Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 24

Ali, After… After je najlepši!

Svi znamo kako to ide. Izađeš, jedno piće, drugo piće, jedan lokal, drugi lokal… ako je “veliki izlazak”, potom ide i party!

Magija žurke je ogromna, ljudi koji prate ritam dešavanja na sceni, sporedna dešavanja po ćoškovima, dobra ekipa ima moć da od nečega što je trebalo da bude prosečna žurka napravi spektakl koji se pamti. Da, žurke su divne, za zbližavanje, rastavljanje, bolje upoznavanje, za taj osećaj pripadnosti grupi koja slično diše, kreće se, za isti puls i otkucaje srca.

Ali, after… After je najlepši!

Kada prođe bura, kada utihnu jaki zvukovi i kada se osamiš sa manjim brojem ljudi od kojih neke vidiš po prvi put, kada razgovor zameni pokrete. To je kulminacija magije te večeri, noći, a često i jutra. After će definisati kakav je izlazak i party bio, sa kim si se najbolje skapirao, pa čak i sa kim ćeš na sledeće žurke. Žurka je nešto sasvim ok, ali ako je ispraćena dobrim Afterom, tada imamo experience koji se pamti i koji želiš da ponoviš.

Veoma slično je i u našem poslu. Klijenti sa agencijama ulažu velike resurse kako bi one koje žele – pripadnike svoje ciljne grupe informisali o svojoj ponudi, i ako smo zajedno uspešni, uspećemo u tome da postanu kupci proizvoda naših klijenata.

Ali, da li je to dovoljno i šta je neophodni After koji mora da usledi nakon što smo osvojili kupca? Postprodajna komunikacija je obavezna, približavanje kupcu, pa čak i oprezan ulazak u njegov život. Od najbanalnijeg čestitanja rođendana i podsećanja da je došlo vreme da se ponovi usluga ili proizvod, pa do kompleksnijeg targetovanja i sprovođenja prodajnih akcija koje će pomoći da se uspešno plasira novi proizvod ili da se adekvatno smanji stock proizvoda.

Postojeći korisnici usluga su stena na kojoj stojite i zaslužuju poseban tretman. Sa ciljem da ponove kupovinu, ali i da budu oni koji će prvi saznati šta novo nudite. Ne dozvolite da vaš kupac, sa kojim možete imati direktnu komunikaciju, za vašu novu uslugu ili proizvod sazna preko TV ili ATL kampanje ili ne sazna uopšte.

Kao što je za dobar After sa početka priče neophodna dobra muzika i ljudi, tako i postprodajna komunikacija mora počivati na adekvatnom softverskom rešenju koje će dati tehničku mogućnost automatizacije komunikacije, targetovanja i dobijanja kvalitetnog izveštaja, a da za sve to ne morate da zaposlite čitav novi tim. Naravno, tehničko rešenje koje nije pokriveno dobrom komunikacijom koja ispravno gađa potrebe korisnika i doprinosi prodajnim ciljevima, ne vredi mnogo.

U DNA Communications smo pripremili AfterSalesPro, fantastičnu uslugu koja objedinjuje našu ekspertizu u domenu komunikacija i softversko rešenje sa kojim ćete privući vaše postojeće kupce i učiniti da postanu verni korisnici vaših proizvoda ili usluga.

Pozovite nas, vreme je za After!

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Aleksandra Jevremović, Client Service Director i expert za After, DNA Communications

Kada ste mali mnogo znači da vas pogura neko malo veći

Kada ste mali mnogo znači da vas pogura neko malo veći – ovako priču započinje Emina Ciljević, direktorka firme Kolašinac, koja se bavi distibucijom konzumnih jaja, a od skoro i proizodnjom bezglutenskih proizvoda, kao što su palente i grisine. Emina je jedna od žena preduzetnica koje će svoje proizvode od 2. oktobra potrošačima ponuditi u Lidl prodavnicama, u toku trajanja tematske nedelje namenjene projektu Snažne.Hrabre.Važne, koji Lidl sprovodi već drugu godinu zaredom sa ciljem podrške ženskom preduzetništvu.

“Žene preduzetnice se susreću sa mnogo izazova, pa je samim tim i odluka o ulasku u preduzetništvo za nas otežana. Ipak, ako voliš posao kojim se baviš i veruješ u ideju svog brenda osmeh i uspeh su zagarantovani”, kaže Emina Ciljević.

“Kolašinac” postoji od 2003. godine, ali tek pre dve godine došli su na ideju da proizvode inovativne proizvode, dok je ideja o bezglutenskim grisinama i palentama došla sasvim spontano. U njihovom slučaju se brzo pokazalo da kada ljudima govoriš o svom biznisu, ili iskoristiš ideju koja je tebi prvo promogla da neki izazov rešiš, potencijalno imaš recept za uspeh u rukama. To kaže Emina, jer je ideja za bezglutenske grisine došla od saradnje sa saradnikom njenog bivšeg kolege, a za palente iz ličnog iskustva, jer njena beba, kojoj je polako uvodila čvrstu hranu nije htela da jede ništa zeleno, pa se dosetila da iz proizvodnje donese sušeni spanać i doda u njene kašice. Ove situacije i inspiracija iz porodice u kombinaciji sa potrebom tržišta za bezglutenskim brašnima rezultirala je širenjem Kolašinac asortimana i na palente.

Kada govori o ženskom preduzetništvu, Emina kaže da su izazovi brojni, ali veruje da su samopouzdanje i ljubav prema onome čime se baviš preduslov da razviješ uspešan biznis. Ideja o tome da možeš napraviti nešto što će za tvoju porodicu u budućim generacijama ostaviti trag i dati smisao “celom ludilu”, kroz koje neretko preduzetnici prolaze, za nju je poseban motiv da uporno i vredno radi na razvoju svog biznisa. Dodatno, kao preduzetnica i mama žonglira sa radnim obavezama i domaćim zadacima, simpatijama, boginjama, organizacijom druženja i brigom o decu – to je kombinacija koja definitivno učini da uveče legne umorna, ali srećna, jer zna da je korak bliže svom cilju.

Na pitanje o očekivanjima od projekta Snažne.Hrabre.Važne, Emina ističe da kada ste mali, mnogo znači kada vas pogura neko malo veći. Kaže da joj je saradnja sa Lidlom možda najviše važna zbog promocije i dostupnosti proizvoda širom Srbije, ali joj je, takođe, značajno i iskustvo saradnje sa velikom kompanijom koja ima precizno definisane procese i sisteme. To ih je, kako kaže, dodatno osnažilo da razumeju potrebe, tržište i načine na koji procesi nabavke, kontrole kvaliteta, sertifikacije, pa na kraju dana i prodaje, funkcionišu.

*Tekst je prvobitno objavljen u trećem izdanju Marketing mreža magazina

Transformisanjem biznisa menjate i sebe

Živimo u vremenu kada su potrošačima dostupne hiljade i hiljade informacija na klik, pa je za svaki brend ili kompaniju transformacija imperativ.

Ali, kada kažemo transformacija, to se ne odnosi samo na biznise i brendove, već i na potrošače. A ako se navike potrošača menjaju brzo, a mi ih ne sustižemo, onda je brend u nevolji.

Kao neko ko je već dugo u marketingu, čvrsto verujem da su digitalne komunikacije i e-trgovina od velike važnosti za rast i uspeh svakog poslovanja. Oni imaju dubok uticaj na način na koji poslujemo, kako komuniciramo sa našom ciljnom grupom i nudimo proizvode, posebno u neizvesnim vremenima.

Onog trenutka kada se čovečanstvo suočilo sa pandemijom, digitalne komunikacije i e-trgovina postali su slamka spasa za sve brendove i to je ubrzalo digitalizaciju na svim poljima. I zato su danas, čak i nakon pandemije, digitalni kanali ostali ključni da se povežemo, komuniciramo i osiguramo dostupnost naših proizvoda.

U srcu svega nikada ne zaboravljam na našu misiju. Posao kojim se bavim posvećen je očuvanju zdravlja i poboljšanju života svih pacijenata, a digitalne komunikacije su nam omogućile upravo to. Ne samo da možemo da dosegnemo veći broj ljudi, već možemo da pružimo i personalizovaniju podršku i obrazovne materijale putem naših digitalnih kanala.

Takođe, kompanija Hemofarm pruža sveobuhvatan paket digitalnih alata koji zdravstvenim radnicima i pacijentima olakšavaju povezivanje sa nama. Od naše veb stranice do naših društvenih mreža, uvek smo dostupni našim klijentima, pružajući im korisne resurse i podršku 24 sata dnevno. Sve ovo poboljšava nivo usluge koju pružamo, dok istovremeno stižemo do još šire publike i jačamo prepoznatljivost brenda.

Štaviše, digitalne komunikacije i e-trgovina su nam vredan izvor informacija na osnovu kojeg bolje možemo da razumemo ponašanje potrošača, obrasce kupovine i da na osnovu toga unapređujemo naše proizvode, usluge i učinimo sadržaje koje pružamo još relevantnijim. To je moćan alat koji nam pomaže da procenjujemo zadovoljstvo kupaca, da lakše predviđamo buduće trendove i konstantno poboljšavamo našu ponudu.

Kao što možete da vidite, veliki sam zagovornik digitalnih komunikacija i e-trgovine u farmaceutskoj industriji.

Prihvatajući sva nova dostignuća, mi transformišemo način na koji poslujemo, kako bismo ostali pouzdan partner u očuvanju zdravlja svih ljudi i nastavili da menjamo živote na bolje.

Za Hemofarm je to budućnost farmaceutskog biznisa i nastavićemo da ulažemo u inovacije kako bismo gradili bolje sutra za sve.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Ivana Bojbaša, Direktor marketinga i prodaje za CHC/OTC, Hemofarm Grupa

Kako da ponedeljak postane draži, a petak još slađi?

Kada pričamo o sebi često kažemo da kod nas u agenciji važi nepisano pravilo da SENIORITY DOMINATES & CREATIVITY RULES. Ta kreativnost vlada ne samo po pitanju toga šta i kako radimo, već – i gde radimo. U aprilu 2022. godine, nakon stišavanja Covid-19 pandemije, vratili smo se u kancelarije i potpuno spontano uveli novi modalitet rada – HIBRIDNI. Tri dana smo (gotovo) svi u agenciji, a preostala dva smo svi kod kuće – ili u kafiću, na vikendici, izletištu, šta god kome najviše prija.

KAKO HIBRIDNI MODEL ZAISTA IZGLEDA U PRAKSI?
Reč ’’hibridni’’ bismo lako mogli zameniti i rečju ’’humani’’, jer je ovaj model „baš po meri čoveka“. U našem slučaju, od ponedeljka do srede smo u kancelariji, a četvrtkom i petkom radimo od kuće.Ova postavka važi za kreativni, akaunt & medijski sektor. Digital i prepress tim su 100% „remote“, a event i statično sedenje u kancelariji svakako odavno nisu deo istog univerzuma. Zato možemo da kažemo da je FLEKSIBILNOST organizacije u zavisnosti od prirode posla okosnica hibridnog modela koji primenjujemo.

Ponedeljak u kancelariji je važan, jer ’’setujemo’’ radnu nedelju – započinjemo nove projekte, sveži i odmorni razmenjujemo razmišljanja i ideje (ali i vikend iskustva i utiske), i pre svega, upijamo kulturu i mindset agencije u kojoj radimo. Petak kod kuće je dobar, jer smo na kraju nedelje već na izmaku snaga i dva sata vremena više na raspolaganju predstojeći vikend čini bližim. I lepšim!

I konačno, svima omiljeni deo našeg hibridnog modela jeste #summerhouse – period godine kada se naš fullhouse office transformiše u fullremote office. I tokom koga (u julu i avgustu) radimo full rasejani od Zlatibora, preko Mediterana do Meksika!

ŠTA HIBRIDNI MODEL RADA DONOSI?
Hibridni model je uveden potpuno neplanirano i to iz razloga što smo (kao i svi) brzo shvatili sve benefite home office-a. Ipak, full remote sistem dugoročno ima i svoje nuspojave, pa smo, da bismo ih minimizovali, uveli hibrid.

Hibridni model rada pruža uštedu vremena (nema putovanja do posla i nazad, a i vreme provedeno u jutarnjem sređivanju skoro da ne postoji), lokacijsku fleksibilnost (jer četvrtak i petak lako mogu da se spoje sa vikendom) i, u krajnoj instanci pruža bolji balans između privatnog života i posla. Samim tim, ovaj modalitet rada povećava zadovoljstvo zaposlenih i, u krajnjoj instanci, neguje njihovu kreativnost i povećava produktivnost.

“I NEVER WROTE ANYTHING IN THE OFFICE” …rekao je svojevremeno David Ogilvy. Naši kreativci ipak jesu, ali su, tokom prethodnog perioda, mnogo dobrih stvari kreirali kod kuće. I to ne kažemo (samo) mi, već bogat portfolio dugogodišnjih zadovoljnih klijenata, kao i osvojeni pithcevi.

ŠTA HIBRIDNI MODEL „PRETI“ DA ODNESE?
Dugoročno, full remote working smanjuje osećaj pripadnosti kompaniji, uticaj njene kulture i prihvaćenih vrednosti i otežava integraciju novozaposlenih. Hibridni model rada sve navedeno neutrališe, ali sa sobom nosi izvesne promene i potrebe za prilagođavanjem.

CO-LAB – KLJUČNA POLUGA HIBRIDNOG MODELA
Glavni preduslov za efikasan način rada u ovom modelu jeste stabilan organizacioni model koji je dobro funkcionisao i u „standardnom“ sistemu rada. Naš sistem rada je i ranije bio efikasan, pa je bilo lako „preseliti“ ga u drugi model. Ipak, remote princip rada, kao jedan od postojećih modaliteta hibridnog modela, zahteva još snažnije poverenje, razumevanje i strpljenje, ali i jasno setovanje očekivanja i rokova.

Tim koji dugo radi zajedno i dobro se poznaje svakako je jedan od ključnih preduslova za dobru i kvalitetnu komunikaciju, a samim tim i efikasne rezultate. Iako prelazak na hibridni sistem rada nije doneo nikakve ključne promene, ipak je zahtevao dodatnu fleksibilnost svih team leader-a – njihovu pojačanu otvorenost, konstantno osluškivanje ljudi i praćenje rezultata i učenje „u hodu“.

Tako smo vremenom došli do određenih operativnih poluga našeg rada:

KICK OFF SASTANCI SVAKOG JUTRA
I kada smo fizički zajedno i kada smo samo virtually connected, svako jutro počinjemo sastankom na kome raspoređujemo aktuelne projekte, pokušamo da predupredimo potencijalne izazove, rešimo one već nastale, ali i da setujemo ton dana tako da svima bude prijatnije i lakše.

SNAŽNA KULTURA I OČEKIVANJA KOJA IZ NJE PROIZILAZE
Svi u agenciji dobro znaju vrednosti koje negujemo, benefite koje one nose, ali i očekivanja koja iz njih proizilaze. „PEOPLE ARE OUR GREATEST ASSET” u našem slučaju nije samo floskula već jedan od ključnih pillara Ogilvy kulture worldwide. Kulture koju se trudimo da utkamo u sve odluke i procese rada.

MOVING FORWARD
Napredak i pomak na karijernoj lestvici nije ad-acta u novom režimu rada. Ljudima je i dalje važno da njihov rad bude primećen i vrednovan, kao i da se njihove različite preferencije neguju. Zato se trudimo da, sada više nego ikada, primenjujemo individualni pristup i u „jedan na jedan“ razgovorima detektujemo potencijalne izazove, ali i podržimo interesovanja, talente i željene pravce karijernog razvoja.

TALK, TALK, TALK!
Nikad ne pretpostavljamo, nikad ne podrazumevamo već uvek pitamo, kažemo & tražimo.

A kako izgledaju kampanje koje smo kreirali u hibridnom modalu rada, pogledajte na fullhouseogilvy.rs.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Maja Radak Obućina, New Business Director, Fullhouse Ogilvy

Kako planirati neplanirane scenarije?

U kontekstu korporativnog okruženja, kriza se može posmatrati kao situacija koja nije planirana ili pripremljena, ili gde priprema nije dovoljna da se suoči sa obimom događaja, a čiji rezultat potencijalno može ozbiljno ugroziti poslovanje organizacije, njenu reputaciju ili njene stakeholder-e.

Kada se kriza desi, ključna stvar je upravljanje njom i veoma je važno da se ono vrši na strateški, sistematski i jednostavan način, te je krizni menadžment sastavni deo strategije svih ozbiljnih kompanija.

Postoje krize na koje organizacija može da se pripremi, da ih predvidi i čak estimira njihov ishod, međutim, veoma često se dešava da se kriza desi i eksalira u veoma kratkom roku. U tim trenucima, jasne interne procedure i podela uloga u kriznom timu imaće krucijalnu važnost na eventualne posledice koje će kriza imati na organizaciju.

Sektor komunikacija u kompaniji, po pravilu bi uvek trebalo da bude deo kriznog tima, jer je interna i eksterna komunikacija često odlučujući faktor da li će i ukoliko da, u kojoj meri kriza narušiti reputaciju kompanije.

Krizna komunikacija obuhvata aktivnosti i informacije tokom i posle krize, sa ciljem da ograniči i umanji negativan uticaj na reputaciju kompanije.
I onda kada svi ostali koraci budu odrađeni pravovremeno i na najbolji mogući način u datom trenutku i okolnostima, ukoliko nisu obaveštene sve interesne grupe ili ukoliko je komunikacija zakasnila, reputacija kompanije će biti ugrožena. Sa druge strane, efikasna komunikacija u kriznim situacijama može pomoći očuvanju poverenja i kredibiliteta.

Važno je da se krizna komunikacija zasniva na proverenim informacijama i činjenicama, kao i da se usmerava preciznim, unapred utvrđenim mehanizmima. Sam tok krizne komunikacije zavisi od konkretnog slučaja, ali postoji nekoliko principa na kojima se zasniva svaka efikasna komunikacija tokom krize.

Najpre je to transparentnost. Otvorena i iskrena komunikacija je od suštinskog značaja u momentu kada su interna i eksterna javnost upoznate da se u organizaciji dešava kriza. Proverene informacije treba deliti čim budu dostupne, čak i ako se situacija još uvek razvija. Transparentnost gradi poverenje.

Sa druge strane, potrebno je održavati konzistentnost poruke sve vreme i kroz sve kanale komunikacije. Inkonzistentnosti mogu dovesti do zabune i urušavanja poverenja.

Ipak, ono što je po meni, najvažniji segment kada govorimo o komunikaciji tokom krize, jeste iskreno izražavanje empatije i razumevanja prema osobama koje su pogođene krizom. U najgorim scenarijima kriznih situacija, desi se da budu ugroženi ljudski životi i u takvim situacijama ljudski pristup jedina je prava reakcija i način na koji kompanija treba da se postavi.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Jovana Vještica, Communication Manager, Carlsberg Srbija

Diskriminacija i inkluzija u PR industriji

Sve što nam je strano, ostaće tako dok sebi ne pružimo priliku da se bolje upoznamo. Stereotipi koje svako od nas gaji prema drugim ljudima, bazirani su na zastarelim ideologijama i nikako ne prate brzinu promena koje se dešavaju u svakodnevnom životu.

Iako je preispitivanje onoga što mislimo da znamo za mnoge veliki korak, on je neophodan kako bismo nastavili da spoznajemo sve ono što ovaj svet ima da ponudi. Neophodna je odvažnost. Kako u pristupu tržištu rada, tako i pri samoj komunikaciji. Neophodno je da prepoznamo da svaka razlika, koja može delovati zastrašujuće i strano, u sebi krije priliku za novo učenje. Za sagledavanje sveta iz novog ugla. Naravno, treba priznati određenu vrstu pomaka. Sve više kompanija prepoznaje vrednost različitosti i inkluzije, ne samo kao moralnu obavezu, već i kao ključ za uspeh u dinamičnom poslovnom okruženju. Ova promena je vidljiva i u PR industriji. Kompanije postaju svesnije da raznolik tim donosi raznolike perspektive, što može doprineti kreativnijim i inovativnijim kampanjama. Inicijative poput mentorstva, programa liderstva i pravednih politika zapošljavanja pomažu u prevazilaženju prepreka.

Međutim, takođe je neophodno imati na umu put koji tek treba prevaliti. Primera radi, mnoge žene se i dalje suočavaju sa rodnom diskriminacijom koja je iskazana kroz neujednačene plate, manje šanse za napredak, gubitak posla u slučaju trudnoće i brojnim drugim vrstama diskriminišuće prakse. Mnogi ljudi i dalje žive u određenoj vrsti straha od osude koja bi usledila zbog njihovog roda, porekla ili seksualne orijentacije.

Oduvek sam verovala da sve polazi „iz kuće“ i da je neophodno da se promenimo sami kako bismo inspirisali druge na isto. Ponosna sam na činjenicu da su i moje kolege u kompaniji Mars, ne samo prepoznale značaj ove teme, već smo zajedno i preduzeli određene korake da je implementiramo u naše poslovanje. Shvatili smo da je neophodno da, ukoliko želimo da poboljšamo svet za sve nas, zapravo oslušnemo ljude koji će deliti taj svet sa nama. Inkluzivan svet u kojem se svi osećaju kao da pripadaju, nešto je što svako od nas u Marsu želi da vidi. I to je tema kojom se aktivno i kontinuirano bavimo.

Kroz našu #HereToBeHeard kampanju pokrenuli smo platformu preko koje je 10 hiljada žena iskreno podelilo svoje probleme i viđenje trenutne situacije ravnopravnosti polova. Dok smo kroz našu #FlipTheStatusQuo globalnu inicijativu finansijski podržali preduzetnice i žene koje postavljaju nove standarde i inovacije u svojim poljima – i na taj način menjaju status quo, prave promene na bolje i stvaraju pozitivan uticaj na svet.

Stvaranje inkluzivnog okruženja, ne samo da podržava prosperitet marginalizovanih grupa, već i doprinosi boljem životu i radu za sve. Svet u kojem živimo je raznolik i upravo ga to čini lepšim. To bi trebalo da se ogleda i u svakoj struci – pogotovu kada je oblast komunikacija u pitanju.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager, MARS UBBAI

7 marketing trendova koje pratimo u 2024.

Na samom kraju godine, tradicionalno, sumiramo sve što se dešavalo u prethodnoj i pokušavamo da, na osnovu toga, pretpostavimo šta nam donosi naredna. U slučaju marketinga, čini se da nije teško predvideti u kom pravcu će se trendovi kretati. Evo nekoliko njih za koje već sada možemo reći da će obeležiti 2024.

Video je i dalje kralj sadržaja
Tokom 2023, svi smo svedočili usponu kratkih formata video sadržaja, a sve zahvaljujući globalnoj dominaciji TikToka, Instagram reelsa, YouTube shortsa i sl. S obzirom na veliki uspeh, u 2024. nastavljamo istim tempom – jer dobre stvari ne treba menjati, zar ne?

Ipak, ono što će biti novo kada je reč o video marketingu jeste porast popularnosti live streaminga, jer upravo ovakav format omogućava interakciju sa publikom u real-timeu, obezbeđujući preko potrebnu personalizaciju. I naravno, šta drugo reći osim – budite kreativni, dok istovremeno ostajete u “granicama” svog brend identiteta.

Koncept i nova iskustva u event industriji
Ova godina bila je fantastična godina za event industriju. Tokom leta niste mogli da pronađete slobodan stage ili LED ekran… Koncerti su bili puni, tražila se karta više… Tako je bilo i u B2B event industriji. Ali, šta razlikuje običan “by the book” event od “wow” eventa? Pa koncept, ideja i realizacija. Kako merimo rezultate eventa? Da li po osmesima na licu učesnika ili po milionima pregleda, lajkova i komentara na društvenim mrežama? Stvari su se promenile i moramo da budemo svesni da B2B eventi više nisu samo mesto okupljanja gostiju koji će odslušati prezentaciju ili neki program. Oni su sve jači alat B2B promocije. Stvarajte evente za pamćenje! Uložite u ideju, out of the box stvari, koncepte – vratiće vam se višestruko u promociji i biznisu. Tehnička realizacija više nije problem – dobavljači u Srbiji i regionu imaju opremu da ispune svaku vašu želju. Samo planirajte i budite spremni na vreme!

AI alati u digitalnom marketingu
Godina 2023. takođe je protekla i u znaku uspona veštačke inteligencije kao i proširivanja oblasti njene primene. AI je naročito pomogao unapređenju i automatizaciji u oblasti digitalnog marketinga – brendovima je znatno olakšan način interakcije i dolaženja do publike.

Koliko vas svakodnevno koristi AI u poslu kao što koristi email ili ga koristimo isključivo za potrebe kampanja da bismo osvojili neku nagradu? U 2024. AI treba da bude vaš omiljeni kolega koji će vam uštedeti barem 1h dnevno rada. Investirajte svoje vreme u učenje o AI-u, vratiće vam se jako brzo.

Podaci podaci podaci
Svedoci smo sve većeg proja loyalty programa u gotovo svim industrijama: FMCG, fashion, horeca, turizam itd. Blackfriday je ove godine “izuo”, iskakao je iz frižidera, tržni centri su bili prepuni ljudi. A kakva je bila prodaja? Da li su se masna ulaganja zaista isplatila? Šta kažu profiti najvećih retailera? Ja mislim da im dobro ide. Mislim da koriste podatke sve pametnije i da sve bolje razumeju svoje kupce. A kako vi koristite podatke vaših kupaca? Da li ih uopšte imate? Da li testirate ili još uvek analizirate? Vreme je da promenite pristup.


Foto: Shutterstock

Podkast marketing
Nakon što su pre nekoliko godina doživeli “bum”, podkasti održavaju nivo svoje popularnosti i danas. Sa audio, prešli smo na video podkaste što je možda još i bolji način da ispričate svoju priču, a tako ćemo nastaviti i u 2024.

Društvene mreže kao novi pretraživači
Ova informacija nije nova – istraživanja sprovedena tokom 2023. godine pokazala su da 67% TikTok korisnika koristi ovu platformu za pretragu željenih informacija, što je ozbiljan “napad” na Google.

Iz ovog razloga, važno je optimizovati sadržaj koji kreiramo i objavljujemo na društvenim mrežama, a to uključuje unos ključnih reči, haštagove, alt tekst, linkove.

Autentične priče, storytelling i storyliving
Na kraju, važno je istaći sledeće: koliko god veštačka inteligencija “umešala prste” u način na koji radimo i stvaramo, naša ciljna publika više nego ikada će ceniti ljudski pristup. Dok smo nekada razmišljali samo u pravcu B2B ili B2C, u 2024. godini bi trebalo da se okrenemo B2H (business-to-human) načinu kreiranja sadržaja i slanju poruka.

Osim toga, zaboravite na savršene, uglancane priče koje su daleko od realnosti. Autentičnost je ono što se traži budući da je upravo ona ključna za povezivanje brendova sa željenom publikom – ispričajte priču svog brenda otvoreno i toplo ljudski, kroz blogove, objave na društvenim mrežama i sve forme videa.

A ako imate nekoga ko vašu priču živi i ko je spreman da je podeli sa ostatkom sveta – vi ste najsrećnija osoba na svetu! Probudite emociju, ali onu iskrenu. U eri veštačke inteligencije, više nego ikada nam je potreban ljudski kontakt.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, smartpoint adria

Tu gde ste vi, tu su naši ljudi!

Kompanija Telekom Srbija predstavila je novu kampanju pod nazivom „Tu gde ste vi, tu su naši ljudi“.

Kako navode na svom LinkedIn profilu, ovo je jedna od njihovih najšarmantnijih reklama, a zasluge pripisuju svojim kolegama. „Želeli smo da vam predstavimo zaposlene koji možda ne znaju da glume, ali su profesionalci u svom poslu i uvek su tu za vas, naše korisnike.
Ispostavilo se da kolege imaju talenat za glumu, pa su u spotu zapravo glumili da ne znaju da glume.“

Uživanje bez griže savesti

REGION – Kandit je predstavio novi TVC za Kandit No Guilt čokolade.

Kako navode na LinkedIn-u, inspirativni TVC odražava viziju njihovog brenda – uživanje u svakom trenutku, bez griže savesti. „U životu postoje stvari za kojima žalimo, ali naša No Guilt čokolada sigurno nije jedna od njih. Ovaj TV spot želi podeliti radost i osećaj slobode koje pruža No Guilt čokolada – puna ukusa, ali bez dodanog šećera.“

FICE: Na rang listi najuspešnijih tri agencije iz Hrvatske

SVET – TOP FICE objavio je nezavisnu rang listu sastavljenu na temelju uspeha marketinških i komunikacijskih agencija na festivalima širom sveta. Ove godine na listi su se našle i tri agencije iz Hrvatske – Bruketa&Žinić&Grey, Studio Sonda i Studio Tumpić. Na listi ove godine nema agencija iz Srbije.

FICE je nastao iz Ibero-američkog festivala kreativnosti i strategije FICE, koji je do 2017. bio takmičenje koje je svake godine nagrađivalo ibero-američke agencije u različitim kategorijama, akademskim događajima i konferencijama.

Za ocenjivanje, Top FICE uzima u obzir rezultate više od 50 globalnih, lokalnih, regionalnih i specijalizovanih festivala, kao što su Cannes Lions, ADC Awards, Cresta, Effie Europe, Epica, The Drum OOH i druge.

Više informacija pronađite ovde.