Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 19

Carat objavio treće izdanje Brand EQ

REGION – Medijska agencija Carat, deo grupacije dentsu, objavljuje 3. talas podataka koji meri emocionalnu inteligenciju (EQ) 50 najboljih svetskih brendova, pri čemu Google zauzima vodeću poziciju treći put zaredom. Podaci potvrđuju da brendovi sa višim EQ nadmašuju berzanske indekse i rastu brže od konkurenata.

Najnovije izdanje globalnog istraživanja Brand EQ, pokazuje da brendovi sa višom emocionalnom inteligencijom (EQ) nadmašuju tržište deonica indeksa i rastu brže od konkurenata. Studija sugeriše da je Top Ten EQ brendova raslo +770% brže od S&P500, FTSE100, između ostalih indeksa. Deset najboljih EQ brendova takođe je raslo 707% brže od najnižih deset u studiji koji su rasli 63%.

U Brand EQ3 2024., Carat definiše “krizu investiranja u marketing” kao složeni medijski i marketinški krajolik sa kojim se CMO-ovi suočavaju kada grade brend. Izveštaj primećuje da se od CMO-ova traži da postignu više sa manje budžeta — uravnotežujući učinak brenda i marketinški učinak, a dodatno se suočavaju sa kratkoročnim pritiskom da ispune rezultate. Izveštaj sugeriše da je merenje i poboljšanje EQ rezultata brendova način za borbu protiv ove krize troškova marketinga.

Novi izveštaj Brand EQ3 2024 nudi dublji uvid u radnje i marketinška ponašanja globalno poznatih brendova, kao što su Mastercard, Heineken i McDonald’s, kako bi se utvrdilo kako su prihvatili načela izgradnje EQ-a kroz svoje marketinške kampanje. Izveštaj takođe istražuje percepcije onih u različitim životnim fazama i mišljenja usmerena prema nekoliko ključnih industrijskih sektora. U ovom izdanju, roba široke potrošnje stavljena je u središte pažnje, a ključne lekcije o publici i planiranju kanala izvučene su iz brendova koji već posluju u ovom prostoru.

Najnoviji izveštaj koji pokazuje kako EQ pokreće ubrzani rast brenda, najopsežniji je do sada, procenjujući 53 brenda i uzimajući u obzir mišljenja 15.000 ispitanika na 14 tržišta.

Kako biste saznali više o tome kako emocionalna inteligencija pokreće uspeh brendova, preuzmite ceo report Brand EQ3 2024.

Izvor: Carat/HURA

Očekujemo dobru godinu, iako agencijama sledi preriod prilagođavanja!

Milivoj Đorđić, General Manager u agenciji smartpoint adria, specijalno za portal Marketing mreža govori o trendovima koji nas očekuju u 2024., u kojoj meri je njegova agencija uključila AI u svoje poslovanje, kao i kakvi su im planovi za ovu godinu.

Koji su najvažniji trendovi u digitalnom marketingu za 2024. godinu?
Na osnovu dosadašnjih “dešavanja” u digitalnom marketingu, već početkom 2023. mogli smo da pretpostavimo u kom pravcu će se ova grana marketinga razvijati i to ne samo u narednim mesecima već i u narednim godinama. Naravno, treba imati na umu da je digitalna sfera jedna živa sfera koja se stalno menja, ali pojedini segmenti su tu da ostanu.

Jasno je da će video i dalje biti kralj sadržaja, bez obzira na to da li ga plasirate na TikTok, Instagram Reel ili YouTube Shorts. Ne treba se plašiti eksperimentisanja sa trendovima, formatima… Pratite svoj brend identitet i pre svega razlog zbog kog ste tu, a istovremeno pokažite svu svoju kreativnost. Predviđa se da će live streaming biti popularan format u 2024, zbog ličnije interakcije sa korisnicima i zašto ne iskoristiti i tu priliku i videti kako će vaša publika reagovati?

U 2024. godini možemo očekivati veći porast popularnosti loyalty programa, te pametniju upotrebu podataka (naravno, uz pomoć veštačke inteligencije); viđaćemo sve više podkasta u video formatu (setimo se značaja videa) i ono što je vrlo važno da razumemo jeste da će društvene mreže postati još popularniji alat za pretraživanje zbog čega neće samo Google morati da se prilagođava promenama, već i mi koji kreiramo i optimizujemo sadržaj koji objavljujemo.

Kako se primena veštačke inteligencije u marketingu razvija i šta možemo očekivati ove godine? U kojoj meri je smartpoint uključio AI u svoje poslovanje?
Veštačka inteligencija mnogo je više od ChatGPT-ja i drugih sličnih alata i to je svima jasno. Najosnovnija upotreba u vidu lakšeg istraživanja i generisanja ideja koje kasnije dorađujemo, razvijamo i prilagođavamo svojim potrebama odavno je prevaziđena (iako je i dalje u upotrebi, razume se).

Izuzetno sam ponosan na način na koji smo implementirali AI u našu platformu SmartPromo koja brendovima nudi kompletno rešenje za sprovođenje loyalty programa i nagradnih igara. Uz pomoć mašinskog učenja i AI-a brendovi više ne moraju da koriste tradicionalna rešenja gde je potrebno poslati kod sa otvarača ili PFR broj sa fiskalnog računa. Sada se sve mnogo lakše sprovodi što čini nagradne igre i loyalty programe jednostavnijim i samim tim primamljivijim za kupce, a i brendove.

Takođe, AI je moćan alat koji nam omogućava da izuzetno detaljno i sveobuhvatno prikupimo i analiziramo podatke o svojoj publici odnosno korisnicima kako bismo im ponudili ultrapersonalizovano iskustvo sa našim, odnosno brendom koji kao agencija zastupamo. Na ovaj način omogućeno je jačanje predictive marketinga, te olakšano osmišljavanje kampanja koje će zaista pogoditi u centar i pomoći vam da ostvarite svoje ciljeve i targete.

Foto: Unsplash

Na koji način društvene mreže (stare i nove) menjaju strategije brendova u 2024. godini? Očekujete li neke novine na tržištu kada su u pitanju društvene mreže?
Iako nisu jedini, društvene mreže su važan deo komunikacionih strategija, ali da bi ostvarile svoj pun potencijal i brendovima donele željene rezultate, kreiranju sadržaja treba pristupiti u skladu sa trenutnim trendovima, ali i uz osluškivanje onoga što vaša ciljna grupa želi i što joj je potrebno.

Verujem da će upravo migracija sa Google pretraživača na društvene mreže, što sam ranije spomenuo, biti jedna od ključnih stvari na koju brendovi treba da obrate pažnju prilikom kreiranja sadržaja u 2024.

Takođe, treba biti otvoren i prema pojavi i korišćenju novih društvenih mreža. Ovakvi pokušaji širenja “ponude” ne bi trebalo da nas iznenade, iako je pitanje da li će neka od njih zaživeti i ostvariti uspeh kao što je to pre nekoliko godina pošlo za rukom TikToku.

Koje nove platforme ili tehnologije verujete da će imati najveći uticaj na marketing u ovoj godini? Zašto?
Ono što je sigurno jeste da će veštačka inteligencija i mašinsko učenje nastaviti da oblikuju ne samo marketinšku industriju, već i sve ostale. S obzirom na to da smo se već u velikoj meri navikli na to, verujem da ćemo svaki novi napredak u ovoj oblasti dočekati sa pozitivnim stavom.

Do sada nisam spomenuo social commerce – društvene mreže će u sve većoj meri integrisati e-commerce elemente što će korisnicima omogućiti da kupuju direktno iz aplikacije, bez dodatnih klikova. U današnje vreme kada svaki dodatni klik “smara”, ovo je zaista korisno rešenje. Osim toga, mobile marketing nastaviće da dobija na popularnosti i značaju upravo zbog činjenice da gotovo svi mi pristupamo sadržaju putem mobilnih telefona.

Influenseri postaju popularniji od medija. Da li će ovo biti ključan trend za 2024?
Naravno. Iako je njihov položaj tokom prošle godine u određenoj meri bio poljuljan usled porasta popularnosti kreatora sadržaja, influenseri zaista jesu tu da ostanu. Na kraju dana, pojedini kreatori sadržaja i sami su postali influenseri.

Ono što će se svakako nastaviti kao trend i u 2024. jesu saradnje sa mikroinfluenserima za koje se veruje da su bliskije vezani za svoje pratioce što dalje donosi i bolje rezultate brednovima koje promovišu.

Većina kompanija okreće se isključivo prodajnim kampanjama i onim koje donose vidljiv prodajni rezultat. Šta će to značiti za agencije?
Agencije će definitivno morati da prilagode svoje poslovanje, odnosno pristup brendovima i njihovim kampanjama. Inovacije i kreativnost implementacije u funkciji prodaje će biti ključne i od nas će se očekivati da se prilagođavamo novim tehnologijama dok istovremeno razmišljamo izvan okvira i pružamo nova, drugačija rešenja.

Imajući u vidu da se donosioci odluka sve više usaglašavaju sa upravom oko rezultata i povraćaja investicija, može se desiti da se stvori veći pritisak na agencije u pogledu dostavljanja željenih rezultata i performansi. No, ovo samo potvrđuje da će agilnost u marketingu biti sve neophodnija. Dakle, pratimo, istražujemo i menjamo se u skladu sa promenama na tržištu.

Koja uspehe je vaša agencija postigla u protekloj godini, a kakvi su vam planovi za 2024?
Kao i prethodnih godina, i u 2023. smartpoint je nastavio da raste, pozicionirajući se kao prava regionalna agencija. Ponosni smo na činjenicu da je preko 70% biznisa upravo došlo kroz saradnju sa klijentima na nivou cele regije i da smo jedna od retkih nezavisnih marketinških agencija koja je sposobna da direktno pokrije ne samo ex-YU tržište, nego i tržišta Rumunije, Bugarske, Mađarske. Na ovaj način naši klijenti imaju jedinstvenu mogućnost da pokriju tržište od 50+ miliona korisnika, što je naročito bitno klijentima koji žele jednu agenciju odgovornu za kompletnu regionalnu marektinšku egzekuciju.

Takođe, sa aspekta razvoja našeg brenda, počeli smo da se “otvaramo” ka tržištu, da upoznajemo našu branšu sa tim šta smartpoint radi i da se pozicioniramo u određenim vertikalama biznisa kao vodeći na našim prostorima.

U 2024. godini definitivno nastavljamo u tom pravcu, s tim što dodajemo i razvoj i promociju digitalnih marketinških rešenja kao poseban segment našem regionalnom biznisu poput SmartPromo aplikacije koju sam spomenuo na početku intervjua. Očekujemo dobru godinu i spremni smo da damo sve od sebe da iz nje izvučemo maksimum!

Otvorene prijave za PHNX 2024 Awards!

SVET – AdForum raspisao je konkurs za 5. po redu dodelu PHNX nagrada.

Kao i prošle godine, u jedinstveno raznolikom žiriju naći će se kreativci, vlasnici agencija, brendovi, konsultanti, novinari, stratezi itd. Glavna tema ovogodišnjeg konkursa je – oslobodi svoje ideje!

Prijave su otvorene do 5. aprila, a uži izbor biće objavljen 24. aprila. Dodela nagrada biće održana online 16. maja.

Prijavljeni radovi biće ocenjivani na osnovu tri kriterijuma – nivo inovativnosti i kreativnosti, potencijalnog uticaja, kvaliteta realizacije.

Više informacija pronađite https://www.adforum.com/

Godina za nama

U toku 2023. godine, Mercator-S je bio veliki deo svakodnevnice građana Srbije.

Vodeći statistiku o kupovinama imali su priliku da nas upoznaju, budu delić naših života i svakodnevnih rutina. Kako navode na njihovom sajtu, potvrdilo se ono što su oduvek i verovali – „vi ste posebne, duhovite, pažljive, neponovljive osobe!“ I tu statitiku pretvorili su u sjajnu, zapaženu kampanju.

Pogledajte šta je otkrio njihov CRM tim i šta se krije iza hashtaga #GodinaZaNama – jer iza svakog broja stoji jedinstvena priča.

Više informacija pronađite OVDE.

Morena Žagar novo pojačanje u Val grupi

0

REGION – Val grupa u novu je godinu ušla sa novim pojačanjem. Na poziciji starije savetnice, jednoj od vodećih komunikacijskih agencija na hrvatskom tržištu, pridružila se Morena Žagar koja je prethodno obavljala funkciju glasnogovornice Stalnog predstavništva Republike Hrvatske pri Evropskoj uniji u Briselu.

Proteklih deset godina Žagar je bila jedna od ključnih osoba u komunikacijskom timu Stalnog predstavništva, zadužena za koordinaciju između Hrvatske i Evropske unije. Žagar se pridružuje Alpheus timu, specijalizovanom za javne poslove i zagovaranje u sklopu Val grupe.

– Ponosni smo da je sada deo našeg tima, jer će naša znanja obogatiti diplomatskim iskustvom i dubokim poznavanjem odnosa i komunikacije u sklopu institucija Evropske unije – rekao je Mario Aunedi Medek, direktor Val Grupe, a navodi se u saopštenju agencije.

Kaufland od sada i na Roblox-u

REGION – Nakon prošlogodišnjeg lansiranja prodavnice u okviru video igrice Animal Crossing, Kaufland Hrvatska je u januaru ove godine lansirao svoj „univerzum“ na platformi Roblox.

Zalet za let

REGION – Mercator Slovenija je, u saradnji sa agencijom Luna\TBWA Ljubljana, lansirao novu kampanju „Zalet za let“, sa ciljem da podrži mlade slovenačke skakače i skakačice.

Marko Martinović novi direktor kompanije Frikom

Marko Martinović je novi direktor kompanije Frikom. Na poziciju direktora Frikoma Martinović dolazi sa pozicije regionalnog direktora prodaje u kompaniji PepsiCo – Zapadni Balkan. U svojoj karijeri radio je na različitim izvršnim pozicijama, fokusirajući se na prodajne timove.

„Frikom je sinonim za inovacije, a njegovo snažno prisustvo na tržištu Srbije jasno govori o posvećenosti tima i fantastičnim proizvodima koje kompanija nudi. Za mene lično, ova pozicija predstavlja veliki profesionalni izazov, budući da dolazim u kompaniju koja je ne samo tržišni lider, već i sinonim za kategorije koje proizvodi. Kroz timski rad, efikasnu komunikaciju i saradnju sa našim partnerima, verujem da ćemo da nastavimo trend dobrih rezultata i jačanje liderske pozicije Frikoma u industriji smrznutih prehrambenih proizvoda”– izjavio je Marko Martinović.

Po struci ekonomista, tokom svoje bogate karijere Martinović je bio na nekoliko menadžerskih pozicija u međunarodnim kompanijama, kao što su Procter & Gamble i Nelt Group, gde je radio kako na tržištu Srbije, tako i na tržištima u Adriatik regionu.

Tokom 2023. godine, izabran je za člana Upravnog odbora Američke privredne komore u Srbiji (AmCham), i zajedno sa celokupnom AmCham zajednicom radi na unapređenju poslovnog okruženja u Srbiji.

The NextGen: Budućnost advertisinga je puna mogućnosti

U doba digitalne transformacije, brzo menjajućih trendova i svakodnevnih značajnih promena širom industrije, primorani smo da se prilagodimo — i to brzo. Promene su kompleksne i obuhvataju sve aspekte advertising sektora. Budžeti su preusmereni na digital, sve je veća potražnja za kvalitetnim podacima, a sami procesi su većinski automatizovani. Sve to, dok su zahtevi potrošača i klijenata sve veći, a njihovo strpljenje sve manje. Ne pitamo se hoće li se industrija promeniti, već kako? I kako će to uticati na nas koji tek ulazimo u ovu industriju?

Goldman Sachs izveštava da je više od 25% zaposlenih u evropskom sektoru izloženo automatizaciji korišćenjem veštačke inteligencije, a očekuje se da će taj broj samo rasti u budućnosti. Posledice ovoga već vidimo u ad-tech industriji, gde su kompanije već značajan broj radnih mesta zamenile alatima veštačke inteligencije. Iako postoji mogućnost da u našoj industriji neka radna mesta u potpunosti nestanu ili makar budu zamenjena, verujem da će isto tako doći do stvaranja novih.

Upotreba generativne veštačke inteligencije nam omogućava da se fokusiramo na kreativne procese i rešavanje problema, dok istovremeno može i da ubrza naše učenje. Kombinujući ideje generisane veštačkom inteligencijom sa našom kreativnošću i kritičkim razmišljanjem, možemo mnogo brže da usvajamo nove koncepte i unapređujemo svoje veštine u odnosu na tradicionalne metode. Procenjuje se da će ovi alati pomoći kompanijama da povećaju produktivnost za oko 1,5% godišnje, predstavljajući podršku poslovnim procesima umesto potpune zamene za ljudski rad.

Imajući pristup internetu od najranijih dana i odrastajući uz društvene mreže, mladi su danas tehnički pismeniji nego ikada. Osim što nam je manje vremena potrebno da ovladamo digitalnim alatima koji se koriste, lakše prepoznajemo koje trendove vredi pratiti. To nam daje prednost u industriji, što je uveliko prepoznato, ali takođe ne znači da smo u sigurnom položaju.

Globalizacijom radnog tržišta otvoreno nam je sve više prilika za rad u stranim kompanijama, što sa sobom, naravno, donosi i prednosti i izazove. Rad na velikim projektima i sa klijentima širom sveta zvuči odlično, ali istovremeno nas stavlja u konkurenciju sa mnogo većim brojem talenata. Koje veštine će biti ključne da ostanemo konkurentni na tržištu? Više se ne takmičimo samo sa drugim mladima u zemlji, već sa mladima širom sveta, iskusnim profesionalcima, koji prelaze iz jedne industrije u drugu, pa i samom veštačkom inteligencijom.

Dok se otvaraju nove mogućnosti rada u internacionalnom okruženju, kontinuirano usavršavanje i unapređivanje veština i gradnja jakih profesionalnih veza postaće neophodni za relevantnost i uspeh u budućnosti.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Sofija Rajković, Marketing & PR Assistant
Mia Bušić, Head of Marketing & PR
Degordian

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Budućnost advertisinga je u balansu

U svetu gde poslovi postaju sve fluidniji, radnici završavaju poslove i dok putuju, a poslodavci sve više uvažavaju svoje zaposlene, advertajzing industrija u Srbiji deluje potpuno bezbedno i uljuljkano u svojim dominantno tradicionalnim načinima poslovanja.

Ne izlazeći iz klasičnih okvira onoliko brzo koliko bi, svi njeni zaposleni i oni koji direktno zavise od nje, to i želeli, industrija postaje sve manje privlačno mesto za pronalazak poslova.

Ono što je primetno simptomatično jeste da postoji dominirajuća svest poslodavca koja označava uspeh, a to je, zlatni presek između kvalitetnih radnika i prihvatljivih, često minimalnih zarada. Ovaj pristup, međutim, sve više gubi privlačnost za mlade talente koji traže više od tradicionalnih poslovnih modela.

Mladi profesionalci koji stupaju u svet advertajzinga žele više od rutinskog poslovanja. Oni teže inovacijama, društvenoj odgovornosti i ravnoteži između profesionalnog i privatnog života, ali zauzvrat umesto toga, bivaju suočeni sa prevelikom količinom posla, niskim platama i zastarelim radnim praksama.

U takvom okruženju, koje često privlači one koji se boje izlaska iz zone komfora, ključna vrednost za ovu granu industrije postaju ljudi. Ulaganje u kvalitetan i stručan kadar, koji voli svoj posao i pokazuje inicijativu, postaje nužnost. Kreativna industrija, koja bi trebala biti sinonim za inovacije, danas sve više podseća na repeticiju tradicionalnih pristupa.

Osim toga, na našem tržištu nedostaje hrabrost – hrabrost da se izađe iz ustaljenih okvira i da se uradi nešto zaista kreativno. Ova odgovornost nije samo na agencijama, već i na samim klijentima koji, iz različitih razloga, često izbegavaju rizike i odbijaju iskoračiti iz uobičajenih šablona.

Shodno tome na nama mladim kreativcima je odgovornost da svojim razmišljanjem i drugačijim pristupom pokažemo i pomerimo granice advertajzinga. Od napretka će, pre svega, najviše benefita imati upravo ti isti ljudi, kolege i na kraju sama profesija.

Ključna poruka je – hajde da pustimo kreativce da kreiraju, stiču potrebna iskustva i grade nove svetove u kojima ima mesta za sve gore navedeno.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Marko Zorić, Account Executive
Ilija Siljanović, Copywriter
SVA

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.