Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 24

Valicon najavljuje svoj strateški ulazak na kosovsko tržište

0

REGION – Valicon, agencija za istraživanje tržišta i savetovanje, koja je u radu usmerena na oblast Mediterana, najavljuje svoj ulazak na tržište Kosova.

Kosovsko je tržište među najdinamičnijim tržištima u regionu, ono se brzo razvija, potpuno je digitalizovano i okrenuto novim tehnologijama. Pritom će Valicon sa svojih 25 godina iskustva u industriji na Kosovu moći ponuditi niz specijalizovanih usluga i najnovijih tehnologija, navodi se na sajtu ove agencije.

Tako će već početkom 2024. godine kompanije koje su zainteresovane za kosovsko tržište moći koristiti najvećim online panelom. Osim toga, Valicon će na Kosovu nuditi i svoju uslugu neuromarketinga. Ova će usluga brendovima omogućiti da utvrde slabosti svojih oglašivačkih praksi, ali i da ih poprave pre nego što objave svoje oglase.

Takođe, Valicon će kosovskom tržištu dati pristup podacima iz svojih brojnih medijskih istraživanja koja se ponajviše odnose na konzumiranje različitih medija na Kosovu.

Za više informacija posetite Valicon.

PwC Srbija pokreće konkurs ESG Lideri

Prvi put u Srbiji mikro, mala i srednja preduzeća, velike kompanije, organizacije i pojedinci imaće priliku da budu deo jedinstvenog konkursa ESG Lideri, zahvaljujući kojem će biti nagrađivani oni koji kroz unapređenje strateških vizija za održivi razvoj, primenu inovativnih i ekološki prihvatljivih rešenja ili kreiranje obrazovnih programa doprinose društvenoj i ekonomskoj zelenoj transformaciji.

ESG Lideri konkurs pokrenuće kompanija PwC Srbija u prvom kvartalu 2024.godine, a sva preduzeća i organizacije registrovane u Srbiji mogu da konkurišu u nekoj od kategorija, ili istovremeno u sve tri kategorije: Strategija, Inovacije i Obrazovni program. Udruženja, fondacije i organizacije od opšteg interesa, čiji je cilj rad u pravcu održivog razvoja, mogu da konkurišu samo u kategoriji „Obrazovni program“, dok fizička lica mogu da u konkurišu u njima namenjenoj kategoriji „Lider u održivom razvoju“.

Prijave za konkurs biće ocenjene od strane nezavisnog i nepristranog stručnog žirija sastavljenog od stručnjaka iz oblasti ESG i filantropije, finansijskih tržišta, nauke i inovacija. Žiri će izvršiti stručnu procenu prijava, obezbeđujući nezavisnost i integritet u procesu ocenjivanja.

“Pitanja ekologije, društva i korporativnog upravljanja postala su posebno važna u modernom poslovanju od objavljivanja UN ciljeva održivog razvoja 2015. godine. Ovi ciljevi predstavljaju sveobuhvatan poziv na zajedničku akciju i globalni napor usmeren ka rešavanju ključnih izazova u vezi smanjenja siromaštva, gladi, bolje zdravstvene zaštite, obrazovanja, rodne ravnopravnosti, očuvanja životne sredine i drugih. Kao kompanija, prepoznali smo da je ovo pravi trenutak da kroz konkurs, postavimo visoke ciljeve zajedno sa svim učesnicima, da radimo na povećanju svesti o značaju ESG standarda i njihovoj primeni, a istovremeno i da istaknemo one koji podstiču na odgovoran pristup u svakom segmentu poslovanja”, istakla je Teodora Pasulj, menadžerka za ESG usluge u kompaniji PwC Srbija.

Dobijanje „ESG Lideri“ nagrade značiće da su učesnici korak bliže ostvarivanju vizije postizanja održivih rezultata koji doprinose zaštiti životne sredine i unapređenju društva. Osim toga, njihovi napori biće javno priznati i nagrađeni, dodatno potvrđujući posvećenost ESG principima i praksi. Učešće u konkursu donosi ne samo priznanje, već i priliku učesnicima da podele svoju priču i inspirišu druge da slede sličan put odgovornog poslovanja.

Evropska unija je usvojila Direktivu o dubinskoj analizi korporativne održivosti koja će stupiti na snagu početkom 2024. godine. Ova direktiva će dodatno uticati na obavezu izveštavanja o održivosti za pravna lica sa 250 zaposlenih od 2025. godine. Srbija je uvela obavezu nefinansijskog izveštavanja za velika pravna lica, sa više od 500 zaposlenih, u skladu sa pravnim okvirom Evropske Unije. Ovo izveštavanje obuhvata sve aktivnosti kompanija koje imaju za cilj poštovanje ili ispunjavanje ESG standarda.

Velika stvar – nova agencija na srpskom tržištu

Velika stvar nova je kreativna agencija na srpskom tržištu, koju je nedavno otvorio jedan od najuspešnijih domaćih kreativnih direktora Predrag Simić.

Kako navode na LinkedIn stranici agencije, Velika Stvar je komunikaciono kreativna butik agencija koji nudi usluge iz oblasti komunikacije, strategije, advertajzinga i brandinga.

„Verujemo da lepe Velike Stvari nastaju u posvećenom radu sa klijentima koji ima zajednički cilj i otvara dijalog sa publikom na ljudskom i relevantnom nivou. Za nas ne postoji mala stvar“, ističu u agenciji Velika stvar.

„Ako nekome treba VELIKA STVAR slobodno može da klikne zaprati nas, pa ćemo se družiti i upoznati. Ako znate nekoga kome treba VELIKA STVAR možete mu poslati link i pomoći mu. Ako mislite da je podrška VELIKA STVAR možete sherovati dalje. VELIKA STVAR je biti deo ovog komjunitija“, istakao je Predrag Simić na svom LinkedIn nalogu.

Dodatne informacije možete dobiti putem mejla: pedja@velikastvar.agency

Httpool menja ime u Aleph

Aleph Group Inc., ekosistem lokalnih digitalnih stručnjaka i tehnoloških rešenja, pokreće inicijativu ‘One Brand’, ujedinjujući pojedinačne brendove u okviru grupe, uključujući i Httpool by Aleph – pod nazivom Aleph.

Svaka promena počinje iz sopstvenog dvorišta

Isidora Radojčić, Co-Founder & Project Lead u Creative Disorder Studio, specijalno za Marketing mrežu govori o kampanji „Oglas bez predrasuda“, koja je kreirana u saradnji sa kompanijom Coca-Cola HBC, o rezultatima koje su postigli, ali i kako da DEI teme budu više prisutne u kampanjama brendova na našem tržištu.

Coca-Cola HBC i Creative Disorder Studio pokrenuli su kampanju na temu ravnopravnosti žena u industriji. O kakvoj je kampanji reč i koje su ključne poruke?

„Oglas bez predrasuda” je kampanja o realnim stereotipima, o realnim ženama, ženama u biznisu. Kampanja koja koristi reči koje su stvarno izgovorene i sa kojima se žene zaista suočavaju. Kampanja za kompaniju kojoj ovakva tema nije samo način da pokaže svetu kako je socijalno odgovorna, već za kompaniju koja je svesna koliko je važno da se stvari menjanju.

Ova kampanja je nastala kao odgovor na veoma ukorenjeno uverenje da je posao u prodaji – posao za muškarce. Da je za žene nestabilan, težak i da je nemoguće u njemu napredovati.

U razgovoru sa klijentom i ovim sjajnim ženama, Business Developerima Coca-Cola HBC-a, prvo što smo osetili bio je njihov ponos. Ovu neverovatnu energiju smo pretočili u vizuale kampanje, sa ciljem da pokažemo kako izgleda realnost rada u prodaji ove kompanije.

Zašto je ova tema gotovo neprimetna na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji? Zašto se kompanije, pa i agencije, gotovo ne bave temom ravnopravnosti na radnom mestu?

Zapravo, mislim da se o ovome dosta govori, ali da nam je svima malo “preko glave” priče o ravnopravnosti. Upravo zbog toga što najčešće na kraju ostane samo na priči. Podela na „muške“ i „ženske“ poslove je tema o kojoj svako od nas ima mišljenje i za koju bih volela da kažem da je „goruća“, ali je činjenica – da nije koliko bi trebalo.

Zato što ne postoji univerzalno rešenje. Da bi se svrsishodno bavile ovom temom, kompanije prvo moraju da otkriju kako se ona prirodno uvezuje sa njihovom misijom i vizijom, i unesu tu promenu u DNK svog brenda. Tek nakon toga, možemo da se bavimo komunikacijom.

„Oglas bez predrasuda“, pored toga što se bavi temama inkluzije i različitosti, zapravo je employer branding kampanja. Koje rezultate je već sada postigla ova kampanja i da li imate u planu širenje ove komunikacijske platforme?

Za samo nekoliko nedelja kampanje pristiglo je preko 1.200 prijava za poziciju Business Developera u Coca-Cola HBC Srbija. Više od polovine prijavljenih bile su žene.

Odličan rezultat, ali i tema kojom ćemo zasigurno nastaviti da se bavimo, jer cilj ove kampanje nije samo ovogodišnji rezultat, već i kontinuiran napredak, pokretanje diskursa i istinskih promena.

Stereotipi su deo naše svakodnevice. A da li ih ima i u advertising industriji?

Bilo bi lepo reći da smo izuzetak od ovog pravila. Ali za industriju koja bi trebalo da bude najotvorenijeg uma i kojoj bi različitosti trebalo da budu najveća snaga, zapanjujuća je količina predrasuda sa kojima se susrećemo.

Da li neko može da bude i account i kreativac… I žena? Da li može da bude klijent, a da nije fokusiran samo na rok, nego da prepoznaje stvarno dobre ideje? Da li može muškarac da bude brilijantan multitasker i account? Da li može da bude junior, a da se njegova reč, ideja i misao jednako vrednuju?

Možda neki od ovih stereotipa deluju banalno, ali upravo zbog njih postoje ljudi koji karijeru provedu ne ostvarivši svoj pun potencijal. I to čini da svet kreativnosti deluje mnogo više crno-beo nego što zaslužuje.

Kako da DEI teme budu više prisutne u kampanjama brendova na našem tržištu?

Svaka promena počinje iz sopstvenog dvorišta, ne samo kao deo korporativne odgovornosti već iz želje za istinskim pomakom.

Primer Coca-Cola HBC i ove kampanje jeste okretanje prvenstveno ka unutra i postavljanje pitanja “šta je ono što mi možemo da uradimo”, a tek onda kako možemo da postanemo pokretači promene ka spolja.

Kada bi svaka kompanija postavila sebi pitanje na koji način može da postane bolje radno mesto za sve svoje zaposlene, mogli bismo da zavrtimo točak promene za celu industriju.

IKEA otkupila spot agencije BBDO Zagreb za globalno tržište

REGION – Da kreativne ideje iz Adriatic regiona mogu da zablistaju i na globalnom advertising nebu, pokazuje i uspeh agencije BBDO Zagreb. Naime, kreativni tim agencije BBDO Zagreb, na čemu sa Martinom Pavić, kreativnom direktorkom, osmislio je i realizovao božićnu kampanju za klijenta IKEA Jugoistočna Evropa pod sloganom „Samo je ljubav nezamenjiva“, za koju je ovih dana IKEA Global otkupila prava za emitiranje za celi svet.

TV spot emitovan je do sada na tržištima u Hrvatske, Austrije, Češke, Rumunije, Srbije i Slovenije. BBDO Zagreb i IKEA sarađuju već sedam godina na ovim tržitima.

IAB Croatia: Smernice za digitalnu budućnost bez kolačića treće strane

REGION – IAB Croatia pripremio je dokument Smernice za digitalnu budućnost bez kolačića treće strane, koje su dostupne na zvaničnim stranicama IAB-a Croatia, kako bi pružio relevantne informacije o digitalnom svetu bez upotrebe kolačića treće strane.

Za razliku od kolačića prve strane, koje pohranjuje domen (web-stranice) koju korisnik direktno posećuje, kolačiće treće strane stvaraju domeni koje korisnik ne posećuje direktno, a koriste se za praćenje aktivnosti, kao i poboljšavanje mogućnosti oglašavanja sa ciljem optimizacije relevantnosti oglasa s obzirom na korisnikove afinitete. Tržište oglašavanja kreće se u smeru veće zaštite privatnosti korisnika, stoga se radi na postepenom ukidanju kolačića treće strane sa ciljem unapređivanja korisničkog iskustva koje ujedno štiti korisnikovu privatnost, što predstavlja novi korak digitalnog napretka i prostor za razvoj novih tehnologija.

Više informacija dostupno je na linku.

Bilbord revolucija

Oglašavanje je odavno postalo oličenje savršene kolaboracije umetnosti i tehnologije. Sa pojavom veštačke inteligencije reklame su podignute na viši nivo i svedoci smo svetske trke – ko će blještavije, ko će kreativnije i ko će više pažnje privući.

Najnoviji trend u svetu advertisinga jesu 3D bilbordi koji osim svrhe da ispromovišu određeni proizvod, imaju zadatak i da atraktivnim izgledom privuku pažnju prolaznika i time ujedno postignu viralnost na društvenim mrežama. Da biste videli jedno ovakvo malo remek delo advertisinga, ne morate više da maštate o Tajms skveru i svetskim metropolama, dovoljno je da prošetate centrom Beograda. Prvi 3D bilbord u Srbiji, postavljen je na dobro poznatoj Palati “Albanija”, a iza njega stoji kreativni tim Ananasa. Kada budete bili u prilici, prošetajte ovim delom grada i uverite se zbog čega ovaj bilbord može da stoji rame uz rame sa drugim bilbordima na Tajms skveru. Ne brinite, neće iskočiti neki robot i uzviknuti „Klik! Bum! Tras!“ i uplašiti vas. Ananas je interesantnom 3D iluzijom i ovim bilbordom predstavio ono što najbolje radi – da bude prvi u svemu, prvi „Šoping mol, a na netu!“. Navikli smo da nam Ananas među prvima saopšti dobre vesti i donese inovacije, ali pokretanjem ovakvog načina oglašavanja, oborili su sve rekorde.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ananas.rs (@ananas.ecommerce)

Reklame kao što su 3D roboti, zastrašujuća stvorenja i razne druge 3D iluzije očekivali smo na sred Tajms skvera. Viđali smo pokretne džinovske torbice, patike i parfeme kako krstare svetskim metropolama i pitali se kada će se nešto slično pojaviti i kod nas. Na domaćem terenu kada su inovacije u pitanju ipak je nepisano pravilo da „kaskamo“ za svetskim trendovima po nekoliko godina, a nekada i decenijama. Često je sinonim za uspešnu advertising kampanju kada se džinglovi iz reklamnih spotova nesvesno pevuše, posebno tokom novogodišnjih praznika. Te kampanje jesu bile kreativne i verodostojno su predstavljale brendove, ali neretko im je nedostajao faktor X koji bi ih učinio upečatljivim.

Sa usponom IT-ja i preplitanjem umetnosti, inovacija i tehnologije, čini se da je Ananas otkrio taj faktor X, te ćemo u narednom periodu biti svedoci sjajnih saradnji kreativnih i IT timova domaćih kompanija koji idu u korak sa svetskim trendovima i stvaraju mala remek dela advertisinga.

Da li je bilo teže pripremiti sve novogodišnje pakete i dopremiti ih na vreme ili savršeno uklopiti svaki inč led ekrana kakvog Srbija nije imala do sada – ne znamo, ali jedno je sigurno – i jedno i drugo obavljeno je na visokom nivou.

Ovakvim načinom oglašavanja definitivno je pokrenuta revolucija na domaćoj advertising sceni, a mi smo pripremili kokice i sa nestrpljenjem čekamo da vidimo šta nas sve očekuje u narednom periodu.

Ljubav za superheroje

Milena Đorić Gudurić, Head of Marketing u kompaniji Mastercard i Lidija Milovanović, Head of Art u agenciji McCann Beograd, specijalno za Marketing mrežu govore o novoj SUPERHERO kolekciji, kolaboraciji i planovima za budućnost kada je u pitanju ova platforma.

Mastercard i Nurdor predstavili su novu, četvrtu po redu, Superhero kolekciju. Šta je bila inspiracija za ovogodišnju kolekciju?

Lidija: Ove godine, inspiracija za SUPERHERO kolekciju definitivno je bila ljubav, u svim njenim oblicima i bojama. Srce kolekcije svakako su i stihovi talentovanog repera Kendija, koji je svojom poezijom dao poseban emotivni pečat svakom komadu, ali i našem dizajnu, kroz koji smo, četvrti put zaredom, pokušali da ispričamo priču o kolekciji koja je mnogo više od odeće. Nadam se da smo u tome i uspeli…

Na svim komadima nalaze se stihovi koje je napisao muzičar Kendi. Kako ste se opredelili za njega? Da li je cilj bio privući mlađe generacije?

Milena: U moru muzike koja se manje više bavi istim temama i vrednostima koje opterećuju naše društvo, Kendi je neko ko je u svojoj generaciji drugačije piše i priča o ljubavi i posvećenosti, kao nežnom i lepom osećaju. Nakon teških događaja kojima smo svedočili i lokalno i globalno, poželeli smo da ovogodišnju kolekciju posvetimo ljubavi – kao vrednosti u svakodnevnim odnosima, uvek i svuda, nečega čega se ne treba stideti već što treba pokazivati ljudima oko sebe.

Kendi je talentovani muzičar i reper, koji ima publiku različitih godina, tako da nam uzrast pratilaca nije bio primarni faktor u ovoj odluci, ali svakako je njegov doprinos kampanji kako kroz stihove, tako i kroz pojavljivanje na kreativnim rešenjima kao zaštitnog lica kolekcije, nešto što SUPERHERO brend približava novim ciljnim grupama. Projekat od starta gradimo tako da filantropiju i doniranje približava i mlađim generacijama, kroz inovativni koncept i isključivo digitalno prisustvo koje je intuitivno za digital-first generaciju, i ovo će ostati pravac za dalju izgradnju brenda.

Kako vidite evoluciju Superhero brenda od početka do danas, kada je lansirana četvrta kolekcija po redu?

Lidija: Prvom kolekcijom, želeli smo da stvorimo osnovu i upoznamo se sa potencijalnim donatorima i zajednicom – bili smo fokusirani na osnovne vrednosti brenda i nismo mnogo eksperimentisali. Zatim su usledile saradnje sa poznatim modnim i grafičkim dizajnerima… Sada donosimo nešto stvarno sveže i drugačije. Ova kolekcija je rezultat naše želje da budemo inovativni, autentični, ali i da jasnije nego ikada pošaljemo snažnu poruku o humanosti. Verujemo da je danas to svima potrebno.

Četvrta kolaboracija Nurdora, Mastercarda i agencije McCann traje već nekoliko godina. Ove godine priključile su se još neke kompanije. Zašto su kolaboracije na svim nivoima važne i kako one mogu doprineti boljitku zajednice u kojoj živimo?

Milena: Od početka SUPERHERO priče, napravili smo jednu zaokruženu zajednicu partnera, u kojoj su pored spomenutih i AIK banka, Bex kurirska služba, Corvus Pay, Gampo, Green friends i Mainstream, gde svako ima važnu ulogu u tome da ovaj projekat iz godine u godinu donosi novine i dosprinosi krajnjem cilju – izgradnji nove Roditeljske kuće.

Kada se udružite sa pravim partnerima, od kojih svako ima relevantne kapacitete, izgledi da ono što radite uspe su mnogo veći i pobeđuju sve otežavajuće faktore, kojih na ovako velikim projektima svakako ima. Mastercard konkretno, kroz partnerstva donosi različite prednosti koje tehnologije sa kojima poslujemo unapređuju sve učesnike u procesu. Partnerstvo sa NURDOR-om je svakako najprepoznatljiviji CSR projekat koji sprovodimo lokalno, i istinski smo ponosni što smo kroz tehnologije, postavili novu paradigmu toga kako spoj doniranja i online plaćanja stvara održivija rešenja koja su prilagođena digitalnom dobu u kome živimo.

Tema ovogodišnje kampanje je ljubav, da li je bilo izazovno naći način da se univerzalna tema ljubavi prikaze grafički i bude nosiva?

Lidija: Kako se crta ljubav? Često kada pomislimo na ljubav, prvo što nam padne na pamet jeste oblik srca. Tu greške nema, ali smo ipak želeli da odemo korak dalje. Odlučili smo se za pristup koji je usmeren na suštinu ljubavi – ilustracije koje duboko zaranjaju u najiskrenije uspomene i prizore prvih saznanja o njoj, crteže koji evociraju sećanja na onu iskonsku i bezvremensku ljubav. Uživali smo…

Kakvi su dalji planovi Superhero platforme i šta biste poručili kolegama za kraj poslovne 2023. godine?

Milena: SUPERHERO nastavlja da se razvija i verujemo da će naredna kolekcija biti još jedan korak dalje u odnosu na ovo što smo već uradili do sada – tako da: #staytuned. Nadamo se da će se nova NURDOR Roditeljska kuća, kao primarni cilj ovog partnerstva, otvoriti naredne godine, dok SUPERHERO kolekcija i platforma ostaju tu u službi NURDOR-ovih potreba i dalje.

Svima nama u marketinškoj industriji želim da ostanemo radoznali, da se ne plašimo rizika koje velike i dobre ideje nose, i da i naredne godine budemo ponosni na stvari koje radimo i brendove koje predstavljamo.

Lidija: Imamo uzbudljive planove za SUPERHERO platformu u budućnosti. Sledeća, peta po redu kolekcija, već je u planu, i s nestrpljenjem je očekujemo. Do tada… SAMO LJUBAV, jer ona je ta supermoć koju svi imamo u sebi, koja će nas ohrabriti, ujediniti, učiniti neustrašivim i pred najvećim izazovima koje nam život donosi.

PepsiCo zapošljava

PepsiCo je raspisao konkurs za poziciju Brand Specialist u Chipsy timu.

Ako imaš želju da naučiš nove stvari i radiš za jedan od najomiljenijih brendova potrošača, onda je ovo posao za tebe.

Kako navode, potreban im je timski igrač, koji je spreman da kreira velike priče za brend.

Više detalja o poziciji i uslovima, kao i link za aplikaciju nalazi se ovde.