today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Reklame na TV-u tri puta glasnije od propisa

Osim što su često izloženi torturi dugih reklamnih blokova na televizijskim kanalima, građane često uznemiravaju i suviše glasne reklame. Iako je maksimalna dozvoljena jačina zvuka 50 kiloherca, prema merenjima koja su do sada rađena, neke reklame su čak i do tri puta glasnije.
Bez obzira što je Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) još prošle godine upozorila pojedine emitere da će, ako nastave sa praksom puštanja suviše glasnih reklama, primeniti “odgovarajuće mere”, mnogi građani nedavno su ponovo Republičkoj radiodifuznoj agenciji (RRA) uputili identične primedbe. Milan Janković, direktor Ratela, potvrđuje za “Blic” da im je RRA uputila zahtev da urade određena merenja, koja će Ratel i da uradi u mernom kontrolnom centru u Dobanovcima.
– Postupićemo po zahtevu RRA, mada se nama niko od građana nije žalio. Rezultati merenja biće poznati u utorak – kaže Janković. U RRA nisu mogli da nam kažu na koje su se konkretno televizije građani žalili jer, kako kažu, u njihovim prijavama uglavnom i ne piše na koju TV stanicu misle. Nisu nam, međutim, rekli ni koje bi to mere mogle da budu preduzete protiv onih koji se ne pridržavaju normi, kao ni da li je ijedna televizija ikada snosila posledice zbog toga.
U televizijskim kućama nezvanično uglavnom govore kako oni reklamni materijal dobijaju gotov od marketinških agencija, te da ne mogu ni na koji način da ga koriguju, čak i kada je u pitanju jačina tona. S druge strane kažu da je gotovo nemoguće i da tokom samog emitovanja regulišu jačinu tona kada naiđu reklamni blokovi jer bi bila potrebna jedna osoba u režiji koja bi se samo time bavila.
Prema izveštaju Ratela iz jula 2011. godine, najmanje odstupanja pravila je Radio-televizija Srbija u svojim programima, a najglasnije reklame emitovane su na televizijama Pink, Prva i Hepi. Na pitanje da li kako regulišu jačinu tona reklamnih blokova, iz Pinka su nam odgovorili da su to tehnička pitanja na koja ne mogu da odgovore “jer su šefovi nadležnih službi na godišnjem odmoru do 1. septembra”, dok iz Prve nismo ni dobili odgovore.
U RTV B92 kažu da je jačina tona čitavog programa regulisana u skladu sa propisima o emitovanju programa, kao i da ova kuća nikada nije dobila primedbu nijednog državnog organa ovim povodom.

Autor: M. R. Petrović
Izvor: Blic online
Foto: Shutterstock

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!