Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 20

TOP 8 reklama sa Super Bowla LVIII

SVET – „Reklamna utakmica“ Super Bowl LVIII uveliko je u toku. Kako može da se čuje iz američkih medija, skoro sva komercijalna minutaža rasprodata je, a poslednje sekunde oglasnog prostora velo je teško dobiti.

Izdvajamo vam TOP 8 reklama ovogodišnjem Super Bowl-a.

Budweiser

Apple Music

Doritos

M&M’S 

BetMGM

Drumstick 

Frito-Lay

Starry

Ogilvy: Social Media Trends 2024

SVET – Dimitri Cologne, Catherine Sackville-Scott i Awie Erasmus iz agencije Ogilvy Social.Lab Belgium objavili su izveštaj „Social Media Trends 2024“, koji obuhvata ključne trendove i predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju društvene mreže.

„Za ovaj izveštaj procenili smo najznačajnija dešavanja u marketingu društvenih medija u 2023. godini, a zatim gledali u budućnost kroz prizmu kulture, sve vreme znajući da ništa nije izvesno u vezi sa 2024. osim da će biti značajne neizvesnosti“, navode autori izveštaja i dodaju: „Identifikovali smo 10 podtrendova, konsultovali smo naše talente u različitim odeljenjima, kancelarijama i regionima. Pored toga, ušli smo u kampanje i popili (virtuelnu) kafu sa nekim od marketinških stručnjaka naših klijenata kako bismo bolje razumeli u kom pravcu se kreće njihova industrija i na kraju sve to upakovali u širu sliku društvenih medija.“

Izveštaj je dostupan OVDE.

Objavljena lista najboljih poslodavaca u Srbiji za 2024.

0

Top Employers Institute objavio je listu TOP Employer 2024, odnosno listu najboljih poslodavaca za ovu godinu.

Ove godine na listi su se našle kompanije Delhaize Serbia, BAT, Adient, Brose, Oficab, Grundof, IKEA Srbija, JTI, Lear, Lidl Srbija, Apatinska pivara, Mozzart, PepsiCo, Philip Morris International, Hemofarm i UniCredit banka.

Top Employers Institute sertifikuje kompanije na osnovu ispitivanja procesa i praksi u oblasti upravljanja ljudskim resursima,i koje obuhvata šest ključnih oblasti: strategiju sa fokusom na ljude, radno okruženje, zapošljavanje, razvoj zaposlenih, raznolikost i inkluziju, kao i zadovoljstvo poslom.

Jaan Amir Alić novi direktor Represent Communications BiH

0

REGION – Agencina Represent Communications BiH objavila je da je Jaan Amir Alić, nakon više od 10 godina rada u marketingu sa svetskim brendovima, postao njihov novi direktor.

„Sa bogatim iskustvom i inovativnim pristupom, sigurni smo da će zajedno sa nama postavljati nove standarde u svetu PR-a i marketinga“, saopštila je ova agencija.

„Srećan sam što sam postao deo mladog i uspešnog tima. Siguran sam da ćemo dodatno unaprediti naše poslovanje i ostati prepoznatljivi na tržištu kao najkreativniji stručnjaci za integrisane komunikacije“, poručio je Jaan Amir.

Dosadašnja direktorka Ena Maglić preuzima funkciju Managing Partnera Represent Communications u BIH.

Promene u timu agencije Havas Adriatic

Kao pojačanje timu agencije HAVAS Adriatic dolazi Milan Antonijević na poziciju New Business Director, saopštila je agencija na svom LinkedIn profilu.

Milan često koristi englesku sintagmu – Lead by Example, tj. vodi svojim primerom ili na francuskom „mener par l’example“, a kako navode – videćemo svi zajedno zašto.

Pored toga, poziciju Managing Director preuzeo je Nikola Jovanović, koji je do sada bio na poziciji Media Director u ovoj agenciji, a poziciju Regional Account Director Jovan Jovčić, dosadašnji Account Director.

The NextGen: Prilagođavanje je budućnost advertisinga

Priroda ovoga posla su inovativnost, promenljivost i dinamika. Uz mnoštvo drugih važnih stvari, razume se.

Samim tim, svaki trenutak u kojem radimo zajedničkim snagama, značajan je i donosi novo iskustvo. Bez obzira na to koliko ste u industriji, nama mladima je verovatno takvih situacija mnogo više, ali u njima uživamo zato što se, više nego ikada, naš glas i pogled čuju i prihvataju. A svaki glas se računa.

Velika je privilegija kada ste okruženi kolegama sa iskustvom i usađenom kreativnošću. Kada prolazite ceo put, počev od briefa, prve ideje, preko debriefova do finalnog proizvoda i realizacije kampanje, i u tom procesu se uz njih usavršavate i od njih učite.

Verujemo da će se svi složiti da u advertajzing industriji najbolje prolaze oni koji mogu lako da se prilagode. Isto tako, jedina sigurna stvar je da će se stvari menjati dok je i industrije.

Našim generacijama je to možda malo lakše, jer smo mi rasli uz globalne tehnološke i naučne promene, pa su novi programi, veštačka inteligencija i slični trendovi advertajzinga za nas nešto podrazumevano. Nove tehnologije nam pomažu da razumemo važnost dobre ideje, da se njome suštinski bavimo. Kreativnost se podstiče, a egzekucija nam postaje znatno olakšana uz pomoć savremenih alata.

Kreativne industrije traže kreativne pojedince koji su dinamični, imaju samopouzdanje i viziju. Istina je da je to ono što nam uvek treba. Vizija sveta u kojem želimo da budemo i kojem želimo da doprinesemo.

Ljudi su, mahom, u strahu da će AI zameniti kreativce. Ipak, ne zaboravimo da su nam alati, kao i gotovi proizvodi, dostupni na internetu godinama unazad.

Nadasve verujemo da kreativci neće biti zamenjeni od AI-a, već ćemo upotrebom AI-a biti slobodniji, kreativniji i lakše pristupati svakodnevnim poslovnim izazovima i izazovima novog doba uopšte.

A novo doba već je tu. Sigurni smo da će se naša kreativnost još više istaći uz pomoć novih tehnologija.

Stvaramo put ka budućnosti gde inovacija i ljudska kreativnost idu zajedno ruku pod ruku. Počeli smo.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Stefan Perović, Graphic Designer
Marko Minić, Account Executive
New Moment New Ideas Company

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Budućnost advertisinga je smela i autentična

Advertising industrija budućnosti je smela, autentična, zanimljiva, sveža. Na prvi susret ćeš za njom okrenuti glavu, a na prvu razmenjenu reč poželeti da posedite još tri sata, pijete kafu i pričate o najrazličitijim temama.

Minimalističkog je stila, koji je ipak dovoljno upečatljiv – da li je to boja ili neki ručno rađeni detalj koji će privući pažnju i zainteresovati te da saznaš gde je to pronašla. Ona izlazi iz kalupa, ali ne odlazi u krajnosti. Vickasta je, taman koliko treba.

Barata statistikama i trendovima, kapira svoje ljude i zna kako sa njima da započne konverzaciju, ali i izgradi dublji odnos. Koristi sva čula, vidi zvuke, čuje boje. Ponosan je lokalac, ali inspiriše se putovanjima i ti uticaji osete se u svakom njenom pokretu.

U teretani ne gradi samo kreativnost već i agilnost, kako bi bila spremna da se brzo prilagodi neizvesnosti u kojoj živimo. Poznaje tehnologiju taman koliko je potrebno da shvati gde ona može da joj pomogne da bude produktivnija ili zanimljivija za priču u društvu.

Oko sebe ne okuplja samo kreativce (šta uopšte znači biti kreativac, zar nismo svi mi na neki način kreativni?), već su tu i startaperi, bankari,
programeri, pisci, muzičari, kafedžije, dizajneri… Najviše voli da sa njima u
društvu diskutuje, razmenjuje ideje i inspiriše za neke svoje buduće projekte.

Iz džepa i dalje vadi dobre ideje, slogane, baca rime. To joj je nekako i dalje prirodno, ali je vrlo radoznala, stalno ispituje, preispituje, istražuje neke nove kreativne tehnike i alate i obožava da pozajmljuje dobre prakse iz sveta inovacije i biznisa i spaja naizgled nespojivo.

AI joj je kul, ali ipak joj najbolje ideje na pamet padaju u njenom odabranom društvu ili na trkačkoj stazi.

Dobro razume svoje ljude, tu je pre svega da ih čuje, razume kako dišu, šta ih motiviše, šta ih nervira, šta ih oduševljava. Ne stavlja sebe na prvo mesto. Ne voli da ubeđuje. Sve se više igra, mašta, istupa iz okvira tradicionalnog i ulazi u nepoznato. Prati trendove, ali ostaje verna sebi.

Ispada da je advertising industrija budućnosti zapravo jedna individua koja je pokupila najbolje od iskusnijih, starijih, odlično poznaje trendove, jer živi ono što tek dolazi, ali ostaje svoja i autentična. Baš kao i mi mladi koji taj advertising budućnosti/sadašnjosti i sami stvaramo.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Jovana Daljević, Design Sprint Lead
Isidora Petrović, Graphic Designer
Friday Finally

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Budućnost advertisinga je inkluzivna

Velika je privilegija raditi u industriji u kojoj najpre imate priliku da vidite tehnološke inovacije, ali i društvene promene. Imati dužnost da sve ovo prepoznamo, i na neki način pravilno iskoristimo, pomaže nam i da individualno ubrzano rastemo i razvijamo se. S tim u vezi, imajući u vidu trenutne društvene i tehnološke promene, možemo se složiti da nikada nije bilo zanimljivije vreme za rad. Od advertising industrije očekujemo, ili je možda ispravnije reći da se nadamo, prostoru za širenje zone komfora. Playground na kome možemo da pomeramo svoje granice, učimo o trendovima, ali na kraju budemo ti koji su postavili neke nove trendove.

Slažemo se da je u ovoj industriji lako naći posao, možda nije uvek lako naći posao koji se poklapa sa trenutnim ambicijama i vrednostima, ali sa druge strane, lepota ove struke je što se kroz nova iskustva širi i spektar mogućnosti i želja. Mlade generacije koje su generalno već naklonjene nekonvencionalnim načinima za rad, kroz tehnologije, imaju pristup različitim platformama koje omogućavaju fleksibilnost u poslu, kao i priliku da rade iz bilo kog dela sveta.

Mladi kroz istoriju, pa i danas, nisu čekali da se otvori prostor kako bi se čuo njihov glas, već su ga uvek sami stvarali. Oni su pokretačka snaga koja postavlja temelje za širenje komfora i pomeranje granica koje su prethodne generacije postavile. Primećujemo da godinama unazad stvaramo na teritoriji koju su mladi na izvestan način stvorili, i to dovoljno govori. Sa druge strane, glas mladih uvek može biti glasniji. Naravno, trebalo bi obraćati pažnju i na stvaranje sredine u kojoj će mlađe i starije generacije imati prostor za saradnju, jer to donosi drugačiju energiju, razmenu znanja i iskustava, i usmerava nas ka sveobuhvatnijem i pravednijem društvu.

Kada smo otpočeli karijere u ovim oblastima, nadali smo se da ćemo videti više umetnosti, jer marketing to jeste. Očekivali smo više autentičnih autorskih stvari, koje ne postoje samo da bi izazvale šok, nego imaju održivu umetničku vrednost, koju i danas volimo da pogledamo. Na nama je, na našem entuzijazmu i želji, da to opet oživimo ili da uskoro saznamo zašto to više nije moguće.

Da bi se ostvario pun potencijal, ključno je da se posvetimo vlastitom razvoju, intezivno podržavamo kolege i učimo jedni od drugih, uz istovremeno kreiranje inkluzivnih radnih mesta u agencijama koje podstiču raznolikost, što je osnova za stvaranje kreativne energije koja nas pokreće.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Marija Vlačić, Digital Marketing Associate
Stefan Ivanović, Graphic designer
Cheil Centrade Adriatic

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Mladi su budućnost advertisinga

U eri u kojoj tehnologija i digitalni mediji postaju utkani u svaku poru društva, kreativne industrije i njihovo stapanje sa realnošću stvaraju aspekte istog. Jedan od ovih aspekata je i sve veća normalizacija novih i ukidanje nekih starih navika.

Digitalizacija je već uveliko naša realnost. Zato smatramo da posmatranje digitala kao inferiornije grane marketinga, koje je sigurno i dalje prisutno, usporava tranziciju industrije. Mladi mnogo bolje sagledavaju širu sliku, pa shvataju da tradicionalne formate komunikacije u većini slučajeva danas treba posmatrati kao ekstenziju digitala.

Mlađe generacije su ključni akteri u procesu inovacija. Dosta smo otvoreniji kada je reč o novim tehnologijama, jer su one naša prošlost, podjednako koliko i budućnost. Ne plašimo se da rizikujemo, i kada dobijemo priliku da uradimo nešto u šta zaista verujemo, najčešće dobijemo pozitivan fidbek. Zato je prava sreća kada na početku karijere naletiš na mentora koji tu energiju neguje i podstiče.

Generalno kada pričamo o mentorstvu, ne tražimo samo nekoga da nam priča o “starim dobrim danima”. Tražimo nekoga ko će nam u radu preneti znanje, dati neke dobre sugestije i prečice, ali i ko će saslušati šta imamo da kažemo i dati nam konstruktivan fidbek. I u tom kontekstu, više nije dovoljno samo ‘’imati dobar posao’’. To je neki grč koji sa sobom nose ljudi iz perioda od pre 20-30 godina, ali od tada se dosta toga promenilo.

Danas tražimo okruženje koje podstiče naš rast, fleksibilnije uslove, a na vrhu su i društvena odgovornost i održivost kao neke od centralnih vrednosti.

Radimo u industriji influensinga i najbolje što možemo jeste da iskoristimo svoje znanje da postavimo neke zdravije trendove i podstaknemo promenu na bolje. Prvi korak, ulazak u industriju najteži je i najvažnija stvar. Tu (na žalost) nije visoko obrazovanje, već networking. Za početak je važno da imaš nekoga da ti da šansu i da te usmeri. Posle toga sve ide dosta lakše.

Iako je generalno i dalje čest nedostatak glasa mladih u tradicionalnim hijerarhijskim sistemima, on se sasvim sigurno čuje. Prosto, čovek koji ima više opcija ne živi u strahu da će nešto pogrešno reći. A za sve one koji to prvi prepoznaju i iskoriste puni potencijal nove energije, ovo će značiti razvoj.

I za kraj, najbolji savet koji možemo dati svima koji žele da uđu i napreduju u ovoj industriji jeste da – ne znam ne postoji kao odgovor.

Dolazi nam toliko novih stvari, i sigurno da niko ne zna ništa o njima. Prosto, još uvek nisu definisane. Ali u svetu koji se stalno menja, čekanje definisane strategije nije opcija. Najbolje je da već u prvom talasu sve isprobamo, da se ne plašimo da grešimo.

Na sopstvenim greškama se najbolje uči.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Kristina Belomarković, Copywriter
Ana Zlatanov, Junior Designer
Represent Communications

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

IZAZOV 2024 (powered by smartpoint adria) 23. i 24. aprila u Beogradu!

Nakon uspeha regionalnog foruma komunikacionih lidera IZAZOV u proteklih devet godina, Marketing mreža nastavlja sa umrežavanjem i edukacijom kolega iz struke. Deseti, jubilarni, regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2024 biće održan 23. i 24. aprila u Beogradu, pod generalnim pokroviteljstvom agencije smartpoint adria. Slogan ovogodišnjeg foruma je „Istina je IZAZOV“.

„Istina ili izazov“ – pitali smo vas i pre 5 godina, samo što smo, ovoga puta, komunikaciju želeli da podignemo na jedan viši nivo, odnosno da toj, prethodnoj komunikaciji, damo 2.0 poziciju. Jer, ponovo je vreme za to!

Na forumu IZAZOV 2024 govorićemo o ISTINI, ali i o IZAZOVIMA sa kojima se tržište marketinških komunikacija svakodnevno susreće. U post-truth vremenu, vremenu veštačke inteligencije koja se vrlo često zloupotrebljava i pozicionira iznad same kretivnosti pojedinca, jako je važno spoznati istinu. A i često izazovno. Naš forum je tu da bi govorio istinu. Već 10 godina. Upravo to je bili inspiracija agencije Ovation BBDO, koja već punih devet godina potpisuje kreativni koncept foruma IZAZOV.

„U 2024. godini, istina u našoj industriji postaje ne samo moralni imperativ, već i osnovni preduslov za uspeh. Svedoci smo kako je poverenje u brendove, medije, pa i agencije ozbiljno poljuljano, delimično i zbog sveprisutnosti veštačke inteligencije koja je promenila način na koji percipiramo informacije. Ova tehnologija, iako revolucionarna, dodatno komplikuje našu obavezu da budemo transparentni i iskreni. S tim u vezi, kao stručnjaci u marketinškoj industriji, suočeni smo sa ključnim izazovima: kako očuvati autentičnost u komunikaciji, kako obnoviti poverenje potrošača, i kako efikasno koristiti veštačku inteligenciju bez kompromitovanja etičkih standarda. U 2024., fokusiranje na istinitost, etičnost i transparentnost neće biti samo etički izbor, već i strateški imperativ za svaki brend koji želi da ostane relevantan i poštovan u očima svojih potrošača. Stanje na tržištu marketinških komunikacija, ali i njegova transparentnost i istinitost, tiče se svih nas – pojedinaca, a udruživanjem i umrežavanjem možemo da pokrenemo stvari na bolje. Zato, hajde da 2024. bude godina ISTINE“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, koja je organizator foruma.

IZAZOV je interaktivna B2B platforma, prva ovog tipa u regionu, namenjena isključivo profesionalcima iz oblasti marketinga, odnosa s javnošću i digitalnih komunikacija iz kompanija i agencija. Namenjena je onima koji veruju u ono što rade, koji imaju šta da pokažu i šta da kažu, a isto tako žele da daju svoj doprinos da tržište marketinških komunikacija u regionu postane prijatnije i pogodnije za poslovanje, a sve u cilju razvoja zdrave konkurencije.

Na forumu biće zastupljen širok spektar tema, od trendova u integrisanim komunikacijama do stanja na tržištu marketinških komunikacija u regionu. Poseban segment foruma biće posvećen podsticanju dijaloga između kompanija i agencija, koje će kroz interaktivne radionice, teambuilding i druge sadržaje, aktivno učestvovati u forumu i otvoriti dijalog na ključne teme iz struke.

Ako vas zanima kakvo je stanje struke na tržištima regiona, kako i šta rade agencije, šta klijenti očekuju od agencija, ko su ljudi sa kojima ćete sutra sarađivati, kako razmišljaju, koliko prate trendove, pozivamo vas da prihvatite IZAZOV i učestvujete na 10. regionalnom forumu komunikacionih lidera.

Na IZAZOVU 2023 učestvovalo je preko 400 kompanija i agencija iz celog regiona, među kojima su i MasterCard, UniCredit Banka, MPC Properties, A1 Srbija, Bambi, Delta Holding, PepsiCo, Forma Ideale, SBB, IKEA Srbija, Xiaomi Balkan, Carlsberg Srbija, Atlantic grupa i drugi.

Zvaničan haštag foruma: #izazov2024