today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Integrisane komunikacije znače kreiranje multidimenzionalnog brend iskustva!

Integrisane, 360 stepeni, totalne komunikacije, ili kako god odlučimo da ih zovemo, daleko su od novog pojma i pripadaju klasičnom advertising vokabularu koji se vezuje za doba kada su copywriter-i još nosili odela, a na prezentacijama se služio viski umesto kafe.

Ipak, termin je ne samo aktuelan, već i važniji nego ikada pre. U doba u kome smo i bukvalno povezani u svakom trenutku, granice između medija deluju veštački i ne odgovaraju načinu na koji danas konzumiramo medijske sadržaje.

Za kreativce, ovo je dobra (stara) vest koja stvari postavlja, konačno, na pravo mesto. Pitanja šta najviše volim da radim u svom poslu uvek su me zbunjivala – jer iz moje perspektive uvek sam radila samo jedno: kreirala ideje. Koji će oblik ona uzeti, u koji format ćemo je spakovati, uvek mi je delovalo sporednije. Situacije u kojima je moguće da ideja sama nametne svoj medijski miks, u kojima može da se razmaše do svog punog potencijala, slobodno prelazeći granice medija, idealne su za jednog kreativca. Sa druge strane, iz perspektive klijenta istinski integrisane komunikacije garantuju veću efektivnost i efikasnost i prestavljaju situaciju u kojoj je celina više od zbira pojedinačnih delova, u kojoj je jedan plus jedan zaista jednako tri.

Kako je jedna od retkih konstanti u tom poslu promena, integrisane komunikacije danas ne znače isto što i pre samo jedne decenije. Definitivno ne znače ni ono što (suviše) često možemo da vidimo: “pukneš” headline iz TV spota na bilbord, na kome je visual po mogućstvu kadar iz tog istog spota, voice over postane radio spot, a bilbord se preformatira u web baner. Takođe, to nisu ni agresivne kampanje sa preterano izdašnim medijskim budžetom koje nas okruže sa svih strana, presreću na svakom koraku i prekidaju, ometaju i na silu pokušavaju da nas ubede ili nam prodaju nešto što nas nimalo ne interesuje.

Integrisane komunikacije znače kreiranje konzistentnog, multidimenzionalnog brand iskustva koje prirodno prelazi iz medija u medij i susreće se sa ljudima kojima se obraćamo na mestima, u vreme i na način koji obećavaju najkvalitetniju interakciju.

Ako deluje složeno, to je zato što jeste. Broj kanala koji su nam na raspolaganju nastavlja da se povećava, što donosi i značajne kvalitativne promene. Novi kanali zahtevaju duboko razumevanje njihovih zakonitosti, pravila ponašanja i načina interakcije sa ljudima, kao i novi profil profesionalaca – svojevrsne renesansne mislioce, koji vodeći računa o celini odlično poznaju sve individualne delove “slagalice”.

Više ne znači nužno i bolje, kada je reč o izboru kanala. Svaki treba da se tu nađe sa dobrim razlogom, zato što nosi neki važan segment priče. Scholz & Friends je razvio sopstvenu metodologiju pod nazivom “orkestracija”, koja je odlična metafora integrisanih komunikacija. Komunikacioni kanali su predstavljeni kao instrumenti u okviru jednog velikog orkestra. Neće svi instrumenti “svirati” u svakom muzičkom komadu, niti će u okviru jednog “muzičkog dela” svi istovremeno svirati identične melodije. Svakom instrument pripada njegova deonica, pisana specijalno za njega, i tek zajedno čine dobro ukomponovanu celinu, ono što publika na kraju čuje i u čemu može da uživa.

Dirigentsko mesto u ovom modelu pripada ideji. Kao što orkestar kojim bi istovremeno dirigovalo više dirigenata ne bi imao veliku budućnost u muzici, tako je nužno da se i ovaj komunikacioni orkestar nalazi u službi samo jedne, centralne ideje. Od njene snage, ubedljivosti i virtoznosti i dalje sve zavisi.

U tom smislu, praksa da se briga o jednom brendu poverava većem broju agencija za rezultat najčešće ima komunikaciju koja nije mnogo melodična, ponekad čak ni prijatna za slušanje. Svakako, suprotni primeri su mnogo zanimljiviji:

Ovogodišnja Mc Whooper kampanja, bazirana na jednostavnoj, zabavnoj ideji i započeta jednim drskim print oglasom, odličan je primer efikasnosti i interaktivnosti.

Harvey Nichols je brand koji iz godine u godinu na zanimljiv način priča svoju konzistentu brand priču. “Sorry I spent it on myself” je integrisana kampanja u kojoj je svaki segment sam za sebe odličan, od product design-a, do TV spota.

Ovogodišnja “Shoplifters” kampanja je samo sjajan nastavak odličnog niza.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Svetlana Ćopić, kreativni direktor, Scholz&Friends Belgrade

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!