović: A ne znam sad baš šta je to, “čistokrvni advertajzing”, ali sigurno bi bilo lepše da poruke uvek budu takve da vam pokreću mozak, maštu, empatiju, da vas zasmeju ili zapitaju. Jednostavnost i iskrenost je najteže postići ali ih publika najlakše prepozna i najbolje odreaguje…ako je ideja dobra, naravno.

Puno ljudi nam se javilo da nam kaže koliko ih je naša kampanja dirnula, trgla ili uplašila, i to i jeste bio cilj, ali pravi rezultat je da se bar jedna osoba, koja to do sad nije radila, samopregleda ili zakaže redovni pregled kod urologa. To bi bio profit ove neprofitne kampanje.

WANNABE DIGITAL AWARDS 2023 sredinom novembra u Beogradu

WANNABE DIGITAL AWARDS, jedinstvena dodela nagrada za online influensere se ove godine održava peti put zaredom, 23. novembra u Pozorištu na Terazijama u Beogradu. Ovogodišnji WDA ima regionalni karakter i po prvi put okuplja najpoznatije influensere na jednom mestu – kreatore sadržaja iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije.

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 u prvi plan stavlja autentičnost i zajedništvo, ali i odgovornost influensera u regionu, da pažljivo i promišljeno odaberu način na koji stvaraju, komuniciraju i koje vrednosti promovišu.

U misiji da se postave standardi i uspostave dobre prakse kada su rad i kreativnost influensera u pitanju, dodeljuju se nagrade u više od 10 kategorija, prilagođenih samoj influence sceni na svakom od 5 tržišta, kroz različite social media platforme. Osim priznanja u standardnim kategorijama, priznanja će biti dodeljena i Influenserima godine po izboru žirija i Influenserima godine po izboru publike, a takođe i specijalne nagrade za kreiranje društveno-odgovornog sadržaja i sadržaja sa temom “body positivity”.

O dobitnicima priznanja će, kao i do sada, odlučiti mnogobrojni žiri koji čine regionalni stručnjaci iz različitih oblasti marketinga i komunikacija, kao i predstavnici renomiranih kompanija koje su prisutne širom Balkana. Spisak svih članova žirija pogledajte na linku.

WANNABE MAGAZINE, najposećeniji fashion & lifestyle web magazin, 2018. godine je pokrenuo jedinstveni projekat WANNABE DIGITAL AWARDS. Već 5 godina zaredom, WDA iznova redefiniše i postavlja nove standarde u oblasti influensa, dok budno prati regionalnu scenu i sve njene uzbudljive promene.

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 su podržali partneri Maybelline New York, La Roche-Posay, Lidl, Dove, Milka i Nivea.

Medijski partneri projekta: BIZ Life, Marketing Mreža, Beauty Desk, Naxi, Radio IN, TOP FM, Bonjour.ba, Ultra magazin, Grazia Slovenia, Ženski recenziRAJ, Super1.