Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 72

BUSINESS AND TRENDS: Changemakeri su oni koji su spremni da rizikuju!

0

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Danijela Gašparac, Head Of Market Research – CEO Advisor, Telekom Srbija i Marketing and Communication Consultant, Srbija voz.

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

2022. u oblasti komunikacija je bila ista kao i u svim drugim oblastima – izazovna i turbulentna. Ipak, „teška“ vremena zahtevaju „težak“ rad koji onda rezultuje natprosečnim rezultatima. Imajući sve to u vidu, rekla bih da smo, bez obzira na sve, baš tamo gde smo i želeli da budemo.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?

Svi oni koji čine bilo kakve, makar i minimalne pomake. Changemakeri su agencije i klijenti, svi marketari koji su otvoreni za nove ideje i spremni da rizikuju. Changemakeri smo svi mi, samo ako se malo potrudimo da to zaista budemo!

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)? 

Kao i većina ljudi kojima je rast i razvoj bitan – trudim se da stalno učim i radim na sebi, da budem otvorena za drugačija mišljenja i stavove kao i za nove izazove. Ukoliko svi mi, tako „unapređeni“ radimo zajedno – kreirajući nove, drugačije i inovativne kampanje ili jednostavo sudelujući u ovakvim i sličnim razgovorima,  konferencijama i seminarima, pomak u industriji mora da bude vidlljiv. Nagrade koje su i ove godine dodeljene kako agencijama tako i nama pojedincima sigurno govore u prilog tome da se struka, bez obzira na sve, i dalje razvija…

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Mislim da će glavni trend ostati isti onaj koji je obeležio i prethodne godine, o čemu sam već pisala, a to je da je kupac u centru! Vidimo ogromnu promenu u verovanjima o tome šta marketing zapravo jeste. Više se ne radi o pokušaju da ubedite ljude da kupuju od vaše kompanije ili da rade sa njom. Umesto toga, prioritet se pomerio ka pružanju najbolje korisničkog iskustva koje će naterati ljude da se vraćaju po još.

Kupac sada očekuju besprekorno iskustvo od prve iskre interesovanja pa do korisničke podrške nakon prodaje, tako da sada cela kultura kompanije i komunikacija treba da budu usmerene ka kupcu.

Pored toga, očekujem da se i u narednoj godini susrećemo sa izazovima – smanjeni budžeti i turbulentne okolnosti koje nas ometaju da dugoročno i studiozno planiramo ili, makar, da se tih planova precizno držimo. Tako da će agilnost biti od presudnog značaja,

Od 2023. očekujem…

Da me iznenadi i bude još bolja!

 

 

 

BUSINESS AND TRENDS: Agencije koje imaju talentovane ljude su changemakeri na tržištu!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Milivoj Đorđić, General Manager – Adria region, SmartPoint Adria. 

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

2022. godina je bila uspešna godina. Kao i 2021. osetilo se povećanje potrebe za tržišnim komunikacijama u svim oblastima i to je dalo rezultate svim agencijama koje rade svoj posao predano i kvalitetno. Smartpoint je rastao u svim uslugama koje nudi, a naročito se beleži rast u sektoru digitalnog marketinga, PR-a i event managementa. Regionalno, Smartpoint je nastavio da širi poslovanje, naročito u Hrvatskoj gde u 2023. očekujemo još veći rast.

2022. bih takođe opisao kao veliki “come back” event management-a. Kako se korona i zvanično povukla sa radara, kompanije su poželele da se ponovo druže sa svojim partnerima, pa se beleži značajan rast B2B događaja kao i korporativnih proslava. U periodima maja, septembra, ali i decembra, gotovo je bilo nemoguće naći dobro mesto za organizaciju konferencija u regionu ukoliko to mesto nije bilo barem mesec dana unapred rezervisano.

Naš cilj je da nastavimo u pravcu u kom smo krenuli. Strategija koju smo odabrali daje dobre rezultate. Sledeće godine još više ćemo se baviti našim ljudima i timovima jer verujem da people first model nikako ne sme da bude “buzzword” nego ozbiljno obećanje zaposlenima da nam i te kako na prvom mestu.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji? 

To su ljudi koji su predani da rade, konstantno uče, ali i da se menjaju. Neko bi rekao – talentovani ljudi. Lično smatram da kao i u sportu, tako i u advertisingu, 99% je rad i učenje, dok je 1% talenat, tako da treba jasno da prihvatimo da rad sa talentovanim ljudima ne podrazumeva ispunjavanje njihovih želja u cilju “dobijanja” njihovog talenta zauzvrat, nego rad, učenje i mentorstvo u izazovima i situacijama gde je njihov talenat changemaker.

Agencije koje poseduju takve ljude i koje kvalitetno rade sa takvim ljudima, su changemakeri.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)? 

Ove godine Smartpoint je najviše uložio u ljude. Kao jednu od opasnosti koju smo uvideli prilikom zapošljavanja novih ljudi je priča koja prati marketinške agencije, a to je da se ljudi izrabljuju, da se radi za male plate, da je kolegijalnost na izuzetno niskom nivou itd. Smatram da je moj najveći doprinos to da Smartpoint napravim agencijom koja je potpuno suprotna od ovoga i da pomognem u razbijanju ove situacije na tržištu kako bi agencija bila mesto za karijeru, a ne usputna stanica.

Šta smo konkretno uradili: konstantna saradnja sa vrhunskim HR stručnjacima, privatno zdravstveno osiguranje za zaposlene, angažovanje vrhunskih predavača, definisanje vrednosti kompanije koje proističu iz njenih zaposlenih a ne menadžmenta, isticanje naših ljudi u medijima, konferencijama i društvenim mrežama…I to nije sve, jer tek smo počeli.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Mislim da ćemo se sve više okretati ka alatima koji će nam pomoći da automatizujemo/ubrzamo naše procese. Chat GPT je će sigurno pomoći agencijama ne toliko da kreiraju svoje sadržaje, nego da ubrzaju procese istraživanja. Alati sa project management i kolaboraciju postaju sve intuitivniji i njihovo korišćenje će zasigurno učiniti rad još efikasnijim. Možda je zapravo efikasnost to što će obeležiti 2023.

Od 2023. očekujem… 

Očekujem da će tržište nastaviti da raste I da će kompanije koje imaju jasno definisanu strategiju, ali I inovativnu egzekuciju biti još uspešnije I nastaviti svoj rast.

Za kraj, svim marketarima u Srbiji, želim srećnu i uspešnu 2023!

 

BUSINESS AND TRENDS: Svaki zaposleni može i mora, bar povremeno, da bude i changemaker!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Danka Trbojević, Managing Director, Drive Agency. 

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Ova godina je, kao i prethodne dve, u poslovnom smislu bila prilično turbulentna i neizvesna. Suočeni sa inflacijom i višim kamatnim stopama, potrošači su bili primorani da prilagode potrošnju a brendovi i oglašivači su postali oprezni što je u prvim mesecima podrazumevalo smanjenje troškova marketinga.

Bez obzira na krizu teši nas saznanje da se industrija oglašavanja, po pravilu, brzo oporavlja, a potom i napreduje. Zbog toga se podrazumeva da sektor tržišnih komunikacija mora biti spreman na sve promene i agilan u reakcijama. Više nego ikad praćenje trendova i zahteva tržišta mora biti konstanta u poslovanju. U okviru samih agencija koje se bave ovim poslom moraju se razvijati poslovni i kreativni timovi sa izraženim senzibilitetom za novo i drugačije kreiranje poruka. Brzina u reagovanju se podrazumeva.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?

Uvreženo je mišljenje da važne promene kreiraju samo oni na najodgovornijim pozicijama u kompanijama. Činjenica je, međutim, da svaki zaposleni kreativac može i mora, bar povremeno, da bude i changemaker.

Da bi se to zaista i desilo neophodno je ljude motivisati i podržavati obezbedivši im prostor za njihov kreativni i profesionalni razvojni put.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)? 

U Drive-u smo tekuću godinu započeli sjajnim projektom i još boljim rezultatima za našeg klijenta L’Oréal. U pitanju je Maybelline New York kampanja pod nazivom „Samo za moje oči“.

Srž ideje je bilo podizanje samopouzdanja mladih devojaka a kampanja je unutar L’Oréal-a proglašena najjačom advocacy kampanjom u Adria-Balkan regionu.

Takođe, jako smo ponosni na novu komunikacionu platformu koju smo lansirali za našeg klijenta Crayon pod sloganom – Gledamo tvoja posla. Kroz ovu platformu smo odgovorili na potrebu IT industrije da se na zanimljiv i duhovit način približi ciljnim grupama.

U okviru agencije koju vodim, sarađujem sa mladim i kreativnim ljudima ali, što se razvoja struke tiče nije zanemarljiv doprinos koji dajem kao docent na Katedri za filmsku i TV produkciju, kao i  na postdiplomskim studijama ‘Reklama i mediji’ na Fakultetu dramskih umetnosti.

Ko je danas odgovoran za reputaciju struke u Srbiji?

Reputaciju struke kreiraju svi zaposleni u advertising-u i zato su i podjednako odgovorni. Ovde, zaista mislim da je odgovoran svaki pojedinac, bilo da je zaposlen u kompaniji, agenciji ili je publisher.

Iako neka istraživanja pokazuju da mladi oblast marketinga doživljavaju kao inovativan i atraktivan za zaposlenje, moj utisak je da je za mesto marketinga na lestvici poželjnih zanimanja izuzetno važna korporacijska reputacija. A tu reputaciju čine kreativnost zaposlenih, kvalitet proizvoda i korporativna kultura.

Sve što radimo, kako se ponašamo i kakav uticaj imamo na zaposlene, partnere i potrošače,  predstavljaju važne komponente za spoljašnju vrednosnu ocenu. Razumevanjem očekivanja tržišta, jasnim definisanjem svrhe i kreativnim angažovanjem publike, kompanije mogu ojačati svoju reputaciju.

Od 2023. očekujem…

Nastavak odlične saradnje sa postojećim klijentima, neka nova prekookeanska tržišta i, još više kreativnih saradnika. Nadam se da nisam preterani optimista ali očekujem i značajan iskorak iz perioda recesije.

 

 

Degordian zaposlio TikTok stratega!

REGION – Degordian je u 2023. godinu ušao sa osveženim i osnaženim Social Media sektorom. Naime, timu se pridružuje TikTok Strategist, Tomislav Rašković.

TikTok je društvena mreža koja je nedavno doživela rapidan rast u popularnosti i broju korisnika, a Degordian je među svoje usluge vrlo brzo uvrstio i izradu strategija, kreiranje contenta te community management za ovu društvenu mrežu. Međutim, vreme je pokazalo kako TikTok nije prolazni trend, već društvena mreža čija popularnost i uticaj nastavljaju rasti. Ne samo to, već TikTok postaje jedna od najčešće korišćenih i među korisnicima najrelevantnijih društvenih mreža na kojoj provode najviše svog vremena u odnosu na druge mreže, na kojoj traže savete, edukuju se, istražuju proizvode i usluge i donose odluke o kupovini. Uz to, za sve veći broj Degordianovih klijenata već je otvoren TikTok kanal, rade se strategije te vode profili i kreira sadržaj.

Iz tog razloga, Degordian je krajem 2022. godine odlučio osnažiti social media management sektor te dovesti osobu usko specijalizovanu upravo za TikTok. Na poziciju TikTok Strategist od januara ove godine u Degordian je došao Tomislav Rašković, koji je prethodno osnovao kreativnu digitalnu agenciju Museit Network za povezivanje content kreatora i muzičara za potrebe projekata na TikToku, a i sam je TikToker.

Tomislav će u Degordianu biti zadužen za izradu TikTok strategija, osmišljavanje kampanja, kreiranje contenta, izgradnju i osnaživanje communityja, analizu i reporting te optimizaciju, pratiće trendove, proaktivno predlagati aktivnosti za klijente i raditi na podizanju njihove social media prisutnosti na viši nivo u saradnji sa Ivanom Lovrić, koja je Social Media Strategist, te drugim social media managerima koji su deo Degordianovog internacionalnog tima.

BUSINESS AND TRENDS: Changemakeri su oni koji uspeju da humanizuju svoje brendove!

0

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Jovana Tufegdžić, menadžerka korporativne komunikacije, Visa SEE.

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Kao i u ostalim industrijama, rekla bih da je 2022. godina borbe. Borba da ponovo počnemo da živimo, da se vratimo u normalne tokove života, u kancelarije, na putovanja… Isto tako i u oblasti tržišnih komunikacija, čini mi se da pokušavamo da se izborimo sa novim trendovima i navikama potrošača, odnosno publike. Preovladava mnoštvo tema, poruka i novih formata. Čak mi se čini da smo malo izgubili fokus i da svi komuniciramo sve i trudimo se da budemo prisutni u svim segmentima života naših potrošača.

Ko su changemakeri u advertajzing industriji u Srbiji? 

Rekla bih da su changemakeri oni koji uspeju da humanizuju svoje brendove, da ih ožive i povežu sa svojom ciljnom grupom. To znači da ako neka kompanija ili brend istinski gaji vrednosti, stav o određenoj temi i emocije u datoj situaciji, uspeće da se poveže sa potrošačima i javnošću uopšte.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)? 

Svaku struku čine pojedinci, svi mi koji zajedno, svojim radom, postavljamo standarde industrije. Lično, uvek se trudim da profesionalnim razvojem i rezultatima koje ostvarujem budem inspiracija drugim kolegama, kao što su i oni meni. Mislim da je to najsnažnije gorivo razvoja – zdrava konkurencija, kao motivacija da svi budemo još bolji.

Ne uspeš svaki put i u svakom projektu da pokažeš nešto novo, i da pomeriš granice. Međutim, postoje projekti koji su od starta posebni, u koje se zaljubite i vi i drugi učesnici i počnete svi zajedno da živite njegovu misiju. Za mene je pravi primer toga inicijativa kompanije Visa – She’s next, čiji je cilj osnaživanje i podrška ženama da se ekonomski osamostale i započnu svoj biznis. Kampanja je zasnovana na pravim, realnim pričama uspešnih preduzetnica, koje su glavni navigator komunikacije, a istovremeno pripadaju ciljnoj grupi projekta. One su deo She’s next veća žena i predstavljaju skup mentorki drugima. To je prava jedinstvenost ove kampanje, a verovatno i razlog zašto smo u našu zajednicu do sada uspeli da uključimo preko 5.000 trenutnih i budućih preduzetnica.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Digitalizacija svih segmenata života se dešava već godinama unazad, a čini mi se da sada doživljava svoj vrhunac. U tom smislu, verujem da će komunikacija biti maksimalno personalizovana, a sve u cilju da se brendovi i kampanje bolje povežu sa svojom publikom i izgrade poverenje zasnovano na sličnim, odnosno istim životnim vrednostima. Iako možda zvuči kontradiktorno, u doba veštačke inteligencije nastavićemo da se povezujemo na ljudskom nivou.

Od 2023. očekujem… 

Ne očekujem baš ništa. Naučila sam da su očekivanja precenjena i da je mnogo bolje nadati se i verovati  da će sledeća biti nova, uzbudljiva i godina za pamćenje!

Dakle, svim čitaocima portala Marketing mreža, želim zdravu, srećnu i uspešnu 2023. godinu, u kojoj ćemo se svi manje boriti da živimo, a mnogo više živeti.

BUSINESS AND TRENDS: Svako od nas daje primer!

0

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Stefan Despotović, direktor PR Centra, NIS.

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Drugačija, izazovna, u mnogo čemu je, a naročito u industriji u kojoj radim, morala od strane komunikatora da bude „tailor made“, a mnogo manje sa korišćenjem ranijih iskustava drugih ili opštih preporuka. Tako da možda jesmo kao struka odmakli u imidž smislu, međutim, suštinski, prošla godina je više bila godina održanja, a manje strateškog napredovanja generalno.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?

Nisam direktno u advertajzingu, ali mogu reći da je changemaker u bilo kom poslu, ne samo u komunikacijskom, ne baš tako česta pojava. To je taj neki novi Mesi ili novi Karajan, a toga, složićemo se, nema mnogo. Tako da je changemaker neko ko – unapređuje, donosi novo, daje primer i novi putokaz koji sledite, dok u isto vreme razume i zna sve što se pre njega dešavalo. Zapravo, pronaći ćemo potencijal za changemakere među obrazovanim i mudrim mladim kadrovima u komunikacionoj industriji.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)? 

Svako od nas daje primer. Bez obzira na to u kom sistemu trenutno radimo, svi smo profesionalci sa imenom i prezimenom, i sve što radimo je potpisano upravo našim inicijalima. Naša struka jeste pod pritiskom brzine, površnosti, gubitka interesovanja za suštinu… Kao uostalom i mediji i mnoge druge industrije. Ipak, ako hoćemo da budemo odgovorni, moramo nastojati da zadržimo ozbiljnost u poslu. Naša kompanija je u godinama za nama radila na edukaciji novinara u našoj zemlji za teme iz oblasti energetike, u saradnji sa renomiranim partnerima poput Nacionalnog naftnog komiteta Srbije. To ćemo nastaviti i ubuduće jer iako novi trendovi dovode do toga da sektorsko novinarstvo nestaje, mi sa naše strane moramo učiniti šta je moguće da taj proces usporimo. Takođe, zabluda je da mladi nisu zainteresovani za sticanje znanja i iskustava. Imao sam privilegiju da na nekoliko fakulteta u našoj zemlji održim u toku prošle godine gostujuća predavanja studentima o PR-u u savremenim kompanijama i feedback koji sam dobio je zaista fenomenalan.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

U našem poslu – mudro biranje strateškog cilja komunikacije, balansiranje, znatno više obraćanja pažnje na kontekst, umerenost i emocija, odnosno empatija. Dalji trendovi digitalizacije i ulaganja u sopstvene kanale komunikacije se podrazumevaju.

Od 2023. očekujem… 

Očekujem da ćemo i u 2023, kao i u prethodnim godinama, biti pod uticajem globalnih okolnosti na koje ne možemo da utičemo. Stoga „business as usual“ nije opcija, te će inovativnost, kreativnost i hrabrost koju pokažemo u poslu praviti razliku.

BUSINESS AND TRENDS: Fleksibilnost i adaptabilnost su postali ključni pojmovi u svim sferama, pa tako i u marketingu!

0

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Bojan Stanković, marketing specijalista i tim lid, Infostud/HelloWorld.

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Godina globalne nestabilnosti, godina izazova, a u slučaju Infostuda i HelloWorld-a i godina najboljih biznis rezultata u našoj istoriji. Fleksibilnost i adaptabilnost su postali ključni pojmovi u svim sferama, pa tako i u marketingu. Bojim se da je one koji to nisu razumeli vreme zapravo već pregazilo.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?

Ne verujem u čarobne štapiće, pa tako ni u potencijal bilo koga pojedinačno da promeni nešto preko noći. Potrebno je da svi više planiramo, da više da budemo u kontaktu sa korisnicima i njihovim potrebama, da brže reagujemo kad stvari ne idu po planu i da sve to radimo uvek i stalno.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)? 

Infostud i HelloWorld su u prethodnom periodu prošli kroz jedan kompleksan proces rebrendiranja. Jako puno smo naučili kroz sve to, a mislim da je i domaća marketing zajednica dobila jedan zaista vredan i jedinstven case study.

Ako pričamo o HelloWorld-u, tu se svakako ističe naša, do sada, najveća kampanja usmerena ka IT populaciji – “Da ti ništa ne promakne”. Kraj godine smo dočekali sa višestrukim povećanjima u svim ključnim metrikama, a naročito me raduje što se kroz značajno povećanje organske posete vidi direktna veza između svih napora marketing tima u prethodnom periodu i povećanja svesti o našem brendu kod ključnih ciljnih grupa. Kod brend kampanja rezultati (ako dođu) uvek dolaze na odloženo, ali je time i zadovoljstvo neuporedivo veće.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Konačno dolazi do nekog smislenijeg prodora veštačke inteligencije u sferu kreiranja sadržaja. Sigurno je i vama trenutno pun feed tekstova koje je napisao ChatGPT ili onih kul fotki vaših prijatelja koje prave AI aplikacije. Tu nam tek slede jako zanimljive stvari u 2023!

Tu je naravno i TikTok. U 2022. je konačno stekao pravu globalnu relevantnost u pogledu sadržaja koje nudi, a u 2023. očekujem da se to desi i kod nas.

Ako pričamo o niši u kojoj poslujemo, očekujem da u narednoj godini još više marketara počne da se bavi employer brandingom. Ulaganje u privlačenje kvalitetnih kandidata i zadržavanje najboljih zaposlenih postaje još izazovnije (ali i zanimljivije).

Od 2023. očekujem… 

…da bude najbolja do sada! Iako treba biti na oprezu, ne donosi nam nikakvu korist da budemo sada nešto preterano pesimistični. Jasno je da nam sledi još jedan period privredne neizvesnosti, naročito u prvom delu godine, ali pokazali smo tokom prethodnih kriza da se momenti usporavanja mogu dobro iskoristiti za organizaciona unapređenja sistema iznutra, a u marketingu i za neke gerilske projekte koji nikako nisu došli na red od nekih većih stvari. I siguran sam da na kraju to može da donese jako lepe rezultate!

Objavljen je konkurs za šesnaestu VIRTUS nagradu za filantropiju

Trag fondacija je objavila početak konkursa za šesnaestu VIRTUS nagradu za filantropiju. Cilj nagrade je da istakne kompanije, preduzeća i pojedince, koji su tokom protekle godine svojim filantropskim delovanjem doprinosili razvoju zajednice na strateški i dugoročan način. VIRTUS nagrada dodeljuje se s namerom da se njihovo dobročinstvo promoviše i predstavi javnosti.

„Iz godine u godinu beležimo porast davanja za opšte dobro, što potvrđuje da su solidarnost i empatija naših sugrađana, kao i svest poslovnog sektora o društvenoj odgovornosti sve izraženiji. Visok stepen odgovornosti i osećaja za javni interes, koji je do sada iskazan, posebno među mladima, predstavlja dobru osnovu za dalji razvoj filantropije u Srbiji. Verujemo da ćemo u narednom periodu sve češće svedočiti primerima strateške i razvojne podrške, a bilo bi značajno da se ona usmeri i na teme poput nauke, kulture i umetnosti, rodne ravnopravnosti i ljudskih prava, koje su do sada bile nezasluženo izvan fokusa većine filantropskih akcija“, izjavila je Marija Mitrović, direktorka za filantropiju i partnerstva Trag fondacije, i dodala: „Pozivamo građane i građanke, neprofitne organizacije, medije, PR i marketinške agencije, kao i kompanije i preduzeća da nominuju kandidate za VIRTUS nagradu za filantropiju u narednih mesec dana“.

VIRTUS nagrada za 2022. godinu biće dodeljena u 5 glavnih kategorija: Nagrada za korporativnu filantropiju, Nagrada za malo i srednje preduzeće, Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i civilnog sektora, Nagrada za individualnu filantropiju i Nagrada za mlade filantrope.

Više informacija o propozicijama konkursa, načinima prijavljivanja, kriterijumima za izbor dobitnika i sastavu nagradnog žirija možete naći na sledećem linku: www.tragfondacija.org/virtus-nagrada.

Poziv za nominacije biće otvoren od 17. januara i trajaće do 14. februara 2023. godine. Dobitnici VIRTUS nagrada za 2022. godinu biće proglašeni 25. marta 2023. godine na svečanoj ceremoniji u Beogradu.

Emilija Lilić i Jelena Zlatanović dobitnice su PRO PR Globe Awards

REGION – U skladu sa pravilnikom PRO PR GLOBE Awards, a nakon procesa nominacija, ukupno 25 renomiranih stučnjaka iz oblasti odnosa s javnošću iz 12 zemalja, dobitnici su PRO PR GLOBE Awards za 2022. godinu.

Biće im uručene jedinstvene statue, umetničkih radova studenata Akademije primenjenih umetnosti, Univerziteta u Rijeci. Dodela priznanja biće održana u sklopu svečane večere, 5. maja ove godine u Hotelu Jezero na Plitvičkim jezerima, gde se održava i 20. jubilarno izdanje PRO PR Konferencije.

Nagradu su osvojile Jelena Zlatanović, stručnjak za korporativni marketing i komunikacije u MOL-u (Magyar OLaj- és Gázipari Részvénytársaság) i Emilija Lilić, menadžerka internih komunikacija u Tigar Tyresu iz Srbije.

Osim njih, nagradu su osvojili:

  • iz Slovenije Katja Fašink, direktorica komunikacija u ELES GrupiLaura Štraus Vuk, stručnjakinja za odnose s javnošću u Založbi Mladinska KnjigaAndrej Krajner, direktor komunikacija u NLB GRUPI (Nova Ljubljanska Banka),
  • iz Velike Britanije Ian Farrow, direktor u Westco Trading LTD (Westminster Council), Liz Ostermann, VIP službenica za odnose s javnošću u Saint Hill Castle and ManorMandy Pearse, direktorica Seashell Communications,
  • iz Ujedinjenih Arapskih Emirata: Khaled AlShehhi, izvršni direktor marketinga i komunikacija u Uredu za medije Vlade UAE,
  • iz Bosne i Hercegovine: Misijana Brkić-Milinković, rukovodilac korporativnih komunikacija u HT EronetuAleksandra Marković, rukovodilac odnosa s javnošću i marketing menadžerica u Tropic & Moj Market i Melisa Čengić, rukovodilac odnosa s kupcima, rukovodilac marketinga i menadžerka odnosa s javnošću u Porsche-u,
  • iz Kraljevine Holandije: Erik den Hoedt, direktor operacija u Ministarstvu opštih poslova,
  • iz Hrvatske: Karla Labaš, PR & Marketing menadžerka Dubrovačkih ljetnih igaraMarina Bolanča Radunović, vlasnica i direktorica PR agencije Abeceda komunikacijeDavor Jakovac, rukovodilac internih komunikacija Hrvatske pošteVlatka Vučić-Marasović, rukovodilac Odseka za odnose s javnošću Kancelarije župana i službenica za informiranje Zadarske županije,
  • iz Italije: Vicenzo LeVoci, generalni sekretar Venecijanskog kluba (Club of Venice),
  • iz Crne Gore: Dejan Lučić: stručni saradnik na Univerzitetu Crne GoreMitar Vučković, interni komunikacijski stručnjak u Elektroprivredi Crne Gore, Amer Ramusović, glasnogovornik i menadžer odnosa s javnošću Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje,
  • iz Vijetnama: Mai Anh Le, regionalna menadžerka Global PR Hub-a,
  • iz Severne Makedonije: Maja Bajalska – Georgievska, rukovodilac korporativnih komunikacija u TAV Makedonija,
  • iz Sedinjenih Američkih Država: Mary Beth West, strateg za odnose s javnošću u Fletcher Marketing PR
  • iz Mađarske: Zsófia Bánhegyi, direktorica marketinga i komunikacija u Szerencsejáték Zrt.

PRO PR GLOBE Awards jedini je program nagrađivanja pojedinaca, koji svojim radom doprinose boljoj percepciji pozicioniranja profesije odnosa s javnošću na globalnom, regionalnom i lokalnom nivou.

Ovo je jedinstveni program nagrađivanja, fokusiran na dodelu priznanja pojedincima, a ne projektima. Specifičan je i po tome što je namjenjen pojedincima, koji su u saradnji sa svojim timovima i saradnicima, vodeći se za etikom poslovanja i standardima struke, uspeli da ostave trag u oblasti odnosa s javnošću.

Poverenstvo, koje uključuje bivše dobitnike ove nagrade i članove organizacionog odbora, odlučuje o dobitnicima na osnovu podataka prikupljenih nakon postupka nominacije, što uključuje: pregled biografije, medijske objave i druge relevantne javne izvore informacija koje mogu potvrditi verodostojnost i stručnost kandidata u procesu nominacije i odabira za PRO PR GLOBE Awards.

Od 2017. godine, PRO PR GLOBE Awards jedini je program dodele nagrada u kojem pobednike nominuju i četiri svetska komunikacijska udruženja: International Public Relations Association (Međunarodna udruga za odnose s javnošću) – IPRA, International Communication Consulting Organisation (Međunarodna organizacija za komunikacijsko savjetovanje) – ICCO, The Public Relations and Communications Association (Udruga za odnose s javnošću i komunikaciju) – PRCA i Chartered Institute of Public Relations (Ovlašteni institut za odnose s javnošću) – CIPR.

U sklopu PRO PR GLOBE Awards, biće dodeljeno i tradicionalno priznanja PRO PR Vision City, PRO PR Vision Manager i Infigo Award za poseban doprinos razvoju upravljanja komunikacijama.

Studio Sonda osvojio tri nagrade na izložbi Hrvatskog dizajna

Na bijenalnoj izložbi Hrvatskog dizajna 21/22 koja je otvorena do 22. januara u Zagrebu u Laubi i ima svoju online verziju na linku: izlozba.dizajn.hr/2122, nagrađena su čak 3 projekta Studija Sonda iz Vižinade.

Radi se o izložbenom pregledu najboljih dizajnerskih radova iz Hrvatske iz protekle dve godine. Izložba HDD-a ove je godine dobila najviše prijavljenih radova u poslednje 24 godine otkako se održava izložba, a od 324 predstavljena stručna i studentska dizajnerska projekta, nagrađena su čak tri Sondina.

Posebna priznanja dobili su projekti Dorina u kategoriji integrisani projekat/proizvod (naručilac: Kraš, Zagreb) i Kornarija u kategoriji dizajn vizuelnih komunikacija (naručilac: Grad Buje), dok je interaktivna instalacija Putovanje batanom osvojila Nagradu hrvatskog dizajna u kategoriji Dizajn i digitalni mediji/interaktivni dizajn, dakle najvažniju nagradu u kategoriji (naručilac: Udruga Kuća o Batani, Rovinj).

Ukupno je na izložbi izloženo 14 radova Studia Sonda, što je takođe ogroman uspeh.