Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 26

Marijana Agić-Molnar – novi regionalni CEO Direct Media United Solutions

Marijana Agić-Molnar novi je regionalni direktor Direct Media United Solutions. Od početka svoje karijere, više od 25 godina Marijana je aktivna u industriji marketing podataka. Ona je marketing i data strateg, ekspert za kreiranje novih poslovnih rešenja koristeći raspoložive podatke, odnosno Data Science.

Karijeru je započela kao istraživač tržišta u tada vodećoj kompaniji za marketing istraživanja Mark-Plan, a nastavila u kompaniji Coca-Cola kao strateški menadžer za pretragu, istraživanje i trendove. Osnovala je svoj prvi startap (Focus MR) 2000. godine, koji se bavio marketing istraživanjima. Dve godine kasnije Focus MR preuzima jedna od vodećih svetskih kompanija za istraživanje tržišta – GfK, a Marijana postaje generalni direktor zemalja Adria regije i nakon toga i član board-a direktora za upravljanje Custom istraživanjima u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Bila je odgovorna za razvoj projekata napredne analitike i novih izvora podataka na nivou Centralne i Istočne Evrope. Od 2019. je u svm drugom start-up-u (DATA DO) na poziciji CEO-a i data stratega, kompanije koja razvija interesantan model – kombinuje nauku o podacima sa razumevanjem tržišta i potrošača kako bi pomogao kompanijama da otkriju nove mogućnosti i povećaju prihode. U oblasti strateškog savetovanja zasnovanog na podacima sarađivala je sa mnogim međunarodnim i regionalnim kompanijama: Ahold Delhaize, The Coca-Cola Company, Erste, Nelt, Molson Coors, Carlsberg, Atlantic Brands, Lidl, KFC, Phoenix Pharma…Master je ekonomije i član upravnog odbora IAA, jedan od osnivača AcademIAA – modula za marketing istraživanja i analitiku.

“Veoma nam je drago što će Marijana Agić Molnar biti na čelu vodećeg agencijskog sistema u Jugoistočnoj Evropi, Direct Media United Solutions. Direct Media je snažan sistem i zato smo izabrali veoma kompetentnog i iskusnog profesionalca da bude na njegovom čelu. Advertising tržište se polako transformiše i upravo je upotreba podataka u marketinškom odlučivanju nešto što će doneti veliku promenu na tržištu. Zato je Marjiana bila pravi izbor. Mreža profesionalaca u Direct Media United Solutions njenim dolaskom dobija dodatnu vrednost, još jednu granu poslovanja i time postaje još jači”, istakao je Dirk Gerkens, direktor programa, produkcije i oglašavanja u United media.

“Raduje me što ću biti na čelu tima Direct Medie, mreže profesionalaca koje izuzetno poštujem i neke od njih duži niz godina poznajem. Zajedno, mi ćemo učvrstiti vodeću poziciju na advertising tržištu Srbije, čuvati i negovati ono što ovu kompaniju čini tako uspešnom. Takođe, razvijaćemo nove biznis modele i pronalaziti nove prilike za korišćenje podataka i monetizaciju istih. Cilj je da, koristeći podatke, transformišemo način na koji pružamo usluge i pomognemo partnerima da budu bolji u svojim poslovima”, izjavila je Marijana Agić-Molnar.

Direct Media je vodeći agencijski sistem u jugoistočnoj Evropi, mreža profesionalaca u više zemalja: Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Makedoniji, Albaniji. U našem jedinstvenom pristupu marketingu, i komunikacijama kombinujemo najbolje od medija, kreativnosti, tehnologije i podataka. Svi oni zajedno su pokretačka snaga za rast našeg brenda čiji su temelji u media buyingu i advertisingu.

Kompanija Mars uz reciklirane reklame u borbi protiv klimatskih promena

Kompanija Mars oživela je ikonične reklame omiljenih brendova kako bi angažovala i inspirisala javnost u vezi sa akcijom zaštite životne sredine, saopštila je ova kompanija. Kampanja, plasirana na digitalnim platformama, bilbordima, televiziji i drugim kanalima komunikacije, inovativna je, jer „reciklira“ omiljene reklame, dajući im drugi život sa novim porukama nade, optimizma i napretka u vezi sa klimatskim promenama.

Kampanja, pod nazivom „Produkcija za zdravu planetu“, prati nedavno objavljenu Mapu Neto Nula ciljeva, koja ima za cilj ubrzavanje akcija ka postizanju nultih emisija do 2050. godine, uključujući i novi cilj odobren od strane Science Based Targets Initiative (SBTi) da se do 2030. prepolove emisije ugljenika u celokupnom lancu vrednosti.

Predrag Milinčić, generalni direktor Mars Balkan, rekao je da potrošači žele da se povežu sa brendovima oko ključnih izazova: „Potrošači razumeju koliko hitno moramo da se suočimo sa klimatskim promenama, ali često im nije jasno šta kompanije rade da bi ostvarile stvarne promene. Zato smo odlučili da koristimo naše ikonične brendove u reklamama koje potrošači znaju i vole, i da prenesemo poruku nade i optimizma u vezi sa borbom protiv klimatskih promena. Sada preduzimamo akcije za smanjenje emisija ugljenika – od saradnje sa poljoprivrednicima kako bismo štitili šume do korišćenja obnovljive električne energije. Želimo da potrošači znaju da radimo na ostvarivanju stvarnog uticaja.“

Beri Parkin, Glavni direktor za nabavku i održivost, rekao je: „Kada smo lansirali našu Mapu Neto Nula ciljeva u septembru, govorili smo o pravom uticaju i potrebi da inspirišemo i uključimo sve u izazov. Ovom kampanjom, kompanija Mars koristi napor koji ulažemo u celokupan lanac vrednosti za smanjenje emisija ugljenika i olakšava potrošačima da se uključe i osećaju dobro u vezi sa proizvodima i brendovima koje znaju i vole.“

Kampanja „recikliranih“ reklama kompanije Mars smanjila je emisije nastale produkcijom tako što je smanjila emisije i eliminisala potrebu za putovanjima, snimanjem i proizvodnjom setova kroz prenamenu sadržaja. Takođe, smanjene su i preostale emisije kroz izbegavanja ugljenika u donošenju odluka i kreiranju kreativnih rešenja, uključujući odustajanje od tehnika animacije sa visokom emisijom ugljenika u korist održivijih metoda. Kompanija Mars je takođe sarađivala sa organizacijama i preduzećima posvećenim održivosti i koji imaju industrijske oznake, poput Certified Green Energy Offices and Studios, navodi se u saopštenju kompanije.

Prava ljubav se lako nosi uz novu Superhero kolekciju

Mastercard i Nurdor predstavili su novu, četvrtu po redu, Superhero kolekciju ulične mode koja je ove godine inspirisana ljubavlju. Superhero kolekcija je dostupna na Superhero.rs, onlajn platformi za donacije, a na svim komadima se nalaze stihovi koje je napisao talentovani muzičar, Kendi.

eBook: Kako kreirati kratke video formate?

U okviru platforme ADukacija, Marketing mreža, u saradnji sa agencijom Degordian, kreirala je četvrti po redu eBook pod nazivom „Kako kreirati kratke video formate?“

U okviru ovog eBooka možete da pronađete najnovije rezultate istraživanja na temu kratkih video formata. Marketing mreža sprovela je ovo istraživanje u oktobru 2023. godine na uzorku od 646 isptanika iz kompanija i agencija koje posluju na tržištu Srbije i regiona.

Pored istraživanja, pročitajte i mišljenja Tomislava Raškovića, Petre Blažeković i Tomislava Kučine, vrhunskih stručnjaka iz agencije Degordian, na temu – zašto su kratki video formati toliko uspešni?

Kako bi eBook bio sveobuhvatan i koristan za celu industriju, Hana Kurek i Jovana Metikoš iz agencije Degordian sastavile su savete kako uspešno kreirati kratke video formate.

eBook „Kako kreirati kratke video formate?“ preuzmite ovde.

Više informacija možete dobiti putem mejla hello@marketingmreza.rs

Srpska asocijacija menadžera pokrenula inicijativu „Odgovornost za budućnost“

Upravni odbor Srpske asocijacije menadžera je na 17. godišnjicu od osnivanja ovog Udruženja, pokrenuo inicijativu „Odgovornost za budućnost“ posvećenu odgovornom ponašanju prema svim učesnicima na tržištu, posebno ističući odgovornu ulogu menadžera prema budućim generacijama i životnom okruženju.

Kako ističu u inicijativi, moderan način poslovanja i tehnologije doneli su izazove – širom sveta zaposleni su nezadovoljni, nemotivisani i neangažovani, menadžeri su rastrzani, dobavljači pod pritiscima, a potrošači često ne veruju brendovima i kompanijama koje stoje iza njih. Na sličan način, često ni lokalne zajednice i društvo ne osećaju da kompanije istinski ispunjavaju svoje obaveza prema društvu, životnoj sredini i planeti.

„Kao članovi Srpske asocijacije menadžera i odgovorni menadžeri, želimo da predvodimo organizacije koje su usmerene na ljude i koje teže da tehnologiju stave u funkciju kreiranja dobrobiti za društvo, kao i da promovišemo poslovno ponašanje kompanija i menadžera koje unapređuje, poboljšava i pozicionira sve svoje ključne stejkoholdere“, istakao je predsednik SAM-a Mihailo Janković, naglašavajući da društveni doprinos i nove vrednosti treba posmatrati kao jednako važne kao i ostvarenje poslovnih rezultata.

SAM svojim primerom želi da promoviše širok spektar odgovornog ponašanja menadžera i kompanija i poštovanje etičkih načela. Iako ovom Inicijativom ne mogu garantovati navedena ponašanja svih učesnika u jednom društvu, mogu barem, kako kažu, da uspostave standarde kojima će stremiti svi profesionalni menadžeri.

Inicijativa „Odgovornost za budućnost“ bazira se na Etičkom kodeksu SAMa, dobrim poslovnim običajima, zakonu i načelima odgovornog poslovanja, a to su: poštovanje dobrih poslovnih praksi, ulaganje i razvijanje zaposlenih, razvijanje dobrih odnosa sa kupcima, dobavljačima i drugim partnerima, stvaranje dugoročne vrednost vlasnicima kapitala, kao i odgovornost prema životnoj sredini i poštovanje svih učesnika na tržištu.

Najuspešnije kompanije u svetu već su krenule u pravcu kreiranja vrednosti za sve svoje stejkholdere. Najbolji primer je “Izjava o svrsi korporacija” (Statement on the Purpose of a Corporation), poznata i kao „Business Roundtable Statement,“ potpisana je u avgustu 2019. godine u Vašingtonu. To je bio događaj na kojem su se direktroi najuspešnijih kompanija u SAD-u okupili kako bi izrazili promenu u percepciji svrhe korporacija.

Potpisivanje ove inicijative je prvi korak, a plan je da se sledeće godine proširi na celu Srbiju, kako bi u njoj učestvovao što veći broj vodećih menadžera.
POTPISNICI INICIJATIVE su članovi Upravnog odbora SAM-a,

Mihailo Janković,CEO MK GROUP, predsednik SAM-a, Jelena Bulatović, Izvršna direktorka SAM-a, Miša Lukić, CEO NewStartegy, Dragoljub Damljanović, direktor Razvojnog centra, Schneider Electric, Biljana Jovanović, vlasnica i direktorka, modna kuća “LUNA”, Bojan Leković, osnivač i CEO KupujemProdajem, Borislav Miljanović, CEO Represent Communications, Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za prodaju i zadovoljstvo korisnika A1, Dragan Filipović, CEO Generali osiguranje Srbija, Dragomir Kostić, izvršni direktor društva Atlantic Brands, Ivana Đoković, članica Izvršnog odbora AIGO, Nebojša Mandić, generalni direktor Flash Global, Nebojša Matić, vlasnik i CEO Mikroelektronika, Rade Rakočević, direktor i vlasnik Senzal Capital, Saša Popović, osnivač i direktor Vega IT, Vesna Damjanić, glavna i odgovorna urednica TV Bloomberg Adria, Vlastimir Vuković, predsednik Izvršnog odbora NLB Komercijalna banka.

Kolaboracija agencija – da li je moguće?

Nije retkost da dve ili više agencija sarađuju na projektu, dele klijenta i obaveze prema istom, ali da bi mir među kolegama bio zagarantovan, a rezultat ispunio očekivanja, od velike pomoći će biti 7 saveta uz koja nijedna kuća nije tesna.

1. Jasno se zna šta je čiji posao
Praksa već duže vreme pokazuje da kreativne i BTL agencije, PR agencije, produkcije ili media agencije, globalne i lokalne agencije savršeno funkionišu zajedno, iz prostog razloga zato što je posao jasno podeljen, a očekivanja klijenta precizno definisana u svakom segmentu projekta. Zanimljivo postaje kada se ukrste kreativna koplja, kada na projektu sarađuju dve kreativne agencije koje po definiciji kompromis ne priznaju kao produktivno rešenje. Zli jezici bi rekli da je nemoguće, a veliki broj uspešnih i nezaboravnih projekata upravo su nastajali kao rezultat ne kompromisa, nego zbira kreativnih energija različitih timova.

2. Odsustvo sujete i puno lične odgovornosti
Ono što nas je iskustvo naučilo jeste da je prava konkurencija svima nama nerazumevanje posla kojim se bavimo, da su pravi rivali zapravo kreativnost i ono što mi između sebe zovemo „rudnik“. Balans između ta dva sveta i pronalaženje motiva da i u najsuvoparnijim i najmanje interesantnim zadacima pronađemo izazov je zapravo naš zajednički zadatak.

3. Uzajamno poštovanje i razumevanje
U našem slučaju prvo je presudio splet okolnosti, kompatibilne energije i jednaka strast prema poslu koji radimo. Tako su se prvo pod istim krovom, a onda i pod novim udruženjem spojile 4 agencije (Bloom Creatures, Klot Linea, Copper Ton&Media i Kuća Čuvarkuća), koje bi u nekom drugom svetu bile jedna drugoj konkurencija. Samo funkcionisanje na jednoj adresi tražilo je puno stpljenja i prilagođavanja, ali ključno je da nijedna od tih stvari ne prelazi granice koje ste sebi zacrtali kao lični kriterijum.

4. Transfer znanja
Razmena znanja najbolje funkcioniše kada osvestimo to da svi imamo i šta da naučimo i šta da prenesemo kao znanje. Ne postoji samo jedan model učenja ili samo jedan učitelj u timu. Mi svakodnevno svi jedni od drugih učimo – mlađe kolege od starijih i obrnuto, kreativci od menadžera projekta i obrnuto, učimo od dobavljača i podizvođača, učimo na uspešnim, ali i na neuspešnim projektima.

5. Jednaka strast prema poslu, isti nivo ambicije i želja za uspehom
Nije to neočekivano, ipak nam je u krvi jednako i timski i individualni sport, samo je pitanje koliko dobro sjajni individualci mogu da igraju u istom timu bez selektora.

6. Naravno i jako puno tolerancije
… za na primer različite muzičke ukuse.

Na kraju, verujte nam, sve se svede na dogovor oko najvažnije stvari na svetu, a to je – šta danas naručujemo za ručak? (osmeh)

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Ivana Tanurdžić, Founder, Kuća čuvarkuća

Ali, After… After je najlepši!

Svi znamo kako to ide. Izađeš, jedno piće, drugo piće, jedan lokal, drugi lokal… ako je “veliki izlazak”, potom ide i party!

Magija žurke je ogromna, ljudi koji prate ritam dešavanja na sceni, sporedna dešavanja po ćoškovima, dobra ekipa ima moć da od nečega što je trebalo da bude prosečna žurka napravi spektakl koji se pamti. Da, žurke su divne, za zbližavanje, rastavljanje, bolje upoznavanje, za taj osećaj pripadnosti grupi koja slično diše, kreće se, za isti puls i otkucaje srca.

Ali, after… After je najlepši!

Kada prođe bura, kada utihnu jaki zvukovi i kada se osamiš sa manjim brojem ljudi od kojih neke vidiš po prvi put, kada razgovor zameni pokrete. To je kulminacija magije te večeri, noći, a često i jutra. After će definisati kakav je izlazak i party bio, sa kim si se najbolje skapirao, pa čak i sa kim ćeš na sledeće žurke. Žurka je nešto sasvim ok, ali ako je ispraćena dobrim Afterom, tada imamo experience koji se pamti i koji želiš da ponoviš.

Veoma slično je i u našem poslu. Klijenti sa agencijama ulažu velike resurse kako bi one koje žele – pripadnike svoje ciljne grupe informisali o svojoj ponudi, i ako smo zajedno uspešni, uspećemo u tome da postanu kupci proizvoda naših klijenata.

Ali, da li je to dovoljno i šta je neophodni After koji mora da usledi nakon što smo osvojili kupca? Postprodajna komunikacija je obavezna, približavanje kupcu, pa čak i oprezan ulazak u njegov život. Od najbanalnijeg čestitanja rođendana i podsećanja da je došlo vreme da se ponovi usluga ili proizvod, pa do kompleksnijeg targetovanja i sprovođenja prodajnih akcija koje će pomoći da se uspešno plasira novi proizvod ili da se adekvatno smanji stock proizvoda.

Postojeći korisnici usluga su stena na kojoj stojite i zaslužuju poseban tretman. Sa ciljem da ponove kupovinu, ali i da budu oni koji će prvi saznati šta novo nudite. Ne dozvolite da vaš kupac, sa kojim možete imati direktnu komunikaciju, za vašu novu uslugu ili proizvod sazna preko TV ili ATL kampanje ili ne sazna uopšte.

Kao što je za dobar After sa početka priče neophodna dobra muzika i ljudi, tako i postprodajna komunikacija mora počivati na adekvatnom softverskom rešenju koje će dati tehničku mogućnost automatizacije komunikacije, targetovanja i dobijanja kvalitetnog izveštaja, a da za sve to ne morate da zaposlite čitav novi tim. Naravno, tehničko rešenje koje nije pokriveno dobrom komunikacijom koja ispravno gađa potrebe korisnika i doprinosi prodajnim ciljevima, ne vredi mnogo.

U DNA Communications smo pripremili AfterSalesPro, fantastičnu uslugu koja objedinjuje našu ekspertizu u domenu komunikacija i softversko rešenje sa kojim ćete privući vaše postojeće kupce i učiniti da postanu verni korisnici vaših proizvoda ili usluga.

Pozovite nas, vreme je za After!

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Aleksandra Jevremović, Client Service Director i expert za After, DNA Communications

Kada ste mali mnogo znači da vas pogura neko malo veći

Kada ste mali mnogo znači da vas pogura neko malo veći – ovako priču započinje Emina Ciljević, direktorka firme Kolašinac, koja se bavi distibucijom konzumnih jaja, a od skoro i proizodnjom bezglutenskih proizvoda, kao što su palente i grisine. Emina je jedna od žena preduzetnica koje će svoje proizvode od 2. oktobra potrošačima ponuditi u Lidl prodavnicama, u toku trajanja tematske nedelje namenjene projektu Snažne.Hrabre.Važne, koji Lidl sprovodi već drugu godinu zaredom sa ciljem podrške ženskom preduzetništvu.

“Žene preduzetnice se susreću sa mnogo izazova, pa je samim tim i odluka o ulasku u preduzetništvo za nas otežana. Ipak, ako voliš posao kojim se baviš i veruješ u ideju svog brenda osmeh i uspeh su zagarantovani”, kaže Emina Ciljević.

“Kolašinac” postoji od 2003. godine, ali tek pre dve godine došli su na ideju da proizvode inovativne proizvode, dok je ideja o bezglutenskim grisinama i palentama došla sasvim spontano. U njihovom slučaju se brzo pokazalo da kada ljudima govoriš o svom biznisu, ili iskoristiš ideju koja je tebi prvo promogla da neki izazov rešiš, potencijalno imaš recept za uspeh u rukama. To kaže Emina, jer je ideja za bezglutenske grisine došla od saradnje sa saradnikom njenog bivšeg kolege, a za palente iz ličnog iskustva, jer njena beba, kojoj je polako uvodila čvrstu hranu nije htela da jede ništa zeleno, pa se dosetila da iz proizvodnje donese sušeni spanać i doda u njene kašice. Ove situacije i inspiracija iz porodice u kombinaciji sa potrebom tržišta za bezglutenskim brašnima rezultirala je širenjem Kolašinac asortimana i na palente.

Kada govori o ženskom preduzetništvu, Emina kaže da su izazovi brojni, ali veruje da su samopouzdanje i ljubav prema onome čime se baviš preduslov da razviješ uspešan biznis. Ideja o tome da možeš napraviti nešto što će za tvoju porodicu u budućim generacijama ostaviti trag i dati smisao “celom ludilu”, kroz koje neretko preduzetnici prolaze, za nju je poseban motiv da uporno i vredno radi na razvoju svog biznisa. Dodatno, kao preduzetnica i mama žonglira sa radnim obavezama i domaćim zadacima, simpatijama, boginjama, organizacijom druženja i brigom o decu – to je kombinacija koja definitivno učini da uveče legne umorna, ali srećna, jer zna da je korak bliže svom cilju.

Na pitanje o očekivanjima od projekta Snažne.Hrabre.Važne, Emina ističe da kada ste mali, mnogo znači kada vas pogura neko malo veći. Kaže da joj je saradnja sa Lidlom možda najviše važna zbog promocije i dostupnosti proizvoda širom Srbije, ali joj je, takođe, značajno i iskustvo saradnje sa velikom kompanijom koja ima precizno definisane procese i sisteme. To ih je, kako kaže, dodatno osnažilo da razumeju potrebe, tržište i načine na koji procesi nabavke, kontrole kvaliteta, sertifikacije, pa na kraju dana i prodaje, funkcionišu.

*Tekst je prvobitno objavljen u trećem izdanju Marketing mreža magazina

Transformisanjem biznisa menjate i sebe

Živimo u vremenu kada su potrošačima dostupne hiljade i hiljade informacija na klik, pa je za svaki brend ili kompaniju transformacija imperativ.

Ali, kada kažemo transformacija, to se ne odnosi samo na biznise i brendove, već i na potrošače. A ako se navike potrošača menjaju brzo, a mi ih ne sustižemo, onda je brend u nevolji.

Kao neko ko je već dugo u marketingu, čvrsto verujem da su digitalne komunikacije i e-trgovina od velike važnosti za rast i uspeh svakog poslovanja. Oni imaju dubok uticaj na način na koji poslujemo, kako komuniciramo sa našom ciljnom grupom i nudimo proizvode, posebno u neizvesnim vremenima.

Onog trenutka kada se čovečanstvo suočilo sa pandemijom, digitalne komunikacije i e-trgovina postali su slamka spasa za sve brendove i to je ubrzalo digitalizaciju na svim poljima. I zato su danas, čak i nakon pandemije, digitalni kanali ostali ključni da se povežemo, komuniciramo i osiguramo dostupnost naših proizvoda.

U srcu svega nikada ne zaboravljam na našu misiju. Posao kojim se bavim posvećen je očuvanju zdravlja i poboljšanju života svih pacijenata, a digitalne komunikacije su nam omogućile upravo to. Ne samo da možemo da dosegnemo veći broj ljudi, već možemo da pružimo i personalizovaniju podršku i obrazovne materijale putem naših digitalnih kanala.

Takođe, kompanija Hemofarm pruža sveobuhvatan paket digitalnih alata koji zdravstvenim radnicima i pacijentima olakšavaju povezivanje sa nama. Od naše veb stranice do naših društvenih mreža, uvek smo dostupni našim klijentima, pružajući im korisne resurse i podršku 24 sata dnevno. Sve ovo poboljšava nivo usluge koju pružamo, dok istovremeno stižemo do još šire publike i jačamo prepoznatljivost brenda.

Štaviše, digitalne komunikacije i e-trgovina su nam vredan izvor informacija na osnovu kojeg bolje možemo da razumemo ponašanje potrošača, obrasce kupovine i da na osnovu toga unapređujemo naše proizvode, usluge i učinimo sadržaje koje pružamo još relevantnijim. To je moćan alat koji nam pomaže da procenjujemo zadovoljstvo kupaca, da lakše predviđamo buduće trendove i konstantno poboljšavamo našu ponudu.

Kao što možete da vidite, veliki sam zagovornik digitalnih komunikacija i e-trgovine u farmaceutskoj industriji.

Prihvatajući sva nova dostignuća, mi transformišemo način na koji poslujemo, kako bismo ostali pouzdan partner u očuvanju zdravlja svih ljudi i nastavili da menjamo živote na bolje.

Za Hemofarm je to budućnost farmaceutskog biznisa i nastavićemo da ulažemo u inovacije kako bismo gradili bolje sutra za sve.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Ivana Bojbaša, Direktor marketinga i prodaje za CHC/OTC, Hemofarm Grupa

Kako da ponedeljak postane draži, a petak još slađi?

Kada pričamo o sebi često kažemo da kod nas u agenciji važi nepisano pravilo da SENIORITY DOMINATES & CREATIVITY RULES. Ta kreativnost vlada ne samo po pitanju toga šta i kako radimo, već – i gde radimo. U aprilu 2022. godine, nakon stišavanja Covid-19 pandemije, vratili smo se u kancelarije i potpuno spontano uveli novi modalitet rada – HIBRIDNI. Tri dana smo (gotovo) svi u agenciji, a preostala dva smo svi kod kuće – ili u kafiću, na vikendici, izletištu, šta god kome najviše prija.

KAKO HIBRIDNI MODEL ZAISTA IZGLEDA U PRAKSI?
Reč ’’hibridni’’ bismo lako mogli zameniti i rečju ’’humani’’, jer je ovaj model „baš po meri čoveka“. U našem slučaju, od ponedeljka do srede smo u kancelariji, a četvrtkom i petkom radimo od kuće.Ova postavka važi za kreativni, akaunt & medijski sektor. Digital i prepress tim su 100% „remote“, a event i statično sedenje u kancelariji svakako odavno nisu deo istog univerzuma. Zato možemo da kažemo da je FLEKSIBILNOST organizacije u zavisnosti od prirode posla okosnica hibridnog modela koji primenjujemo.

Ponedeljak u kancelariji je važan, jer ’’setujemo’’ radnu nedelju – započinjemo nove projekte, sveži i odmorni razmenjujemo razmišljanja i ideje (ali i vikend iskustva i utiske), i pre svega, upijamo kulturu i mindset agencije u kojoj radimo. Petak kod kuće je dobar, jer smo na kraju nedelje već na izmaku snaga i dva sata vremena više na raspolaganju predstojeći vikend čini bližim. I lepšim!

I konačno, svima omiljeni deo našeg hibridnog modela jeste #summerhouse – period godine kada se naš fullhouse office transformiše u fullremote office. I tokom koga (u julu i avgustu) radimo full rasejani od Zlatibora, preko Mediterana do Meksika!

ŠTA HIBRIDNI MODEL RADA DONOSI?
Hibridni model je uveden potpuno neplanirano i to iz razloga što smo (kao i svi) brzo shvatili sve benefite home office-a. Ipak, full remote sistem dugoročno ima i svoje nuspojave, pa smo, da bismo ih minimizovali, uveli hibrid.

Hibridni model rada pruža uštedu vremena (nema putovanja do posla i nazad, a i vreme provedeno u jutarnjem sređivanju skoro da ne postoji), lokacijsku fleksibilnost (jer četvrtak i petak lako mogu da se spoje sa vikendom) i, u krajnoj instanci pruža bolji balans između privatnog života i posla. Samim tim, ovaj modalitet rada povećava zadovoljstvo zaposlenih i, u krajnjoj instanci, neguje njihovu kreativnost i povećava produktivnost.

“I NEVER WROTE ANYTHING IN THE OFFICE” …rekao je svojevremeno David Ogilvy. Naši kreativci ipak jesu, ali su, tokom prethodnog perioda, mnogo dobrih stvari kreirali kod kuće. I to ne kažemo (samo) mi, već bogat portfolio dugogodišnjih zadovoljnih klijenata, kao i osvojeni pithcevi.

ŠTA HIBRIDNI MODEL „PRETI“ DA ODNESE?
Dugoročno, full remote working smanjuje osećaj pripadnosti kompaniji, uticaj njene kulture i prihvaćenih vrednosti i otežava integraciju novozaposlenih. Hibridni model rada sve navedeno neutrališe, ali sa sobom nosi izvesne promene i potrebe za prilagođavanjem.

CO-LAB – KLJUČNA POLUGA HIBRIDNOG MODELA
Glavni preduslov za efikasan način rada u ovom modelu jeste stabilan organizacioni model koji je dobro funkcionisao i u „standardnom“ sistemu rada. Naš sistem rada je i ranije bio efikasan, pa je bilo lako „preseliti“ ga u drugi model. Ipak, remote princip rada, kao jedan od postojećih modaliteta hibridnog modela, zahteva još snažnije poverenje, razumevanje i strpljenje, ali i jasno setovanje očekivanja i rokova.

Tim koji dugo radi zajedno i dobro se poznaje svakako je jedan od ključnih preduslova za dobru i kvalitetnu komunikaciju, a samim tim i efikasne rezultate. Iako prelazak na hibridni sistem rada nije doneo nikakve ključne promene, ipak je zahtevao dodatnu fleksibilnost svih team leader-a – njihovu pojačanu otvorenost, konstantno osluškivanje ljudi i praćenje rezultata i učenje „u hodu“.

Tako smo vremenom došli do određenih operativnih poluga našeg rada:

KICK OFF SASTANCI SVAKOG JUTRA
I kada smo fizički zajedno i kada smo samo virtually connected, svako jutro počinjemo sastankom na kome raspoređujemo aktuelne projekte, pokušamo da predupredimo potencijalne izazove, rešimo one već nastale, ali i da setujemo ton dana tako da svima bude prijatnije i lakše.

SNAŽNA KULTURA I OČEKIVANJA KOJA IZ NJE PROIZILAZE
Svi u agenciji dobro znaju vrednosti koje negujemo, benefite koje one nose, ali i očekivanja koja iz njih proizilaze. „PEOPLE ARE OUR GREATEST ASSET” u našem slučaju nije samo floskula već jedan od ključnih pillara Ogilvy kulture worldwide. Kulture koju se trudimo da utkamo u sve odluke i procese rada.

MOVING FORWARD
Napredak i pomak na karijernoj lestvici nije ad-acta u novom režimu rada. Ljudima je i dalje važno da njihov rad bude primećen i vrednovan, kao i da se njihove različite preferencije neguju. Zato se trudimo da, sada više nego ikada, primenjujemo individualni pristup i u „jedan na jedan“ razgovorima detektujemo potencijalne izazove, ali i podržimo interesovanja, talente i željene pravce karijernog razvoja.

TALK, TALK, TALK!
Nikad ne pretpostavljamo, nikad ne podrazumevamo već uvek pitamo, kažemo & tražimo.

A kako izgledaju kampanje koje smo kreirali u hibridnom modalu rada, pogledajte na fullhouseogilvy.rs.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Maja Radak Obućina, New Business Director, Fullhouse Ogilvy