Slogan napisao Ostoja!

Ukoliko vas naslov ovog teksta nije asocirao na prevoz klavira i izmamio vam blagi osmeh, verovatno niste mnogo puta posetili centar Beograda, ni Zemun u poslednjih desetak godina. Kombinacija od svega tri reči sa naizgled najobičnijeg „uradi sam“ oglasa, uspela je da se uvuče u svest ogromnog broja stanovnika i posetilaca Beograda, i jedno oglašavanje usluge uzdigne na nivo slogana. Usudiću se da kažem, jednog od najboljih u istoriji domaćeg advertajzinga.

U čemu leži tajna uspeha ove gerilske kampanje? Bitan činilac je sveprisutnost poruke. Ostoja Vukašinović verovatno nije bio upoznat sa pojmima kao što su brand awareness i brand recognition, ali je vrlo dobro znao da je poželjno da što više ljudi ima svest o usluzi koju nudi. I nije mu bilo teško da radi neprestano na tome i da ponovo lepi oglase koje su mu redovno skidali radnici Gradske čistoće, o čemu je govorio 2010. godine za Politiku. Lepio ih je svuda – po kontejnerima, kantama za smeće, zgradama, svim vrstama stubova i, stiče se utisak, u svakom vozilu javnog gradskog prevoza koje se našlo na ulicama Beograda. Ipak, ta sveprisutnost sama po sebi ne bi bila dovoljna da od Ostoje napravi neku vrstu mita, da je nije pratila savršeno jednostavna poruka koja je ostvarila izuzetnu komunikaciju sa publikom.

Napisati istinski uspešan slogan nije lako, ali nije lako ni uneti polukoncertni klavir u stan na četvrtom spratu. Ostoja je uspešno radio oba posla. Rečenica „Klavire prevozi Ostoja“ na najjasniji način iznosi informaciju o usluzi koja se reklamira. Poruka je, dakle, jednostavna. I istinita. Potkrepljena je kvalitetnom uslugom – na fejsbuk stranici Klavire prevozi Ostoja, koja ima skoro 7000 lajkova, i u komentarima na članke koji se bave Ostojom Vukašinovićem i njegovom kampanjom možete pronaći veliki broj pohvala na račun njegove stručnosti. Ipak, ono što je najbitnije za uspeh slogana jeste jedinstvenost i pamtljivost. Šta je izdvojilo ovaj oglas, pored učestalosti pojavljivanja, od gomile drugih? U pitanju je neobičan red reči u rečenici. Mada ni rečenica „Ostoja prevozi klavire“ ne bi zvučala kao uobičajeni tekst nekog oglasa, u njoj su reči posložene na način koji je najčešći u srpskom jeziku: subjekat-predikat-objekat. Ostoja je obrnuo redosled reči kao u ogledalu i učinio da se njegova poruka izdvoji iz šume šablonskih i nimalo ličnih obraćanja potencijalnim korisnicima. Učinio ju je nesvakidašnjom, simpatičnom i probudio znatiželju kod ljudi. Mnogi su poželeli da saznaju ko je taj dopadljivo istrajan čovek. Čak mu je i ime išlo na ruku. Ostoja. Zvuči kao ime za ljubaznog komšiju kome nikad nije teško da priskoči u pomoć. Uspeo je da izazove prijatne emocije kod ljudi samo uz pomoć slogana, pokazujući kolika može da bude njegova moć. „Volela bih da imam klavir da mogu da zovem Ostoju da ga preveze“, jedna je od reakcija koje pokazuju kakav je prijem imala ova originalna i dugotrajna kampanja.

Klavire više ne prevozi Ostoja, pošto je napustio ovaj svet 2013. godine, ali je svima iz naše branše ostavio domaći zadatak. Ili barem temu za analizu.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Mirko Masnikosa,Junior Copywriter, OvationBBDO


Oceni tekst

4,00 od 5
Loading...

1 komentar

Komentari