Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 21

Jaffa Crvenka predstavila Kasato kukicu

Već godinama primamo žalbe ljubitelja Rum Kasata u vezi sa otvaranjem pakovanja, zato smo osmislili prvi otvarač u kategoriji slatkiša, navodi se na LinkedIn profilu kompanije Jaffa Crvenka.

Kompanija je, u okviru kampanje, lansirala video u stilu TV prodaje, u kom obaveštava potrošače da mogu da osvoje otvarač.

Otvarač je kreiran u saradnji sa agencijom Žiška.

dentsu: Globalna ulaganja u oglašavanje porašće za 4,6%, a digital nastavlja sa rastom od 6,5% u 2024.

SVET – Najnoviji dentsu Global Ad Spend Forecasts, koji pokriva 58 tržišta širom sveta, pokazuju da će se ulaganje na oglašavanje povećati za 33,0 milijardi dolara u 2024. odnosno do 752,8 milijardi dolara. To predstavlja rast od 4,6% u odnosu na prethodnu godinu za oglašivačku industriju – puno brže od tempa zabeleženog 2023. (+2,7% u odnosu na 2022.). Međutim, inflacija cena medija i dalje ima značajan uticaj na rast, pri čemu se za globalno ulaganje u oglašavanje po stalnim cenama predviđa povećanje od samo 2,5% u 2024. u upoređenju sa potrošnjom u 2023.

Takođe, očekuje se da će digitalno oglašavanje pratiti uzlaznu putanju do 442,6 milijardi dolara u 2024., što predstavlja 58,8% globalnih investicija u oglašavanje. Predviđa se da će se usporavanje do jednocifrenog rasta prvi put primećenog 2023. (6,3%) nastaviti u 2024. (6,5%) i da će postati norma u sledećim godinama – trogodišnja kumulativna godišnja stopa rasta (CAGR) od 6,3% do 2026. godine. Ipak, očekuje se da će digital i dalje biti glavni pokretač rasta globalnog ulaganja u oglašavanje i da će privući najviše ulaganja, sa dodatnom potrošnjom od 27,1 milijardu dolara sledeće godine.

Izveštaj pokazuje da se, u 2024. značajne medijske prilike, pojavljuju za oglašivače iz velikih sportskih i političkih događaja kao što su UEFA EURO2024 i predsednički izbori u SAD-u, podstičući povećana ulaganja i na tržišnom i na međunarodnom nivou.

Ceo izveštaj može se besplatno preuzeti ovde.

 

Izvor: dentsu

UniCredit Banka prva u Srbiji dobila sertifikat po EDGE globalnom standardu za rodnu ravnopravnost i inkluziju

0

UniCredit Banka u Srbiji prva je kompanija u našoj zemlji koje je dobila sertifikat po EGDE globalnom standardu za rodnu ravnopravnost i inkluziju. Ovaj prestižni sertifikat banka je dobila na osnovu izuzetno rigorozne revizije koja podrazumeva nekoliko ključnih kriterijuma: preuzimanje odgovornosti, jednaka primanja, efikasnost politika i praksi i inkluzivnosti kulture organizacije. UniCredit Banka u Srbiji sa ponosom se izdvaja na tžištu po inicijativama koje potvrđuju ravnopravnost polova na delu: tate imaju 20 dana plaćenog odsustva nakon rođenja bebe, mame nakon povratka sa porodiljskog prvih mesec dana rade pola radnog vremena uz punu zaradu, dok je posebno pružena podrška zaposlenima u njihovoj borbi za osnivanje porodica refundiranjem troškova vantelesne oplodnje.

Dodatno, UniCredit Grupa je takođe postala prva panevropska banka sa sertifikatom po EDGE. Pored banke u Srbiji, EDGE sertifikat su dobile i članice Grupe u Mađarskoj, Bugarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Rumuniji i Hrvatskoj. Ove banke su se pridružile bankama Grupe u Italiji, Nemačkoj i Austriji koje već poseduju ovaj sertifikat i koje su u samom vrhu kada se radi o rodnoj ravnopravnosti.

EDGE sertifikat je vodeći globalni standard za diverzitet, ravnopravnost i inkluziju (DE&I), usmeren na pristup rodnoj ravnopravnosti na radnom mestu i jednakosti, pružajući holistički okvir prema kojem se usklađuju organizacije širom sveta. Ovaj sertifikat predstavlja garanciju da kompanija omogućava: podjenaku zastupljenost žena na srednjem, višem i najvišem nivou rukovodstva, stvaranje kontinuiranih mogućnosti za napredovanje i jednaka primanja, podsticanje muškaraca da iskoriste plaćeno roditeljsko odsustvo koje banka nudi, a koje je duže nego što je zakonom propisano, i drugo.

Volume up for 2024 – Ovation digitalni trendovi na trakama!

Kao i prethodnih godina, agencija Ovation i 2023. završava predstavljanjem digitalnih trendova. Međutim, ovo izdanje je prvenstveno namenjeno audio konzumaciji i postavljeno je na Spotify platformi, kao i na agencijskom sajtu.

Tom prilikom, za Marketing Mrežu razgovaramo sa timom koji je ove godine radio na projektu – Aleksandrom Milinković, Jegorom Anđelićem, Katarinom Trbojević Jovanom Tošić i Mirjanom Narandžić.

Kakva je priča iza ovogodišnjeg koncepta Volume Up for 2024?

Mirjana Narandžić: „Digitalni trendovi“ su, kada je u pitanju agencija Ovation, sad već neka vrsta tradicije. Iz godine u godinu se trudimo da mapiramo aktuelnosti i predstavimo ih na najbolji mogući način.

Naravno, ideja je da se svake godine tom projektu da nešto novo i drugačije, tako da je za kreativni deo tima uvek najinteresantniji deo “pakovanje” saznanja do kojih smo došli u procesu u koncept koji će biti dovoljno jasan i naravno u skladu sa tim saznanjima do kojih smo došli.

Ove godine je to, spram trenutka, i brzine svakodnevnog života — zvuk. Došli smo do insajta da, ako se sve kreće neverovatnom brzinom, na nama je da kažemo “okej, pojačaj tempo”, pa smo tako i došli do poruke “Volume up for 2024”.

Jovana Tošić: Zvuk je već nekoliko godina bitna tematika na digitalu. Počelo je sa procvatom podkasta, a onda je TikTok ušao u naše živote i dodatno osvežio koren. Jednostavno govoreći, od tada na površinu izbijaju pitanja: Mora li se stalno paliti zvuk kada uđem na neku mrežu? Da li me neko prisluškuje, kada znaju koje reklame da mi prikažu? Siri, šta sada trenduje? Na sve to, „pitaću Google“ više nije pisaću mu, nego bukvalno pitaću ga.

Kada smo sve te činjenice stavili na papir (čitaj: u ppt), bilo nam je jasno da moramo razmrdati glasne žice ukoliko zaista želimo da pričamo o trendovima. I više od toga, bilo nam je jasno da će se u 2024. sve neminovno pojačati. I očekivanja korisnika, i glas agencija, i hrabrost brendova.

Aleksandra Milinković: Pomno smo pratili aktuelnosti tokom 2023. i duboko istraživali predikcije trendova za narednu godinu na polju marketinga, a posebno digital segmenta. Zaključili smo da će fokus definitivno biti na audio segmentu, te odatle i potiče inspiracija za koncept Volume up for 2024.

Kako izgleda proces rada na ovom projektu, koliko dugo traju pripreme, koliko vremena prođe od ideje do egzekucije i koliko se rad na njemu razlikuje od rada na drugim projektima?

Aleksandra Milinković: Lifetime projekta okvirno traje 2 do 3 meseca.

Pripreme započinju na jesen, prikupljanjem i sumiranjem kampanja koje su obeležile godinu. Pravimo osvrt i kreiramo mini recap najupečatljivih momenata iz digital sfere.

Zatim, sprovodi se detaljno analiziranje i istraživanje aktuelnosti, prateći prognoze stručnjaka koji alati će dominirati u predstojećoj godini. Nakon detaljnog pročuvanja, vršimo selekciju, izvlačimo ključne trendove, kreiramo segmentaciju na osnovu koje dalje razvijamo kreativni koncept. Nakon određenog vremena, zajedničkim snagama utvrđujemo koncept i prelazimo na samu egzikuciju.

Mirjana Narandžić: Egzekutivni deo vezujemo za poslednji kvartal, ali čini mi se da generalno taj proces traje konstantno, budući da svi mi negujemo negde tu “vidi što je ovo dobro + link” kulturu, zahvaljujući kojoj gledamo da konstantno budemo “u trendu” i pratimo šta se dešava tokom čitave godine.

Jovana Tošić: Ako pišeš o trendovima, moraš ih pratiti konstantno. A oni se menjaju iz dana u dan, nedelje u nedelju, meseca u mesec. Dakle, početak je bio nekada kad su se objavili prethodni.

Kome je namenjena poruke „Volume Up for 2024“?

Mirjana Narandžić: Poruka “Volume Up for 2024” je generalno namenjena svima onima koji žele da je čuju. Ili pročitaju, zavisi koliko vremena imaju. Suštinski svima onima koji se na ovaj ili onaj način bave digitalom.

Jovana Tošić: Iz godine u godinu je tempo življenja i bivanja sve ubrzaniji. Bilo da si na digitalu ili ne, pojačavanje ti poručuje da se ohrabriš za sve što sledi u 2024.

Šta bi sve trebalo da pojačamo kada je u pitanju digital?

Aleksandra Milinković: Pojačajte zvuk naše Spotify liste i saznajte koja pesma će vam ići na repeat u 2024. godini!

Jovana Tošić: Prevashodno uključenost, a onda i hrabrost. U okeanu sadržaja, teško je da će se naš istaći na lepe oči. Talasi slave su kratkotrajni, a neretko poklope one koji nisu uključeni i dovoljno hrabri da plivaju ka njima.

Katarina Trbojević: Pored saveta koje smo naveli na sajtu i „trakama“ koje ćete, verujemo, više puta preslušavati, svakako vam savetujemo da pojačate inovativnost i kreativnost na neočekivanim mestima i formatima, koji jednostavno „kliknu“ kod vaših pratilaca, a koje naravno odgovaraju viziji vašeg brenda. Takođe, treba pojačati hrabrost da premostite jaz imeđu vas i vaših pratilaca, tako što ćete upravo njih učiniti da se osećaju delom brenda i priče.

Omiljeni track sa ovogodišnje Ovation liste?
Aleksandra Milinković: Why You Only Call Me when AI
Mirjana Narandžić: Every Meme You Make
Jovana Tošić: Look What TikTok Made Me Do
Katarina Trbojević: The Real-Time Is Now
Jegor Anđelić: Data is What You Came For

Valicon najavljuje svoj strateški ulazak na kosovsko tržište

0

REGION – Valicon, agencija za istraživanje tržišta i savetovanje, koja je u radu usmerena na oblast Mediterana, najavljuje svoj ulazak na tržište Kosova.

Kosovsko je tržište među najdinamičnijim tržištima u regionu, ono se brzo razvija, potpuno je digitalizovano i okrenuto novim tehnologijama. Pritom će Valicon sa svojih 25 godina iskustva u industriji na Kosovu moći ponuditi niz specijalizovanih usluga i najnovijih tehnologija, navodi se na sajtu ove agencije.

Tako će već početkom 2024. godine kompanije koje su zainteresovane za kosovsko tržište moći koristiti najvećim online panelom. Osim toga, Valicon će na Kosovu nuditi i svoju uslugu neuromarketinga. Ova će usluga brendovima omogućiti da utvrde slabosti svojih oglašivačkih praksi, ali i da ih poprave pre nego što objave svoje oglase.

Takođe, Valicon će kosovskom tržištu dati pristup podacima iz svojih brojnih medijskih istraživanja koja se ponajviše odnose na konzumiranje različitih medija na Kosovu.

Za više informacija posetite Valicon.

PwC Srbija pokreće konkurs ESG Lideri

Prvi put u Srbiji mikro, mala i srednja preduzeća, velike kompanije, organizacije i pojedinci imaće priliku da budu deo jedinstvenog konkursa ESG Lideri, zahvaljujući kojem će biti nagrađivani oni koji kroz unapređenje strateških vizija za održivi razvoj, primenu inovativnih i ekološki prihvatljivih rešenja ili kreiranje obrazovnih programa doprinose društvenoj i ekonomskoj zelenoj transformaciji.

ESG Lideri konkurs pokrenuće kompanija PwC Srbija u prvom kvartalu 2024.godine, a sva preduzeća i organizacije registrovane u Srbiji mogu da konkurišu u nekoj od kategorija, ili istovremeno u sve tri kategorije: Strategija, Inovacije i Obrazovni program. Udruženja, fondacije i organizacije od opšteg interesa, čiji je cilj rad u pravcu održivog razvoja, mogu da konkurišu samo u kategoriji „Obrazovni program“, dok fizička lica mogu da u konkurišu u njima namenjenoj kategoriji „Lider u održivom razvoju“.

Prijave za konkurs biće ocenjene od strane nezavisnog i nepristranog stručnog žirija sastavljenog od stručnjaka iz oblasti ESG i filantropije, finansijskih tržišta, nauke i inovacija. Žiri će izvršiti stručnu procenu prijava, obezbeđujući nezavisnost i integritet u procesu ocenjivanja.

“Pitanja ekologije, društva i korporativnog upravljanja postala su posebno važna u modernom poslovanju od objavljivanja UN ciljeva održivog razvoja 2015. godine. Ovi ciljevi predstavljaju sveobuhvatan poziv na zajedničku akciju i globalni napor usmeren ka rešavanju ključnih izazova u vezi smanjenja siromaštva, gladi, bolje zdravstvene zaštite, obrazovanja, rodne ravnopravnosti, očuvanja životne sredine i drugih. Kao kompanija, prepoznali smo da je ovo pravi trenutak da kroz konkurs, postavimo visoke ciljeve zajedno sa svim učesnicima, da radimo na povećanju svesti o značaju ESG standarda i njihovoj primeni, a istovremeno i da istaknemo one koji podstiču na odgovoran pristup u svakom segmentu poslovanja”, istakla je Teodora Pasulj, menadžerka za ESG usluge u kompaniji PwC Srbija.

Dobijanje „ESG Lideri“ nagrade značiće da su učesnici korak bliže ostvarivanju vizije postizanja održivih rezultata koji doprinose zaštiti životne sredine i unapređenju društva. Osim toga, njihovi napori biće javno priznati i nagrađeni, dodatno potvrđujući posvećenost ESG principima i praksi. Učešće u konkursu donosi ne samo priznanje, već i priliku učesnicima da podele svoju priču i inspirišu druge da slede sličan put odgovornog poslovanja.

Evropska unija je usvojila Direktivu o dubinskoj analizi korporativne održivosti koja će stupiti na snagu početkom 2024. godine. Ova direktiva će dodatno uticati na obavezu izveštavanja o održivosti za pravna lica sa 250 zaposlenih od 2025. godine. Srbija je uvela obavezu nefinansijskog izveštavanja za velika pravna lica, sa više od 500 zaposlenih, u skladu sa pravnim okvirom Evropske Unije. Ovo izveštavanje obuhvata sve aktivnosti kompanija koje imaju za cilj poštovanje ili ispunjavanje ESG standarda.

Velika stvar – nova agencija na srpskom tržištu

Velika stvar nova je kreativna agencija na srpskom tržištu, koju je nedavno otvorio jedan od najuspešnijih domaćih kreativnih direktora Predrag Simić.

Kako navode na LinkedIn stranici agencije, Velika Stvar je komunikaciono kreativna butik agencija koji nudi usluge iz oblasti komunikacije, strategije, advertajzinga i brandinga.

„Verujemo da lepe Velike Stvari nastaju u posvećenom radu sa klijentima koji ima zajednički cilj i otvara dijalog sa publikom na ljudskom i relevantnom nivou. Za nas ne postoji mala stvar“, ističu u agenciji Velika stvar.

„Ako nekome treba VELIKA STVAR slobodno može da klikne zaprati nas, pa ćemo se družiti i upoznati. Ako znate nekoga kome treba VELIKA STVAR možete mu poslati link i pomoći mu. Ako mislite da je podrška VELIKA STVAR možete sherovati dalje. VELIKA STVAR je biti deo ovog komjunitija“, istakao je Predrag Simić na svom LinkedIn nalogu.

Dodatne informacije možete dobiti putem mejla: pedja@velikastvar.agency

Httpool menja ime u Aleph

Aleph Group Inc., ekosistem lokalnih digitalnih stručnjaka i tehnoloških rešenja, pokreće inicijativu ‘One Brand’, ujedinjujući pojedinačne brendove u okviru grupe, uključujući i Httpool by Aleph – pod nazivom Aleph.

Svaka promena počinje iz sopstvenog dvorišta

Isidora Radojčić, Co-Founder & Project Lead u Creative Disorder Studio, specijalno za Marketing mrežu govori o kampanji „Oglas bez predrasuda“, koja je kreirana u saradnji sa kompanijom Coca-Cola HBC, o rezultatima koje su postigli, ali i kako da DEI teme budu više prisutne u kampanjama brendova na našem tržištu.

Coca-Cola HBC i Creative Disorder Studio pokrenuli su kampanju na temu ravnopravnosti žena u industriji. O kakvoj je kampanji reč i koje su ključne poruke?

„Oglas bez predrasuda” je kampanja o realnim stereotipima, o realnim ženama, ženama u biznisu. Kampanja koja koristi reči koje su stvarno izgovorene i sa kojima se žene zaista suočavaju. Kampanja za kompaniju kojoj ovakva tema nije samo način da pokaže svetu kako je socijalno odgovorna, već za kompaniju koja je svesna koliko je važno da se stvari menjanju.

Ova kampanja je nastala kao odgovor na veoma ukorenjeno uverenje da je posao u prodaji – posao za muškarce. Da je za žene nestabilan, težak i da je nemoguće u njemu napredovati.

U razgovoru sa klijentom i ovim sjajnim ženama, Business Developerima Coca-Cola HBC-a, prvo što smo osetili bio je njihov ponos. Ovu neverovatnu energiju smo pretočili u vizuale kampanje, sa ciljem da pokažemo kako izgleda realnost rada u prodaji ove kompanije.

Zašto je ova tema gotovo neprimetna na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji? Zašto se kompanije, pa i agencije, gotovo ne bave temom ravnopravnosti na radnom mestu?

Zapravo, mislim da se o ovome dosta govori, ali da nam je svima malo “preko glave” priče o ravnopravnosti. Upravo zbog toga što najčešće na kraju ostane samo na priči. Podela na „muške“ i „ženske“ poslove je tema o kojoj svako od nas ima mišljenje i za koju bih volela da kažem da je „goruća“, ali je činjenica – da nije koliko bi trebalo.

Zato što ne postoji univerzalno rešenje. Da bi se svrsishodno bavile ovom temom, kompanije prvo moraju da otkriju kako se ona prirodno uvezuje sa njihovom misijom i vizijom, i unesu tu promenu u DNK svog brenda. Tek nakon toga, možemo da se bavimo komunikacijom.

„Oglas bez predrasuda“, pored toga što se bavi temama inkluzije i različitosti, zapravo je employer branding kampanja. Koje rezultate je već sada postigla ova kampanja i da li imate u planu širenje ove komunikacijske platforme?

Za samo nekoliko nedelja kampanje pristiglo je preko 1.200 prijava za poziciju Business Developera u Coca-Cola HBC Srbija. Više od polovine prijavljenih bile su žene.

Odličan rezultat, ali i tema kojom ćemo zasigurno nastaviti da se bavimo, jer cilj ove kampanje nije samo ovogodišnji rezultat, već i kontinuiran napredak, pokretanje diskursa i istinskih promena.

Stereotipi su deo naše svakodnevice. A da li ih ima i u advertising industriji?

Bilo bi lepo reći da smo izuzetak od ovog pravila. Ali za industriju koja bi trebalo da bude najotvorenijeg uma i kojoj bi različitosti trebalo da budu najveća snaga, zapanjujuća je količina predrasuda sa kojima se susrećemo.

Da li neko može da bude i account i kreativac… I žena? Da li može da bude klijent, a da nije fokusiran samo na rok, nego da prepoznaje stvarno dobre ideje? Da li može muškarac da bude brilijantan multitasker i account? Da li može da bude junior, a da se njegova reč, ideja i misao jednako vrednuju?

Možda neki od ovih stereotipa deluju banalno, ali upravo zbog njih postoje ljudi koji karijeru provedu ne ostvarivši svoj pun potencijal. I to čini da svet kreativnosti deluje mnogo više crno-beo nego što zaslužuje.

Kako da DEI teme budu više prisutne u kampanjama brendova na našem tržištu?

Svaka promena počinje iz sopstvenog dvorišta, ne samo kao deo korporativne odgovornosti već iz želje za istinskim pomakom.

Primer Coca-Cola HBC i ove kampanje jeste okretanje prvenstveno ka unutra i postavljanje pitanja “šta je ono što mi možemo da uradimo”, a tek onda kako možemo da postanemo pokretači promene ka spolja.

Kada bi svaka kompanija postavila sebi pitanje na koji način može da postane bolje radno mesto za sve svoje zaposlene, mogli bismo da zavrtimo točak promene za celu industriju.

IKEA otkupila spot agencije BBDO Zagreb za globalno tržište

REGION – Da kreativne ideje iz Adriatic regiona mogu da zablistaju i na globalnom advertising nebu, pokazuje i uspeh agencije BBDO Zagreb. Naime, kreativni tim agencije BBDO Zagreb, na čemu sa Martinom Pavić, kreativnom direktorkom, osmislio je i realizovao božićnu kampanju za klijenta IKEA Jugoistočna Evropa pod sloganom „Samo je ljubav nezamenjiva“, za koju je ovih dana IKEA Global otkupila prava za emitiranje za celi svet.

TV spot emitovan je do sada na tržištima u Hrvatske, Austrije, Češke, Rumunije, Srbije i Slovenije. BBDO Zagreb i IKEA sarađuju već sedam godina na ovim tržitima.