today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Bezglavi marketing

REGION – Projekat ‘Bezglave žene u Hollywoodu’ njujorške komičarke Marcie Belsky još je jedanom podsetio na bezobzirnu upotrebu ženskog tela u oglašavanju. Na filmskim i televizijskim plakatima stalno se prikazuju kako bi se što više gledalaca namamilo na gledanje filmova i serija. Žene su pritom prikazane bez glave, znači i ‘bez mozga’, i tu su samo kako bi podstakle najniže strasti kod suprotnog pola. Uverena je u to Belsky koja je projekat pokrenula u martu na platformi Tumblru i do sada je prikupila mnoge primere ne samo sa filma i TV-a.

Reč je o nizu proizvoda poput automobila, odeće, mirisa, parfema ili alkohola koji ne mogu bez zavodljivih ženskih dekoltea i dugih nogu. Naravno, uvek bez glave. Slaže se Belsky sa svojim kritičarima da na svetu ima i gorih stvari sa kojima se žene suočavaju, ali ipak je želela pokazati koliko je dehumanizacija žena svakodnevna u našoj kulturi koju toliko volimo zvati naprednom. Neki su se čak gledajući slike na Tumblru osećali kao da gledaju saobraćajnu nesreću, a Belsky je upravo to i želela postići – osećaj neprijatnosti. No u isto vreme projekat je i smešan i sarkastičan jer ismeva stalno prikazivanje žena isključivo iz muškoga ugla.

Ipak, nije reč samo seksističkom prikazivanju žena u oglašavanju. Neki ne prežu ni pred nasiljem ili psovkama pokušavajući prikazati nešto što je loše i neuljudsko poželjnim ili ‘kul’. I u oglašavanju je stoga važno prenositi poruku o potrebi odgovornog ponašanja, jednakosti i prihvatanju razlika.

Pre umetnost, danas vulgarnost
Danas je sve normalno u oglašavanju, ali da je li prihvatljivo, to je sad već za raspravu, smatra Krunoslava Blaha, direktorka Colloca. Agencije u nastojanju da budu što originalnije katkad izgube kompas, smisao i svrhu, objašnjava, ali ne toliko u Hrvatskoj koliko u svetu. A mi, dodaje, kada vidimo da je nešto objavljeno u svetu, onda je odmah kvalitetnije i više vredno, pa se nastoji što uverljivije kopirati.

– I pre su se u umetnosti nametali seksepil i žena kao objekat privlačenja pažnje. Nažalost, u savremenom svetu sve se više manipuliše ženom kao objektom. Nešto što se pre prikazivalo u umetnosti danas se nastoji vulgarizovati kako bi se istaknulo i primetilo. Neprimerenost stavljanja ženskog tela danas ne začuđuje i ne zabrinjava, naprotiv, često je. Zabrinjava što je prikaz žena bez glave sve zastupljeniji u raznim marketinškim kampanjama u kojima se gubi ženska ličnost. Žena se kao objekat pojavljuje u nedostatku kreativne želje za originalnim i ideja u pojedinim kampanjama, a upravo lepo, uređeno i vitko telo žene uvek prolazi, bude zapaženo. Kao žena nemam problem s tim sve dok je u granicama dobrog ukusa – rekla je Blaha.

Pozitivno viđenje
Nasilje i psovke potpuno su nepotrebni i Blaha zaključuje da je taj obrazac stigao sa Zapada, iz Amerike, gde je to više od trenda. Nažalost, na tome se često temelje marketinške kampanje jer takve su ‘zanimljivije’ i više ‘in’. Pozitivnim pomakom kod nas ocenjuje sve veću upotrebu hrvatskog jezika, čak i narečja, pa se nada da je to dalja tendencija razvoja marketinga.

– Skuplje robne marke i alkohol, odeća, parfemi, posebno automobili trude se nametnuti oglasom ili reklamom u što boljem svetlu. Na zanimljiv način sa vrlo dopadljivim grafičkim rešenjima u kojima nema mesta psovkama, nego isticanju pozitivnog stajališta prema porodici ili sebi. Tu se čak i preteruje sa pozitivnim. Zapravo, prosečnom čoveku katkad takvi sadržaji i reklame izgledaju nedostižno. Oglašivači, bar oni sa kojima mi radimo, odgovorni su, a njihov angažman zavisi od veličine projekta. Često se događa da dođu s jednom vizijom, a na kraju, nakon analiza i situacije na terenu, promene viđenje. Nakon toga zajednički donesemo odluku o angažovanosti i uključenosti oglašivača, načinu i opštoj komunikaciji. Važno je uvek iskreno međusobno komunicirati, to rezultira i angažmanom i odgovornošću, ističe Blaha.

Ceo tekst pročitajte na portalu Lider Press.

Autor teksta: Valentina Starčević

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!