Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 56

Forum kreativnih industrija i medija od 25.do 28. maja u Kotoru

REGION – Kotor i CIM FORUM 2023. će, od 25. do 28. maja, ponovo otvoriti svoja vrata najistaknutijim imenima iz oblasti kreativnih, medijskih, marketing i ostalih komplementarnih industrija iz Crne Gore i regiona.

Prošlogodišnji CIM FORUM 2022. ugostio je poznata lica poput Zorana Kesića, Aleksandra Trifunovića, Olivere Kovačević, Domagoja  Zovaka, Gorana Milića, The Books of Knjige, Marčela i mnoge druge istaknute ličnosti iz marketinga, komunikacija, umetnosti, medija i gejminga. Neprocenjiva iskustva, znanja i diskusije, začinjena smehom i pozitivnom energijom delila su se danima tokom CIM foruma, a Kotor je osvojio srca svih prisutnih.

CIM FORUM 2023. donosi još bolji program, još interesantnije teme, druženja i fenomenalne žurke ambijentu između mora i planina. Među istaknutim ličnostima biće i  Srđan Šaper, Dino Rađa, Danijela Trbović, Voja Žanetić, Braća Zamurović, Melkior Bašić, Marija Vićić, Feđa Štukan, Srdan Golubović, Zijah Sokolović,  Andrija Rusan, Nikola Novaković, Muamer Adžović, Miško Strugar, Janko Ljumović, Dubravka Drakić, Jovan Spahić,  Ivan Westerveen, Irena Radović i mnogi drugi koji će sve prisutne provesti kroz put svog razvoja, podeliti sva svoja iskustva, diskutovati o interesantnim temama koja su od značaja za svet medija i kreativnih industrija. Ovo su samo naka od sjajnih panelista koja će učestvovati na ovogodišnjem forumu.

Pored CIM Awardsa, interesantnih panela, ove godine organizator je obezbedio poseban segment predavanja namenjen studentima, u saradnji sa lokalnim emiterom Radio Kotorom – Okrugli sto predstavnika lokalnih javnih servisa, kao i CIM Bazar.

Više informacija možete se naći  ovde:  www.mediaforum.me

Ananas je Amazon regije Balkan

Marko Carević, CEO kompanije Ananas e-commerce, govorio je za Marketing mreža magazin o planovima za širenje u region, ali i da li je Ananas budući regionalni Amazon.

Uskoro će biti godinu dana od lansiranja Ananas platforme u Srbiji. Šta ste postigli za ovih godinu dana, a šta je moglo bolje?

Šta smo postigli za godinu dana je toliko veliko i kompleksno da nije uvek lako ni objasniti. U kratkim crtama postali smo prepoznatljiv brend, zadobili poverenje kupaca, rešili tri ključna problema onlajn trgovine koje su mučile naše tržište, a to su – relevantna ponuda, brza i efikasna dostava uz naravno nove, do sada neviđene načine preuzimanja pošiljki i pouzdano i sigurno plaćanje na platformi. I to je ono što svi vide.

Iza svega toga, u proteklih godinu dana uspeli smo da razvijemo efikasan poslovni ekosistem – da izgradimo magacinski prostor od 10 hiljada kvadratnih metara, da oformimo svoj retail, da krenemo u regionalizaciju i uđemo na tržište Severne Makedonije, da zaposlimo više od 200 ljudi, da napravimo mrežu od preko 300 trgovaca koji prodaju preko nas, da omogućimo višemilionsku posetu platformi, da imamo više od 150 hiljada registrovanih kupaca na ananas.rs, da dobijemo priznanja i nagrade kako iz oblasti marketinga, tako i za najbolji marketplace i najbrže rastući ecommerce, da postignemo da nam NPS bude 90 što znači da bi 9 od 10 ljudi preporučilo Ananas i za kraj da od nule napravimo prvi pravi i jedinstveni marketplace na tržištu Srbije.

Uvek postoji lista stvari koja može da se unapredi, posebno ako ste kao mi tech oriented kompanija. I to je konstanta koja se neće promeniti. Ne zato što nešto ne valja, nego zato što uvek može bolje. I pre svega, zato što se mi ne mirimo sa prosečnim rešenjima.

U Srbiji postoji nekoliko eCommerce platformi. Po čemu je Ananas drugačiji i koju vrstu inovacije je doneo na tržište?

U Srbiji ne postoji ništa slično Ananasu. Kao što sam već spomenuo Ananas je prvi pravi i jedinstveni marketplace u Srbiji. Zašto to kažem, zato što mi jedini na tržištu nudimo usluge manipulacije i skladištenja robe, što je rezultiralo time da 97 odsto porudžbina koje smo poslali iz našeg magacina tokom prethodne godine su stigle na adrese poručioca u roku od 24 sata. Druga stvar je potpuno novi način dostave tzv. PUDO lokacije – to su kafići, prodavnice, menjačnice širom gradova sa kojima smo mi napravili saradnju, a u okviru kojih naši kupci mogu da preuzmu svoje pošiljke kada i gde im odgovara, ali i ostave svoje pošiljke ukoliko je potrebno nešto da vrate ili urade eventualnu reklamaciju.

Ali ono što je naša najveća diferencijacija u odnosu na bilo kog drugog igrača na tržištu onlajn trgovine je preuzimanje odgovornosti za kompletno korisničko iskustvo korisnika, što znači da od momenta kupovine do momenta isporuke, pa i povrata i reklamacije korisnik isključivo kontaktira sa nama, mi ne usmeravamo ni na banke ni na kurirske službe. Kompletnu odgovornost preuzimamo mi. I to nije lako. I ništa što mi radimo u Ananasu nije lako, ali je mnogo jako.

Sve ovo je neophodno kako bismo ostvarili našu viziju – sve oko nas je Ananas ili će to biti. Uskoro će svi koji nešto prodaju, prodavati preko naše platforme, a svi koji žele da nešto kupe prvo otići na ananas.rs.

Kada pričamo o cilju, mi smo ga postavili jako visoko – nama je cilj da pobedimo Google, kao prvi korak u onlajn kupovini.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Brendovi su najbolji pokazatelji budućnosti

Zorana Antić, Marketing Director u kompaniji Bambi, govorila je za prvo izdanje Marketing mreža magazina o svojoj profesionalnoj karijeri, na koje uspehe je najponosnija, koje rezultate je postigla od kada je na ovoj poziciji i zašto je važno da iza brenda stoji snažan tim.

Kako je započela Vaša karijera u marketingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa početka karijere?

Moj put ka karijeri filologa dobio je marketing znakove pored puta. Ljubav prema FMCG industriji počela je pre 15 godina kada sam tokom studija uplovila u konditorske vode. Dobila sam sjajnu priliku za profesionalnu praksu u PR sektoru koja mi je otvorila vrata u svet marketinga. Svaki moj profesionalni početak, bilo da je prvi posao ili promena kompanije, pratila je neka čudna karma koja mi je donela dosta anegdota. Danas su mi smešne, ali tada nisu bile. Jedna od njih je da sam prilikom dolaska na svoj prvi posao, tačnije prvi radni dan, malo “slobodnije” obišla auto kako bih pre njega stigla da se parkiram. Ponosna na taj poduhvat i što stižem na vreme, shvatila sam da je taj auto vozio generalni direktor kompanije u kojoj počinjem da radim. Jedno vreme sam se parkirala dalje od kancelarija, da ne shvati da sam to ja.

Da li je marketing Vaš „dream job“ i zašto?

Da, oduvek. Marketing sam studirala i na osnovnim i na master studijama. Oduvek sam imala viziju da je marketing mnogo više od kreative, da marketing treba da pokreće komercijalnu agendu, da inspiriše organizaciju i drma tržište. Takav pristup mi je dosta pomogao u karijeri.

Koji profesionalni izazov vam je bio najteži u karijeri i kako ste ga prevazišli?

Svaki profesionalni izazov se reši ako imate pouzdan tim. Zbog toga su mi uvek izazovni trenuci kada se menja tim ili kada promenite okruženje i tim ljudi koji vas okružuje. Izazovno je, jer takve promene zahtevaju vreme i energiju koja mora da bude posvećena. Bolje je odložiti jedan projekat da bi se pokrenuo tim nego žrtvovati tim zarad projekta – tada je mnogo teže uraditi korektivne mere.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Tako fina, Patelina

Neoplanta i agencija Ovation BBDO lansirali su novu kampanju za brend Patelina.

Reklama poručuje da je Patelina sva tako fina, da zbog nje radiš lude stvari, zaboravljaš na sve oko sebe, pa čak i malo podetinjiš. TV spot je razigran, a prate ga zvuci dobro poznatih stihova pesme „Mia bella signorina“, koju peva Knez.

Produkciju potpisuje Rooster, a reditelj je Raško Miljković.

IDEA, Roda i Mercator pokrenuli veliki projekat za očuvanje životne sredine

Kompanija Mercator-S je u 15 odabranih prodavnica pokrenula pilot projekat kompostiranja ostataka voća i povrća. To znači da se umesto otpada dobija izvanredan kompost koristan za uzgajanje biljaka u njivama, baštama, kao i za saksijsko cveće.

Naš sistem je maksimalno efikasan i količine otpada voća i povrća su male. Ipak, odlučili smo da svedemo ovaj organski otpad na nulu, i da od njega napravimo nešto korisno za prirodu. Tako je nastalo prvih 2,5 tone komposta u ovom uspešnom pilot projektu, rekla je Jasmina Brajdić, direktorka sektora kontrole kvaliteta, kompanije Mercator-S.

Kompost nastaje prirodnim procesom razlaganja organske materije, kao što su baštenski otpad i ostaci od hrane. Korišćenjem komposta se podiže kvalitet zemljišta i umanjuje efekat staklene bašte.

Planiramo da ovu inicijativu proširimo na sve prodavnice u našem sistemu i time damo veliki doprinos ekologiji, ali i cirkularnoj ekonomiji, dodala je Brajdić.

Mercator-S je upravo lansirao i edukativnu web-stranicu RECIKLOPEDIJA, čiji je cilj da svojim korisnim informacijama i zanimljivim sadržajem doprinese promeni navika pri kupovini, pripremi i čuvanju namirnica, jer se u Srbiji, prema relevantnim izveštajima, godišnje baci čak 35 kilograma hrane po glavi stanovnika.

Pored pametnih presa koje služe za reciklažu limenki, reciklomata za sve vrste ambalaže, štampanja promotivnih kataloga na recikliranom papiru, ponudi biorazgradivih kesa, i brojnih drugih društvenu-odgovornih inicijativa, kompostiranje i reciklopedija najnoviji su ekološki projekti koji su u fokusu kompanije Mercator-S, zaključuje se u saopštenju.

Kampanjom Najvažniji poziv u životu do većeg broj donora i transplantacija

Hemofarm grupa i njena fondacija u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Srbije, Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje, udruženjem pacijenata „Zajedno za novi život“, ponovo pokreće kampanju za povećanje broja donora i transplantacija “Najvažniji poziv u životu“. Kampanja ima zadatak da podstakne kulturu donorstva sa ciljem izgradnje humanijeg i solidarnijeg društva i sprovodiće se uz podršku udruženja transplantiranih pacijenata i pacijenata kojima je potrebna transplantacija organa „Zajedno za novi život“.

Tim povodom, ispred bilborda u Dečanskoj ulici u Beogradu, pored pacijentkinje Slavice Obradović, koja već devet godina čeka poziv za transplantaciju jetre, generalni direktor Hemofarma Ronald Zeliger je pozvao sve građane Srbije da podrže donorstvo, kao najviši akt humanosti.
U Srbiji trenutno oko 2000 ljudi čeka na donora i transplantaciju organa. Nosioci kampanje “Najvažniji poziv u životu“ su pacijenti i lekari koji će građanima ukazati na veličinu ovog problema i značaj zaveštanja organa, kako bi se broj donora povećao i spasili životi ljudi koji čekaju transplantaciju organa. Prethodna kampanja, realizovana 2016. godine povećala je broj donora sa 2 na 6 na milion stanovnika, a Srbija je dobila Nacionalni dan donora, 6. jun. Usledila je pandemija COVID-19, koja je skoro u potpunosti zaustavila program donorstva i transplantacije, zbog čega je ponovo neophodno angažovanje celog društva kako bi se promenila statistika koja Srbiju dovodi na začelje Evrope. Danas svako može biti heroj, ako postane donor.

Kampanju „Najvažniji poziv u životu“ pokrenula je Hemofarm fondacija, u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja SrbijeRepubličkim fondom za zdravstveno osiguranje i uz podršku udruženja transplantiranih pacijenata i pacijenata kojima je potrebna transplantacija organa „Zajedno za novi život“ i kreativnih agencija “Jazavac i utorak” i “Orange studio”.

topIC_talks 23. maja u Beogradu!

0

Godinama unazad sve više pričamo o važnosti komunikacije sa zaposlenima i kako je ona jedan od ključnih faktora koji utiče na uspehe biznisa i brendova. Iz ovog razloga vreme je da se interne komunikacije nađu pod svetlima reflektora!

Na gradskom splavu Lasta 23. maja održava se topIC_talks, prvi događaj na našim prostorima čija će glavna tema biti interne komunikacije! Ovaj događaj okupiće interne komunikatore, PR-ovce, marketare, HR-ovce, EB i EX eksperte iz raznih kompanija, kao i agencije.

“Interne komunikacije su u povoju kod nas na tržištu, i kompanijama i internim komunikatorima je zaista potrebna podrška. Zato smo i osnovali topIC, da izgradimo i ojačamo sektor internih komunikacija na Balkanu. Ovaj događaj je važan korak ka tom cilju. Pored networking-a, razmenjivaćemo iskustva i znanja, analizirati prakse, i ono najvažnije, diskutovaćemo o rezultatima prvog istraživanja stanja struke internih komunikacija na našem tržištu. Saznaćemo koji su trendovi, izazovi i problemi struke, ali i definisaćemo dalje pravce razvoja struke” – rekla je Tijana Bejatović, osnivačica i Business Communication Strategist @topIC, i organizator ovog događaja.

Sve informacije o događaju i učesnicima, kao i načinu na koje možete zauzeti svoje mesto na događaju nalaze se na sajtu www.topic.rs.

Čuvajmo najvažniju od svih mreža. Mrežu života.

Povodom Dana planete Zemlje, kompanija Telekom Srbija je pokrenula kampanju sa porukom „Čuvajmo najvažniju od svih mreža. Mrežu života“, kao nastavak dugoročnog projekta „Nijedna vrsta ne umire sama“.

Druga šansa za staru ljubav

Na dan planete Zemlje, IKEA Srbija je priredila iznenađenje u centru Beograda u vidu instalacije sastavljene od IKEA polovnog nameštaja, kako bi podigla svest o značaju održivih i cirkularnih rešenja u oblasti uređenja doma.

Ova postavka je centralni događaj među brojnim ekološkom aktivnostima koje IKEA realizuje povodom Dana planete Zemlje, usmerenih na promociju cirkularne potrošnje i podsticanje davanja “druge šanse starim ljubavima” u okviru usluge otkupa i prodaje korišćenog IKEA nameštaja, koja je kupcima dostupna tokom cele godine.

IKEA veruje da je život bolji kada se živi na održiv način. To podrazumeva preispitivanje životnog stila i potrošnje, i inspirisanje promena. Mali, svakodnevni koraci, koje svako od nas može da preduzme, prave veliku razliku na duže staze. IKEA, svojom veličinom i uticajem, ima veliku priliku i odgovornost da predvodi put ka održivijem načinu života, tako što će takav život učiniti pristupačnim, poželjnim i dostupnim.

IKEA je fokusirana na ambiciju da do 2030. godine postane cirkularna kompanija, i da inspiriše i omogući ljudima da žive bolje u okviru granica planete. Kako bi podstakla ljude da razmisle o tome šta je održiva potrošnja, IKEA ih je pozvala da prodaju svoj IKEA nameštaj koji im više nije potreban putem IKEA usluge Druga šansa. Kupci koji prodaju svoj nameštaj putem ove usluge dobijaju karticu sa iznosom procenjene vrednosti prodatog nameštaja koji mogu iskorititi u robnoj kući IKEA onda kada im nova stvar bude potrebna. Ova usluga dostupna je cele godine, a članovi IKEA Family programa koji u periodu od 17. do 30. aprila prodaju svoj nameštaj, dobiće i do 100% veći iznos na kartici u odnosu na onaj koji se standardno dobija za korišćeni nameštaj. Promena percepcije koju ljudi obično imaju o polovnom nameštaju je prvi korak na putu ka cirkularnoj potrošnji i smanjenju potencijalnog otpada, a mnogi komadi potpuno funkcionalnog nameštaja koji bi inače završili na deponiji dobiće drugu šansu.

„Jasno nam je da su mnogi ljudi brinu o finansijama i kućnom budžetu. Istovremeno, ljudi i dalje su i dalje zabrinuti zbog klimatskih promena. Naša usluga Druga šansa, kao i Cirkularni kutak, osmišljeni su za sve one koji žele da doprinesu manjem korišćenju resursa, ali nisu sigurni kako da to postignu. Pored toga, IKEA kupcima obezbeđuje i potpuno besplatne rezervne delove, kako bi nameštaju koji bi inače bio odbačen, produžili životni vek. Naša pristupačna rešenja čine cirkularnost i održivost mogućim i realnim“, kaže Staša Stojkov Rosić, liderka za održivost u kompaniji u IKEA Srbija.

Naši zaposleni su u centru svega što radimo, i zato IKEA Srbija, zajedno sa partnerskom organizacijom Otisak, organizuje ekološku akciju čišćenja nacionalnog parka Fruška gora za IKEA zaposlene ali članove IKEA Family kluba 26. aprila 2023. godine. Učešćem u akciji čišćenja Fruške Gore, kompanija želi da doprinese stvaranju bolje planete.

Aktivnosti povodom Dana planete Zemlje predstavljaju još jedan korak ka transformisanju u cirkularnu kompaniju. Između ostalog, kompanija prati princip cirkularnog dizajna proizvoda, ima za cilj da koristi obnovljive, reciklirane ili reciklažne materijale, da eliminiše otpad i uvodi usluge koje pomažu kupcima da produže život svojim proizvodima.

Za više informacija o strategiji održivosti kompanije IKEA strategiji posetite www.ikea.com

Futura FTW pokrenula projekat #PLAYFORSKATEISTAN

REGION – Slovenačka agencija Futura FTW osmislila je globalni dobrotvorni gaming projekat #playforskateistan.

Futura FTW, DDB Group Germany i nevladina organizacija Skateistan u dobrotvornom projektu #Playforskateistan okupili su kreatore i igrače skateboard igara. Nadahnuti pričama iz stvarnog života dece iz ugroženih područja, stvorili su tri lika s kojima igrači mogu skateboardovati i ujedno ih darovati za decu koja zbog globalnih sukoba nemaju detinjstvo kakvo bi trebala da imaju. Cilj projekta je prikupljanje sredstava za decu i promovisanje osećaja pripadnosti između ugrožene dece širom sveta i one koja se nalaze izvan tih područja.

Od 2007. nevladina organizacija Skateistan sa sedištem u Nemačkoj obezbeđuje sigurne prostore, pozitivne uzore i osećaj zajednice deci koja žive u oblastima s visokim nivoum sukoba kao što su Avganistan, Južna Afrika i Kambodža. Opasni uslovi u kritičnim područjima otežavaju im delovanje u ovim vremenima, zato su morali pribeći novim načinima prikupljanja podrške i donacija, kojima bi i dalje obezbeđivali program i sigurno okruženje za decu.

Iskusni stručnjaci agencija Futura FTW iz Ljubljane i DDB Nemačka povezali su se s gaming zajednicom na internetu, pod nazivom „modding“, koja kreira i uključuje modifikacije poznate kao „mods“ u igrama – tri lika koja se mogu igrati nastala su na osnovu stvarnih učenika Skateistana i njihovih inspirativnih priča: Sara iz Avganistana, Natalia iz Južnoafričke Republike i Arun iz Kambodže.

Gameri iz celog sveta, uključujući i Sloveniju, sada mogu na playforskateistan.com skejtati u liku Sare, Natalie ili Arun, za šta za sebe biraju i posebne skateboarde s ohrabrujućim natpisima. Osim preuzimanja „modova“ (modifikovanih predmeta) za igru, svako može da donira i za podršku Skateistanu.

Ana Ribar, strateg projekta #Playforskateistan u Sloveniji, iz agencije Futura FTW, jedine agencije sa sveobuhvatnim pristupom gamingu i metaversu u regiji Adriatik, rekla je: „Projekat je bio jedinstven u svakom pogledu od samog početka. Pri modifikaciji elemenata bilo je najteže povezati se sa zajednicom, ali kad smo uspostavili pravu vezu, dogodilo se nešto čarobno – počela se stvarati organska zajednica neverovatno talentovanih ljudi iz celog sveta! Okupili su se izvanredni kreatori koji su bili voljni da posvete svoje slobodno vreme kako bi nam pomogli da izgradimo tako neverovatnu priču. Njihova jedina motivacija bila je podržati rad Skateistana i pozitivan uticaj koji će imati na decu.“

Peter Dobovičnik, direktor projekta, dodaje: „Projekat kombinuje domet dve supkulture koje su usidrene u životima mnogih pojedinaca – vožnju skejta i igranje. Povezali smo ih s ciljem da pomognu deci i mladima koji žive u teškim životnim okruženjima. Pokazalo se da dobrim projektom nije teško privući ljude iz celog sveta koji su spremni da žrtvuju svoje slobodno vreme za dobru svrhu. Ključni zadatak Futura FTW tima bio je da ideju koja je nastala u panevropskoj saradnji preneti pravim ljudima. I u tome smo savršeno uspeli.“

Svrha projekta je da se podstakne globalna skejterska gaming zajednica da se uključi u igru s likovima učenika iz Skateistana i na taj način omogući njima i ostalim učenicima da zahvaljujući prikupljenim donacijama mogu da voze skejt u stvarnom svetu.

Kreatori pozivaju igrače širom sveta vodeći se geslom: „Don’t just play a game – Play a part.“ #PlayForSkateistan

Projekat su podržali mnogi poznati streameri skejeterskih igara, kao što su JL_Nightmare i Shades Wade, kao i pravi profesionalni skejteri poput Walkera Ryana i TSG tima. Uz razigrane likove Saru, Nataliju i Aruna za decu iz zemalja trećeg sveta mogu igrati i donirati i igrači iz Slovenije. Projekat je već dopro do mnogih slovenačkih gaming ikona, a svoje oduševljenje s njima deli i Timotej Lampe Ignjić, slovenački bivši profesionalni skateboarder: „Mislim da je sjajno što se skejtovanje projektom prenosi i u drugo okruženje, posebno kada je reč o dobroj svrsi! Na taj se način u našem društvu, osim osećaja solidarnosti, mogu širiti i sport i timski duh“.

Futura FTW deo je globalne FTW (For The Win) mreže i deo je agencije Future DDB koja se fokusira na gaming industriju. Svojim naručiocima nudi globalna i regionalna rešenja za gaming, metaverse i e-sportove.