today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta je potrebno za kvalitetan real-time marketing?

U vreme interneta i društvenih mreža, vesti, novosti i informacije putuju do krajnjih korisnika brže nego ikada, i to u svim mogućim multimedijalnim oblicima. Drugim rečima, kada uključimo računar ili pokrenemo aplikaciju na mobilnom telefonu – u istom trenutku otvaramo prozor u celi svet, koji je uz to prilagođen našim potrebama, ukusima i interesima.

Evolucija digitalnih kanala dovela je i do marketinške evolucije, a posledica toga je i sve veća popularnost i primena real-time marketinga, odnosno marketinga u stvarnom vremenu.

U real-time marketingu najčešći kanali plasiranja sadržaja su društvene mreže, što znači da kvalitetna kampanja u stvarnom vremenu ima potencijal da se pretvori u viralni hit o kojem će se pričati još danima. Međutim, za dobar real-time marketing treba truda, spretnosti i malo sreće, a Jasno&Glasno vam donosi nekoliko saveta i smernica koji će vam pokazati pravi put.

Na početku se zapitajte: Da li je real-time marketing pravi pristup za vaš brand?
Pre ikakvog upuštanja u real-time pustolovinu, najpre treba dobro razmisliti o tome koliko je takav potez relevantan za vaš brand, odnosno kompaniju. Da li je kontekst nekog događaja takav da se može povezati sa vašim proizvodom ili uslugom? Hoće li vaša kampanja delovati forsirano i neprirodno, odnosno da li je u skladu s vašom generalnom marketinškom strategijom? Kakve su šanse za dobru interakciju publike na društvenim mrežama? Hoće li ona uopće razumeti šta joj želite poručiti? Pre postavljanja planova i ciljeva svakako razmislite o navedenim pitanjima kako se vaši kreativni napori na kraju ne bi pretvorili u fijasko.

Odaberite pravi događaj ili situaciju
Ova je tačka od ključne važnosti jer će o njoj zavisiti i sadržaj real-time kampanje. Pretpostavimo da možda razmišljate o plasiranju duhovite objave na svojim društvenim kanalima tokom prenosa dodele Oscara. Čini li vam se to kao izvrsna ideja? Razmislite dvaput. Premda je reč o mainstream događaju koji će biti medijski snažno propraćen – ako delujete u Hrvatskoj, sve pada u vodu jer će za vreme prenosa dodele, zbog vremenske razlike, većina vaših fanova biti u dubokom snu. Možda da ipak iskoristite celu famu tako da plasirate adekvatan sadržaj uoči samoga događaja?

Uvek razmišljajte o publici i o tome hoće li vaša poruka uopće dopreti do njih onda kada bi trebala. Isto tako, usmerite se na događaje koji imaju “lokalniji” karakter ili su zanimljiviji širem krugu publike (npr. velika sportska takmičenja) jer će tako stvoriti čvršću emotivnu vezu sa korisnicima, odnosno fanovima. Takođe, real-time marketing ne mora uvek biti vezan isključivo uz neku manifestaciju ili događaj, povod može biti i neka vest, trend, praznik, odnosno nešto o čemu se trenutno priča i privlači veliku pažnju javnosti.

Budite što originalniji
Internet je prepun vrhunskih primera real-time marketinga i sasvim je u redu da vam oni posluže kao inspiracija. Međutim, odustanite od bilo kakve pomisli na kopiranje i oponašanje svetski poznatih kampanja. Neki od korisnika će to sigurno prepoznati, ismejati vas i proširiti loš glas društvenim mrežama, a takav oblik interakcije sigurno ne želite. Takođe, pripazite da ne zakasnite za nekim trendom ili događajem koji su ostali već do krajnjih granica iskoristili za svoje kampanje. Na primer, kada je bilo aktuelno internet pitanje “Plava ili zlatna haljina?”, ako niste isti dan odreagovali, posle ta priča nije bila nimalo zanimljiva. Planirajte, istražite, “brainstormirajte” sa kolegama i otkrijte kako biti što originalniji i drugačiji, a na kraju, to je ono što će vaši fanovi posebno ceniti i želeti podeliti s ostalima.

Koordinirajte tim
Definisali ste vremenski raspon objave, digitalni kanal i vrstu sadržaja koju ćete plasirati? Odlično, sada morate koordinirati svoje kolege, upoznati ih sa svim potrebnim informacijama, dati im pristup svim potrebnim sadržajnim resursima, ali i odrediti osobu koja će uvek biti na raspolaganju ako nešto zapne. Ako je ikako moguće, neka neko od vaših kolega bude na samom mestu događaja, odnosno “izvoru informacija”. Pritom je važno da ljudi koji su uključeni u celu kampanju budu upoznati sa tonom i glasom branda te načinom komunikacije s korisnicima, odnosno fanovima. Ukratko, potrebno je unapred proći sve moguće scenarije, a vaš tim mora znati kako reagovati u svakoj od predviđenih situacija. Naravno, u tom slučaju nije moguće sve isplanisati unapred, a i neki od najboljih primera real-time marketinga dogodili su se praktično slučajno, zahvaljujući trenutnoj inspiraciji i brzoj reakciji. Upravo zbog toga svi još dan-danas pamte legendarni primer Orea koji je na duhovit način iskoristio nestanak struje tokom prenosa Super Bowla 2013. godine.

Odredite ključne pokazatelje uspešnosti
Šta zapravo želite postići real-time marketinškom kampanjom? Povećati interakciju, broj fanova, lajkova, shareova? Možda vam je cilj svojom kreativnom kampanjom privući pažnju medija? Unapred definišite ključne pokazatelje uspešnosti kako biste na temelju njih mogli odrediti da li je vaša kampanja ostvarila željene ciljeve, a krajnji rezultat pružiće vam dobre smernice za slične projekte u budućnosti.

Izvor: Jasno&Glasno

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!