Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 23

Kupac je uvek u centru naše pažnje

Miroslava Jeremić, Group Marketing Director u Pet Network International, govorila je za četvrto izdanje Marketing mreža magazina o kako je tekao proces rebrendiranja Pet cetra u Srbiji i Hrvatskoj, ali i kada je pravi trenutak za rebrendiranje i transformaciju brenda.

Pet centar u Srbiji i Hrvatskoj promenio je logo, ceo vizuelni identitet i komunikaciju. Kako je tekao ovaj proces i koju poruku kupcima šalje novi vizuelni identitet?
Proces rebrendiranja Pet centra u Srbiji i Hrvatskoj bio je rezultat sveobuhvatnog i pažljivo planiranog višemesečnog rada, koji smo počeli analizom tržišta, istraživanjem mišljenja kupaca i sagledavanjem trendova i konkurencije. Ključno je bilo ustanoviti šta kupci očekuju od retailera koji se bavi prodajom hrane i opreme za kućne ljubimce i predvideti buduće trendove. Nakon toga, usredsredili smo se na kreiranje novog vizuelnog identiteta, imajući u vidu tradiciju i ekspertizu, koju imamo iza sebe i način na koji ćemo ključne prednosti i snage brenda preneti u novu komunikacionu platformu i vizuelni identitet. Novi vizuelni i komunikacioni pravac predstavljaju Pet centar, ne samo kao bilo koji pet šop, već kao pet partnera, koji je pravi saveznik na svakom koraku odrastanja ljubimaca, a istovremeno je i podrška vlasnicima kućnih ljubimaca. Jedan od ključnih zaključaka koje smo doneli na osnovu istraživanja je da za kategoriju, koja se zasniva na čistoj ljubavi, retaileri u našoj industriji mahom se fokusiraju na KAKO – popusti i cene, a ne na ZAŠTO – kućni ljubimci. Ovo nam je bila glavna osnova i prostor za kreiranje novog pozicionog slogana koji sada glasi To je velika ljubav.

Kada je pravi trenutak za rebrendiranje i transformaciju brenda?
Pravi trenutak za rebrendiranje dolazi kada kompanija prepozna potrebu da se prilagodi promenama u okolini, tržištu ili potrebama i navikama kupaca. Odluka o transformaciji brenda može doći i kada postoji distanca između onoga što brend predstavlja i kako ga kupci doživljavaju, ili kao odgovor na intenzivnu konkurenciju.

U našem slučaju, prepoznali smo potrebu za repozicioniranjem brenda u cilju transformacije i modernizacije velikog nasleđa, tradicije i ekspertize koje gradimo već 25 godina, i kako bismo još kvalitetnije gradili zajednicu sa sadašnjim i budućim ljubiteljima kućnih ljubimaca.

Cilj nam je bio da predstavimo Pet centar kao omni-channel retailera, koji nije fokusiran samo na funkcionalni šoping, već kao partnera koji kupcima pruža potpuni experience na svakom koraku.

Koliko je rebrendiranje važan, a u isto vreme i neizvestan korak za jedan brend?
Rebrendiranje je važno za unapređenje i razvoj brenda i veoma je bitno prepoznati pravi tajming za ovakvu poslovnu odluku. Rebrending može biti i izazovan korak, jer postoji rizik da se izgubi prepoznatljivost brenda.

Vrlo je važno identifikovati sve prednosti brenda, koje je neophodno zadržati ili unaprediti, i balansirati između inovacija i očuvanja esencije brenda.

Pažljivo smo pristupili ovom procesu kako bismo obezbedili da novi identitet zadrži srž onoga što čini naš brend prepoznatljivim, a to su najširi asortiman, ekspertiza, usluga i lojalnost.

Zašto je vizuelni identitet brenda njegovo “prvo i pravo lice”?
Vizuelni identitet je prvo što kupci primete i povezuju sa brendom, i može biti presudno za stvaranje lojalnosti. Vizuelna prezentacija brenda ostavlja prvi utisak i često formira osnovu za kasnije interakcije.

U današnjici gde je prvi utisak od suštinskog značaja, vizuelni identitet postaje ključan za uspostavljanje veze sa potrošačima.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Media horizonti 2024: Srbija i region

Medijska industrija u Srbiji i regionu prolazi kroz značajne promene pod uticajem digitalizacije, promena u potrošačkim navikama i globalnih socio-ekonomskih događaja.

Tradicionalni mediji, poput televizije i štampe, suočavaju se sa izazovima prilagođavanja digitalnom dobu, dok digitalni mediji nastavljaju da rastu i diverzifikuju svoje ponude.

Dominacija digitalnih platformi
Digitalni mediji će nastaviti dominaciju medijskim tržištem. Rastući broj korisnika interneta i mobilnih uređaja podstiče potražnju za digitalnim sadržajem.

Streaming platforme, podcasting, i društvene mreže biće ključni igrači, a tradicionalni mediji moraće da se prilagode ovom trendu.

Jedna reklamna kampanja moraće da ima potpuno različite vidove dizajna, poruke i contenta na svim medijskim platformama. Pre svega zbog različite publike, njenih navika i percepcije proizvoda i usluga. Online platforme, uključujući portale i digitalne izdavače, dominiraće, što će podstaći razvoj novih formi komunikacija, novinarstva i distribucije informacija.

Porast video sadržaja
Video će zauzeti centralno mesto među medijskim formatima. Očekuje se da će video-sadržaji, uključujući live streaming, postati omiljeni način komunikacije, kako za zabavu tako i za informisanje. Medijske kuće će se usmeriti na kvalitetan video sadržaj da bi privukle i zadržale publiku.

Personalizacija sadržaja i algoritamsko novinarstvo
Kroz korišćenje veštačke inteligencije, medijske platforme će sve više personalizovati sadržaj prema preferencijama korisnika. Bilo da se radi o preporukama sadržaja ili vestima. Algoritamsko novinarstvo će pružiti personalizovane informacije. To će poboljšati angažovanje publike i zadržati korisnike na platformama duže vreme, a istovremeno postavlja pitanja o etičkim aspektima kontrole i transparentnosti algoritama.

Rast uticaja influensera
Uticaj influensera će i dalje rasti. Kompanije će sve više sarađivati sa influenserima kako bi stvorile autentične veze sa svojom publikom. Ovo će dodatno transformisati tradicionalno oglašavanje, stavljajući naglasak na autentičnost i direktnu vezu između brenda i potrošača. Doći će do ozbiljnije diferencijacije, jer određeni proizvod neće moći istovetno da komunicira svaki popularni influenser.

Razvoj virtuelne i proširene stvarnosti (VR/AR)
VR i AR će postati sveprisutni u medijskoj industriji. Nove tehnologije će omogućiti stvaranje interaktivnih i imerzivnih iskustava za korisnike, dakle potpunog „uživljavanja“ publike u virtuelnost sadržaja. Ovo se posebno odnosi na video igre, ali i na novinarstvo, obrazovanje i zabavu.

Borba protiv dezinformacija i verifikacija informacija
Zbog porasta dezinformacija, medijske platforme će sve ozbiljnije pristupiti borbi protiv lažnih vesti. Implementacija tehnologija za verifikaciju informacija i jačanje novinarskih standarda postaće prioritet kako bi se očuvalo poverenje javnosti. Identifikacija, ograničenje i suzbijanje širenja lažnih informacija kroz fact-checking i edukaciju publike. Kako prepoznati pouzdan izvor postaje ključni elementi borbe protiv dezinformacija. Istina i činjenica dobijaju zlatnu vrednost.

Razvoj podcast formata
Podcasti će nastaviti svoj ekspanzivni rast. Povećana potražnja za audio sadržajem otvoriće prostor za nove formate, kako zabavne, tako i obrazovne.

Lokalni medijski akteri će prepoznati potencijal podcastinga kao sredstva povećanja angažovanosti publike. Medijske kuće će verovatno ulagati u visokokvalitetne video sadržaje kako bi privukle i zadržale raznovrsnu publiku.

Inovacije u oglašavanju
Oglašavanje će se prilagođavati promenama u ponašanju potrošača. Očekuje se veći fokus na ciljanje specifičnih grupa putem personalizovanih reklama. Sveprisutnost mobilnih uređaja dodatno će podsticati inovacije u oglašavanju, poput interaktivnih oglasa i e-trgovine direktno iz oglasa.

E-trgovina se već integriše u medijske platforme. Pratioci direktno kupuju proizvode ili usluge prema preporukama ili informacijama dobijenim putem medijskih kanala. Ovo će stvoriti novu dimenziju iskustva potrošača.

Medijsko tržište u Srbiji i regionu u 2024. godini biće oblikovano digitalnom transformacijom, personalizacijom sadržaja, i rastućim uticajem novih tehnologija.

Kompanije koje budu brzo usvajale ove trendove i prilagodile se promenama imaće ključnu prednost u ovom dinamičnom okruženju.

Praćenje ovih trendova i prilagođavanje novim tehnologijama postaće imperativ za medijske profesionalce kako bi ostali relevantni i zadovoljili potrebe sve sofisticiranije publike.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Jasmina Stojanov, Managing Director, Nova communications

Ceo dodatak o medijskim trendovima i fokusu oglašivača u 2024. pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Budućnost nisam ni JA, ni AI, nego MI!

Stefan Gajić, Creative Director u agenciji Direct Media United Solutions, govorio je za četvrto izdanje Marketing mreža magazina o svojoj dosadašnjoj profesionalnoj karijeri, kako se njegov rad našao na Times Square-u među radovima najvećih svetskih faca dizajna, šta za njega, kao mladog profesionalca, znači klijentovo NE, ali i da li danas živimo u eri „rock stars“ ili dolazi do smene generacija u advertising industriji.

Kako je započela Vaša karijera u advertisingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa samog početka karijere?
Vrlo neplanirano… Znao sam da ću se baviti dizajnom, ali nisam bio siguran u kom obliku tačno… Po povratku sa SVA pre-collage programa u Njujorku video sam se sa Anom Kovačević koja me je povezala sa Popular Communications timom. U Popularu sam proveo godinu dana. Bukvalno sam sedeo i upijao sve što se dešavalo oko mene. Taj period je baza mog celokupnog znanja.

Mnogo mi je smešno kada se setim sebe iz tog perioda, jer sam u tom trenutku imao 18 godina i stvarno sam mislio da znam šta je dizajn i da sam dobar u tome. Bukvalno sam nakon tri dana shvatio da ne znam ništa.

Veliki je šok kada shvatiš da nemaš pojma, ali jedino što sam mogao je da sedim, slušam i radim. Nakon dve nedelje u Popularu znao sam da me samo advertajzing zanima, i to je bilo to.

Da li je advertising Vaš dream job i zašto?
Obožavam svoj posao. Kombinacija kreativnosti, dizajna i strategije nešto je što me ispunjava upotpunosti. Dosta mi znači što mogu da “skačem” sa projekta na projekat… To moj posao čini dosta zabavnim.

Takođe, znam da je to floskula, ali ljudi su izuzetno važni za posao. Imam sreću da radim sa ljudima koji me svakodnevno guraju da budem bolji, a što je još važnije ne dozvoljavaju da mi ego bude previše velik (haha).

Vrlo ste mladi, a već ste na poziciji kreativnog direktora i potpisujete brojne kampanje klijenata. Koja je tajna Vašeg uspeha? 
Pa iskreno, nemam utisak da sam neki “DiReKtOr”… Moj pristup poslu i radu se nije promenio od prvog dana kada sam počeo da radim. Nikada mi nije bila važna titula, već potpuna kreativna sloboda, kao i “da mi ljudi ne vise iznad glave”. Da, te slobode dolaze kada se dokažeš i kada dođeš do neke titule, ali sve to je posledica autentičnosti i hrabrosti. Oduvek sam bio gladan i inspirisan da radim kul stvari koje će (nadam se) pozitivno uticati na ljude i dovesti do nekih promena.

Mislim da je cilj svakog uspeha jasno definisan plan. Kako sebe vidiš? Gde sebe vidiš? Kako da dođeš do toga? Kada sebi zadaš neki plan i strategiju lakše je penjati se do vrha.

Vaš rad našao se na internacionalnoj izložbi o toleranciji u Njujorku, na kojoj su izlagali i velikani svetskog dizajna poput Miltona Glejzera, Pole Šer, Simora Kvasta. O kakvoj izložbi je reč i šta je to značilo za Vašu dalju karijeru?
Ufffff… To je bio jedan od najvećih trenutaka u mom životu. Nikada neću zaboraviti kada me je Mirko Ilić pitao da budem deo projekta Tolerance. Mirko je od samog starta prisutan u mojoj karijeri, smatram ga mentorom i uzorom… A onda kada vas vaš uzor pozove i proceni da ste dovoljno dobri za njegov projekat – ima li bolji “pinch me” momenat?

Ne mislim da sam ni blizu ovih legendi koje ste naveli, ali prilika da se moj rad nađe negde u istom prostoru gde i njihov, da budem na istom projektu, i da se pominjem u istoj rečenici, budi takvu inspiraciju i želju da budem još bolji, da opravdam to poverenje. Večno ću biti zahvalan Mirku na toj prilici.

Izvor: Tolerance Project inc. / Mirko Ilić

Ko ili šta je najviše uticalo na Vaš profesionalni put?
Ne mogu da odredim jednu stvar ili osobu. U mom slučaju to je skup različitih stvari i osoba. Ono što sigurno znam jeste to da su moj put najviše formirali ljudi oko mene. Kada si na početku karijere ne znaš ništa, a ja sam bio dovoljno pametan da pitam i da, što je najvažnije od svega, poslušam. Ono što bih mogao da dam kao savet nekom mlađem jeste da se ne ustručavaju da pitaju.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Proglašeni dobitnici UEPS priznanja za 2023.

Na ovogodišnji UEPS konkurs prispelo je 277 radova, a žiri je nagradio najuspešnije u 2023. godini.

Dobitnik UEPS-ovog Grand Prix-a za 2023. godinu je kampanja Najvažniji poziv u životuagencije Jazavac i utorak, rađenu za Hemofarm fondaciju koji je dobio najviše glasova i najvišu prosečnu ocenu žirija.

Sa najviše osvojenih bodova UEPS-ova agencija godine je Ovation BBDO, a UEPS-ov oglašivač godine postala je Hemofarm fondacija.

Nagrada “Dragan Sakan” koja se godinama tradicionalno dodeljuje ove godine pripala je
kampanji “Kontroliši se” agencije Ovation BBDO. Nagradu je uručio Lazar Sakan.

U znak poštovanja prema svemu što je Vladimir Čeh učinio za srpsku marketing industriju odlukom Upravnog odbora UEPS-a ustanovljeno je i na svečanosti uručeno i specijalno priznanje „Vladimir Čeh“ koje je premijerno pripalo Nebojši Krivokući za podkast “Prešlicavanje” .

Tokom svečanosti ovogodišnja pobednica srpskog Young Lionsa Nevena Petrović predstavila je svoja kanska iskustva i pozvala mlade kolege da uzmu učešće na Young Lions Srbija za 2024. godinu.

Spisak dobitnika možete pogledati ovde.

uKRAŠi praznike!

REGION – uKRAŠI praznike koncept koji ovih dana možete videti u prodavnicama diljem regije, rezultat je programa Sonda Designed By People održanog u Sonda kreativnom centru u Vižinadi, a koji je Krašu omogućio da svojim korisnicima pošalje jedinstvenu prazničnu poruku i istovremeno se uključi u podržavanje razvoja kreativnosti.

Koncept uKRAŠi praznike polaznici su razvili pod mentorstvom Sonde, istraživanjem tradicije božićnog slavlja u Hrvatskoj kroz 20. vek, kada su se članovi porodice okupljali i izrađivali vlastite prazničke ukrase koristeći prirodne materijale ili one koji su se mogli ponovno iskoristiti. Najčešće, to je bio omot od bombona ili zlatni omot čokolade, a u literaturi pronašli su se i primeri gde se spominju omoti bombona iz Kraša. Ovaj praznični duh tradicije polaznici su zatim preveli u savremeni vizuelni jezik i koncept koji podstiče na stvaranje novih porodičnih tradicija. Pomoću ukrasa koji se nalaze na pakovanjima proizvoda i oko kojih su vidljive iscrtkane linije koje upućuju da ih korisnici mogu izrezati, polaznici su željeli podstaknuti ponovnu upotrebu kartonskih pakovanja u svrhu stvaranja ukrasa.

Za projekt su realizovane TV kampanja i digitalna aktivacija u vidu takmičenja za najbolje praznične uKRAŠe, koja i sama podstiče korisnike na ukrašavanje.

Šta sve nema neobična bilbord kampanja?

Tražiš stan sa malom kirijom? Nema. Ili možda posao u struci? Nema.

Ovih dana pojavili su se intrigantni bilbordi i skrenuli pažnju javnosti neuobičajenim komunikacionim pristupom. I to na način koji je relevantan za svaku lokaciju na kojoj se rešenja nalaze, dotičući se i aktuelnih gradskih tema. Pa ćete tako u blizini pijaca saznati da tu ne možete da nađete kamen za kupus, u prometnoj gradskoj ulici da nema parking mesta, a u okolini velikoprodajnog lanca gde je skoro bila tuča oko aparata za vafle – da nema aparat za vafle itd.

U pitanju je novi brend onlajn shopa za mobilne telefone koji već samim nazivom nagoveštava svoju specifičnost – Fonly. Branding i kreativa agencije Leo Burnett pod sloganom „Telefoni i samo telefoni“ osvanuli su na OOH i digital kanalima. Kako bi istakli čime se Fonly bavi, istakli su sve čime se ne bavi.

U vremenu sve veće popularnosti onlajn šoping platformi koje nude doslovno sve na jednom mestu, izazov je bio privući pažnju brendom koji se bavi isključivo onlajn prodajom mobilnih telefona i dodatne opreme za njih.

Dakle, ukoliko tražite jedan svakidašnji i monoton mobile shop brend – nema.

 

Jaffa Crvenka predstavila Kasato kukicu

Već godinama primamo žalbe ljubitelja Rum Kasata u vezi sa otvaranjem pakovanja, zato smo osmislili prvi otvarač u kategoriji slatkiša, navodi se na LinkedIn profilu kompanije Jaffa Crvenka.

Kompanija je, u okviru kampanje, lansirala video u stilu TV prodaje, u kom obaveštava potrošače da mogu da osvoje otvarač.

Otvarač je kreiran u saradnji sa agencijom Žiška.

dentsu: Globalna ulaganja u oglašavanje porašće za 4,6%, a digital nastavlja sa rastom od 6,5% u 2024.

SVET – Najnoviji dentsu Global Ad Spend Forecasts, koji pokriva 58 tržišta širom sveta, pokazuju da će se ulaganje na oglašavanje povećati za 33,0 milijardi dolara u 2024. odnosno do 752,8 milijardi dolara. To predstavlja rast od 4,6% u odnosu na prethodnu godinu za oglašivačku industriju – puno brže od tempa zabeleženog 2023. (+2,7% u odnosu na 2022.). Međutim, inflacija cena medija i dalje ima značajan uticaj na rast, pri čemu se za globalno ulaganje u oglašavanje po stalnim cenama predviđa povećanje od samo 2,5% u 2024. u upoređenju sa potrošnjom u 2023.

Takođe, očekuje se da će digitalno oglašavanje pratiti uzlaznu putanju do 442,6 milijardi dolara u 2024., što predstavlja 58,8% globalnih investicija u oglašavanje. Predviđa se da će se usporavanje do jednocifrenog rasta prvi put primećenog 2023. (6,3%) nastaviti u 2024. (6,5%) i da će postati norma u sledećim godinama – trogodišnja kumulativna godišnja stopa rasta (CAGR) od 6,3% do 2026. godine. Ipak, očekuje se da će digital i dalje biti glavni pokretač rasta globalnog ulaganja u oglašavanje i da će privući najviše ulaganja, sa dodatnom potrošnjom od 27,1 milijardu dolara sledeće godine.

Izveštaj pokazuje da se, u 2024. značajne medijske prilike, pojavljuju za oglašivače iz velikih sportskih i političkih događaja kao što su UEFA EURO2024 i predsednički izbori u SAD-u, podstičući povećana ulaganja i na tržišnom i na međunarodnom nivou.

Ceo izveštaj može se besplatno preuzeti ovde.

 

Izvor: dentsu

UniCredit Banka prva u Srbiji dobila sertifikat po EDGE globalnom standardu za rodnu ravnopravnost i inkluziju

0

UniCredit Banka u Srbiji prva je kompanija u našoj zemlji koje je dobila sertifikat po EGDE globalnom standardu za rodnu ravnopravnost i inkluziju. Ovaj prestižni sertifikat banka je dobila na osnovu izuzetno rigorozne revizije koja podrazumeva nekoliko ključnih kriterijuma: preuzimanje odgovornosti, jednaka primanja, efikasnost politika i praksi i inkluzivnosti kulture organizacije. UniCredit Banka u Srbiji sa ponosom se izdvaja na tžištu po inicijativama koje potvrđuju ravnopravnost polova na delu: tate imaju 20 dana plaćenog odsustva nakon rođenja bebe, mame nakon povratka sa porodiljskog prvih mesec dana rade pola radnog vremena uz punu zaradu, dok je posebno pružena podrška zaposlenima u njihovoj borbi za osnivanje porodica refundiranjem troškova vantelesne oplodnje.

Dodatno, UniCredit Grupa je takođe postala prva panevropska banka sa sertifikatom po EDGE. Pored banke u Srbiji, EDGE sertifikat su dobile i članice Grupe u Mađarskoj, Bugarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Rumuniji i Hrvatskoj. Ove banke su se pridružile bankama Grupe u Italiji, Nemačkoj i Austriji koje već poseduju ovaj sertifikat i koje su u samom vrhu kada se radi o rodnoj ravnopravnosti.

EDGE sertifikat je vodeći globalni standard za diverzitet, ravnopravnost i inkluziju (DE&I), usmeren na pristup rodnoj ravnopravnosti na radnom mestu i jednakosti, pružajući holistički okvir prema kojem se usklađuju organizacije širom sveta. Ovaj sertifikat predstavlja garanciju da kompanija omogućava: podjenaku zastupljenost žena na srednjem, višem i najvišem nivou rukovodstva, stvaranje kontinuiranih mogućnosti za napredovanje i jednaka primanja, podsticanje muškaraca da iskoriste plaćeno roditeljsko odsustvo koje banka nudi, a koje je duže nego što je zakonom propisano, i drugo.

Volume up for 2024 – Ovation digitalni trendovi na trakama!

Kao i prethodnih godina, agencija Ovation i 2023. završava predstavljanjem digitalnih trendova. Međutim, ovo izdanje je prvenstveno namenjeno audio konzumaciji i postavljeno je na Spotify platformi, kao i na agencijskom sajtu.

Tom prilikom, za Marketing Mrežu razgovaramo sa timom koji je ove godine radio na projektu – Aleksandrom Milinković, Jegorom Anđelićem, Katarinom Trbojević Jovanom Tošić i Mirjanom Narandžić.

Kakva je priča iza ovogodišnjeg koncepta Volume Up for 2024?

Mirjana Narandžić: „Digitalni trendovi“ su, kada je u pitanju agencija Ovation, sad već neka vrsta tradicije. Iz godine u godinu se trudimo da mapiramo aktuelnosti i predstavimo ih na najbolji mogući način.

Naravno, ideja je da se svake godine tom projektu da nešto novo i drugačije, tako da je za kreativni deo tima uvek najinteresantniji deo “pakovanje” saznanja do kojih smo došli u procesu u koncept koji će biti dovoljno jasan i naravno u skladu sa tim saznanjima do kojih smo došli.

Ove godine je to, spram trenutka, i brzine svakodnevnog života — zvuk. Došli smo do insajta da, ako se sve kreće neverovatnom brzinom, na nama je da kažemo “okej, pojačaj tempo”, pa smo tako i došli do poruke “Volume up for 2024”.

Jovana Tošić: Zvuk je već nekoliko godina bitna tematika na digitalu. Počelo je sa procvatom podkasta, a onda je TikTok ušao u naše živote i dodatno osvežio koren. Jednostavno govoreći, od tada na površinu izbijaju pitanja: Mora li se stalno paliti zvuk kada uđem na neku mrežu? Da li me neko prisluškuje, kada znaju koje reklame da mi prikažu? Siri, šta sada trenduje? Na sve to, „pitaću Google“ više nije pisaću mu, nego bukvalno pitaću ga.

Kada smo sve te činjenice stavili na papir (čitaj: u ppt), bilo nam je jasno da moramo razmrdati glasne žice ukoliko zaista želimo da pričamo o trendovima. I više od toga, bilo nam je jasno da će se u 2024. sve neminovno pojačati. I očekivanja korisnika, i glas agencija, i hrabrost brendova.

Aleksandra Milinković: Pomno smo pratili aktuelnosti tokom 2023. i duboko istraživali predikcije trendova za narednu godinu na polju marketinga, a posebno digital segmenta. Zaključili smo da će fokus definitivno biti na audio segmentu, te odatle i potiče inspiracija za koncept Volume up for 2024.

Kako izgleda proces rada na ovom projektu, koliko dugo traju pripreme, koliko vremena prođe od ideje do egzekucije i koliko se rad na njemu razlikuje od rada na drugim projektima?

Aleksandra Milinković: Lifetime projekta okvirno traje 2 do 3 meseca.

Pripreme započinju na jesen, prikupljanjem i sumiranjem kampanja koje su obeležile godinu. Pravimo osvrt i kreiramo mini recap najupečatljivih momenata iz digital sfere.

Zatim, sprovodi se detaljno analiziranje i istraživanje aktuelnosti, prateći prognoze stručnjaka koji alati će dominirati u predstojećoj godini. Nakon detaljnog pročuvanja, vršimo selekciju, izvlačimo ključne trendove, kreiramo segmentaciju na osnovu koje dalje razvijamo kreativni koncept. Nakon određenog vremena, zajedničkim snagama utvrđujemo koncept i prelazimo na samu egzikuciju.

Mirjana Narandžić: Egzekutivni deo vezujemo za poslednji kvartal, ali čini mi se da generalno taj proces traje konstantno, budući da svi mi negujemo negde tu “vidi što je ovo dobro + link” kulturu, zahvaljujući kojoj gledamo da konstantno budemo “u trendu” i pratimo šta se dešava tokom čitave godine.

Jovana Tošić: Ako pišeš o trendovima, moraš ih pratiti konstantno. A oni se menjaju iz dana u dan, nedelje u nedelju, meseca u mesec. Dakle, početak je bio nekada kad su se objavili prethodni.

Kome je namenjena poruke „Volume Up for 2024“?

Mirjana Narandžić: Poruka “Volume Up for 2024” je generalno namenjena svima onima koji žele da je čuju. Ili pročitaju, zavisi koliko vremena imaju. Suštinski svima onima koji se na ovaj ili onaj način bave digitalom.

Jovana Tošić: Iz godine u godinu je tempo življenja i bivanja sve ubrzaniji. Bilo da si na digitalu ili ne, pojačavanje ti poručuje da se ohrabriš za sve što sledi u 2024.

Šta bi sve trebalo da pojačamo kada je u pitanju digital?

Aleksandra Milinković: Pojačajte zvuk naše Spotify liste i saznajte koja pesma će vam ići na repeat u 2024. godini!

Jovana Tošić: Prevashodno uključenost, a onda i hrabrost. U okeanu sadržaja, teško je da će se naš istaći na lepe oči. Talasi slave su kratkotrajni, a neretko poklope one koji nisu uključeni i dovoljno hrabri da plivaju ka njima.

Katarina Trbojević: Pored saveta koje smo naveli na sajtu i „trakama“ koje ćete, verujemo, više puta preslušavati, svakako vam savetujemo da pojačate inovativnost i kreativnost na neočekivanim mestima i formatima, koji jednostavno „kliknu“ kod vaših pratilaca, a koje naravno odgovaraju viziji vašeg brenda. Takođe, treba pojačati hrabrost da premostite jaz imeđu vas i vaših pratilaca, tako što ćete upravo njih učiniti da se osećaju delom brenda i priče.

Omiljeni track sa ovogodišnje Ovation liste?
Aleksandra Milinković: Why You Only Call Me when AI
Mirjana Narandžić: Every Meme You Make
Jovana Tošić: Look What TikTok Made Me Do
Katarina Trbojević: The Real-Time Is Now
Jegor Anđelić: Data is What You Came For