Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 53

Mladi lavovi agencije McCann Beograd predstavljaju Srbiju na Cannes Lions festivalu

U organizaciji udruženja za tržišne komunikacije Srbije (UEPS), svečano su dodeljena priznanja mladim nadama srpskog advertajzinga, a titulu Young Lions za 2023. godinu poneli su Nevena Petrović i Nikola Mijailović iz agencije McCann Beograd sa svojim radom „Pregledaj se! Meni za ljubav.“

Mladi lavovi odgovarali su svojim radovima na brif Ženskog centra Milica, udruženje za podršku i zastupanje pacijentkinja sa rakom dojke i karcinomom grlića materice, na temu prevencije u kategoriji print. Među 21. prijavom iz 13 agencija, Nevenino i Nikolino rešenje žiri je ocenio kao najinovativnije, drugačije i najsmislenije u odnosu na dati zadatak. Njihovo vizuelno rešenje i poruka su bili jasni, razumljivi i lako primenljivi na ostalim medijima a ne samo kroz print oglas.

Vodeći se time da žene na prvo mesto stavljaju potrebe svoje porodice i prijatelja, odlučili su da brifu pristupe ne iz perspektive žene, već iz perspektive onih koji ih vole: njihove dece, partnera, članova porodice, prijatelja. Tako su, Nevena i Nikola rečenicom „Pregledaj se! Meni za ljubav.“ pronašli način da apeluju na najširu publiku i pošalju snažnu emocionalnu poruku koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim i pokažu ženama za šta se bore.

„Veliko hvala žiriju i članicama ženskog centra Milica što su prepoznali naš rad i poruku koju smo želeli da pošaljemo! Težak zadatak je bio poslati snažnu, a motivišuću poruku inspirisanu mračnim statistikama. Posebno smo zahvalni i našim kolegama iz agencije čiju smo podršku i razumevanje imali tokom celog ovog procesa. Pri predaji rada, jedina želja nam je bila da se ova kampanja zaista i desi, a sada brojimo dane do toga a i do odlaska u Kan”, izjavili su ovim povodom Nevena i Nikola.

Sigurni smo da će se u Kanu lavovski boriti da na najbolji mogući način predstave Srbiju, ali i agenciju iz koje dolaze. Nama ostaje samo da im poželimo mnogo sreće u toj avanturi.

Povezivanje digitalnog i fizičkog sveta dobitna je kombinacija

Lea Grubić, PR Manager u Fashion Company, govorila je za Marketing mreža magazin o saradnji modnih brendova sa influenserima, ali i da li je budućnost modne industrije u metaversu.

Fashion Company u svom portfoliju ima preko 50 svetskih modnih brendova, a kampanje su često vezane za influensere i poznate ličnosti. Na koji birate influensere sa kojima ćete sarađivati?

Postoji mnogo faktora koje razmatramo pre nego što se odlučimo za određenog influensera. Najčešće polazimo od toga da li je potrebno da podignemo svest o brendu iz našeg portfolija, povećamo prodaju ili dopremo do nove grupe kupaca.

Nakon toga, pravimo listu influensera sa kojima bismo potencijalno sarađivali, analiziramo njihov engagement, demografiju pratilaca, vrstu sadržaja koji kreiraju i reputaciju na društvenim mrežama. Kada se usaglasimo oko finalnog izbora, šaljemo ga našim brend principalima na odobrenje. Tek tada smo spremni na saradnju. Ukoliko nam je cilj brand awareness, obično se fokusiramo na influensere sa velikim brojem pratilaca.

Sa druge strane, ta brojka, kao i količina lajkova i komentara na sponzorisanoj objavi ne znači nužno i uticaj na prodaju. Iz našeg iskustva, mikro i mid influenseri mogu imati veću konverziju od kreatora sadržaja sa dvostruko većom bazom pratilaca.

U kojoj meri ugled javne ličnosti koja je uključena u kampanju nužno utiče i na percepciju potrošača o samom brendu?

Utiče u ogromnoj meri. Potrošači očekuju da su kompanije uradile domaći zadatak i izabrale brend ambasadora na osnovu zajedničkih vrednosti. Kada dođe do bilo koje vrste neetičkog ponašanja javnih ličnosti koje su ujedno i nečije zaštitno lice, javnost se automatski okreće ka brendovima sa kojima sarađuju i očekuje njihovu reakciju.

Svi smo upoznati sa nedavnim izjavama repera Kanjea Vesta kojima je narušio svoj ugled i doveo do prekida saradnje sa nekoliko modnih brendova. Najveći pritisak javnosti pretrpeo je poznati svetski proizvođač sportske opreme, sa kojim je reper sarađivao na liniji patika Yeezy. Kompanija se suočila sa pretnjom bojkotom društveno osvešćenih potrošača i odlučila da raskine sedmogodišnju saradnju, bez obzira na ogroman udeo u prodaji koji je brend Yeezy nosio. Zato je vrlo važno da brendovi vode računa koga biraju za zaštitno lice, kao i da ne izgube iz vida da je moć uvek u rukama potrošača.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

 

Održivost svih poslovnih procesa kao imperativ za budućnost

Ivana Vukić, menadžerka korporativnih komunikacija i javnih politika PepsiCo Zapadni Balkan govorila je za Marketing mreža magazin o greenwashingu i u kojoj meri je održivost isplativija za brendove dugoročno.

Zašto je greenwashing tako raširen danas i kako ga prepoznati?

Mislim da se problem greenwashinga i njegove rasprostranjenosti najviše ogleda u želji kompanija za brzim rezultatima, bez sagledavanja šire slike i posledica određenih odluka. Takođe, ukoliko se problemu ne pristupi strateški i sa postavljanjem jasnih i opipljivih ciljeva, prilikom kojih će održivost biti integrisana u svakom aspektu rada kompanije, lako se može postići kontraefekat i poništiti sve prvobitno zamišljene dobrobiti jednog održivog procesa. Zato je od izuzetne važnosti napraviti jasan akcioni plan i svaki proces do detalja razložiti kako bi se princip održivosti inkorporirao u svakom koraku realizacije. Promenjena svest i način rada kojim doprinosimo pozitivnim promenama i za ljude i za zajednicu u kojoj poslujemo, od vitalnog su značaja za čitavu planetu.

U kojoj meri je održivost isplativija za brendove dugoročno?

Ulaganje u održivu budućnost ne samo da je isplativo, već je i apsolutni imperativ – prošlo je vreme u kome je to bio izbor. Trudeći se da uvek sagledamo širu sliku, ne možemo, a da ne razmišljamo nekoliko koraka unapred, a to podrazumeva i održivost našeg brenda i poslovanja u celini. Zato su vizija i strateški pristup u skladu sa principima održivosti neophodni činioci nastanka, razvoja, kao i dugoročnog uspeha jednog brenda, jer ulaganjem u održivu budućnost i čineći pozitivne izbore u svom poslovanju, opstajemo i napredujemo svi zajedno.

Na koji način kompanija PepsiCo inovira u oblasti održivog poslovanja? 

Kompanija PepsiCo na globalnom nivou ima jasnu strategiju održivog poslovanja, pod nazivom PepsiCo Positive (PEP+). Na svim tržištima na kojima poslujemo primenjujemo globalne PepsiCo prakse i postavljamo ozbiljne ciljeve koje težimo da ostvarimo i pre zadatog roka. Oni obuhvataju principe regenerativne poljoprivrede i edukaciju poljoprivrednika u cilju postizanja najefikasnijih rezultata uz minimalno korišćenje resursa, smanjenje emisije CO2 i korišćenje obnovljivih izvora energije, kao i održivog korišćenja vode i sastojaka koji su bolji za ljude i planetu.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Potrošač 3.0 od brenda očekuje da bude prisutan

Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands govorila je za Marketing mreža magazin o navikama i lojalnosti današnjih potrošača.

U industriji u kojoj posluje Vaša kompanija – ko kupuje, a ko kupovinu inspiriše?

Danas živimo u eri neprekidne inspiracije, na stotine poruka dolazi do nas u toku dana i izvor motivacije za kupovinu mogu da budu pojedinci, brendovi, mediji i različite organizacije podjednako. Primetan je trend da potrošači sve obazrivije donose finalnu odluku koji će se brendovi naći u njihovim korpama, stoga je veoma važno kako komuniciramo, koji medij koristimo, koje poruke kontinuirano šaljemo, koje vrednosti ističemo i šta je to po čemu se ističemo u odnosu na konkurenciju. U našoj industriji performanse i kvalitet ipak imaju važnu ulogu u tome da li će nam potrošač ostati veran. Nama su inovacije zasnovane na održivosti ključne i trudimo se da kontinuirano nudimo najbolja rešenja za naše kupce, a jedan od odličnih primera su Persil diskovi.

Da li je tržišni mod stalne akcijske prodaje promenio navike potrošača, odnosno način odluke o kupovini proizvoda?

Trend prodaje svakako je uslovljen akcijskom ponudom i kada u obzir dodamo broj aktuelnih brendova i prodajnih lanaca borba za poverenje potrošača je sve izazovnija. Atraktivna cena je bitan faktor u odluci u kupovini, ali ako kvalitet nije zadovoljen kupovina se neće ponoviti.

Da li je ulaganje u lojalnost potrošača zapravo ulaganje u lojalnost brenda? Šta po tom pitanju radi kompanija Henkel?

Vrednosti, svrha, pa i tradicija koje brend i kompanija nudi su pravo mesto gde treba da se prepozna potrošač proizvoda. Performanse proizvoda, cenovna atraktivnost, responzivnost brenda i njegova svrha su baza na osnovu koje se gradi lojalnost. Mi nudimo kvalitet, pouzdanost i visoke performanse proizvoda, međutim, ako odemo korak dalje od samih karakteristika, pozivamo potrošače da zajedno budemo posvećeni društveno odgovornom cilju, što je u slučaju kompanije Henkel održivost kroz čitav lanac vrednosti. Henkel je postavio visoke ciljeve u okviru strategije održivosti, a jedan od ciljeva je da 2025. godine sva pakovanja imaju mogućnost recikliranja ili ponovne upotrebe. Podizanje svesti o zaštiti životne sredine kroz samu upotrebu proizvoda nam je veoma važan: potrošači biraju temperaturu i program pranja i imaju najveći uticaj na ukupni karbonski trag deterdženta. Radimo na edukaciji potrošača na ovu temu, a oni koji prepoznaju njen značaj nam ostaju lojalni.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Forum kreativnih industrija i medija od 25.do 28. maja u Kotoru

REGION – Kotor i CIM FORUM 2023. će, od 25. do 28. maja, ponovo otvoriti svoja vrata najistaknutijim imenima iz oblasti kreativnih, medijskih, marketing i ostalih komplementarnih industrija iz Crne Gore i regiona.

Prošlogodišnji CIM FORUM 2022. ugostio je poznata lica poput Zorana Kesića, Aleksandra Trifunovića, Olivere Kovačević, Domagoja  Zovaka, Gorana Milića, The Books of Knjige, Marčela i mnoge druge istaknute ličnosti iz marketinga, komunikacija, umetnosti, medija i gejminga. Neprocenjiva iskustva, znanja i diskusije, začinjena smehom i pozitivnom energijom delila su se danima tokom CIM foruma, a Kotor je osvojio srca svih prisutnih.

CIM FORUM 2023. donosi još bolji program, još interesantnije teme, druženja i fenomenalne žurke ambijentu između mora i planina. Među istaknutim ličnostima biće i  Srđan Šaper, Dino Rađa, Danijela Trbović, Voja Žanetić, Braća Zamurović, Melkior Bašić, Marija Vićić, Feđa Štukan, Srdan Golubović, Zijah Sokolović,  Andrija Rusan, Nikola Novaković, Muamer Adžović, Miško Strugar, Janko Ljumović, Dubravka Drakić, Jovan Spahić,  Ivan Westerveen, Irena Radović i mnogi drugi koji će sve prisutne provesti kroz put svog razvoja, podeliti sva svoja iskustva, diskutovati o interesantnim temama koja su od značaja za svet medija i kreativnih industrija. Ovo su samo naka od sjajnih panelista koja će učestvovati na ovogodišnjem forumu.

Pored CIM Awardsa, interesantnih panela, ove godine organizator je obezbedio poseban segment predavanja namenjen studentima, u saradnji sa lokalnim emiterom Radio Kotorom – Okrugli sto predstavnika lokalnih javnih servisa, kao i CIM Bazar.

Više informacija možete se naći  ovde:  www.mediaforum.me

Ananas je Amazon regije Balkan

Marko Carević, CEO kompanije Ananas e-commerce, govorio je za Marketing mreža magazin o planovima za širenje u region, ali i da li je Ananas budući regionalni Amazon.

Uskoro će biti godinu dana od lansiranja Ananas platforme u Srbiji. Šta ste postigli za ovih godinu dana, a šta je moglo bolje?

Šta smo postigli za godinu dana je toliko veliko i kompleksno da nije uvek lako ni objasniti. U kratkim crtama postali smo prepoznatljiv brend, zadobili poverenje kupaca, rešili tri ključna problema onlajn trgovine koje su mučile naše tržište, a to su – relevantna ponuda, brza i efikasna dostava uz naravno nove, do sada neviđene načine preuzimanja pošiljki i pouzdano i sigurno plaćanje na platformi. I to je ono što svi vide.

Iza svega toga, u proteklih godinu dana uspeli smo da razvijemo efikasan poslovni ekosistem – da izgradimo magacinski prostor od 10 hiljada kvadratnih metara, da oformimo svoj retail, da krenemo u regionalizaciju i uđemo na tržište Severne Makedonije, da zaposlimo više od 200 ljudi, da napravimo mrežu od preko 300 trgovaca koji prodaju preko nas, da omogućimo višemilionsku posetu platformi, da imamo više od 150 hiljada registrovanih kupaca na ananas.rs, da dobijemo priznanja i nagrade kako iz oblasti marketinga, tako i za najbolji marketplace i najbrže rastući ecommerce, da postignemo da nam NPS bude 90 što znači da bi 9 od 10 ljudi preporučilo Ananas i za kraj da od nule napravimo prvi pravi i jedinstveni marketplace na tržištu Srbije.

Uvek postoji lista stvari koja može da se unapredi, posebno ako ste kao mi tech oriented kompanija. I to je konstanta koja se neće promeniti. Ne zato što nešto ne valja, nego zato što uvek može bolje. I pre svega, zato što se mi ne mirimo sa prosečnim rešenjima.

U Srbiji postoji nekoliko eCommerce platformi. Po čemu je Ananas drugačiji i koju vrstu inovacije je doneo na tržište?

U Srbiji ne postoji ništa slično Ananasu. Kao što sam već spomenuo Ananas je prvi pravi i jedinstveni marketplace u Srbiji. Zašto to kažem, zato što mi jedini na tržištu nudimo usluge manipulacije i skladištenja robe, što je rezultiralo time da 97 odsto porudžbina koje smo poslali iz našeg magacina tokom prethodne godine su stigle na adrese poručioca u roku od 24 sata. Druga stvar je potpuno novi način dostave tzv. PUDO lokacije – to su kafići, prodavnice, menjačnice širom gradova sa kojima smo mi napravili saradnju, a u okviru kojih naši kupci mogu da preuzmu svoje pošiljke kada i gde im odgovara, ali i ostave svoje pošiljke ukoliko je potrebno nešto da vrate ili urade eventualnu reklamaciju.

Ali ono što je naša najveća diferencijacija u odnosu na bilo kog drugog igrača na tržištu onlajn trgovine je preuzimanje odgovornosti za kompletno korisničko iskustvo korisnika, što znači da od momenta kupovine do momenta isporuke, pa i povrata i reklamacije korisnik isključivo kontaktira sa nama, mi ne usmeravamo ni na banke ni na kurirske službe. Kompletnu odgovornost preuzimamo mi. I to nije lako. I ništa što mi radimo u Ananasu nije lako, ali je mnogo jako.

Sve ovo je neophodno kako bismo ostvarili našu viziju – sve oko nas je Ananas ili će to biti. Uskoro će svi koji nešto prodaju, prodavati preko naše platforme, a svi koji žele da nešto kupe prvo otići na ananas.rs.

Kada pričamo o cilju, mi smo ga postavili jako visoko – nama je cilj da pobedimo Google, kao prvi korak u onlajn kupovini.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Brendovi su najbolji pokazatelji budućnosti

Zorana Antić, Marketing Director u kompaniji Bambi, govorila je za prvo izdanje Marketing mreža magazina o svojoj profesionalnoj karijeri, na koje uspehe je najponosnija, koje rezultate je postigla od kada je na ovoj poziciji i zašto je važno da iza brenda stoji snažan tim.

Kako je započela Vaša karijera u marketingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa početka karijere?

Moj put ka karijeri filologa dobio je marketing znakove pored puta. Ljubav prema FMCG industriji počela je pre 15 godina kada sam tokom studija uplovila u konditorske vode. Dobila sam sjajnu priliku za profesionalnu praksu u PR sektoru koja mi je otvorila vrata u svet marketinga. Svaki moj profesionalni početak, bilo da je prvi posao ili promena kompanije, pratila je neka čudna karma koja mi je donela dosta anegdota. Danas su mi smešne, ali tada nisu bile. Jedna od njih je da sam prilikom dolaska na svoj prvi posao, tačnije prvi radni dan, malo “slobodnije” obišla auto kako bih pre njega stigla da se parkiram. Ponosna na taj poduhvat i što stižem na vreme, shvatila sam da je taj auto vozio generalni direktor kompanije u kojoj počinjem da radim. Jedno vreme sam se parkirala dalje od kancelarija, da ne shvati da sam to ja.

Da li je marketing Vaš „dream job“ i zašto?

Da, oduvek. Marketing sam studirala i na osnovnim i na master studijama. Oduvek sam imala viziju da je marketing mnogo više od kreative, da marketing treba da pokreće komercijalnu agendu, da inspiriše organizaciju i drma tržište. Takav pristup mi je dosta pomogao u karijeri.

Koji profesionalni izazov vam je bio najteži u karijeri i kako ste ga prevazišli?

Svaki profesionalni izazov se reši ako imate pouzdan tim. Zbog toga su mi uvek izazovni trenuci kada se menja tim ili kada promenite okruženje i tim ljudi koji vas okružuje. Izazovno je, jer takve promene zahtevaju vreme i energiju koja mora da bude posvećena. Bolje je odložiti jedan projekat da bi se pokrenuo tim nego žrtvovati tim zarad projekta – tada je mnogo teže uraditi korektivne mere.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Tako fina, Patelina

Neoplanta i agencija Ovation BBDO lansirali su novu kampanju za brend Patelina.

Reklama poručuje da je Patelina sva tako fina, da zbog nje radiš lude stvari, zaboravljaš na sve oko sebe, pa čak i malo podetinjiš. TV spot je razigran, a prate ga zvuci dobro poznatih stihova pesme „Mia bella signorina“, koju peva Knez.

Produkciju potpisuje Rooster, a reditelj je Raško Miljković.

IDEA, Roda i Mercator pokrenuli veliki projekat za očuvanje životne sredine

Kompanija Mercator-S je u 15 odabranih prodavnica pokrenula pilot projekat kompostiranja ostataka voća i povrća. To znači da se umesto otpada dobija izvanredan kompost koristan za uzgajanje biljaka u njivama, baštama, kao i za saksijsko cveće.

Naš sistem je maksimalno efikasan i količine otpada voća i povrća su male. Ipak, odlučili smo da svedemo ovaj organski otpad na nulu, i da od njega napravimo nešto korisno za prirodu. Tako je nastalo prvih 2,5 tone komposta u ovom uspešnom pilot projektu, rekla je Jasmina Brajdić, direktorka sektora kontrole kvaliteta, kompanije Mercator-S.

Kompost nastaje prirodnim procesom razlaganja organske materije, kao što su baštenski otpad i ostaci od hrane. Korišćenjem komposta se podiže kvalitet zemljišta i umanjuje efekat staklene bašte.

Planiramo da ovu inicijativu proširimo na sve prodavnice u našem sistemu i time damo veliki doprinos ekologiji, ali i cirkularnoj ekonomiji, dodala je Brajdić.

Mercator-S je upravo lansirao i edukativnu web-stranicu RECIKLOPEDIJA, čiji je cilj da svojim korisnim informacijama i zanimljivim sadržajem doprinese promeni navika pri kupovini, pripremi i čuvanju namirnica, jer se u Srbiji, prema relevantnim izveštajima, godišnje baci čak 35 kilograma hrane po glavi stanovnika.

Pored pametnih presa koje služe za reciklažu limenki, reciklomata za sve vrste ambalaže, štampanja promotivnih kataloga na recikliranom papiru, ponudi biorazgradivih kesa, i brojnih drugih društvenu-odgovornih inicijativa, kompostiranje i reciklopedija najnoviji su ekološki projekti koji su u fokusu kompanije Mercator-S, zaključuje se u saopštenju.

Kampanjom Najvažniji poziv u životu do većeg broj donora i transplantacija

Hemofarm grupa i njena fondacija u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Srbije, Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje, udruženjem pacijenata „Zajedno za novi život“, ponovo pokreće kampanju za povećanje broja donora i transplantacija “Najvažniji poziv u životu“. Kampanja ima zadatak da podstakne kulturu donorstva sa ciljem izgradnje humanijeg i solidarnijeg društva i sprovodiće se uz podršku udruženja transplantiranih pacijenata i pacijenata kojima je potrebna transplantacija organa „Zajedno za novi život“.

Tim povodom, ispred bilborda u Dečanskoj ulici u Beogradu, pored pacijentkinje Slavice Obradović, koja već devet godina čeka poziv za transplantaciju jetre, generalni direktor Hemofarma Ronald Zeliger je pozvao sve građane Srbije da podrže donorstvo, kao najviši akt humanosti.
U Srbiji trenutno oko 2000 ljudi čeka na donora i transplantaciju organa. Nosioci kampanje “Najvažniji poziv u životu“ su pacijenti i lekari koji će građanima ukazati na veličinu ovog problema i značaj zaveštanja organa, kako bi se broj donora povećao i spasili životi ljudi koji čekaju transplantaciju organa. Prethodna kampanja, realizovana 2016. godine povećala je broj donora sa 2 na 6 na milion stanovnika, a Srbija je dobila Nacionalni dan donora, 6. jun. Usledila je pandemija COVID-19, koja je skoro u potpunosti zaustavila program donorstva i transplantacije, zbog čega je ponovo neophodno angažovanje celog društva kako bi se promenila statistika koja Srbiju dovodi na začelje Evrope. Danas svako može biti heroj, ako postane donor.

Kampanju „Najvažniji poziv u životu“ pokrenula je Hemofarm fondacija, u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja SrbijeRepubličkim fondom za zdravstveno osiguranje i uz podršku udruženja transplantiranih pacijenata i pacijenata kojima je potrebna transplantacija organa „Zajedno za novi život“ i kreativnih agencija “Jazavac i utorak” i “Orange studio”.