Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

Inovativna marketinška komunikacija je umeće

Prema definiciji inovacija je promena, odnosno novina ili sam proces donošenja promena.

Kada je naša struka u pitanju, svi težimo tome da budemo inovativni – brendovi, agencije, kao i njihovi zaposleni. Kako biste bili inovativni, nije dovoljno samo da pratite svetske trendove, već da uspostavite nove i postanete na neki način revolucionar u svojoj oblasti, a kada je marketing u pitanju, ta oblast se poslednjih godina značajno proširila. Sa druge strane, kada uspostavimo inovativnu marketinšku komunikaciju, brzina vremena u kom živimo nam ne dozvoljava da zaista zastanemo i uživamo u tome, jer nas već čeka sledeći zadatak.

Kada sam počinjala da se bavim marketingom, a tome ima sada već skoro dve decenije, stvari su bile značajno drugačije. Manje izvora nam je davalo i manje mogućnosti da dopremo do potrošača na inovativan način, ipak dovijali smo se na raznorazne načine i uspevali da ostavimo impakt na tržištu. Bilo je teže, ali smo imali vremena da zastanemo i uživamo u postignutom, bar na trenutak.

Danas se sve značajno promenilo. Konkurencija je nesaglediva, a borba za potrošača je pravo pravcato „umeće ratovanja“ koje je i čuveni Sun Cu ovekovečio u svojoj knjizi. Upravo je umeće, ono što je osnova inovativne marketinške komunikacije. Umeti da osmisliš inovativnu ideju, prepoznaš momenat i plasiraš je u pravom trenutku, tako da izazove impakt. To umeće dolazi sa godinama konstantnog rada i osluškivanja potrošača, njihovih preferencija i senzibiliteta.

Prava inovativna marketinška komunikacija je ona koja će nam zadržati pažnju. Istraživanja su pokazala da pažnja prosečnog čoveka u 21. veku traje 8 sekundi, što je posledica digitalizacije društva. To dalje implicira da naša poruka treba za 8 sekundi da zainteresuje potrošača, inače smo ga izgubili i on nastavlja da skroluje kroz more sadržaja koji mu nude drugi brendovi. Zato, da bismo uspeli da dopremo do ciljne grupe moramo biti hrabriji, kreativniji, ali i sistematičniji.

Hrabriji, jer ukoliko se plašimo da naša komunikacija bude smelija i drugačija, sigurno nećemo biti inovativni. Kreativniji, zato što sve polazi od kreativnosti, ako je ideja dovoljno smela i kreativna, ona će doneti nešto novo i pokrenuti talas koji će ostali pratiti. Na kraju, možda i najbitniji faktor je sistematičan pristup. Hrabrija komunikacija i kreacija nam ništa ne znače, ukoliko ih ne plasiramo na pravi način. To znači da kada su velike kampanje u pitanju, komunikacija mora biti apsolutno uvezana, od OOH oglašavanja, preko TV kanala, pa sve do digitala, a to je pravi izazov.

Osmisliti ton komunikacije koji se može primeniti na svim sredstvima oglašavanja i pogoditi u srž target grupu svojevrsna je umetnost, a da taj ton bude i inovativan, e to je već alhemija. Jednostavno, moramo biti malo fleksibilniji i istu poruku poslati na drugačiji način u zavisnosti od kanala na kom se oglašavamo, a tu se opet vraćamo na digital i sve kraću pažnju ljudi. Iako se čini da nije tako, digital ne trpi greške, morate uvek biti inovativni i ići u korak sa trendovima, dovoljno je da malo skrenete sa kursa i izgubili ste pažnju vaše ciljne grupe. Koji ton koristimo, šta je srž našeg obraćanja, da li to radimo jer zaista u to i verujemo ili samo jer „eto svi to rade“ – sve to utiče na inovativnost. Drugim rečima, potrošači su navikli na slične poruke, te je svaki iskorak iz toga poen više za nas. Biću slobodna da kažem – biti inovativan u komunikaciji danas traži i malu dozu ludosti, tajni sastojak koji će opredeliti jesmo li kul ili ipak samo pokušavamo to da budemo.

Na kraju, kada sastavite zajedno sve elemente koje sam pomenula, ostaje vam još samo vera da će ljudi osetiti i identifikovati se sa porukom koju ste poslali, a prema mom iskustvu, ukoliko ste ispunili sve kriterijume i uložili neverovatnu energiju, to se uvek oseti.

Za Mark Club tekst napisala:
Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun and Fit Company

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!