today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Izazovi su plodno tlo za napredak i inovaciju!

Ania Jakubovski, generalni menadžer kompanije Coca-Cola za region Poljske i baltičkih zemalja, jedna je od vodećih govornika na konferenciji Marketing Kingdom Belgrade, koja će se održati 5. i 6. marta u prostorijama Cineplexxa u tržnom centru Ušće. Sa Anie smo razgovarali o njenom viđenju potrošačkog marketinga i izazovima u industriji globalnog marketinga.
Koji je, po Vašem mišljenju, najefikasniji način na koji neka kompanija treba da komunicira sa svojim kupcima (potrošačima)?
Kao u svakoj vezi: slušajte, budite otvoreni za promene, prepoznajte ih i prilagodite im se. Ostanite verni samom sebi. Budite autentični. Bilo koji drugi pristup će dovesti do toga da vas ljudi (u ovom slučaju potrošači) lako prozru. Morate da razumete da je komuniciranje sa vašim potrošačima samo jedna strana priče – u današnje doba, moramo da razumemo o čemu naši potrošači pričaju – kome se obraćaju, šta i kako govore o nama. Treba da pozovete na dijalog umesto jednosmerne konverzacije. Doba u kome ste vi „samo“ pričali potrošačima je skoro, ako ne i potpuno prošlo. Ukratko – kao u svakoj vezi, poenta je u izgradnji ili bolje rečeno – zasluživanju poverenja, do kog se može doći samo putem slušanja, razumevanja i međusobne saradnje.

Danas svi pričaju o društvenim medijima, koje su najveće greške kompanija na tom polju?
Rekla bih da je većim, tradicionalnim FMCG kompanijama potrebno više vremena da bi usvojile i razumele društvene medije. Ako pogledamo mnoštvo start-up kompanija i brendova u usponu danas, društveno/digitalno im je životna energija i mnogo njih čak ni ne razmatra opciju uključivanja tradicionalne televizije u svoj medijski miks. Većim korporacijama bilo je teže da se pokrenu i prigrle društvene medije – delom zbog toga što jednostavno nisu znale kako da procene uticaj društvenih medija, a delom zbog nedostatka sopstvenih kapaciteta da to učine.
Jasno je bilo da treba meriti GRP i revidirati medijski plan, dok pokušaj da se shvati šta „saradnja“ zapravo predstavlja i činjenica da „lajkovi“ nisu dovoljni zahteva dublje razumevanje. Ključ uspeha je biti voljan da pokušaš i učiš iz nepoznatog – u okviru kompanije Coca-Cola – postoji princip inovacije i investicije pod nazivom 70-20-10; 70% predstavlja „SADA“ (NOW) – isprobani metodi, niskog stepena rizika, za koje znate da su korisni i da ostvaruju rezultate; 20% čine „NOVI“ (NEW) trendovi u usponu, metodi koji počinju da daju rezultate i koji će vremenom postati deo pomenutih 70%; 10% predstavlja „SLEDEĆI“ (NEXT) viši stepen rizika – eksperimente, ideje/pristupe koji će se tek testirati. Prihvatanje ovog pristupa kao sistema omogućava nam da ostanemo kultura koja uči, a samim tim i da se prilagodimo i prihvatimo novu realnost kao što je ona koje nam sredina društvenih medija donosi.

Šta mislite da su najveći izazovi u svetu marketinga danas?
Moja prva reakcija bila bi da kažem – kakav bi to bio život bez izazova? Izazovi su plodno tle za napredak i inovaciju. Ako bih morala da definišem ono što je jedinstveno u ovom trenutku – bilo bi to da svet sada funkcioniše u realnom vremenu, sve vreme. Informacija je odmah dostupna. Potreban je mnogo fleksibilniji mentalni sklop i okvir u čijim se granicama funkcioniše. Samim tim, i veće poverenje u vaše strategije, mogućnosti i ljude. Proces donošenja odluka se sve više odvija u horizontalnoj ravni – treba da stvorite okvire i tek onda dozvolite vašim ljudima da funkcionišu u njihovim granicama manje koristeći zastarele modele komande i kontrole, a mnogo više kulturu i strukturu samostalnog odlučivanja.

Pored Anijine prezentacije, konferencija Marketing Kingdom Belgrade takođe uključuje prezentacije od strane kompanija kao što su: YouTube, PwC, Henkel, Microsoft, Shell i Unilever.

Za informacije o registraciji i ceni karte posetite www.thepworld.com.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!