Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 56

TikTok je vodeća platforma za reklamiranje!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 18. aprila u Beogradu organizuje drugo izdanje TikTok biznis hub-a. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Toni Terekom, TikTok Performance Marketer u GrowMojo i jednim od predavača na TikTok biznis hub-u, o tome zašto bi kompanije trebale da budu na ovoj društvenoj mreži i šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima.

Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?

Jer je jedna od vodećih platformi za reklamiranje. Isto bitno napomenuti je da biti na TikTok-u utiče na druge platforme, jer dosta korisnika iste počelo je da koristi TikTok kao platformu za pretraživanje informacije (kao Google).

Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?

Algoritam za razliku od ostalih društvenih mreža se bazira na osnovi da prvo troši budžet na reklame koje imaju najviše interakcija. Iako je, na primer, cilj da imamo konverzije, reklama sa najviše interakcija će dobiti više budžeta.

Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?

Trebaju da prate trendove, da budu u toku dešavanja i da daju jasne instrukcije.

Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.? 

Ukoliko mislimo sa strane reklamiranja to će biti:

Nova Smart kampanja
Duže reklame umesto kratkih klipova
Traženje ciljne publike bez targetiranja (algoritam sam nalazi publiku)

Ukoliko mislimo na organiske TikTok objave to će biti:

Različite vrste igranja (dance challenges)
Klipovi koji su čudni, a ustvari vrlo zanimljivi (drugačiji)
Klipovi sa sinhronizacijom usana i originalnog zvuka.

U Tirani snimljena reklama uz pomoć 500 dronova

REGION – Sredinom marta ove godine noćno nebo iznad Tirane su iznenada osvetlile stotine dronova uzdižući se preko velikog gradskog jezera. Iznad više desetina hiljada oduševljenih građana Tirane preko neba su u kompleksnoj koreografiji počele da se ispisuju rečenice – „Hvala vam građani Albanije…”

WOW Agency – nova agencija na bosanskom tržištu

REGION – U Banjaluci je nedavno počela sa radom WOW Agency, full service marketing agencija.

Futura DDB Zagreb postaje glavna marketinška agencija za Pepco u Adria regiji

REGION – Pepco, vodeći evropski maloprodajni lanac u value segmentu koji kupcima nudi odeću za celu porodicu i proizvode za kuću, a koji je u Hrvatskoj prisutan od 2017. godine, najnoviji je klijent u portfoliju marketinške agencije Futura DDB Zagreb. DDB Warsaw postala je krovna kreativna agencija za CEE regiju, dok je Futura DDB Zagreb istovremeno postala HUB za Adria regiju (Hrvatska, Slovenija i Srbija).

Održan 9. regionalni forum IZAZOV 2023 (powered by Štark)!

Nedostatak mladih talenata (38 odsto), poverenje na svim nivoima (32 odsto), kao i transparentnost tržišta (26 odsto), ključni su izazovi koji će obeležiti 2023. godinu, rezultat je najnovijeg istraživanja koje je sprovela Marketing mreža.

Istraživanje je sprovedeno povodom 9. regionalnog foruma komunikacionih lidera – IZAZOV 2023, koji je održan 4. i 5. aprila u Beogradu, u organizaciji Marketing mreže.

Ispitanici su naveli i da će najdominantniji trendovi sa kojima će se struka susresti u 2023. godini biti borba sa AI (33 odsto), personalizacija sadržaja (37 odsto) i integrisane komunikacije (26 odsto). Sa ovakvim izazovima i novim trendovima u potpunosti je spremno da se suoči čak 70 odsto ispitanika, dok 11 odsto njih kaže da nije spremno.

Ovogodišnji događaj otvorili su Nataša Šarčević, direktor marketinga i inovacija SPP Slatko i slano i Vladimir Ivančev, direktor prodaje SPP Slatko i slano, Atlantic Grupa, koji su govorili na temu zašto su važne promene za zrele brendove, a razgovor je vodio Luka Đukanović, marketing menadžer, Atlantic Grupa.

Pored keynote panela, ove godine teme foruma bile su, između ostalog, i u kom smeru će se kretati tržište u 2023. godini; na koji način će inflacija i kriza uticati na pojedine industrije i formiranje cena proizvoda; kako kroz kolaboraciju brendova povećati prodaju, a smanjiti troškove; kako domaći brendovi utiču na brendiranje Srbije u svetu; koji je položaj pojedinca u advertising industriji; da li je budućnost oglašavanja održiva i kako prepoznati greenwashing; kako iskoristiti potencijale AI tehnologije u svrhu optimizacije poslovanja; koji su najveći izazovi kada govorimo o kreiranju i implementaciji ESG strategija; ali i zašto je hiperprodukcija mač sa dve oštrice. O stanju na tržištu marketinških komunikacija zemalja u regionu govoriće Aleksandra Sekulić i Danijela Grbin iz agencije Direct Media.

Pod pokroviteljstvom agencije Propulsion, specijalni gost ovogodišnjeg foruma IZAZOV 2023 bila je Ana Đurić Konstrakta. Ona je sa Darkom Sokovićem, Managing Partner, Strategy & Development u agenciji Propulsion, razgovarala o tome živimo li u eri fake news, kako se odupreti poplavi neproverenog sadržaja i vesti bez zadiranja u slobodu govora, kako su društvene mreže uticale na porast plasiranja lažnog sadržaja u javni diskurs, ko zapravo profitira od senzacionalizma, click baita, infotainmenta, da li je populizam jedan od “krivaca” za poplavu senzacionalizma, ali i koja je odgovornost brendova i kako mogu da doprinesu medijskoj i digitalnoj pismenosti građana. Konstrakta je i ambasadorka programa Nova pismenost koji Propulsion sprovodi zajedno sa USAID-om.

Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Kao i prošle godine, organizovani su i speed dating sastanci kompanija i agencija, kao i teambuilding na temu kreiranja sadržaja za TikTok.

Na forumu je učestvovalo preko 400 kompanija i agencija iz celog regiona, među kojima su Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas eCommerce, Infostud, Zlatiborac, NLB Komercijalna banka, Telekom Srbija, Lidl Srbija i mnogi drugi.

Više informacija o forumu pronađite na sajtu www.izazovforum.rs

Zlatni sponzor foruma IZAZOV 2023 je kompanija Štark, srebrni sponzor agencija SmartPoint Adria, dok su bronzani sponzori Lidl Srbija i Telekom Srbija. Prijatelj foruma je agencije Propulsion. Forum IZAZOV 2023 podržale su i agencije Ovation BBDO, DPC Networks, AlmaQuattro, Info Media Group, Two Rivers, Chapter 4 PR, Fusion Communications, Direct Media United Solutions, 365ads i Novaston Marketing Consultancy. Sponzori ovogodišnjeg foruma su kompanije Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas eCommerce, Infostud, Xiaomi, Zlatiborac i brend Dolce Gusto.

Ana Đurić Konstrakta specijalni gost na forumu IZAZOV 2023

Deveti po redu, regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2023, koji se ove godine održava pod pokroviteljstvom kompanije Štark, biće održan 4. i 5. aprila na Beogradskom sajmu, pod sloganom „It’s all about the CHANGEMAKERS“.

Pod pokroviteljstvom agencije Propulsion, specijalni gost ovogodišnjeg foruma IZAZOV 2023 biće Ana Đurić Konstrakta. Ona će sa Darkom Sokovićem, Managing Partner, Strategy & Development u agenciji Propulsion, razgovarati o tome živimo li u eri fake news, kako se odupreti poplavi neproverenog sadržaja i vesti bez zadiranja u slobodu govora, kako su društvene mreže uticale na porast plasiranja lažnog sadržaja u javni diskurs, ko zapravo profitira od senzacionalizma, click baita, infotainmenta, da li je populizam jedan od “krivaca” za poplavu senzacionalizma, ali i koja je odgovornost brendova i kako mogu da doprinesu medijskoj i digitalnoj pismenosti građana. Konstrakta je i ambasadorka programa Nova pismenost koji Propulsion sprovodi zajedno sa USAID-om. Panel „Činjenice su mrtve, živele činjenice“ biće održan 5. aprila od 14:30h.

Ove godine na forumu IZAZOV 2023 razgovaraćemo, između ostalog, i u kom smeru će se kretati tržište u 2023. godini; na koji način će inflacija i kriza uticati na pojedine industrije i formiranje cena proizvoda; kako kroz kolaboraciju brendova povećati prodaju, a smanjiti troškove; kako domaći brendovi utiču na brendiranje Srbije u svetu; koji je položaj pojedinca u advertising industriji; da li je budućnost oglašavanja održiva i kako prepoznati greenwashing; kako iskoristiti potencijale AI tehnologije u svrhu optimizacije poslovanja; koji su najveći izazovi kada govorimo o kreiranju i implementaciji ESG strategija; ali i zašto je hiperprodukcija mač sa dve oštrice. O stanju na tržištu marketinških komunikacija zemalja u regionu govoriće Aleksandra Sekulić i Danijela Grbin iz agencije Direct Media. Forum IZAZOV ove godine otvoriće Nataša Šarčević, direktor marketinga i inovacija SPP Slatko i slano i Vladimir Ivančev, direktor prodaje SPP Slatko i slano, Atlantic Grupa, koji će govoriti na temu zašto su važne promene za zrele brendove, a razgovor će voditi Luka Đukanović, marketing menadžer, Atlantic Grupa.

Poseban segment foruma biće posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Kao i prethodnih godina, na forumu IZAZOV 2023, uz podršku agencije SmartPoint Adria, biće organizovan teambuilding na temu kako kreirati kvalitetan sadržaj za TikTok.

Drugog dana foruma IZAZOV biće organizovana i promocija prvog izdanja Marketing mreža magazina.

Svoje učešće na forumu potvrdilo je preko 400 kompanija i agencija iz celog regiona, među kojima su Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas eCommerce, Infostud, Zlatiborac, NLB Komercijalna banka, Telekom Srbija, Lidl Srbija i mnogi drugi.

Više informacija pronađite na sajtu www.izazovforum.rs

Zlatni sponzor foruma IZAZOV 2023 je kompanija Štark, srebrni sponzor agencija SmartPoint Adria, dok su bronzani sponzori Lidl Srbija i Telekom Srbija. Prijatelj foruma je agencije Propulsion. Forum IZAZOV 2023 podržale su i agencije Ovation BBDO, DPC Networks, AlmaQuattro, Info Media Group, McCann Beograd, Chapter 4 PR, Fusion Communications, Direct Media United Solutions, 365ads i Novaston Marketing Consultancy. Sponzori ovogodišnjeg foruma su kompanije Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas eCommerce, Infostud, Xiaomi, Zlatiborac i brend Dolce Gusto.

Plazma nagrađena 13. godinu zaredom kao najomiljeniji brend

0

Brend Plazma već 55. godina svojim vrhunskim kvalitetom i prepoznatljivim ukusom osvaja srca generacija. I ove godine prema mišljenju potrošača proglašena je najomiljenijim domaćim proizvodom u kategoriji Slatkiši, na tradicionalnoj dodeli priznanja Moj izbor u organizaciji Udruženja Moja Srbija.

Konstantnim unapređenjem kvaliteta i inovacijama, Plazma kao domaći brend, sinonim je za kvalitet, a svoj kredibilitet izgradila je, ne samo u Srbiji, već i na inostranim tržištima. I ove godine Plazma je izabrana za Najomiljeniji brend među slatkišima kojima potrošači najviše veruju

„Priznanje ’Moj izbor’ je od velikog značaja za nas, jer dolazi od samih potrošača. Velika je čast 13. godinu zaredom nositi ovo prestižno priznanje koje za nas predstavlja još jednu potvrdu da uživamo ogromno poverenje potrošača koji prepoznaju i nagrađuju kvalitet Plazme. Kao domaći brend, Plazma je značajan deo porodične, ali i nacionalne tradicije, i zbog svoje trajnosti pravi je oslonac u svim trenucima. Jedinstvena receptura i neodoljiv ukus i miris su ono što Plazma keks čini brendom koji se voli i koji inspiriše“, istakao je Strahinja Inić, brend menadžer Plazma brenda.

Kao najomiljeniji brend u Srbiji po ocenama potrošača godinama unazad, ali i brend koji je prepoznatljiv u regionu kao i na mnogim inostranim tržištima, Plazma keks nosi prestižni žig Čuvarkuća zbog upotrebe isključivo domaćih sirovina u proizvodnji. Plazma je neizostavan partner u svakom trenutku i sve što ti treba.

Win-Win-Win: Transfer iz marketing agencije na stranu klijenta

Unapređenje odnosa na relaciji marketing agencije i klijenta bio je primarni cilj kada smo 2019. godine radili na kreiranju koncepta “five clients business model” i implementirali isti u centar delovanja naše boutique marketing agencije Evoke.

“Five clients business model” podrazumeva da boutique marketing agencija Evoke radi samo za do 5 klijenata u datom trenutku. Našim klijentima, mi nismo eksterni saradnici, već njihovo istureno marketing odeljenje. Sam model nam omogućava da sa jedne strane budemo podrška biznisu, a sa druge da pružamo marketing usluge. O ovom modelu možete čuti više na ovom linku, a takođe nas i kontaktirati da se upoznamo.

Jedna od važnih specifičnosti ovog modela jeste da client service menadžer sa strane agencije određeni broj radnih dana mesečno provodi u kancelarijama klijenta. To nam omogućava da budemo tu, da ostvarimo odnos u kome jedni druge vidimo kao kolege, ali i odnos koji direktno utiče na rezultate našeg zajedničkog rada.

Tekst koji danas pišem ima za cilj da proslavi ovaj model i predstavi jedno zanimljivo dešavanje koje se desilo nedavno zahvaljujući istom. U pitanju je transfer našeg kolege Stefana Lobora iz kompanije Evoke Group u kompaniju Daikin Srbija, koja je naš dragi klijent. Prijateljska razmena, na zadovoljstvo sve tri strane.

“Sa zadovoljstvom dočekujemo Stefana, koji je na neki način već i sada sastavni član našeg tima, a sve zahvaljujući Evoke five clients modelu,“ rekao je Bojan Aleksić, direktor kompanije Daikin Srbija. „Stefanovo znanje i iskustvo će biti vredan dodatak našoj organizaciji i radujemo se što ćemo još aktivnije sarađivati sa njim. Mislim da Evoke Group treba da ozbiljno razmisli o definisanju “otkupne klauzule” u ugovorima koje imaju sa svojim klijentima. Rade zaista sjajan posao!“

“Zahvalan sam kompaniji Evoke Group, svim kolegama i partnerima na divnoj saradnji,” rekao je Stefan Lobor, budući marketing menadžer kompanije Daikin Srbija i zvezda ovog transfer teksta. “Ponosan sam na to što sam svojim radom i delovanjem učestvovao u izgradnji onoga što boutique marketing agencija Evoke danas jeste.”

Moje mišljenje je da će ovaj transfer omogućiti da dodatno ojačamo naš odnos sa klijentom, dok će Stefan dobiti priliku da dalje razvija svoju karijeru u novoj i uzbudljivoj ulozi. Pravi win-win-win!

Želimo Stefanu sve najbolje u njegovoj novoj ulozi i radujemo se nastavku saradnje sa Daikin Srbija.

Za portal Marketing Mreža piše: Nikola Vuković, Managing Partner u kompaniji Evoke Group

SmartApp: Inovativna platforma koja će promeniti program lojalnosti!

“Želeli smo da ponudimo svojim kupcima jednostavan način registracije kupovine kako bi učestvovali u izvlačenju nagrada. SmartApp nam je omogućio da pratimo sprovođenje kampanje i pružimo učesnicima fer šanse da osvoje ponuđene nagrade.” Octav Ștefan, PR Manager Smartpoint

Na današnjem visoko konkurentnom tržištu, odanost kupaca postala je jedan od najvažnijih aspekata svakog poslovanja. Brendovi sve više pažnje posvećuju implementaciji najrazličitijih loyalty programa kako bi zadržali svoje kupce, poboljšali njihovo zadovoljstvo, ali i povećali sveukupnu prodaju.

Međutim, osmišljavanje i sprovođenje programa lojalnosti često može da bude prilično izazovno i da, samim tim, oduzme mnogo vremena. Znate o čemu govorimo? Onda je trenutak da upoznate SmartApp!

SmartApp je inovativna loyalty platforma koja brendovima i kompanijama nudi kompletno rešenje za uspešnu realizaciju loyalty kampanja, pritom vodeći računa o svakom njenom segmentu što garantuje bolje rezultate i zadovoljstvo kupaca, učesnika u datoj kampanji.

SmartApp platforma, koja se zasniva na veštačkoj inteligenciji, kreirana je da ispuni najkompleksnije zahteve organizovanja digitalne loyalty kampanje oslanjajući se na višegodišnje iskustvo u radu Smartpoint grupe.

Koristeći najnovije dostupne tehnologije, SmartApp platforma nudi brojne prednosti, uključujući brzu implementaciju, skalabilnost, pristupačnost, informacije u realnom vremenu, AI tehnologiju i smanjenje troškova – sve što je neophodno da bi vaša loyalty kampanja bila uspešna!

Brza implementacija jedna je od glavnih prednosti SmartApp platforme koja već ima bogato iskustvo u sprovođenju desetina nacionalnih kampanja za neke od najpoznatijih brendova. Upravo zato SmartApp i može da ponudi brz i efikasan proces implementacije što kompanijama štedi dragoceno vreme i resurse.

Još jedna od prednosti ove platforme je njena skalabilnost odnosno prilagodljivost. Zahvaljujući ovoj karakteristici, kompanije imaju mogućnost da usložnjavaju i šire svoje kampanje u pogledu broja učesnika, dok se istovremeno marginalni trošak smanjuje. Ovo SmartApp čini isplativim za preduzeća bilo koje veličine.

Zahvaljujući mogućnosti da kampanje pratite u realnom vremenu uz pomoć namenske kontrolne table, možete se lako prilagoditi novonastalim okolnostima, naročito u slučaju upozorenja o detektovanju nekih nepravilnosti.

AI tehnologija kojom se SmartApp može pohvaliti moćan je alat koji automatizuje različite aspekte loyalty programa. Platforma poseduje napredni algoritam za izdvajanje informacija iz slika, uključujući skeniranje računa te otkrivanje potencijalne prevare. Na ovaj način se obezbeđuje fer takmičenje odnosno jednaka šansa za sve učesnike da osvoje ponuđene nagrade. Ovo dalje vodi do jačanja poverenja ne samo u program lojalnosti, već i u brend u celosti.

SmartApp kompanijama takođe nudi prilagođenu, struktuiranu bazu za prikupljanje, čuvanje i obradu podataka. Ova baza dostupna je samo ovlašćenim korisnicima i omogućava im dalje donošenje odluka na osnovu dostupnih informacija.

Izveštaji o ključnim indikatorima kampanje u realnom vremenu, kao i periodični izveštaji, dragoceni su za praćenje trenutne, ali i organizaciju svih daljih kampanja. Funkcija izveštavanja omogućava kompanijama da prate svoj napredak, identifikuju oblasti kojima je potrebno poboljšanje i donose informisane odluke kako bi povećale svoj uspeh.

Odabir pobednika kampanje brz je, nepristrasan i precizan, a sve to zahvaljujući automatizovanom sistemu revizije koji odlikuje SmartApp. Ovakav sistem obezbeđuje pravovremeno informisanje učesnika što pospešuje njihovo zadovoljstvo programom.

Na kraju, SmartApp vam na raspolaganje stavlja i isporuku nagrada, bilo fizički, bilo digitalno, dok se istovremeno proces elektronski dokumentuje što štedi vreme i resurse kompanija.

SmartApp je, dakle, sveobuhvatna platforma za vođenje i upravljanje programima lojalnosti koja nudi kompletno rešenje kompanijama koje na ovaj način žele da grade čvrste odnose sa svojim korisnicima.

Ukoliko želite da saznate više o SmartApp platformi i pogledate demonstraciju njenog funkcionisanja, posetite Smartpoint štand na Regionalnom forumu komunikacionih lidera IZAZOV, 4. i 5. aprila na Beogradskom sajmu, Hala 3A.

Kolaboracije daju mogućnost brendovima da izađu iz svoje zone komfora!

0

Jelena Dubovac, Regional Brand Director, NIKE na forumu IZAZOV 2023 biće jedna od govornika u panelu na temu „How to Pursue Powerful Brands Collaboration?„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori da li je budućnost marketinga u kolaboracijama.

Da li je budućnost marketinga u kolaboracijama? 

Popularnost kolaboracija ima izuzetno veliki trend rasta u prethodnim godinama. Udruživanje brendova iz istih ili potpuno različitih industrija sa ciljem predstavljanja proizvoda, iskustva ili usluge na nov, često i zabavniji način za potrošače doneli su uspehe u oblasti marketinga i prodaje.

Više nije dovoljno da imate samo dobar proizvod i marketing startegiju, važno je i celokupno potrošačko iskustvo od prvog kontakta sa proizvodom do trenutka njegove kupovine. Kolaboracije nam omogućavaju da kreiramo posebne planove komunikacije i promocije koji će stvoriti nove vrednosti, uzbudjenje i želju kod potrošača posebno ukoliko je proizvod limitiran ili postoji mogućnost za prikupljanje različitih proizvoda u kolekciju.

Kompanije su sve kreativnije u biranju partnera za saradnju, definišu kolaboracije kao deo marketing strategije i žele da ih maksimalno iskoriste. Zato će budućnost marketingu doneti mnogo novih i uzbudljivih aktivnosti.

Koje benefite ovakva vrsta saradnje donosi brendovima? Kako da kolaboracije budu win-win za obe strane? 

Brend kolaboracije su svuda i u svakoj industriji. Bez obzira da li se radi o patikama i izvođaču (Nike x Trevis Scott), high fashion brendu i crtanom filmu (Balenciaga x The Simpsons) ili je u pitanju popularna igračka i serija (Lego x Stranger Things) cilj je da se skrene pažnja i poboljša pozicija brenda.

Partnerstvo daje mogućnost brendovima da izađu iz svoje zone komfora, probaju novine u dizajnu, distribuciji, proizvodnji i promociji što ih često dovodi do novih potrošača koji se razlikuju od njihove primarne ciljne grupe. U isto vreme unapređuju odnos i zadržavaju lojalnost starih potrošača.

Vrlo česti su i razlozi da brendovi žele da uđu na nova tržišta, da se istaknu u odnosu na konkurenciju ili da skrenu pažnju na neku važnu društvenu temu za koju se zalažu.

Da bi saradnja za obe strane bila uspešna važno je da brendovi koji sarađuju imaju iste vrednosti i sinergiju bez obzira iz koje industrije dolaze.

Kako kroz kolaboraciju povećati prodaju, a smanjiti troškove? 

Proces planiranja kolaboracije uključuje i planiranje troškova, odnosno na koji način najbolje iskoristiti resurse obe strane kako bi optimizovali troškove.

Globalna istrživanja pokazuju da se troškovi prilikom kolaboracije smanjuju 12-15% u odnosu na troškove kada brend radi samostalno, ali u to je uključeno mnogo faktora od same ideje, proizvodnje i na kraju do troškova namenjenih marketing kampanji.

Prodaja isto zavisi od cilja koji su partneri zajedno definisali, vrlo često brendovi ne ulaze u kolaboracije da bi više zaradili i prodali. Cilj je zapravo da količina proizvoda bude limitirana kako bi se stvorila što veća potražnja za proizvodom i bolja promocija brendova.