Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 21

PRO PR konferencija od 14. do 17. marta u Beogradu

REGION – Na ovogodišnjoj 21. međunarodnoj PRO PR konferenciji, koja će biti održana od 14. do 17. marta u hotelu Mona Plaza u Beogradu, učesnike ove konferencije očekuje ukupno 24 predavača i 14 panelista iz 14 zemalja sa gotovo svih kontinenata.

Iz Srbije će sa predavanjem pod nazivom: „Kad se baviš komunikacijskim poslom, ili si superioran ili si mrtav!“ govoriti Borislav Miljanović, direktor Represent System. Tamara Bekčić, generalna direktorica i suosnivačica Chapter 4 PR ima predavanje pod nazivom: „(Novi) PR kvalitet“, a učesnicima će se obratiti i Nataša Pavlović Bujas, nedavno izabrana predsednica međunarodne asocijacije za odnose sa javnošću (IPRA – International Public Relations Association). Po prvi put na konferenciji govoriće: Mina Nazari iz Irana, Dustin Chick iz Južnoafričke Republike, Mary Beth West i Natan Edelsburg iz Sjedinjenih Američkih Država, Rafael Llopis iz Španije, Alicia Matilda Lubrani iz Italije, Jonny Bentwood iz Velike Britanije i mnogi drugi.

Organizator je osigurao i tradicionalno pozvao na učestvovanje i studente fakulteta bliskim komunikacijama, Fakultet za medije i komunikacije u Beogradu, Filozofski fakultet u Novom Sadu te Fakultet organizacionih nauka u Beogradu, koji će imati priliku bez finansijske naknade, a uz svoje profesore, da učestvuju na ovogodišnjoj međunarodnoj PRO PR konferenciji.

U sklopu međunarodne PRO PR konferencije tradicionalno će se dodeliti i prestižne PRO PR GLOBE Awards nagrade. Dobitnici ovogodišnjeg priznanja dobiće unikatne grafike koje su izgradili studenti Akademije umetnosti Univerziteta u Novom Sadu.

Nataša Pavlović Bujas – globalna predsednica IPRA za 2024.

0

Upravni odbor IPRA (International Public Relations Association) jednoglasno je izabrao Natašu Pavlović Bujas, direktorku i vlasnicu agencije Blumen group, za globalnu predsednicu IPRA za 2024. godinu.

U najavi mandata, UO IPRA navodi i: „Nataša je Srpkinja i ovo je prvi put da je IPRA izabrala predsednika jedne od balkanskih država. Nataša je osnivač Blumen grupe, agencije za integrisane komunikacije i poslovni konsalting, sa sedištem u Beogradu. Ima više od 25 godina iskustva u strateškim komunikacijama, razvoju brenda i pozicioniranju na tržištu. Osvojila je mnoga nacionalna i međunarodna priznanja, uključujući i IPRA Grand Prix. Poslednjih deset godina Nataša je i business coach, mentor i predavač u Evropi i SAD.“

Više informacija pročitajte na sajtu IPRA.

Zajedno već 12 godina!

Marketing mreža danas slavi 12 godina uspešnog poslovanja.

Godine za nama obeležilo je mnogo zajedničnog rada, truda, druženja i umrežavanja. U saradnji sa kompanijama i agencijama partnerima, tržištu marketinških komunikacija u Srbiji poklonili smo mesta susreta i mesta za umrežavanje i edukaciju u okviru naših projekata IZAZOVKAKTUSMark Awards i ADukacija. Obezbedili smo i mesta za promociju, motivaciju i osnaživanje dobrih praksi kroz magazin i portal Marketing mreža, kao i publikaciju Adbooka.

Ipak, ono najvrednije što smo postigli – zajedničkim snagama izgradili smo ZAJEDNICU! 

„Zajednica nije samo grupa ljudi koji rade u istom industriji, to je MREŽA profesionalaca koji se međusobno podržavaju, inspirišu i uče jedni od drugih. U takvom okruženju, ideje se slobodno razmenjuju, a feedback se ceni kao alat za rast i unapređenje. Ovo je posebno važno u vremenu digitalne transformacije, gde se tehnologije i trendovi brzo menjaju, a prilagođavanje i inovativnost ključni su za uspeh. Osim toga, zajednica i kolaboracija u advertising industriji doprinose razvoju tržišta i struke. Kroz razmenu znanja i iskustava, profesionalci se razvijaju, usvajaju nove veštine i tehnike, čime doprinose ne samo svom ličnom rastu, već i napretku cele industrije. Takođe, otvorenost prema novim idejama i saradnji doprinose većoj transparentnosti i etičnosti u poslovanju, što svakako utiče i na kompletno tržište. Stvaranje zajednice, umrežavanje i podsticanje na kolaboraciju svih učesnika na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji i regionu, bili su i biće glavni ciljevi Marketing mreže“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnovač i CEO, Marketing mreže.

Danas, zahvaljujući svima vama koji ste deo nje, Marketing mreža je jedna velika marketinška porodica, čiji članovi (pojedinci, kompanije i agencije) svakoga dana, ZAJEDNO, guraju tržište napred, daju doprinos razvoju struke i kreiraju trendove.

Hvala vam što ste deo MREŽE već punih 12 godina!

#mrežasiti

Velika Britanija uvela sankcije banjalučkoj agenciji Mania, iz agencije poručuju „iznenađeni smo“

REGION – Vlada Velike Britanije juče je uvela sankcije banjalučkoj marketinškoj agenciji Mania, jer je, kako je ocenjeno, uključena u podrivanje Ustava BiH, prenose agencije.

„Marketinška agencija Mania značajno je profitirala organizacijom i promocijom neustavnog obeležavanja 9. januara“, izjavio je britanski ambasador u BiH Džulijan Rajli. On je naveo da je Ustavni sud u dva navrata doneo odluku da je „odabir 9. januara za proslavu Dana Republike Srpske neustavan i diskriminatoran, jer uspostavlja povlašćeni položaj jedne etničke zajednice u odnosu na druge“. „Delovanjem u suprotnosti sa ovim odlukama, Mania je podrivala vladavinu zakona, promovisala podele i strah“, istakao je Rajli.

Ova mera podrazumeva zamrzavanje sredstava, što, kako je naglašeno, sprečava bilo kog građanina Velike Britanije ili bilo koju kompaniju iz te zemlje da ima ikakvu vezu sa sredstvima ili ekonomskim resursima koji su u vlasništvu ili pod kontrolom sankcionisane kompanije.

Iz agencije Mania, saopštili su: „Iznenađeni smo današnjom neprijatnom informacijom da je zbog našeg profesionalnog angažmana kao marketinške agencije usledila reakcija Vlade Velike Britanije. Pre svega zato što smo u skoro deset godina postojanja agencije Mania uspešno sarađivali sa mnogim domaćim i stranim klijentima i organizacijama, te izgradili kredibilno ime u industriji marketinga. Između ostalog radili smo projekte za EU, GIZ, UNICEF, UNDP, USAID, ali i na projektima sa amabasadom Velike Britanije. Ta ista ambasada nas je pozvala na učešće na okruglom stolu kao primer uspešnih preduzetnika kao pokretača promene na lokalnom i državnom nivou“. Dodaju da su se za konkretan angažman zbog kojeg je usledila reakcije Vlade Velike Britanije, kao i za sve druge domaće i strane projekte, po istoj proceduri prijavili na javni poziv raspisan od strane relevantne institucije za koji se mogao prijaviti bilo ko na tržištu.

„Radeći svoj posao pridržavali smo se normi i pravila struke, te profesionalno ispunili obaveze definisane od strane ugovornog organa kojih su se pridržavali i drugi pravni subjekti koji su prethodnih godina bili angažovani na istom projektu i niko nije bio sankcionisan. Nadamo se da ovakve odluke ne šalju negativne poruke i drugim mladim ljudima da je ostanak u ovoj zemlji i profesionalno obavljanje svog posla moguće bez različite vrste pritisaka“, stoji u saopštenju agencije Mania.

Kabinet predsednika RS Milorada Dodika dodelio je banjalučkoj agenciji Mania posao organizacije proslave i medijske podrške proslave 9. januara kao Dana RS, kojeg je Ustavni sud proglasio neustavnim. Od dva tendera, agencija je zaradila 756.990 konvertibilnih maraka (više od 388 hiljada evra), pišu agencije.

Organizacione promene u agenciji MPG Beograd, Marko Vukojičić novi direktor

Marko Vukojičić unapređen je na poziciju Izvršnog direktora MPG Beograd, najveće i najuspešnije agencije za unapređenje prodaje u Srbiji i regionu Jugoistočne Evrope, saopštila je ova agencija. Marko Vukojičić je kao akaunt direktor sa velikim uspehom i dugi niz godina vodio najveći i najuspešniji tim za saradnju sa klijentima. Sarađivao je sa klijentima kao što su Mercator-S, Mars, Apatinska pivara, Knjaz Miloš, Yettel, L’Oreal i mnogi drugi i izuzetno je zaslužan za razvoj više segmenata poslovanja.

Draško Roganović, jedan od osnivača MPG Beograd, zauzeće novoformiranu poziciju Country Managera i njegove glavne dužnosti biće obezbeđivanje dugoročnog razvoja MPG SEE grupacije na lokalnom i regionalnom nivou, kao i dalji razvoj usluga digitalnih komunikacija.

Promenu na vrhu agencije prati i proces reorganizacije poslovanja započet sredinom prošle godine, pri čemu će novoformiranu poziciju Client Service Director-a zauzeti Slađana Simić, dugogodišnji akaunt direktor u MPG Beograd, dok će Aleksandra Jočić biti unapređena na poziciju akaunt direktora jednog od 3 velika akaunt tima u agenciji. Agencijski tim će realizovati SEF pristup poslovanju koji podrazumeva fokusiranje na kontinuirano plasiranje agencijskih usluga, ekspertizu u prodajnom marketingu i striktno pridržavanje prioritetnih zadataka i ciljeva. SEF pristup će obezbediti visok nivo podrške klijentima agencije kada je u pitanju prodajni marketing, realizacija evenata i digitalne komunikacije, a zaposlenima mnogo prilika za profesionalno usavršavanje i napredak.

Promene u MPG Beograd dolaze posle najuspešnije godine od osnivanja sa preko 5 miliona EUR prometa, više od 40 zaposlenih, visokim rastom EBITDA i pružanjem usluga u 8 zemalja Jugoistočne Evrope, od Bugarske i Albanije do Slovenije. Klijenti MPG Beograd uključuju kompanije kao što su Apatinska pivara, G3 Spirits, Knjaz Miloš, LG, Marbo, Mars, Mercator-S, P&G, Philip Morris, L’Oreal, Yettel i mnogi drugi.

Sve navedene promene imaju za cilj da obezbede dalji razvoj poslovanja MPG Beograd i zadrže i dodatno unaprede visok nivo zadovoljstva i lojalnosti klijenata, zaposlenih, dobavljača i brojnih saradnika. MPG Beograd je deo MPG SEE prve, najveće i najuspešnije grupacije agencija za prodajni marketing u Jugoistočnoj Evropi sa više od 300 zaposlenih i godišnjim prometom od preko 30 miliona EUR.

Direct Media United Solutions uvodi novu uslugu

Direct Media United Solutions odlučivanje zasnovano na marketing podacima podiže na viši nivo, a timu iskusnim medijskih stručnjaka pridružio se tim marketing i data stratega, saopštila je ova agencija.

Osim Marijane Agić-Molnar, novog CEO-a Direct Media, koja je na tržištu podataka prisutna duži niz godina, rukovodeći Adriatic regijom kompanije GfK, tu su i Goran Tintor, Miodrag Vujinović, Dušan Dingarac, Darko Blagojević i Vesna Škaro-Petrić. Uključivanjem iskusnog tima sa dugogodišnjim karijerama u industriji podataka, Direct Media United Solutions od sada je u mogućnosti da svojim klijentima donošenje odluka zasnovano na marketing podacima podigne na novi nivo. U pitanju je potpuno nova usluga koju druge agencije na našem tržištu nemaju, a koja će klijentima pomoći da bolje iskoriste podatke kojima raspolažu i budu efikasniji u svojim marketing aktivnostima.

Više detalja pročitajte ovde.

The NextGen: Budućnost advertisinga pripada hrabrima

Kada smo u prijavi za posao pročitale stavku – rad u dinamičnom i kreativnom okruženju, nismo mogle ni da naslutimo šta sve to podrazumeva. Od rada na klijentima iz različitih sfera, upotrebe integrisanih komunikacija kroz PR, digital i advertajzing, do praćenja razvoja tehnologija i kreiranja noviteta u oglašavanju.

Sada nam je to svakodnevica, u kojoj se pored svega navedenog, u velikoj meri i dalje vodimo alatima profesije iz prethodnih decenija.

Verujemo da je našim kolegama pre 10 ili 20 godina bilo nedokučivo da će deo skoro svake brend strategije biti influenseri, da ćemo kreirati sadržaj za podcast ili TikTok, kao nezaobilazne formate, umesto tekstova i oglasa u štampanim medijima.

Danas, na nama mladima ostaje da kroz aktuelne, postavimo nove temelje još smelijim idejama koje će nadolazeće generacije nadograditi i nadmašiti. Ipak, smatramo da će jedna okosnica kreativnog procesa ostati nepromenjena kroz vreme, a to je relacija brend – emocija.

Kako naša industrija pruža brojne mogućnosti za uspostavljanje budućih trendova, važno je da budemo kreativni, ali i odgovorni u tome. Zato je ključno negovati autentičnost, inovativnost i što je najvažnije, emociju, koju, na primer, danas aktuelna veštačka inteligencija ne može da generiše pomoću prompt-a.

Iz našeg agencijskog iskustva u brojnim kampanjama koje osmišljavamo za klijente, upravo je emocija ta koja pravi razliku, uz hrabrost da se izađe iz postojećih okvira. Mi smo ti koji uvek mogu da kreiraju, motivišu, da se odvaže i ohrabre saradnike na „out of the box“ razmišljanje koje je uvek preko potrebno tržištu.

Budućnosti advertajzinga dugujemo i njeno usmeravanje ka dobrobiti društva. Svedoci smo moći javne komunikacije, zato nastojimo da je u radu sa klijentima maksimalno iskoristimo u okviru različitih CSR projekata. Na taj način dajemo priliku kompanijama da pokažu svoju društvenu odgovornost kroz različite inovativne kampanje, sa glavnim ciljem podrške zajednici. To je još jedan dokaz da kreativa + empatija pokreću velike stvari.

I dok je možda utisak da budućnost donosi sve manje kreativne struje i „hladniji“ pristup u rešavanju marketinških izazova, mi smo i dalje kao društvo željni te bliskosti i u advertajzingu, odnosno emotivnog povezivanja brendova i potrošača. Sve dok smo svesni da je autentični pristup kampanji naša glavna vodilja, ona će sigurno naći put do krajnjih korisnika.

Da li to onda implicira da budućnost marketinga neće biti toliko drugačija u odnosu na sadašnjost? Upravo tako. Razvoj tehnologije ne možemo usporiti, ali u novim talasima promena možemo pronaći jedinstvenu perspektivu iz koje ćemo da stvaramo. Svako od nas treba da bude primer, ogledalo onoga što želimo da bude buduća slika naše profesije, jer nas onda neće samo sačekati iza ugla kao nespremne posmatrače, nego ćemo biti u ulozi onih koji će je izgraditi.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Milica Pavasović, Account Manager
Ivana Čolić, Digital Account Manager
Executive Group

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Čelendžujemo budućnost advertisinga

Kao mladi profesionalci u marketinškoj industriji konstantno obraćamo pažnju na reklame kako online, tako i na ulicama grada. Primećujemo da se mnoge kampanje u Srbiji “odrađuju”, što se čita kroz generičke rime u reklamnim tekstovima i slične grafičke elemente, gde brendovi iz različitih kategorija proizvoda počinju da liče jedni na druge. To je pogotovo slučaj sa taktičkim kampanjama. Smatramo da podjednaka doza entuzijazma i inspiracije treba da postoji prilikom kreiranja svake kampanje, nezavisno od vremena i resursa koje imamo na raspolaganju. To ne treba da nas obeshrabri, jer pravi kreativci uvek nađu način da ideju prilagode trenutnim uslovima. U poslednje vreme vide se pomaci u kontekstu nekih kreativnih insajta i egzekucija sa domaćeg tržišta kojih je sve više u galerijama naših telefona. Sve više inspiracije dolazi sa domaćeg tržišta i to je ono što nas raduje i zabavlja.

Razvojni put i motivacija mladih često zavisi i od očekivanja, i to je prilično individualno, ali možemo reći da postoje neka koja se konstantno provlače na različite načine i lako čitaju između redova. Rekli bismo da mladi očekuju više dinamike, inovativnosti i izazova na dnevnom nivou. Očekuju da će imati više prilike da eksperimentišu i i da doprinesu projektima na ličnom nivou. Žele da svoje stavove koje smatraju ispravnim i važnim inkorporiraju u kampanje i ponude ciljnoj publici nešto više, što će ih podstaći na razmišljanje i preispitivanje. Nešto što ima određenu sociološku svrhu i neće biti samo sebi cilj. Taj entuzijazam, vera i upornost je ono što industriju održava relevantnom. Činjenica je da je danas mnogo lakše postati deo advertajzing industrije nego što je to bilo pre samo nekoliko godina. Postoji veći broj kreativnih pozicija, bolja je diversifikacija posla, a mladi imaju sjajnu priliku da se razvijaju, i kao ličnosti i kao profesionalci. Za ambiciozne mlade ljude to je jedan od najvećih motivatora koji im pruža dodatni entuzijazam i uliva više sigurnosti.

Smatramo da je na nivou cele industrije potrebno da se više potenciraju hrabre ideje, da budemo siroviji u izrazu, a da manje ulepšavamo realnost, kao što to radimo sa vizualima. Treba dati priliku nesvakidašnjim idejama i surovijim rečima, koje na prvi pogled mogu da zazvuče isuviše provokativno i probude mnoga pitanja i nesigurnosti. Ali, zar to nije jedini put ka progresu? Ukoliko se ne ohrabrimo i ne rizikujemo, ostaćemo u zoni “klijentu se dopada i to je jedino važno”. Svi se oduševljavamo inostranim kampanjama i ljudima koji imaju hrabrosti da budu dovoljno “ludi”, dok domaće ideje na tom tragu ostaju u nekom zaboravljenom folderu na desktopu. To je potrebno osvestiti na nivou čitave industrije. Mi u DRV-u se trudimo da čelendžujemo mnoga pitanja i da vešto zaobilazimo stereotipe.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Aleksa Odabašić, Copywriter
Tamara Jevremović, Graphic Designer
DRV Agency

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Budućnost advertisinga obećava mogućnosti

Uviđamo da će budućnost advertajzing industrije doneti kontinuirani rast i razvoj. Trenutni procvat na ovom polju ukazuje na sve veći interes za marketing, ali verujemo da će se spektar marketinških disciplina proširivati, otvarajući prostor za dodatne profesionalne mogućnosti.

Iako je trenutna potražnja za marketinškim stručnjacima izuzetno velika, primetili smo manjak mladih pojedinaca informisanih o suštini marketinga i sposobnih da ga uspešno primene. Uvereni smo da je ključno da marketinške agencije prate korak s vremenom i pruže priliku mladim generacijama.

Mladi donose sveže perspektive, inovativne ideje i energiju koja je ključna za postizanje izvanrednih rezultata. Brzina dešavanja u današnjem svetu zahteva proaktivno angažovanje mladih talenata, kako bi se osiguralo održavanje dinamike i konkurentske prednosti. Verujemo da će samo kroz podršku novim idejama i jačanje komunikacije između iskusnih profesionalaca i mladih stručnjaka industrija ostvariti najbolje rezultate.

Sve veći zahtevi tržišta za originalnošću i kreativnošću podsećaju nas na potrebu za stalnim usavršavanjem. Edukacija mladih, kako bi stekli neophodna znanja o savremenim marketinškim praksama, postaje imperativ. Istovremeno, stariji stručnjaci u industriji imaju priliku da prenesu svoje bogato iskustvo, čime se postiže ravnoteža između starih vrednosti i novih trendova.

Uvažavanje raznolikosti i inkluzivnost, takođe, postaju ključne komponente uspešnog marketinga. Mladi ljudi, sa svojom raznolikošću iskustava i perspektiva, igraju ključnu ulogu u stvaranju kampanja koje su relevantne i privlačne širem auditorijumu. Stoga, postizanje ravnoteže između iskustva i inovacija postaje ključna strategija za održiv uspeh u oblasti advertajzinga.

Pored toga, tehnološki napredak ima snažan uticaj na transformaciju advertajzinga. Digitalni marketing, društvene mreže, veštačka inteligencija i analitika postaju neophodni alati za efikasno povezivanje sa ciljnom publikom. Mladi, odrasli u digitalnom dobu, često imaju inherentno razumevanje ovih tehnologija, čineći ih dragocenim resursom za svaku marketinšku agenciju.

U zaključku, budućnost advertajzing industrije obećava uzbudljive mogućnosti, ali isto tako postavlja izazove koje treba prevazići. Saradnja između iskusnih stručnjaka i mladih talenata ključna je za održavanje dinamike i inovacija u ovoj brzoj evoluciji. Pored toga, kontinuirana edukacija, poštovanje raznolikosti i prilagođavanje tehnološkim promenama postaju kamen-temeljci uspeha u ovom dinamičnom polju.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Miroslav Dešić, Digital content creator
Luka Zdravković, Digital content creator
smartpoint adria

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Želimo otvoreniju budućnost advertisinga

Struka pokušava da prati razvoj novih tehnologija i kanala, a veliki je broj novonastalih i usko specijalizovanih agencija koje prate ubrzani razvoj delova marketinga. Potreba agencija za zapošljavanjem mladih, koji se bave društvenim mrežama i nemaju dodirnih tačaka sa „starim načinima i Kotlerom”, uslovljava potrebu za dodatnom edukacijom novozaposlenih sa „starim načinima rada” i već zaposlenih sa „novim tendencijama u marketingu”. Za međusobnu edukaciju najčešće nema vremena zbog zahteva tržišta i struka se nalazi u procepu između offset štampe i Threads-a. Struka gubi all-round igrače, a krivi smo svi.

I kompanije i „stara garda industrije“ umeju da budu skeptični prema novim pravcima i razvoju novih kanala marketinga. Pre izvesnog vremena obratio nam se poznanik zainteresovan za početak rada u industriji i njegovo pitanje veoma plastično oslikava trenutno sagledavanje ulaska u industriju: „Kakva je kinta po tim firmama pošto sam siguran da je rudnik, jer sam iz ugla klijenta sarađivao tj. moje kolege koje su mi rekle da ‘agencije moraš da pritiskaš inače ništa ne urade’?” Agencije nisu rudnici, već mesta koja izbacuju kreativna rešenja. Što više vremena im klijenti obezbede, to će dobiti kvalitetnije radove. „Pritiskaj agenciju” je i dalje, uz izuzetke, vladajući princip kompanijskog rada, a ovo predstavlja problem ne samo mladima.

Mladi žele da znaju zašto trpe stres i žele da vide rezultate. Trenutno zapošljavanje mladih funkcioniše po principu početka rada u malim, specijalizovanim agencijama, pa nakon toga dolazi do: preporuke za veće agencije i dodatnog sticanja znanja.

Industrija je prilično zatvoren krug, teško je ući u njega, a teško i izaći.Glas mladih nije dovoljno uticajan, što vidimo po kampanjama i samom rečniku koji se upotrebljava u njima. Kampanje koje targetiraju mlađe populacije su najčešće – „kako boomer vidi humor mladih?“

Jedan od doajena advertajzinga u Srbiji je rekao: „Za uspeh je bitno i šta znaš i koga znaš, inače ko te šiša“. U industriji postoji zatvoreni krug ljudi, ideja i kampanja. Elitizam je veoma izražen u industriji, a kao struka moramo da budemo otvoreni i za nove pravce u kulturi i komunikaciji. Kompanije bi mogle da pomognu promociju mladih i kroz plaćene pitch-eve. Na ovaj način će i manje, specijalizovane agencije, u kojima su mahom mladi talenti zaposleni, imati priliku da se dodatno pokažu. Važno je da u industriju ulaze ljude koji žele stalno da uče, jer je industrija živ organizam, stalno se razvija i prilagođava vremenu. Važno je da bitni ljudi u industriji prestanu da zatvaraju prozore pred trubačima i počnu da među prvima otvaraju naloge na novim kanalima komunikacije.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Mladen Milanović, Digital Account Manager
Miloš Jovanović, Art Director
Leo Burnett Beograd

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.