Vrednije od svih brojki, parametara i ispunjenih KPI-eva…

Marketing mreža raspisala je konkurs za nacionalne strukovne nagrade KAKTUS 2017. Tim povodom razgovarali smo sa Andrejom Gamserom, koji je Head of Digital u agenciji Executive Group. Njihova kampanja „Fanta uvrnuta flašica“ (klijent: The Coca-Cola Company) osvojila je prošle godine nagradu KAKTUS 2016 u kategoriji Social Media (pojedinačni radovi).

Zašto prijaviti radove za nagrade KAKTUS 2017? Šta je vas motivisalo prošle godine?
Mislim da se možemo složiti da je momenat kada industrija u kojoj poslujete prepozna vaš rad kao nešto posebno i kvalitetno, onaj momenat u kom sve što ste radili dobija širi smisao, a vi dobijate priznanje vrednije od svih brojki, parametara i ispunjenih KPI-eva. Ne radi se o trofejima kojima ćete ukrasiti sale za sastanke sa klijentima, niti o dodavanju još jedne „recke“ u agencijski portfolio – suština je u onom osećaju koji vas obuzme kada znate da su predanost, znanje i kreativnost vašeg tima urodili plodom i iznedrili nešto posebno, nešto što odskače od proseka i izdvaja se u „moru“ kampanja i aktivacija. Naravno, za nas je izuzetno jaka motivacija i prilika da podelimo naš rad i ideje sa najboljima iz branše, ali i da čujemo njihove komentare i savete, te da na taj način dodatno učimo jedni od drugih.

Ovogodišnji slogan festivala je ‘LOOK SHARP. THINK SHARP.’ Šta su za tebe SHARP ideje?
Tokom karijere, svako od nas se susretao sa idejama kojima suštinski ne možete nađete konkretnu zamerku, ali jednostavno znate da nije to to. Kao da im fali taj neki edgy momenat, određena doza provokativnosti, ono što na kraju dana motiviše ljude da pričaju o njoj. Kao što im i samo ime kaže, SHARP ideje su oštre i britke ideje, koje „gađaju pravo u glavu“ i ne prave kompromise. Tvorci SHARP ideja se ne trude, niti uopšte žele, da ove ideje budu dopadljive svima i prihvaćene od strane svih, jer oni znaju kome su te ideje namenjene. SHARP ideja će na kraju rezultovati sadržajem, aktivacijom ili kampanjom koja će postići željeni efekat, a to je privlačenje pažnje. Naravno, uvek je lepo kada možemo da komuniciramo vesele teme, da budemo u fazonu „unicorns and rainbows“, obraćamo se ljudima kroz prizmu ružičastih stakala i plasiramo neki imaginarni svet u kom su „kuće od čokolade a prozori od marmelade“. Međutim, hajde da budemo iskreni – u današnje vreme, stvari jednostavno ne funkcionišu tako. Živimo u svetu koji je daleko od savršenog i vremenu koje je još dalje od idealnog – ulepšavanje istog više „ne pije vodu“ kod ljudi kojima se obraćamo, te oni ovaj vid marketinga mogu vrlo brzo prozreti i poistovetiti ga sa masom sličnog sadržaja koji viđaju svaki dan. Kako bismo se zaista izdvojili, ideja koju plasiramo mora imati određenu dozu oštrine – na nama je da tu oštrinu uklopimo sa brendom i ključnom porukom, a na klijentu je da razume sve malopre navedeno i da ima hrabrosti da tu ideju prihvati, kako bismo je zajedničkim snagama sproveli u delo.

Šta, po tvom mišljenju, neku kampanju čini posebnom i “predodređenom” za nagrade? Kako nastaju one “drugačije” kampanje?
Nakon velikog broja kampanja koje smo tokom godina sproveli za ništa manji broj klijenata iz najrazličitijih industrija, sa sigurnošću možemo da tvrdimo da postoji samo jedan odgovor na ovo pitanje: recept za „posebnu“ kampanju ne postoji. Nema nekog mehanizma koji garantuje da će kampanja biti uspešna, kao što nema ni mehanizma koji će vam osigurati viralnost – Sveti Gral svih advertisera. U principu, na vama je da dobro poznajete brend i ciljnu grupu, temeljno istražite njihova interesovanja i navike, a onda upotrebite svoje znanje, iskustvo i kreativnost kako biste kreirali njima blizak sadržaj. Poznavanje trendova i najnovijih tehnologija je neophodno, kako biste na osnovu ovoga pozicionirali svoj sadržaj kao relevantan, inovativan i pre svega zanimljiv. Ipak, iako zvuči kao fraza, „suva“ kreativnost je ono što će na kraju dana izdvojiti vaš sadržaj od ostalih – sve ostalo su tehnički aspekti, koje je neophodno promisliti i dobro postaviti kako bi kampanja funkcionisala, ali kreativa je ono što će „upecati“ prosečnog korisnika društvenih mreža dok skroluje kroz News Feed.

Na koji način po tvom mišljenju festival KAKTUS utiče na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u Srbiji?
Prvenstveno, svi koji se bave marketingom, bili oni početnici ili priznati profesionalci, imaju priliku da puno toga nauče prisustvom festivalu kao što je KAKTUS. Nakon razmene tolikog broja kreativnih ideja i kampanja, među kojima su isključivo one koje su prepoznate kao najvrednije i najefektnije, jednostavno ne možete otići kući bez „pune glave“ utisaka, ogromne količine inspiracije, kao i želje da do sledeće godine uradite nešto još bolje i kreativnije. Naravno, poseban akcenat je na predavanjima različitih eksperata iz branše, o kojima posle danima raspredamo na pauzama za ručak. Pored enormne količine inspiracije koju nam ovaj festival pruža, činjenica da KAKTUS izdvaja isključivo „out of the box“ kampanje dodatno doprinosi porastu upravo ovakvih kampanja, što dalje čini čitavu industriju kreativnijom i inovativnijom.

Jedan trend koji će obeležiti 2017. u Srbiji – koji je to, po tvom mišljenju, i zašto?
Iako traje već neko vreme, naše mišljenje je da će „influencer marketing“ definitivno biti trend koji će obeležiti 2017. godinu, iz više razloga. Prvenstveno, sve više brendova se okreće ka ovakvom vidu marketinga – shvatili su da, u današnje vreme, potrošači sve manje veruju klasičnim reklamama, a okreću se savetima i preporukama tzv. influensera, jer ovakvu preporuku percipiraju kao klasičan „word of mouth“ koncept. Ovo je naročito bilo izraženo na samom početku praktikovanja ovakvog vida promocije, dok je on još uvek mogao da prođe kao jedan vid native marketinga. Međutim, influencer marketing sve više uzima maha. U današnje vreme, gotovo da nema velikog brenda u Srbiji koji barem jednom nije sarađivao sa influenserima. Upravo tu dolazimo do drugog razloga zbog kog verujemo da će ovaj trend biti jako izražen u 2017. godini – naime, da se tako narodski izrazimo, ljudi kojima se obraćamo sada „znaju za jadac“. Prema tome, dosadašnji vidovi influencer marketinga više nisu primenljivi, a na nama je da dođemo do novih načina saradnje. Dakle, napori gotovo svih advertajzera koji se bave digitalnim marketingom su usmereni ka istom cilju, a pokušaji da se ovaj cilj ispuni su nešto čega ćemo se tek nagledati ove godine.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari