today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Native advertising – kako ga pametno koristiti?

U vreme kada klasični baneri imaju sve manji CTR, a sve više korisnika koristi alate za blokiranje internet oglasa, marketingaši su se okrenuli – native advertisingu.

Iako se u poslednje vreme o njemu naveliko priča, native advertising nije nastao juče, on svoje korene vuče iz štampanih medija i famoznih advertorijala – sponzorisanih tekstova i priloga koji na prvi pogled deluju kao deo regularnog sadržaja publikacije. U digitalnom okruženju ta marketinška praksa podrazumeva oglase koji su integrisani na web stranici ili digitalnoj platformi tako da vizuelno i stilski ne odudaraju od ostatka sadržaja te, po pravilu, donose dodatnu vrednost i informacije ciljnoj publici.

Naravno, native oglasi moraju sadržati informaciju koja će čitaocu nedvosmisleno dati do znanja da je pred njim sponzorisan sadržaj iza kojeg stoji određeni brend, kompanija ili organizacija. Drugim rečima, ako na nekom portalu naiđete na tekst s oznakom “sponsored by” ili “paid content”, odnosno sadržaj uz koji stoji logotip ili naziv nekog brenda – riječ je o native advertisingu.

Native oglašavanje deli se na dva osnovna tipa: zatvoreni i otvoreni. U prvom slučaju oglašavani sadržaj definisan je izgledom, stilom i mogućnostima platforme na kojoj je objavljen i predstavlja se isključivo na njoj, a najjednostavniji primer su sponzorisane objave na Facebooku ili sponzorisani tvitovi na Twitteru.

Otvoreni pristup podrazumeva pak distribuiranje istog brendiranog sadržaja na različita digitalna odredišta posredstvom trećih strana, odnosno servisa kao što su npr. Outbrain ili Sharethrough. Ipak, kada se govori o native oglašavanju, ponajpre se misli na sponzorisan, odnosno plaćen sadržaj koji se objavljuje na web stranicama i portalima.

Native advertising oberučke su prihvatili i oglašivači i mediji jer je reč o sadržaju koji šalje poruku brenda na posredan i neinvazivan način, a istovremeno može informisati i zabaviti čitaoca te ga duže zadržati na web stranici.

A kako to izgleda u praksi? Jedan od brendova koji se istaknuo u oblasti native oglašavanja je Netflix, koji je nedavno stigao i na hrvatsko tržište. U svrhu oglašavanja serija u sopstvenoj produkciji, taj popularni videoservis na vodećim je svetskim portalima plasirao nekoliko bogato opremljenih tekstova koji naizgled deluju kao standardne novinarske reportaže, a ustvari je reč o kreativnom marketinškom obliku.

Tako je npr. velika tema o ženama u zatvorima objavljena u The New York Timesu zapravo posredno promoviše Netflixovu seriju Orange is New Black, dok je članak u The Atlanticu posvećen značenju i fenomenu američkih prvih dama bio objavljen povodom nove sezone Kuće od karata.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Jasno & Glasno.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!