today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Nove tehnologije su definitivno naš saveznik!

Marija Ilić, menadžer marketing komunikacija za Južni Balkan kompanije Knauf Insulation, specijalno za Marketing mrežu govori o trendovima u komunikaciji u njihovoj industriji, na koji način su online komunikacije izmenile poslovanje kompanije i da li imaju globalna pravila komunikacije.

Koji trendovi u komunikaciji su najzastupljeniji u industriji građevinskog materijala u ovoj godini i u kojoj meri ih Vaša kompanija primenjuje?
Industrija građevinskih materijala specifična je po tome što se sporo menja i ne pridaje previše važnosti savremenim trendovima u komunikaciji i marketingu. Ovakav pristup je donekle determinisan ograničenim budžetima, ali još i više tradicionalnim stavom i načinom poslovanja, koji se svodi na B2B transakcije. Tako bih za srpsko tržište mogla da napravim klasifikaciju na tri vrste kompanija u industriji građevinskog materijala: one sa značajnim budžetom, koje uspevaju da komuniciraju sa potrošačima kroz sve kanale, uključujući i televiziju – njih je doduše najmanje, zatim kompanije koje pažljivo biraju kanale komunikacije prema ciljnim grupama i trude se da u tome budu što efikasniji – ovde bih ubrojala Knauf Insulation, i na kraju one kompanije koje ne pridaju preterani značaj komunikaciji sa potrošačima, iz bilo kog razloga – njih je, čini mi se, najviše.
Kompanije iz druge grupe, među kojima je i Knauf Insulation, su na vreme shvatile značaj savremenih načina komunikacije, pre svega putem Interneta i društvenih mreža, i to vrlo uspešno primenjuju.

S obzirom na specifičnosti industrije u kojoj poslujete, koji kanal komunikacije sa potrošačima biste ocenili kao najefikasniji?
U zavisnosti od ciljne grupe kojoj se obraćamo – projektanti, distributeri, maloprodajna mesta, izvođači radova ili krajnji kupci – zavisi i način komuniciranja. Ipak, kao što sam već navela, građevinska industrija se često svodi samo na B2B relacije, i za većinu kompanija je kontakt sa krajnjim potrošačem – ‘običnim čovekom‘ – nedostižni cilj. Pojavom društvenih mreža i online komunikacije uopšte, stvorena je šansa da se prevaziđe ova barijera. Na ovom polju učinjen je ogroman napredak i najvidljiviji pomak u komunikaciji sa potrošačima.

Na koji način su online komunikacije izmenile poslovanje Vaše kompanije? Možemo li reći da se komunikacija sa potrošačima preselila na Internet i da li su, po Vašem mišljenju, nove tehnologije „saveznik“ ili „protivnik“ kompanijama, kada govorimo o komunikaciji?
Omiljeni deo mog radnog dana je bavljenje online komunikacijom! Sa ponosom mogu da kažem da je Knauf Insulation jedna od retkih kompanija u ovoj industriji koja se upustila u dvosmernu online komunikaciju još pre četiri godine. Krenuli smo od sređivanja sajta i optimizacije za pretraživače, preko kreiranja nekolicine mikrosajtova sa specifičnim temama, pokretanja bloga, otvaranja naloga na Fejsbuku, Jutjubu, Tviteru i Instagramu, pa sve do kreiranja posebnih online projekata sa drugim kompanijama iz industrije.
Broj ljudi zainteresovanih za građevinske proizvode se ne meri milionima, kao što je slučaj sa komunikacionim tehnologijama ili robom široke potrošnje. Internet nam je pomogao da bolje definišemo i razumemo svaku našu ciljnu grupu ponaosob, ma kolika ona bila, i da osmislimo kojim ćemo se porukama svakoj od njih obraćati. Mislim da smo uspeli da nađemo pravu meru u komunikaciji sa potrošačima i da zadobijemo njihovo poverenje – i na taj način osigurali da nam se stalno vraćaju i da ih je sve više. Ključ je u tome da im prilazimo s poštovanjem, nudeći im kvalitetan sadržaj – zato su nove tehnologije definitivno naš saveznik!

Vaša kompanija posluje širom sveta. Da li imate globalna pravila komunikacije ili komunikaciju sa potrošačima usklađujete sa potrebama i navikama pojedinačnih tržišta?
Kao i sve multinacionalne kompanije, i Knauf Insulation ima određena pravila i uputstva za komunikaciju koja moraju da se poštuju, bilo da su interna ili eksterna. To je jasno definisano našim vrednostima i kodeksom ponašanja.
Sa druge strane, podrazumeva se da se svaka filijala, u okviru gore navedenih pravila, prilagođava lokalnim uslovima poslovanja. To posebno važi za zemlje u kojima postoje proizvodni pogoni, kao što je slučaj sa Srbijom. Osim srpskog, naša fabrika snabdeva izolacionim materijalom još osam tržišta u okruženju – a komunikacija na svakom od njih se koordiniše iz naše kancelarije. Možete da zamislite sa kakvim balkanskim koloritom se susrećemo svaki dan.
Šalu na stranu, s obzirom na veoma brz razvoj i promene u online komunikaciji, često smo primorani da improvizujemo i donosimo brze odluke, što nam je do sada išlo od ruke. Sve što se u Srbiji pokazalo kao uspešno, kopiramo i na ostala tržišta, a neke naše kampanje su proglašene kao ‘best practise‘ i na evropskom nivou.

Kako biste ocenili trenutno stanje u komunikacionoj industriji u Srbiji?
Neću reći ništa novo ako primetim da je sve manje novca za TV i print oglašavanje i da se sve više kompanija okreće online komunikaciji. Takav trend će se sigurno nastaviti, što su shvatile i sve agencije, pa užurbano formiraju ili proširuju svoja ‘digital‘ odeljenja, jer je i klijenata sve više.
Moram ipak da primetim da je često na delu hiperprodukcija sličnog online sadržaja, u kome nema strategije ni cilja. Tako će vam mnoge kompanije poželeti dobro jutro, prijatan dan, uživanje u hladu ili laku noć, ili, u najgorem slučaju, pokušati da vas ‘oplemene‘ nekim citatom Paola Koelja. U trenutnoj ekspanziji ovog vida komunikacije, čini se da nedostaje vremena da se kompanija i agencija bolje upoznaju, da se shvate stvarne potrebe klijenta i napravi dugoročna komunikacijska strategija.
Takođe, neka istraživanja pokazuju da se u Nemačkoj i Francuskoj print ponovo vraća u modu i da ga ne treba prerano otpisati. Videćemo da li će taj trend stići i u Srbiju. Do tada, pametno birajte saradnike, upoznajte svoje potrošače i pružite im kvalitetan sadržaj!

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!