Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 90

Na vrhu liste iste agencije za tržišne komunikacije

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za tržišne komunikacije u Srbiji za 2021. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih pet godina.

MMS COMMUNICATIONS/PUBLICIS ONE nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na četvrtom mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2021. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 11,35%, rast neto dobiti za 10,14% i rast broja zaposlenih za 2,27%. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu i na 30. po neto dobiti nalazi se agencija NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY. Ova agencija zabeležila je u 2021. rast poslovnog prihoda za 7,63%, pad neto dobiti za 60,07% i rast broja zaposlenih za 3,8%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i 38. po neto dobiti nalazi se agencija REAL GRUPA RGS. Ova agencija je u 2021. zabeležila rast poslovnog prihoda od 9,87%, pad neto dobiti za 80,71% i rast broja zaposlenih za 31,25%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji MCCANN BEOGRAD. Ova agencija zabeležila je u 2021. godini rast poslovnog prihoda za 20,37% i rast neto dobiti za 128,42%. Broj zaposlenih opao je za 9,33%.

Peto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji OVATION BBDO, koja je zabeležila rast od 41,64%. Neto dobit povećana je za 118,77%, kao i broj zaposlenih za 7,41%.

U TOP 10 agencija po poslovnom prihodu iz 2021. godine nalaze se i agencije: FULLHOUSE OGILVY, SMART VISION, EXECUTIVE GROUP, STUDIO NEXUS i T&T BRAND FACTORY. Na samom vrhu liste po neto dobiti, treću godinu za redom, našla se agencija OPEN MIND, iako beleži pad od 24,56% u odnosu na 2020. godinu.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 143 pravna lica koja se primarno bave tržišnim komunikacijama (nudeći, pre svega, uslugu integrisanih komunikacija), što je 8 agencija više nego u 2020. godini.

Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2021. povećan je za 23,37%, kao i neto dobit za 48,61%. Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije porastao je za 5,98%.

Nakon poslovno veoma neizvesne 2020, prošla godina donela je ohrabrenje i novu energiju za veliki broj agencija za tržišne komunikacije u Srbiji. Većina agencija uspela je pozitivno da završi poslovnu godinu i zadrži svoju poziciju na rang listi.

Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.

Uskoro u prodaji KontraNFT 2.0

Digitalna agencija Kontra u martu predstavila svoju kolekciju NFT-ova koja je privukla veliku pažnju javnosti, a ovog septembra na tržište stižu novi NFT-ovi koji dolaze u ograničenim količinama. Svaki kupac njihovog NFT-a dobija besplatne konsultacije iz digitalnog marketinga.

Na spomen blockchaina, mnogi prvo pomisle na bitcoin i da li je njegova cena viša ili niža. Manjina će se setiti fora sličica sa majmunima za kojima celi svet luduje, takozvanih NFT-ova, a koji se prodaju i za milione dolara. U stvarnosti, blockchain je osnova onoga što se zove Web 3.0 koji omogućava decentralizaciju procesa poput plaćanja i razmene informacija. Procenjuje se da će zbog ovih prednosti, pre ili kasnije, na blockchainu biti temeljeno jako puno stvari – od kupovine karata za koncert, ili potvrde vlasništva nad nekim umetničkim delom..

Kako bi širu zajednicu upoznala s blockchain tehnologijom, digitalna agencija Kontra osmislila je vlastiti NFT projekat.

„U prvoj kolekciji prodali smo 35 tokena što je bilo puno više nego što smo očekivali, a kupci su dobili jako veliku vrednost za novac. Iako je naša osnovna ideja bila da se kupci upoznaju s digitalnim walletima, kripto valutama i blockchain tehnologijama, ponudili smo i dodatnu vrednost: besplatne konsultacije o digitalnom marketingu svima koji bi uspešno završili taj proces“, objašnjava Ilija Brajković, suvlasnik i direktor Kontre.

Nakon uspešne realizacije prve kolekcije Kontrinih NFT-ova koji su, uz brojne druge beneficije, danas izuzetan kolekcionarski primerak jednog od prvih NFT-ova iz hrvatske kuhinje uopšte, Kontra će ovaj mesec u prodaju pustiti i drugo izdanje NFT-ova.

Dok je prva kolekcija koristila Polygon, Kontra NFT 2.0 temelji se na Ethereum blockchainu koji je jednostavniji za korištenje za krajnjeg korisnika.

„Hteli smo kreirati NFT kolekciju koja će imati određenu korist za krajnjeg kupca. U našem slučaju to su bile usluge savetovanja naših stručnjaka ili upoznavanje osnivača uz ručak ili kafu. I ovaj put smo zadržali najpopularnije tokene poput Gold i Platinum, ali dodali i neke nove. Nova kolekcija je ograničena na 30 tokena, tako da će kupci morati biti brzi kako bi uhvatili svoj primerak“, kaže Brajković.

Kontra je objavila i upustva kako kupiti NFT koje su dostupne na Kontra NFT webu  https://nft.kontra.agency/, i koje korak po korak vode kroz ceo proces kupovine.

Upoznajte Marinu Maksimović, mladu nadu agencije McCann Beograd

Deo svakog Golden Drum festivala je i Young Drummers takmičenje, na čijoj shortlisti se ove godine našla i Marina Maksimović, mlada dizajnerka agencije McCann Beograd. U iščekivanju finalnih rezultata razgovarali smo sa Marinom o tome šta je inspirisalo da se prijavi na ovo takmičenje, ali i kako je razmišljala prilikom stvaranja.

Ako je dobra ideja, zablistaće!

Povodom konkursa za osmu po redu dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, pitali smo članove žirija – na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Medeja Kraševec, Creative Director, Luna TBWA Ljubljana rekla je…

Digital Element: Svet tuguje zbog smrti kraljice Elizabete II

0

Vest o smrti kraljice Elizabete II potresla je čitav svet. Kraljičina sahrana postala je najgledaniji televizijski događaj svih vremena koji je pratila 4,1 milijarda ljudi, dok su se digitalni kanali usijali od vesti, izjava saučešća i komentara. Digital Element vam prenosi najzanimljivije informacije koje su se na digitalnim kanalima mogle pročitati od dana kada je objavljeno da je kraljica Elizabeta II preminula do dana sahrane.

Za dvanaest dana o kraljici Elizabeti II napisano je 945.4K vesti koje su postigle engagement od 27.5M. Najveći broj ljudi je rastužila je smrt kraljice (44%), dok su ljutnja (23%) i ljubav (20%) takođe emocije koje je ova vest izazvala kod ljudi širom sveta.

Kraljica zanimljiva mladoj publici
Muškarci su više komentarisali kraljičinu smrt (56%), ali je i procenat žena koji je o njoj pisao prilično visok (44%). Zanimljiv je i podatak da skoro polovina publike koja je pisala o kraljici ima između 25 i 34 godine. Takođe je interesantno da čak 35.5 odsto ljudi koji je pisalo o smrti kraljice Elizabete II ima između 18 i 24 godine, što pokazuje da je kraljica bila veoma zanimljiva i harizmatična ličnost i za veoma mladu publiku.

Najviše reakcija izazvalo je saopštenje Bakingemske palate o kraljičinoj smrti 08. septembra koje je preneo BBC na svom sajtu (1,2M reakcija). Ova vest imala je 184.2K retvitova, 225.8K Facebook Share-ova, 661.9K Facebook Like-ova i 97.3 K komentara.

Svetski politički lideri izjavljuju saučešće na Twitter-u

Čak 91 odsto objava došlo je sa društvene mreže Twitter. Mnogi svetski politički lideri oglasili su se upravo na Twitter-u i izjavili saučešće povodom smrti kraljice.

Tvit predsednika Ukrajine Volodimira Zelenskog izazvao je 119.9K reakcija.
“Sa dubokom tugom saznali smo za smrt Elizabete II. U ime naroda Ukrajine, izražavamo iskreno saučešće kraljevskoj porodici, celoj Velikoj Britaniji i Komonveltu zbog ovog nenadoknadivog gubitka. Naše misli i molitve su sa vama”

Objava predsednika Francuske Emanuela Makrona imala je 82.2K reakcija.
„Njeno visočanstvo kraljica Elizabeta II bila je otelotvorenje kontinuiteta i jedinstva britanske nacije više od 70 godina. Sećam je se kao prijatelja Francuske, ljubazne i velikodušne kraljice koja je ostavila trajan pečat na svoju zemlju i svoj vek“

Premijer Kanade Žisten Trido napisao je da je sa tugom u srcu saznao za smrt najduže vladajućeg suverena Kanade, Njenog veličanstva kraljice Elizabete II.
„Bila je stalno prisutna u našim životima – i njena služba Kanađanima zauvek će ostati važan deo istorije naše zemlje.“, objavio je Trido. (71K)

Poznate ličnosti šalju poruke povodom smrti kraljice
Frontmen Roling stonsa Mik Džeger izjavio je saučešće engleskoj kraljevskoj porodici povodom smrti kraljice Elizabete II. Njegov tvit izazvao je 191K reakcija.

„Celog mog života, Njeno visočanstvo kraljica Elizabeta II je uvek bila tu. U detinjstvu sam gledao njeno krunisanje na televiziji, 1953. godine. Pamtim je kao prelepu mladu damu i kao voljenu baku cele nacije.“, napisao je Džeger na Twitter-u.

Fudbaler Dejvid Bekam poručio je na svom Instagram nalogu da je veoma tužan zbog smrti Njenog veličanstva, kraljice i izazvao 1.2M lajkova i komentara.

„Kakve smo samo izlive ljubavi i poštovanja videli povodom platinastog jubileja za njen život posvećen službi. Koliko se danas svi osećamo devastirano pokazuje šta je ona značila ljudima u ovoj zemlji i širom sveta. Koliko nas je inspirisala svojim vođstvom. Kako nas je tešila kada su bila teška vremena. Do svojih poslednjih dana služila je svojoj zemlji dostojanstveno i graciozno. Ove godine bi znala koliko je voljena. Moje misli i molitve su sa našom kraljevskom porodicom.“, napisao je Bekam.

Od kraljice Elizabete II oprostio se i švajcarski teniser Rodžer Federer i izazvao 65K reakcija pratilaca.
„Duboko sam tužan zbog smrti Njenog kraljevskog veličanstva. Njena elegancija, gracioznost i odanost dužnosti ostaće u istoriji. Svoje misli i saučešće želim da uputim celoj kraljevskoj porodici i Velikoj Britaniji.“, objavio je Federer.

Svet komentarisao kraljičinu smrt
Ako pogledamo svetsku mapu možemo videti da se gotovo ceo svet uključio u pisanje o kraljičinoj smrti (najveći broj objava zabeležen je u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Belgiji, Španiji, Italiji, Švajcarskoj, SAD i dr.)

Vreme stalnih promena!

Povodom konkursa za osmu po redu dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, pitali smo članove žirija – na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Miha Bevc, Creative Director, Herman&partnerji Slovenija  rekla je…

Tema ovogodišnjeg festivala je „Samorefleksija“. Kada bi pogledali u ogledalo sebe kao profesionalca, kompaniju u kojoj radite i kompletno tržište marketinških komunikacija – šta vidite?
Herman & partners je mlada agencija koja je osnovana samo nekoliko meseci pre izbijanja korona virusa. Ubrzano i stalno prilagođavanje promenama stavljeno je u naše ruke, i trudimo se da to maksimalno iskoristimo kako za razvoj kompanije, tako i za rešavanje izazova naših klijenata. Svi lako možemo primetiti da su marketinške komunikacije iz dana u dan sve složenije, što se odnosi i na ceo svet i na izazove sa kojima se suočavamo.

Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2022 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Moj savet je jednostavan: jasno pokažite izazov koji je kampanja morala da savlada, uvid na kome je ideja zasnovana i efekat koji je postigla. Prilikom ocenjivanja obratiću pažnju na tri stvari. Prvo: koliko je ideja relevantna za potrošača, brend i vreme u kome živimo. Drugo: koliko je ideja iznenađujuća ili sveža. U treće: kvalitet performansi ili tržišna izvrsnost.

Prijave za nagrade KAKTUS 2022 otvorene su do 23. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

Konferencija CGA Belgrade vraća se sa najraznovrsnijim lajnapom do sada

Ovogodišnje izdanje konferencije CGA Belgrade, omiljenog okupljanja u sferi kreativnih industrija koje tradicionalno ujedinjenje profesionalce iz sveta filma, video igara i digitalnih umetnosti, pokazaće publici da budućnost zabave počiva na zajedničkom radu i kontinuiranim usavršavanjem.

Međunarodna konferencija kompjuterske grafike i digitalnih umetnosti, CGA Belgrade, se posle skoro tri godine online aktivnosti vraća se u svoj grad pod sloganom Remodeling the Future. Program prvog dana konferencije (23. septembra) biće besplatno dostupan za praćenje na sajtu CGA od 15 časova, dok publiku drugog dana (24. septembra) očekuje celodnevni program u tri sale uživo u mts Dvorani.

Veliki deo programa  fokusiraće se na moćni alat za kreiranje interaktivnog sadržaja i virtuelnu produkciju, Unreal Engine, u kome je nastala virtuelna scenografija prvog, online dana konferencije. Na ovom poduhvatu radilo je dvanaestoro mladih umetnika, inače polaznika letnje laboratorije za kreiranje virtuelnih okruženja pod okriljem Crater Training Centra, a pod mentorstvom iskusnih profeionalaca iz šireg spektra kreativnih industrija. Virtuelnu CGA pozornicu prvog dana konferencije zauzeće predavači iz dalekih zemalja  Australije, Velike Britanije i SAD od kojih nekii dolaze iz najvećih studija za razvoj video igara kakvi su Epic Games, kreatori hit naslova Fortnite, i Playstudios, Tetrisov novi dom.

Drugi dan konferencije u mts Dvorani otvoriće predavanje Nicky Gogan, proslavljene irske producentkinje dokumentarnih i igranih filmova koja je svoju karijeru zaokrenula ka upotrebi inovativnih rešenja u razvoju animiranih filmova. Publika u Beogradu će imati priliku da ponovo čuje miljenika zajednice Victora Pereza i njegovo inspirativno predavanje o umetnosti, nauci i tehnologij konceptualizacije svetla, koje je nedavno održao za Pixar studio. Pored njih, glavnom binom konferencije prošetaće francuska umetnica video igara Camille Soual, dramaturg Ivan Stančić, stručnjak za AI generisana dela Miroslav Kostić, kao i predstavnici uspešnih domaćih studija za vizuelne efekte Crater Studio i Digital Asset Tailors.

Gosti konferencije će u ova dva dana pričati o najaktuelnijim projektima u industriji zabave, o tehnološkim inovacijama, virtuelnoj produkciji i vizuelnim efektima na filmu, razvoju video igara, dizajnu iskustva gledalaca, te sve češćem uplitanju veštačke inteligencije u umetničku praksu. Deliće se znanje, profesonalni saveti i iskustva, razgovaraće se o pomeranju granica u razvoju talenata, ali i redefinisanju odnosa između biznisa i kreativnosti – i to sve potpuno besplatno, uz neophodnu registraciju posetilaca na sajtu cgabelgrade.com.

Celokupni program CGA Belgrade podeljen je u tri celine, te publiku i u druge dve konferencijske sale očekuje bogat sadržaj koji uključuje tehničke sesije pod palicom eksperata iz softverskih kompanija Autodesk i Side FX, edukativni program za mlade stvaraoce, te serija korisnih sesija osmišljenih sa ciljem da vlasnicima malih studija obezbedi znanje i alate za unapređivanje poslovnih modela.

Pored glavnog dela programa, u planu je i nekoliko ekskluzivnih radionica i masterklasova u Crater Training Centru. Čitav program možete pronaći na sajtu konferencije koji se svakodnevno puni novim informacijama.

Imajući u vidu širinu i kompleksnost zajednice koju CGA Belgrade okuplja, konferencija će biti pravo mesto i za predstavljanje inicijative superklastera Creative Tech Srbija i kreiranja sinergetskih efekata i između različitih kreativnih sektora. Povodom toga, kao član pilot projekta vođen Srpskom asocijacijom video igara (SGA), konferencija će ugostiti panel na kojem će predstaviti slične inicijative koje spajaju filmsku i gejming industriju, a koje su uspešno sprovedene u Irskoj, Litvaniji i Moldaviji.

Na Weekend stiže Tolerance project powered by Direct Media!

Jedna od trenutno najvećih i najuticajnijih izložbi na svetu pod nazivom “Tolerenacija” biće dostupna posetiocima Weekend Media Festivala u Rovinju. Pod pokroviteljstvom DIRECT MEDIA United Solutions, 96 radova umetnika širom sveta biće izloženo u Tvornici duhana Rovinj, tradicionalnom mestu održavanja popularnog Weekenda.

Tolerance project je rezultat angažmana svetski priznatog umetnika-aktiviste i grafičkog dizajnera Mirka Ilića, čijem pozivu na saradnju se odazvalo na stotine umetnika, dizajnera i kreativaca širom sveta.

Izložba na Weekend Media Festivalu biće otvorana prvog dana festivala u petak 23.9. u 13 časova.

Izložbu će otvoriti Stefan Gajić, Creative Lead & Art Director u DIRECT MEDIA United Solutions, najmladji grafički dizajner sa prostora bivše Jugoslavije koji je dobio poziv da se priključi Tolerance project.

 

Snažan uspon novih i spori rast starih agencija za digitalni marketing

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za digitalni marketing u Srbiji za 2021. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih pet godina.

Agencija HTTPOOL našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i po neto dobiti. Ova agencija je u 2021. godini zabeležila rast poslovnog prihoda od 166,55%, kao i rast neto dobiti od 162,35%. Httpool je u 2021. uvećao tim za 27,78%.

Na drugom mestu na rang listi, po oba finansijska kriterijuma, drugu godinu za redom, nalazi se agencija WIRELESS MEDIA. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 188,33%, ali i ogroman rast neto dobiti, koji je u 2021. godini iznosio preko 315 miliona dinara (rast od 253,59%), kao i rast broja zaposlenih za 29,27%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti nalazi se agencija NETCONOMY, koja je osnovana u junu 2020. godine. Ova agencija, između ostalog, nudi usluge Omnichannel Commerce & Experience Management, 360° Customer Insight & Omnichannel Campaigns, kao i full-service za SAP. Poslovni prihod Netconomy prošle godine uvećan je za 106,54%, a neto dobit za 143,15%. Ova agencija je u 2021. imala čak 71 zaposlenog, što je rast od 5,97%.

Četvrto mesto pripalo je agenciji INNOVATIVITY, koja se popela za jedno mesto na rang listi po poslovnom prihodu u odnosu na 2020. godinu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 204,58%, i rast neto dobiti za 19,91%.

SMARTPOINT ADRIA, agencija koja je tokom 2020. godine transformisala svoje poslovanje iz event u digitalnu agenciju, našla se na visokom petom mestu u 2021. po poslovnom prihodu. Ova agencija je prošle godine prihodovala preko 335 miliona, a ostvarila je neto dobit skoro 17,5 miliona dinara. Ova agencija zapošljava 35 ljudi.

Agencija ŽIŠKA zabeležila je rast u 2021. po poslovnom prihodu (15,21%) i pad neto dobiti (38,6%). HOMEPAGE ostvario je, takođe, rast poslovnog prihoda od 2,34% i pad neto dobiti za 77,57%. DEGORDIAN je zabeležio rast poslovnog prihoda od 41,69%, ali pad neto dobiti od 50,58%. Agencija DRIVE zabeležila je pad poslovnog prihoda za 19,96% i rast neto dobiti za 39,14%. Agencija WEBTISE ostvarila je rast prihoda od 24,05% i rast neto dobiti 36,33%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 102 pravna lica koja se primarno bave digitalnim komunikacijama, što je 16 novih agencija u odnosu na 2020. godinu.

Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2021. porastao je za 129,42%, a neto dobit za 167,22%. Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing veći je za 15,45%.

Tržište digitalnog marketinga u Srbiji nastavlja stabilan rast uprkos svim izazovima, što pokazuju i poslovni rezultati agencija koje primarno posluju u ovoj oblasti, kao i broj novootvorenih agencija i rast broja zaposlenih. Iako su, u poslednje dve godine, primetna značajna prestrojavanja na rang listi, s obzirom da neke agencije beleže pad poslovnih prihoda i neto dobiti, ulaganja u digitalni marketing iz godine u godinu sve su veća i značajnija.

Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.

Dokle smo stigli sa metaverzumom i kakva budućnost nas (potencijalno) očekuje?

Pojam “metaverzum” postoji već 30 godina – ovaj još uvek ne toliko precizno definisan virtuelni prostor prvi je zamislio američki pisac naučne fantastike Neal Stephenson u svom delu “Snow Crash” iz 1992. i može se reći da je, na neki način, tada sve počelo.