Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 71

TOP 10 reklama sa Super Bowla LVII

SVET – „Reklamna utakmica“ Super Bowl LVII uveliko je u toku. Kako može da se čuje iz američkih medija, skoro sva komercijalna minutaža rasprodata je, a poslednje sekunde oglasnog prostora velo je teško dobiti.

Izdvajamo vam TOP 10 reklama ovogodišnjem Super Bowl-a.

Downy: I’m Not Doing It Yet

Yahoo Finance

Pepsi: Zero Never Tasted So Good

Heineken: Ant-Man and The Wasp: Quantumania – Now You Can, Before Saving the Day

Apple Music: Rihanna Is Back

Lay’s® x Anitta #StayGolden

Victoria’s Secret: The 2023 V-Day Shop

Mercedes-Benz x SUPERPLASTIC

Easy To Drink, Easy To Enjoy

Apple TV+: Call Me with Timothée Chalamet

Prva zvanična reklama kreirana korišćenjem ChatGPT-a

Poslednjih mesec dana ChatGPT „uzdrmao“ je kreativnu industriju. I dalje nismo sigurni na koje sve načine ćemo koristiti ChatGPT u budućnosti, ali se već spekuliše da veštačka iteligencija neće moći da zameni kreativce i copywrittere u pisanju scenarija. Ipak, Ryan Reynolds, suvlasnik brenda Mint Mobile, odlučio je da isproba AI tehnologiju za pisanje scenarija. U videu ispod, Ryan opisuje na koji način je koristio ovu tehnologiju u osmišljavanju scenarija.

Zadao je zadatak ChatGPT-u: napiši reklamu za Mint Mobile koristeći glas Ryana Reynoldsa. Upotrebi šalu, psovku i daj ljudima do znanja da Mintova praznična promocija još uvek traje.

Reynolds je pročitao ono što je ChatGPT napisao – scenario koji je pratio sve zadate komande. Rezultat je opisao jezivim i blago zastrašujućim.

Šala koju je ChatGPT sastavio je glasila: „I hej, kao dodatni bonus, ako se odmah prijavite, moći ćete čuti moj glas svaki put kada pozovete službu za korisnike. Samo se šalim, to baš i nije moguće“.

Mint Mobile će reklamu podeliti na Twitteru, Instagramu, Snapchatu i Facebooku, prema rečima glavnog marketinškog direktora Arona Northa.

Dodao je i da je produkcija reklame gotovo besplatna, ali nije naveo tačne brojke. „Scenario je napisao ChatGPT, snimili smo Ryana mobilnim telefonom, a editovanje je finalizovano interno korištenjem Maximum Effort-a’’, dodao je North.

North je dodao da da je ovo prva zvanična reklama kreirana korišćenjem ChatGPT-a.

Više informacija pročitajte ovde.

Otvorene prijave za Cannes Lions 2023!

Cannes Lions otvorio je prijave, unapredio proces prijema radova, uveo dve nagrade za ljude (CCO i CMO) i proširio odabir regionalnih mreža godine.

Ove godine, od svih učesnika koji konkurišu za nagrade, osim u kategorijama Digital Craft, Film Craft i Industry Craft, biće zatraženo da dostave informacije koje prikazuju uticaj kreativnog rada, uzimajući u obzir širok spektar metrika koje pokazuju efikasnost kreativnosti.

Za 2023. godinu, učesnici će biti podstaknuti da daju informacije o sastavu timova koji su angažovani „iza kamere“ i sve relevantne informacije o DE&I agendi brenda ili agencije. Iako ove informacije neće biti deo pisanog podneska i stoga neće doprineti ocenjivanju, one imaju za cilj merenje napretka i nalazi će biti predstavljeni (anonimno) industriji u obliku godišnjeg izveštaja.

Cannes Lions je ponosan član Ad Net Zero i kao deo toga, želi da podrži nastojanje industrije da smanji uticaj ugljenika na razvoj, proizvodnju i emitovanja kreativnog rada na realnu neto nulu do 2030. godine.

Počevši od ove godine, svi učesnici će biti podstaknuti da daju informacije koje opisuju njihove emisije C02 kao deo proizvodnog procesa, koristeći AdNet Zero akcioni plan u pet tačaka kao vodič. Ove informacije nisu obavezne i neće se koristiti kao deo procesa žiriranja. LIONS će ga koristiti za uspostavljanje merila trenutne prakse.

Dve nove rang liste za ljudi su dodate Globalnom izveštaju o kreativnosti za 2023. Obe su zasnovane na poenima prikupljenim od Cannes Lions nagrada. Rang lista za kreativne direktore će proslaviti one na vrhuncu svoje karijere prepoznajući njihovu ulogu u obezbeđivanju kreativnog vođstva koje pokreće njihove timove da pomeraju sopstvene i kreativne granice svojih klijenata. Rang lista za direktore marketinga prepoznaje čija hrabrost i posvećenost ugrađuju kreativnost u rad koji pokreće njihove brendove i poboljšava njihov krajnji rezultat.

Nagrada za regionalnu mrežu godine proširena je sa četiri na sedam regiona. EMEA će se sada biti dodeljivana u tri regiona: Evropi, podsaharskoj Africi i MENA. APAC će biti dodeljivana širom Azije i Pacifika. Severna Amerika i Latinska Amerika ostaće kao i prethodnih godina.

Cannes Lions je otvoren za prijavu radova za takmičarski deo festivala, uključujući i novu kategoriju Entertainment Lions za video igre. Dodatne informacije o nagradama dostupne su ovde. Prijave za nagrade se završavaju 13. aprila 2023.

Ogilvy Social Lab: Social Media Trends 2023

Dimitri Cologne, Head of Media u agenciji Ogilvy Social.Lab pripremio je izveštaj sa najnovijim social media trendovima koji će obeležiti 2023. godinu.

Kako je navodi u uvodnom tekstu, priznaje da je nezahvalno prognozirati trendove, ali smatra da je veoma važno izanalizirati okruženje na početku svake godine, ali i istaći teme i struje koje će oblikovati kontekst naše industrije u narednom periodu.

Cilj ovog izveštaja jeste da shvatimo radikalne promene i da nam pruži korisnu „mapu trenutka“.

Izveštaj obrađuje tri teme:

What’s shaping Content & Channels
What’s emerging in Connected Commerce
What’s shifting with Influence & Creators

Više informacija i izveštaj možete pogledati ovde.

Inovativna marketinška komunikacija je umeće

0

Prema definiciji inovacija je promena, odnosno novina ili sam proces donošenja promena.

Kada je naša struka u pitanju, svi težimo tome da budemo inovativni – brendovi, agencije, kao i njihovi zaposleni. Kako biste bili inovativni, nije dovoljno samo da pratite svetske trendove, već da uspostavite nove i postanete na neki način revolucionar u svojoj oblasti, a kada je marketing u pitanju, ta oblast se poslednjih godina značajno proširila. Sa druge strane, kada uspostavimo inovativnu marketinšku komunikaciju, brzina vremena u kom živimo nam ne dozvoljava da zaista zastanemo i uživamo u tome, jer nas već čeka sledeći zadatak.

Kada sam počinjala da se bavim marketingom, a tome ima sada već skoro dve decenije, stvari su bile značajno drugačije. Manje izvora nam je davalo i manje mogućnosti da dopremo do potrošača na inovativan način, ipak dovijali smo se na raznorazne načine i uspevali da ostavimo impakt na tržištu. Bilo je teže, ali smo imali vremena da zastanemo i uživamo u postignutom, bar na trenutak.

Danas se sve značajno promenilo. Konkurencija je nesaglediva, a borba za potrošača je pravo pravcato „umeće ratovanja“ koje je i čuveni Sun Cu ovekovečio u svojoj knjizi. Upravo je umeće, ono što je osnova inovativne marketinške komunikacije. Umeti da osmisliš inovativnu ideju, prepoznaš momenat i plasiraš je u pravom trenutku, tako da izazove impakt. To umeće dolazi sa godinama konstantnog rada i osluškivanja potrošača, njihovih preferencija i senzibiliteta.

Prava inovativna marketinška komunikacija je ona koja će nam zadržati pažnju. Istraživanja su pokazala da pažnja prosečnog čoveka u 21. veku traje 8 sekundi, što je posledica digitalizacije društva. To dalje implicira da naša poruka treba za 8 sekundi da zainteresuje potrošača, inače smo ga izgubili i on nastavlja da skroluje kroz more sadržaja koji mu nude drugi brendovi. Zato, da bismo uspeli da dopremo do ciljne grupe moramo biti hrabriji, kreativniji, ali i sistematičniji.

Hrabriji, jer ukoliko se plašimo da naša komunikacija bude smelija i drugačija, sigurno nećemo biti inovativni. Kreativniji, zato što sve polazi od kreativnosti, ako je ideja dovoljno smela i kreativna, ona će doneti nešto novo i pokrenuti talas koji će ostali pratiti. Na kraju, možda i najbitniji faktor je sistematičan pristup. Hrabrija komunikacija i kreacija nam ništa ne znače, ukoliko ih ne plasiramo na pravi način. To znači da kada su velike kampanje u pitanju, komunikacija mora biti apsolutno uvezana, od OOH oglašavanja, preko TV kanala, pa sve do digitala, a to je pravi izazov.

Osmisliti ton komunikacije koji se može primeniti na svim sredstvima oglašavanja i pogoditi u srž target grupu svojevrsna je umetnost, a da taj ton bude i inovativan, e to je već alhemija. Jednostavno, moramo biti malo fleksibilniji i istu poruku poslati na drugačiji način u zavisnosti od kanala na kom se oglašavamo, a tu se opet vraćamo na digital i sve kraću pažnju ljudi. Iako se čini da nije tako, digital ne trpi greške, morate uvek biti inovativni i ići u korak sa trendovima, dovoljno je da malo skrenete sa kursa i izgubili ste pažnju vaše ciljne grupe. Koji ton koristimo, šta je srž našeg obraćanja, da li to radimo jer zaista u to i verujemo ili samo jer „eto svi to rade“ – sve to utiče na inovativnost. Drugim rečima, potrošači su navikli na slične poruke, te je svaki iskorak iz toga poen više za nas. Biću slobodna da kažem – biti inovativan u komunikaciji danas traži i malu dozu ludosti, tajni sastojak koji će opredeliti jesmo li kul ili ipak samo pokušavamo to da budemo.

Na kraju, kada sastavite zajedno sve elemente koje sam pomenula, ostaje vam još samo vera da će ljudi osetiti i identifikovati se sa porukom koju ste poslali, a prema mom iskustvu, ukoliko ste ispunili sve kriterijume i uložili neverovatnu energiju, to se uvek oseti.

Za Mark Club tekst napisala:
Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun and Fit Company

Fasada, bombone i još ponešto

0

Ovo je priča o kući. Ne, ovo je u stvari priča o kući i lepoj fasadi, a verujem da ću dodati i pomalo o krečenju i o nosećim stubovima.

Može ovo da bude i priča o sjajnom pakovanju koje naravno ima i mašnicu. Unutra su kiselkaste bombone koje ne pašu baš svima. Ipak privuklo nas je pakovanje. Bombone kada smo probali, nisu prošle. Odlučili smo da pronađemo neke druge, slađe.

Verujem da sam vas zbunila, ali i zainteresovala da ostanete sa mnom do kraja. Jer, važno je. Ovo je konačno priča o super važnoj, fensi, šmensi temi brendiranje poslodavca ili popularno rečeno employer brendingu (u daljem tekstu EB).

Vratiću se načas na fasadu i pakovanje, jer želim da napravim slikovit prikaz čestih grešaka koje poslodavci prave. Investicija u EB često jeste ili ostane investicija (samo) u zanimljive vizuale, oglase, influensere, kreativce, kampanje i sve što ova kreativna, budžetski veoma zahtevna avantura, nosi sa sobom. Ovoj, da se razumemo, zaista neophodnoj investiciji u fasadu, mora da prethodi investicija u stabilne, tople, sigurne stubove, tj. investicija u naše ljude, koji pričaju našu priču, koji su promoteri i dobrog i lošeg. Da li kreiramo ambasadore ili hejtere? Od nas zavisi.

Podjednako je važno ne predstavljati poslodavca onakvim kakav nije. Jer, ovde dolazimo do poverenja u priču koju prodajemo. Budi svoj, budi ponosan, iako možda nisi najbolji. Ljudi vole lepe priče, ali iznad svega realne. Šargarepe su u redu svima nama, ali šablonske, prazne priče bez potpore ne piju vodu. Oni koji nas biraju preferiraju jednostavne priče, a posebno cene onu staru  – što u izlogu, to i u radnji!

Iako se sve više i ozbiljnije radi, EB je još uvek mlada disciplina, koja se upoznaje i istražuje. Učimo, učimo i učimo. Sve nam je jasniji ogroman potencijal. Ima tu dosta stvari koje nas muče i koje i dalje testiramo. Ja ću se osvrnuti na tri.

Gde je pravo mesto ovom poslu, ako pričamo o organizacionoj pripadnosti?

EB počinje u kući. Nisam planirala, ali evo priča me opet navela na fasadu i zidove. Strategija po kojoj kažemo, važno je kako ćemo se predstaviti drugima, ’ajd da „udarimo“ glanc, da još jednom osvežimo fasadu, to nam je jeftinije, iako su nam stubovi vrlo nestabilni, kratkog je veka i donosi samo trenutne efekte. Iz ove alegorije, možete pretpostaviti moje mišljenje da je najbolje smestiti EB u HR, idealno uz interne komunikacije. Tesna veza sa puno međuzavisnosti ovde je po sredi – veza između internog i eksternog brenda poslodavca. Samo tako, EB ekspertiza može da oseti i isprati duh, atmosferu, klimu i da takvo, uvek poželjno pozitivno iskustvo zaposlenog prenese van zidina kompanije. Negativan word of mouth koji kreće iznutra, iz kompanije (kuće), najgori je neprijatelj građenju percepcije, građenju stabilnog, pozitivnog brenda poslodavca.

Drugo, kakva je to razlika između EB i marketing recruitment-a (MR)?

Velika. Ali tu razliku ne prepoznaju svi, uglavnom samo oni koji su već iskusili i jedno i drugo. EB je daleko širi, ima šire ili čak drugačije ciljeve. U idealnim, ne samo velikim sistemima, optimalno je voditi ih kao dve funkcije, koje su ili pod istim organizacionim krovom, ili opet super tesno i blisko sarađuju. U temeljima EB su kultura, vrednosti, poznavanje sistema, ponašajnih normi, iskustvo zaposlenih. Kada pričamo o MR, baza je poznavanje tržišta, savremenih marketinških trendova i tendencija, razumevanje potreba kompanije kada je reč o profilu koji želimo da privučemo i zaposlimo. To je dvoglavi zmaj koji ispod jedne miške nosi marketing i promo, a ispod druge regrutaciju.

I treće, zašto nam je toliko teško da EB radimo sa agencijama?

Može i da se postavi obrnuto – zašto smo tako teški klijenti agencijama koje su naši partneri i u ovoj oblasti? Pa zato što je puno toga u samoj kući, vratite se par redaka unazad. Moraš da razumeš kulturu, organizaciju, da osetiš taj vajb, da bi mogao da ponudiš rešenje. Da li to razumemo? Koliko smo im pomogli da postanu integralni deo priče, da nam se približe? Ili opet kontra, da li agencije shvataju koliko je važno da nas dobro poznaju, da li su tražili da uđu duboko u organizaciju?

Eto, dosta dilema kao i u svakoj važnoj priči, do koje nam je stalo da bude uvek bolja.

A vi? Šta vi radite? Da li ponovo krečite fasadu ili jačate stubove?

Za Mark Club teksta napisala:
Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture, Delhaize Serbia

Uvek je do ljudi

0

Uvek su najvažniji ljudi i uvek je do ljudi i hemije u timu. U bilo kom odnosu u životu, pa tako i u brend menadžmentu.

Taj kliše da su ljudi važni sada je već dosta izlizan, jer to dugo i uporno govore i oni koji to misle (i ponašaju se u skladu sa tim i cene svoje ljude) i oni koji to ne misle stvarno (već samo deklarativno i u teoriji).

Ali to je velika i važna istina, koja dodatno dobija na značaju kako se sve više suočavamo sa deficitom, naročito kada su u pitanju kvalitetni i ljudi sa specifičnim znanjem i relevantnim iskustvom (i u našoj industriji, ali i u skoro svim ostalim poljima).

Ja imam veliku sreću da vodim Munchmallow brend, kao i sjajan tim koji radi na njemu, čuva ga, nadograđuje i razvija. Sa sjajnom ekipom interno u Jaffi, kao i sa dosta velikim kreativnim timom sa kojim radimo (Ovation BBDO, Popular i Žiška, kao i 404 u Hrvatskoj), pokušavamo da kreiramo stvari koje su nama kul, kojima se ponosimo i koje se poklapaju sa našim ličnim vrednostima.

Što se tiče saradnje sa agencijama, njih već neko vreme ne posmatramo kao neke eksterne ljude koji rade neke poslove kako im mi kažemo, već kao naše ljude, koji duboko poznaju brend i iz toga proizilazi sjajna energija i inicijative koje dodaju vrednost brendu. Moram priznati da sam, kada smo krenuli da radimo sa više agencija paralelno, koje imaju dosta preklapanja i potrebnog dopunjavanja, imao strah od sujete i nekih šumova između agencija, ali se to na sreću pokazalo kao nepotrebna i neosnovana briga. Konstruktivnost, energija i spremnost na saradnju i usvajanje najboljih rešenja nešto je što smo dobili i od tada je uspostavljen taj veliki i snažan kreativni tim na Munch-u.

Po mom shvatanju posla, mislim da su za brend najvažniji kontinuitet i konzistentnost (u svakom smislu, ne samo u komunikaciji), a odmah za tim poverenje u tim i energija (loženje). Brend menadžment shvatam kao posao stvaranja emocija, duboke povezanosti i lojalnosti, koje su preduslov za rast i razvoj brendova koje ljudi vole, a to opet grade, kreiraju i koncipiraju ljudi (brend tim u širem smislu).

Gradnju brenda posmatram kao dugoročan proces, u kojem kompas, durbin i kormilo imaju ljudi koji vode brend, i koji imaju imperativ da brendovi budu i ostanu autentični, da nastave da grade na karakteristikama i vrednostima koje su njihov temelj i diferencijacija od ostalih. Ali, da bi brend bio dugovečan, mora da evoluira, da se menja i da se bori sa svim izazovima sa kojima se susreće. A odgovor na neizvesnost i promene koje donosi savremeni svet unutar kompanija treba da bude – kreativnost i inovativnost.

Još jedan važan zadatak koji će imati svi brend timovi vezan je za očekivanja potrošača u vremenu pred nama, a to su transparentnost, fleksibilnost i fer odnos prema okolini (uz ostale aspekte društvene odgovornosti), i jedan humaniji i plemenitiji odnos prema svim učesnicima u ciklusu njihove industrije. Jer sam kapital neće biti dovoljan i ne može biti jedini i ultimativni cilj, potrebna je promena i unapređenje svesti i borba za bolji svet u kojoj svi treba da damo svoj doprinos. A to će sve posledično značiti krupne i stalne promene koje će se očekivati od brendova i kompanija.

Za Mark Club tekst napisao:
Ivan Žagar, Senior Brand Manager, Jaffa Crvenka

Sonda & Kraš Designed by People

Nakon uspešnog prvog izdanja, u okviru svog Kreativnog centra, Sonda pokreće još jedan Designed by People program, ali ovoga puta u saradnji sa kompanijom Kraš. Oni pozivaju sve zainteresovane da zajedno dizajniraju Krašev praznični asortiman za 2023. godinu.

Obzirom da je učestvovanje besplatno, učesnici bez prethodnog iskustva u dizajnu moći će da postanu deo kreativnih procesa i da uče kroz konkretan primer, sarađivaće sa stručnjacima za dizajn, komunikacije i brendiranje, posetiće Krašovu fabriku i upoznati se sa proizvodnim procesima i linijama te, na kraju, svoj dizajn gledati na policama u najčarobnijem dobu godine.

Svi zainteresovani koji žele da se uključe u kreativni proces i možda baš svoj dizajn idućih praznika vide na Krašovim slatkišima i pronađu na policama prodavnica, sada imaju priliku da se pridruže Sondi u ovom jedinstvenom programu i budu deo tima koji će stvarati novi i atraktivni vizuelni identitet prazničnih proizvoda za Kraš, koji su obeležili mnoga detinjstva. Za učestvovanje u programu nije potrebno predznanje o dizajnerskim softverima, niti prethodna iskustva, već želja za razvojem i upoznavanjem kreativnih procesa kroz praktičan rad u kojem svako ima priliku da ostvari kreativca/kreativku u sebi, odnosno bude deo procesa koji završavaju konkretnim proizvodom koji se prodaje na policama prodavnica.

To je drugo izdanje programa u organizaciji Sonde, međunarodno prepoznatog i nagrađivanog kreativnog tima koji razume kako stvarati globalno relevantne brendove, strategije i projekte tako da ostvaruju realan tržišni uspeh, dokazuju snagu kreativnosti, a pre svega povezuju i stvaraju bolje društvo. Snaga Sonde je u tome da stvara sa svim zainteresovanim pojedincima, a princip rada u koji Sonda veruje zanemaruje klasične granice koje postoje na relaciji klijent – agencija – korisnik i stvara partnerski odnos kao bazu za rad na komunikacijskim i kreativnim strategijama i brendovima budućnosti.

Nakon Elana, projekt je ovog puta podržao Kraš, vodeći konditorski proizvođač u jugoistočnoj Evropi, koji već godinama plasira neke od najpoznatijih kakao proizvoda, keksa i vafla te bombonskih proizvoda čiji ukusi spajaju generacije. Prepoznatljiv po visokokvalitetnim proizvodima i negovanju originalnih brendova Kraš je danas među najjačim markama u kategoriji robe široke potrošnje, a za redizajn Dorina čokolada realizovan u saradnji sa Sondom, 2022. godine osvojili su jednu od najuticajnijih nagrada u svetu dizajna – Red Dot i posebno priznanje Hrvatskog dizajnerskog društva koje se u okviru Izložbe hrvatskog dizajna bijenalno dodeljuje najboljim dizajnerskim radovima u pojedinačnim kategorijama.

Prethodno izdanje programa odlično je prihvaćeno od strane učesnika: „Prilika za rad s osobama različitih profila i struka koji zajedno učestvuju u kreativnom procesu za jedan poznati proizvod izvrsna je za svakoga ko želi da učestvuje u jednom stvaralačkom procesu, jer tako stvaramo kreativno društvo u kojem se svaki član oseća pozvano da kreira bolje sutra.“ – istakla je Valentina Beg. S njom se složila i Martina Močibob te navela kako je Designed by People program za nju bio jedno izuzetno putovanje u kojem je otkrila jedan novi svet te kako bi ga preporučila svakome ko je voljan i željan da nauči nešto novo.

Designed by People program korak je dalje u društveno odgovornom poslovanju Kraša te logičan nastavak jedne uspešne saradnje u koju se sada mogu uključiti svi zainteresovani pojedinci koji žele da ostvare svoje kreativne potencijale i steknu nova znanja i iskustva.

Program se je besplatan, a ove se godine odvija i uz finansijsku podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. Podeljen je u sedam faza koje uključuju predavanja/radionice i praktične zadatke te terensku nastavu, odnosno posetu proizvodnom pogonu Kraša u Zagrebu. Program će rezultirati vizuelnim identitetom Kraševog novog prazničnog asortimana koji će krajem 2023. godine biti predstavljen i promovisan u javnosti.

Nastavno na selekcijski proces, program se održava u grupi od šest učesnika. Mogu da se prijave sve punoletne osobe, nezavisno od pola, zanimanja ili obrazovanja, a za učestvovanje je potrebno pravovremeno ispuniti online prijavu: SONDA&KRAŠ DESIGNED BY PEOPLE_Prijavnica. Rok za slanje prijava je 26. januar u 23:59.

#LicaOvogGrada za koja će se tek čuti

Sa željom da javnost upozna mlade, vrsne umove i njihove briljantne uspehe, a da se ujedno oplemeni i osveži ambijent prestonice, agencija Friday, Alma Quattro i Brainz televizija plasirali su jedinstvenu kampanju #LicaOvogGrada za koja će se tek čuti, u okviru koje je na prestoničkim bilbordima predstavljeno deset izvanrednih đaka i studenata, koji su ostvarili značajne uspehe na takmičenjima u različitim naučnim oblastima ili na druge načine pokazali da su pravi genijalci.

#LicaOvogGrada za koja će se tek čuti su:

• Iva Minić – u oblasti biologije na Internacionalnoj konferenciji mladih naučnika osvojila zlatnu medalju;
• Jovan Milićev – u oblasti fizike na Balkanskoj olimpijadi osvojio bronzanu medalju;
• Mara Raičković – dobitnica trofeja Svetskog zavoda za intelektualnu svojinu u oblasti zaštite životne sredine;
• Vanja Mijatović – u oblasti fizike na državnom takmičenju osvojila dvostruko 1. mesto;
• Anisia Savić – u oblasti biologije na Međunarodnom takmičenju istraživačkih radova mladih naučnika osvojila srebrnu medalju;
• Rajko Lapčević – u oblasti inženjeringa na Internacionalnoj konferenciji mladih naučnika osvojio bronzanu medalju;
• Zoran Saramandić – u oblasti geografije na Evropskoj olimpijadi osvojio bronzanu medalju;
• Iva Pešić – na Turniru mladih fizičara osvojila 1. nagradu;
• Staša Zokić – u oblasti biologije na republičkom takmičenju osvojila 1. mesto;
• Aleksa Madžarević – najbolji student 1. godine Elektrotehničkog i Mašinskog fakulteta BU, sa prosečnom ocenom 10.

Think small – priča o oglasima koji su promenili svet

Krajem pedesetih godina dvadesetog veka, šačica buntovnika promenila je reklamnu industriju iz korena. Od bezdušnog biznisa opsednutog brojkama i direktnim porukama kupcima napravili su kreativnu profesiju stvarajući oglase koje je publika konzumirala s uživanjem. Napisavši knjigu pod nazivom „Think small“, autor Dominik Imzeng je na fantastičan način ispričao priču o nekolicini neprilagođenih genijalaca koji su iza te revolucije stajali. Uz malo sreće, nadahnuće novu generaciju revolucionara.

U doba kad se čini da industrija advertajzinga slabo mari za prošlost, ova forenzička istraga ljudi i događaja uključenih u reklamnu kampanju za Folksvagen agencije DDB je remek-delo koje nam stiže u pravi čas, a u izdanju izdavačke kuće Red Box Publishing.

Sada na jednom mestu imamo brižljivo sakupljana svedočenja o tome šta se zaista desilo u toj revolucionarnoj njujorškoj agenciji pre pola veka. Ne treba ni pominjati jasno iznete lekcije koje bi nam svima bilo pametno da upamtimo sada kad disciplinu oglašavanja guramo ka sve novijim teritorijama.

Knjigu „Think small“ možete kupiti preko sajta knjizara.com ili u knjižarama Delfi, Booka Beopolis i Zlatno runo.