Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kolaboracija agencija – da li je moguće?

Nije retkost da dve ili više agencija sarađuju na projektu, dele klijenta i obaveze prema istom, ali da bi mir među kolegama bio zagarantovan, a rezultat ispunio očekivanja, od velike pomoći će biti 7 saveta uz koja nijedna kuća nije tesna.

1. Jasno se zna šta je čiji posao
Praksa već duže vreme pokazuje da kreativne i BTL agencije, PR agencije, produkcije ili media agencije, globalne i lokalne agencije savršeno funkionišu zajedno, iz prostog razloga zato što je posao jasno podeljen, a očekivanja klijenta precizno definisana u svakom segmentu projekta. Zanimljivo postaje kada se ukrste kreativna koplja, kada na projektu sarađuju dve kreativne agencije koje po definiciji kompromis ne priznaju kao produktivno rešenje. Zli jezici bi rekli da je nemoguće, a veliki broj uspešnih i nezaboravnih projekata upravo su nastajali kao rezultat ne kompromisa, nego zbira kreativnih energija različitih timova.

2. Odsustvo sujete i puno lične odgovornosti
Ono što nas je iskustvo naučilo jeste da je prava konkurencija svima nama nerazumevanje posla kojim se bavimo, da su pravi rivali zapravo kreativnost i ono što mi između sebe zovemo „rudnik“. Balans između ta dva sveta i pronalaženje motiva da i u najsuvoparnijim i najmanje interesantnim zadacima pronađemo izazov je zapravo naš zajednički zadatak.

3. Uzajamno poštovanje i razumevanje
U našem slučaju prvo je presudio splet okolnosti, kompatibilne energije i jednaka strast prema poslu koji radimo. Tako su se prvo pod istim krovom, a onda i pod novim udruženjem spojile 4 agencije (Bloom Creatures, Klot Linea, Copper Ton&Media i Kuća Čuvarkuća), koje bi u nekom drugom svetu bile jedna drugoj konkurencija. Samo funkcionisanje na jednoj adresi tražilo je puno stpljenja i prilagođavanja, ali ključno je da nijedna od tih stvari ne prelazi granice koje ste sebi zacrtali kao lični kriterijum.

4. Transfer znanja
Razmena znanja najbolje funkcioniše kada osvestimo to da svi imamo i šta da naučimo i šta da prenesemo kao znanje. Ne postoji samo jedan model učenja ili samo jedan učitelj u timu. Mi svakodnevno svi jedni od drugih učimo – mlađe kolege od starijih i obrnuto, kreativci od menadžera projekta i obrnuto, učimo od dobavljača i podizvođača, učimo na uspešnim, ali i na neuspešnim projektima.

5. Jednaka strast prema poslu, isti nivo ambicije i želja za uspehom
Nije to neočekivano, ipak nam je u krvi jednako i timski i individualni sport, samo je pitanje koliko dobro sjajni individualci mogu da igraju u istom timu bez selektora.

6. Naravno i jako puno tolerancije
… za na primer različite muzičke ukuse.

Na kraju, verujte nam, sve se svede na dogovor oko najvažnije stvari na svetu, a to je – šta danas naručujemo za ručak? (osmeh)

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Ivana Tanurdžić, Founder, Kuća čuvarkuća

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!