today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako da potrošači budu na klik od vas?

Veliki broj korisnika interneta doprineo je razvoju digitalnog marketinga. Ta vrsta marketinga, najjednostavnije rečeno jeste promocija preko digitalnih kanala komunikacije.

Marketinška kampanja u virtuelnom prostoru podrazumeva intenzivno reklamiranje određenog proizvoda ili usluge, ali i aktiviranje novih aplikacija ili sajtova. Uspešna prezentacija podrazumeva i plasiranje novih informacija, saopštenih na multimedijalan način.

U realnom svetu marketinške kampanje izvode se po punch in the face principu. To podrazumeva zakupljivanje bilborda, pravljenje televizijskih i radio reklama, zakupljivanje prostora u štampanim medijima. Digitalni marketari imaju drugačiji pristup potrošačima, takozvani pull pristup.

– Ovaj princip podrazumeva građenje zajednica i stalno privlačenje netizena (stanovnika interneta – prim. aut.) svežim i ažurnim sadržajima. Ako ga ne ažurirate, sajt će vam potonuti na Googleu, ako vam stranice na društvenim mrežama nisu atraktivne i ažurne i ako ne odgovarate na upite, znajte da je konkurencija na samo klik od vas – kaže Miloje Sekulić, partner u agenciji za kreativnu primenu digitalnih tehnologija u marketingu Homepage. Građenje zajednica u virtuelnom prostoru postaje sve lakše zahvaljujući kontinuiranom rastu broja internet korisnika i činjenici da se sve veći broj ljudi budi i odlazi na spavanje s pogledom u ekran računara, mobilnog telefona ili gedžeta. Preko 40 odsto svetske populacije ima pristup internetu, a ovu globalnu mrežu koristi više od 3,2 milijarde ljudi. Da ambasadore brenda treba tražiti u običnim ljudima baš na mreži, prepoznale su brojne velike kompanije.

– Nike, za koji smo godinama radili, na globalnom nivou ne razmišlja previše o poznatim ličnostima kao svojim promoterima. Softverskim alatima na društvenim mrežama pronalazi i prati osobe koje su posvećene nekoj od sportskih aktivnosti kao što je, na primer, trčanje. Trudi se da animiranjem od njih stvori prenosioce svojih poruka, svoje pleme. Primenili smo taj princip na Nike Running Srbija Facebook stranici. Nije onda čudno što se za WeRunBgd trku 2013. godine više od 70% učesnika od njih 7.000 prijavilo on-lajn – dodaje Sekulić.

Olimpijski savez Srbije zauzeo je mesto u virtuelnom prostoru tokom Olimpijskih igara 2012. godine zahvaljujući platformi agencije Tag Media, koja je pružila on-lajn podršku i Fudbalskom savezu Srbije kada je prolazio kroz krizu u kvalifikacijama za Svetsko prvenstvo. Ekipa te agencije pratila je i rukometna prvenstva kod nas, ali i radila digitalne kampanje za internacionalne kompanije.

– Za nekoliko poslednjih godina uspostavili smo i ustanovili digitalne platforme za veliki broj internacionalnih kompanija koje posluju kod nas, kao što su Microsoft, IBM, SAP, Atos, Siemens – kaže Radomir Lale Marković, osnivač i direktor agencije Tag Media.

Reklamiranje preko digitalnih kanala komunikacije pogodno je za velike kompanije ili sportske manifestacije. Međutim, digitalni marketari tvrde da svaki proizvod ili usluga mogu pronaći svoje mesto na internetu.

– Možda neke firme nemaju interes da se oglašavaju na Facebooku, ali Google je isplativ za svakoga. Ako prodajete traktor od 200.000 evra, izborom ključnih reči koje se odnose baš na taj model, možete da obezbedite nekoliko pretraga mesečno. Za proizvod koji vredi 200.000 evra nije skupo odvojiti neuporedivo manje novca za targetiranje industrije u kojoj poslujete – objašnjava Branko Milovanović, account manager agencije CloudMedia.

Budžeti – koliko košta oglašavanje na mreži?
Prednost digitalnog marketinga nad klasičnim jeste u preciznom određivanju ciljne grupe, ali i korišćenju analitičkih kanala koji daju detaljne statistike i informacije o kampanji. Postavlja se pitanje da li takvo ciljanje i preglednost rezultata može da vodi i uštedi u reklamiranju proizvoda i usluga.

– Kreiranje i priprema jedne kampanje je najzahtevniji, najduži i najkreativniji posao agencije i dobra kampanja košta. Jasno je da u digitalnim kampanjama koristite već postojeće platforme i istina je da često digitalni oglas košta manje od tradicionalnog. Međutim, ukoliko želite da plasirate kreativnu kampanju koja treba da animira publiku, da prenese neku poruku, bilo dobrim copywrightingom, fotografijom ili videom, veći deo budžeta mora biti raspoloživ. Dešava se da klijenti često misle da je Facebook jeftina mreža i da se oglas može za nekoliko desetina evra plasirati stotinama hiljada ljudi. Neretko to jeste tačno, ali i ovde važi ona stara „koliko para, toliko muzike” – objašnjava Lale Marković.

Iako kompanije odvajaju sve veće budžete za prisustvo i promociju na internetu, budžeti za digitalno oglašavanje u Srbiji su manji nego u Hrvatskoj, Sloveniji, Turskoj ili Poljskoj. Za zaostajanje u praćenju digitalnog trenda, prema rečima Miloja Sekulića, ne postoji jasan razlog, ali bi to mogao da bude nedostatak tržišnog poslovanja.

– Digitalni marketing je višestruko jeftiniji od klasičnih kanala. Na primer, za budžet koji je potreban da zakupite oglasnu stranu u čitanim dnevnim novinama (do 130.000 čitalaca) možete da dosegnete do svih njihovih korisnika koji se loguju na Facebook u Srbiji tokom 24 sata. Kreativne mogućnosti uz oslanjanje na tehnologiju zaista su neuporedive – dodaje Sekulić.

Ceo tekst pročitajte na Market Network.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!