Prošle nedelje, obožavaoci američkog fudbala su imali priliku da gledaju spektakularno finale 51. Super Bowl-a u kome su New England Patriots posle neviđenog preokreta, u poslednjim sekundama savladali Houston Falcons. Finale je bilo jedno od uzbudljivijih u istoriji ovog sporta.

Međutim, Super Bowl nije samo sportski događaj: Super Bowl je i spektakl u svetu advertajzinga. Već tradicionalno, tokom finala se emituju reklame čija je prosečna cena emitovanja oko 5 miliona dolara za 30 sekundi televizijskog vremena. Sem što su veoma skupe, ove reklame su i vanredno kreativne i znatno slobodnije u pristupu i izrazu od redovnih kampanja plasiranih tokom ostatka godine.

Za svaku kreativnu agenciju je velika čast i još veći izazov da kreira reklamu za ovu priliku, jer je lestvica visoko podignuta dosadašnjim standardima i očekivanjima publike i klijenta. Ove godine većina oglašivača dolazi iz kategorije telekomunikacija, automobilske industrije, alkoholnih pića, FMCG itd.

Teme koje su trenutno aktuelne u Trampovoj Americi, nisu zaobišli ni sami brendovi. Jednakost, sloboda, raznovrsnost, jedinstvenost i prilika za sve-bile su ključne poruke ovogodišnjeg Super Bowl-a. Ovo su vrednosti na kojima je američko društvo izgrađeno, a nova administracija im, izgleda, nije naročito privržena.

Ono što je takođe bila razlika u odnosu na prethodne godine je to što je dobar deo reklama emitovan online pre samog početka Super Bowl-a, što je naljutilo neke fanove advertajzinga, jer se gubi ekskluzivnost doživljaja: gledanja reklama premijerno tokom samog finala.

Za vreme prenosa ovog spektakla, emitovane su 54 reklame, tako da nije bilo lako izabrati najboljih 5, ali je svakako bilo zadovoljstvo pogledati ih.

5. Turbo Tax-Humpty Dumpty commercial
Ovakva vrsta spota donosi dozu kreativnosti kakva je očekivana u Super Bowl reklamama. Kroz bajkovitnog lika Humpy Dumpty, polomljeno jaje, Turbo Tax je na komičan i hiperboličan način pokazao lakoću koriščenja kao i dobar servis svojih usluga za popunjavanje i kalkulisanje ličnih poreza. Kreativna ideja uzima u obzir ključni brend-benefit, s kojim se u egzekuciji poigrava kroz apsurdno komične situacije.

4. Snicker-Adam Driver Ruined
Snickersova kreativna platforma “Kad si gladan, nisi svoj” je dokaz da je konzistentnost i fleksiblilnost platforme sa kojom većina ljudi može da se poistoveti presudna za životni vek kampanje, kao i za pamtljivost i prepoznatljivost ključne poruke brenda. Snickers je iskoristio noviji trend na internetu – uživo online emitovanje, i time pokazao da rad na filmskim setovima i izvođenje reklama uživo nikako ne funkcionišu “ako si gladan”, jer greške nikako nisu opcija.

3. Honda -Yearbooks
Priče o ispunjenju snova, mogućnostima i verovanju u sebe za većinu mladih je postala tema zbog koje prevrću očima. Njihov manjak entuzijazma za ovakve poruke je prouzrokovan manjkom uverljivosti te vrsta saveta. Da bi premostila tu barijeru manjkave kredibilnosti, Honda je lansirala Super Bowl spot u kome je animirala slike poznatih iz famoznih “Yearbook”-s (srednjoškolski godišnjak) i dala im priliku da kao srednjoškolci te iste teme na koje “prevrću očima” podele sa mladima. Njihovi saveti su ipak naišli na prihvatanje u ciljnoj grupi, jer je kampanja pokazala da su čak i najveće zvezde nekada bile isti takvi “annoyed” šestnaestogodišnjaci.

2. Budweiser Born the hard way
Budweiser se vodio pričom o nastanku brenda, narativ spota je povezan sa sada aktuelnom temom imigracije u SAD. Ovim spotom brend podseća one koje podržavaju trenutnu politku imigracije da se sete imigranata koje su napravili značajan pomak za razvoj SAD. Spot udara pravo na patriotizam i usađene vrednosti američkog društva od njegovog nastanka i time dobija simpatije liberalne većine.

1. 84 Lumber The Journey Begins
Brend koji je relativno nepoznat široj javnosti je uprkos tome imao spot o kome se najviše pričalo po društvenim mrežama. Spot je izazivao saosećanje javnosti sa potresnom sudbinom i odisejom imigranata i takođe predočio moguće negativne posledice najavljenih mera nove imigracione politike. Spot je napravljen u filmskom stilu i tek na samom kraju spota otkrivamo o kom je brendu reč. Iako je brending minimalan, ljudi su povezali brend-narativ sa brendom što je veliki uspeh za jednu launch kampanju. Ogroman broj gledalaca je pohrlio na sajt 84Lumber.com kako bi odgledali ostatak izbegličkog “putovanja” zbog čega je sajt na kratko “srušen”, ali nada u pobedu volje kod poslovično optimističnih Amerikanaca je ostala čvrsta.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Dušica Matijašević, direktor advertajzinga i strategije u Executive Group


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari