today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Da li nam još uvek trebaju brendovi?

SVET – Brendovi izumiru ili barem sada vrede mnogo manje, pokazalo je najnovije istraživanje koje je Harvard Business Review (HBR) objavio prošle nedelje.

Neuobičajeno za svet teorije brenda, ali rezultati su potkrepljeni čvrstim dokazima. Istraživači su posmatrali M&A procene tokom protekle decenije, koje su se odnosile i na nematerijalnu vrednost brendova. Za lažiranje M&A vrednovanja može se završiti u zatvoru, pa stoga možemo biti prilično sigurni da su podaci tačni.

Rezultati upućuju na to da vrednost brendova opada, dok vrednost koja se pripisuje odnosu s korisnicima raste. Bolja informisanost povećava snagu potrošača i umanjuje tržišnu vrednost brenda, pokazalo je ovo istraživanje.

Međutim, stvari su malo složenije od toga. Za početak, nova industrijska revolucija je u tako ranoj fazi da je moguće da su brendovi samo privremeno podcenjeni. I većina stručnjaka danas slaže se da je odnos između brendova i odnosa s kupcima simbiotične prirode, a ne parazitske.

Profesor strategije na Imperial College-u Nelson Phillips rekao je: „Vrlo često, jaki brendovi povezani su dubokim odnosima s kupcima, pogotovo u gornjim slojevima tržišta. Ako ste Aston Martin, imate vrlo jak brend, i znate većinu svojih kupaca, pošto su i ranije kupovali. Brend i odnos jačaju jedno drugo. U ostalim slučajevima, jak brend nije povezan dubokim odnosima s kupcima. Na primer, Coca-Cola je veliki brand, ali oni nemaju vrlo duboke odnose. Iako imaju mnoge kupce koji se iznova vraćaju, Coca-Cola ne zna ništa o njima kao pojedincima.“

Ako malo razmislite o ovome uvidećete zašto se procene tako drastično razlikuju od industrije do industrije. Ono što je istina za uslužne delatnosti ili sektor putovanja ne mora nužno biti istina za robe široke potrošnje, hranu i piće. Ono o čemu bi trebali brinuti jeste šta se događa kada počne gomilanje konkurencije.

Ceo tekst pročitajte na portalu The Drum.

Autor: Mark Lowe

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!