today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Agencijski zapisi iz sutrašnjice

U digitalnom svetu svakoga dana nešto se menja, a zahvaljujući ubrzanom razvoju tehnologije, ono što vredi danas, sutra je već zastarelo i izvan trendovskih kretanja. Novi gadgeti, aplikacije, alati i opcije niču doslovno preko noći, menjajući naše živote, poslove, ali i poglede na svet koji nas okružuje.

Sećate li se kako je digitalni život izgledao pre deset godina? iPhone se tek pojavio, Android još nije ni postojao, mnogi nisu uopšte znali šta je Facebook ili Twitter (a kamoli community management), dok se Instagram tek trebao roditi za nekoliko godina. Iz današnje perspektive jasno nam je kako se mnogo toga promenilo tokom samo jedne decenije, a šta li će tek biti za deset godina?

Koje će digitalne tehnologije prevladavati u 2027. godini? Šta će se promeniti u radu digitalnih agencija, pa tako i naše? Koji će poslovi biti najtraženiji? Uskočili smo u vremeplov i otputovali deset godina u budućnost. Evo što smo videli i saznali!

Agencijski zapisi iz sutrašnjice
Tehnologije koje su našem vremenu tek počele s prvim koracima, u 2027. godini nešto su sasvim uobičajeno. Stvarnost je dobila novu dimenziju, a mnoge zadatke obavljaju veštačke inteligencije koje su dosegle već zavidan nivo – pa, inteligencije. Sasvim očekivano, mnoge poslove preuzeli su moćni računarski programi i algoritmi, ali to ne znači da je ljudski faktor pao u drugi plan. Kreativnost je ipak još uvek jača strana naše vrste. A ključni digitalno-marketinški trendovi 2027. godine su…

Video je jači nego ikad
U bliskoj budućnosti video i dalje caruje društvenim mrežama, ali sada je uistinu preuzeo vodstvo i nad tekstom i nad statičnim vizuelnim sadržajem. Na Facebookovu newsfeedu u 2027. već je pomalo neobično naići na klasičnu fotografiju, a kamoli čiste tekstualne statuse. Facebook je uveo i mnoge inovativne alate koji omogućavaju korisnicima dodavanje brojnih efekata u video materijale (uključujući i one koji se snimaju uživo) pa brojni snimci izgledaju poput malih hollywoodskih spektakala.

Ne treba posebno napominjati kako je njihova 3D komponenta već odavna postala uobičajena stvar, a zahvaljujući naprednim softverskim i hardverskim rešenjima, posebne naočare više nisu potrebne za njihovo gledanje. Strelovit uspon videa pratimo i u našoj agenciji, pa u 2027. godini imamo celi produkcijski sektor koji se bavi isključivo izradom video sadržaja za klijente.

Proširena stvarnost je mainstream
Ako ste mislili da je Pokemon GO davne 2016. bio kratkotrajan trend bez ikakva učinka, varate se. Doduše, danas više niko ne lovi Pokemone po gradu, ali zahvaljujući high-tech novinama, parkove i ulice sada doživljavamo sasvim novim očima. Koncept koji je nekad davno želeo (neuspešno) progurati Google svojim naočarama, sada je zaživio jer je cela tehnologija postala praktičnija, naprednija i više user-friendly, pri čemu se važne vesti i servisne informacije gotovo svima nadohvat – oka. Doduše, zakonska regulativa ograničila je korištenje leća u određenim situacijama (u vožnji su zabranjene), ali sučelje aplikacija dizajnirano je tako da u najmanjoj mogućoj meri ometa doživljaj stvarne okoline, a takvi su i oglasi.

Celi timovi marketinških stručnjaka u agencijama rade na kreiranju oglasa koji će se nenametljivo i nenapadno pokazivati u video krugu korisnika i biti precizno targetirani i geolokacijski određeni. U praksi to izgleda ovako: kada prolazite pored trgovine odećom, u kutku oka pojaviće vam se diskretna vest kako vas i samo vas čeka popust koji možete iskoristiti jedino i upravo sada. Da li biste odoleli kupovini?

Društvene mreže pružaju iskustvo virtuelne stvarnosti
U 2027. godini Facebook i dalje možete koristiti na desktop računarima (sve ređi običaj) i pametnim telefonima, ali novi hit je komunicirati s prijateljima i pregledati multimedijalne sadržaje u – virtualnoj stvarnosti. VR kacige sada su mnogo praktičnije – šta više, tek su malo veće od običnih sunčanih naočara, a uz vrlo tanke rukavice s taktilnim osećajem spremni ste za novo iskustvo Facebooka. Doduše, opremu treba ipak kupiti, ali sve što vam treba može se nabaviti za cenu jednog mobilnog telefona srednje klase.

Komunikacija “licem u lice”, interaktivni doživljaj videa u tri dimenzije, virtuelni modni dodaci, maštoviti avatari koji vas pretvaraju u šta god poželite – samo su neke od mogućnosti koje najveća društvena mreža omogućava u simuliranoj okolini (ipak, budite spremni na povremene bagove). Oglašivači i brendovi odmah su uvideli priliku za brojne marketinške mogućnosti na sasvim drukčijem nivou, što je donelo potpuno nove izazove za agencijske kreativce i developere kojima je zapao zadatak stvaranja virtuelnih sadržaja i iskustava. Turistička i modna industrija prve su počele eksperimentisati s marketinškim mogućnostima prividne stvarnosti, a mislimo da ne trebamo objašnjavati zašto.

Automatizacija je sveprisutna
Sećate li se vremena kada ste morali potrošiti dobar deo radnog vremena na planiranje budžeta za oglašavanje na Facebooku, kreiranje i postavljanje kampanja i oglasa, davanje instrukcija dizajnerima za izradu vizuala i na kraju, izradu izveštaja i prezentacija o rezultatima kampanja i mozganja o tome kako sledeću kampanju učiniti efikasnijom? U budućnosti to gotovo više niko ne radi jer digitalnim se oglašavanjem bavi – veštačka inteligencija.

I ne, ovde nema govora o scenariju iz Terminatora ili Matrixa, već je reč o jako efikasnim računarskim programima i algoritmima koji, u skladu sa zadanim parametrima, u deliću sekunde kreiraju i postavljaju online kampanje te gotovo savršeno targetiraju ciljanu publiku. Očekivano, rezultati su impresivni. Nekadašnji stručnjaci za digitalno oglašavanje postali su tražen savetodavni kadar u programerskim kompanijama koje se bave veštačkom inteligencijom.

Sve je personalizovano
U 2027. godini svi oglasi koje vidite na digitalnim i virtuelnim kanalima su personalizovani i u potpunosti relevantni vašim interesima, lokaciji ili prethodnom ponašanju u internet okolini. Naravno, personalizovani marketing postojao je pre, ali sada je dosegnuo nivo o kojima su oglašivači nekad mogli samo sanjati, zahvaljujući big data algoritmima i naprednim mogućnostima veštačke inteligencija. Cilj svake kompanije je pritom dopreti do tačnog korisnika u pravo vreme i s pravom porukom, odnosno sadržajem. Posla za kreativce i copywritere pritom ima mnogo, a važno je da personalizovani glasi ne pređu granicu dobrog ukusa i postanu predirektni prema korisniku (niko zapravo previše ne voli kada mu se brand obraća imenom).

Računarski programi omogućavaju efikasan i personalizovan marketing na velikoj skali, pri čemu se digitalni oglasi plasiraju prema velikom broju potrošača, ali svaki ga vidi malo drukčije, u zavisnosti od preferencija, demografskoj grupi i lokaciji. U kombinaciji s novim tehnologijama prividne i proširene stvarnosti, takav pristup pokazao se kao pun pogodak. Možda sve to zvuči pomalo distopijski, ali barem više nismo bombardirani sadržajem koji nas uopšte ne zanima.

Izvor i foto: Jasno&Glasno

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!