today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Transformiši se ili nestani!

Najpoželjnija evoluciona osobina jeste adaptabilnost. Sviđalo nam se to ili ne, nad glavom nam stoji Damoklov mač terajući nas da se pitamo da li nam preti nestanak. Marketinški poslenici su daleko od žrtava tranzicije.Mi smo svesni da je promena stalna, brza i neumitna. Između negiranja realnosti i poleta stojimo samo mi – i kao i uvek – samosvest, znanje, veština i spremnost da se bude ako ne ispred vremena, a ono bar u korak sa vremenom.

Jedan od mojih uzora u svetu advertajzinga kaže: “…kad bih znao nešto drugo da radim, ja bih to radio”. Svi se slažu da se nikada nije brže menjala profesija kojom se bavimo. Razumevanje onoga što nam se dešava je preduslov kvalitetne transformacije. Treba da prepoznamo tačno šta se menja i kako da odgovorimo na to. Imam i lični interes u svemu ovome. Izabrala sam da se bavim reklamnim biznisom zato što je bio progresivan i napredan. Šta mu se desilo u poslednjih 18 godina, koliko dugo se bavim istim? Da li je moguće da mu je tako brzo istekao rok?

Transformacija interisanih marketinških komunikacija je neraskidivo povezana sa transformacijom društva i medija. Možda je zato pola rešenja u tome da redefinišemo svoju misiju. Kako definišemo struku? Da li smo digital prigrlili pod svoje ili je to sila koja preti da se prvo izjednači a onda i zavlada svetom ideja i komunikacija? Da li nam je bitnija podela ili se držimo starog dobrog zanata koji uvek traži ideje i efikasnost komunikacije – pronaći šta je to što odlikuje proizvod i uslugu, kako to kreativno predstaviti i naposletku najefikasnije doći do ciljne publike. Možda zlatna vremena nisu prošla, nego prilike ne prepoznajemo jer su prerušene u prepreke. Možda su ti novi kanali komunikacije zlatni rudnik i začetak promene na bolje.

Naše tržište kao i globalno nedvosmisleno govori o porastu ulaganja u digital. Dakle, ne smanjuje se ulaganje, nego se smanjuje proporcija različitih komunikacionih kanala.

Digital je napravio revoluciju između ostalo i zato što je zapravo novi komunikacioni kanal kojem je potrebnan drugačiji pristup. Potrebni su nam talenti sa kojima se ranije nismo družili jer nisu ni postojali. Najveća promena se dešava mimo naše struke, ona je objektivna u smislu da se desila i promenila nam način rada, ali ne i suštinu.

Sve ukazuje da nam se suština struke neće menjati. Brend agencije će uvek imati zadatak da kreiraju osnovne ideje i koncepte – sadržaj je oduvek bio u fokusu naših nastojanja. Ono što se menja jeste složenost struktura komunikacija. Komunikacija teži svojoj suštini a to je da je živa stvar, koja zavisi od obe strane u komunikaciji, i da obe strane oblikuju istu. Efikasnost novih kanala komunikacije na mikro nivou takođe utiče na sadržaj i čini proces kompleksinijim. Zato orkestracija više nego ikada dobija na značaju.

Efikasnot i rezultati ostaju bitni. Ono što je novo jesu različite potrebe klijenata. Zadatak agencija je da potrebe razume i razvije servise koji odgovaraju tim potrebama. Rezultate postižemo drugačijim sredstvima. Ali to i dalje znači da je potrebno da smo relevantni. Da umemo da odigramo ples kreiranja i istovremenog reagovanja na potrebe i želje. Na tom putu možda se pojave nove usluge koje će pomagati da se sretnu ponuda i tražnja, odnosno da se specijalizovane agencije sretnu sa brend agencijama.

I pošto znamo da je promena neminovna naziremo obrise kuda idemo. Zar nas ne raduje da naš posao može da bude efikasniji? Da možemo konačno da se izborimo za status egzaktnijeg posla, merljivijih rezultata? Zar upravo ovaj proces transformacije neće učiniti našu struku vrednijom poštovanja? Zar time nećemo ponovo privući najbolje u svoje redove? Sigurna sam da je promena poželjna. I moguća. I neizbežna.

Više o ovoj temi biće reči na panelu „Transformiši se ili nestani“ na forumu IZAZOV 2017 koji će biti održan 1. i 2. marta u hotelu Crowne Plaza u Beogradu.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Tijana Adamov, Managing Director Scholz&Friends Belgrade

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!