Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 51

dentsu Hrvatska i kompanije partneri podržali Pride

REGION – Agencija dentsu Croatia najavila je kampanju u kojoj se ‘dentsu & prijatelji’ okupljaju kako bi podržali i proslavili Pride u Hrvatskoj.

Kampanja dentsu & Friends pokrenuta je kako bi zajedno sa partnerima proslavili međunarodni i hrvatski mesec ponosa. Pride je LGBTQ+ pokret u kojem se slavi različitost širom sveta. Ideja kampanje potiče iz dentsu Italija, gde je prva kampanja dentsu & Friends realizovana 2021. godine. Dizajn za kampanju napravljen je u agenciji dentsu.

Glavna poruka kampanje je Različitost sve čini lijepim.

Dentsu je okupio brendove i organizacije za kampanju u Hrvatskoj koja traje u junu. Kao pobornici kampanje, pridružili su se Mastercard, Electrolux, Wiener osiguranje, Intersport, Kiehl’s, a cela kampanja odrađena je pro bono.

COO dentsu Croatia, Vjekoslav Srednoselec prepoznaje da je raznolikost obvezujući faktor za poslovnu zajednicu na svim tržištima.

 

WPP i NVIDIA pokreću AI platformu za kreiranje digitalnih kampanja u samo nekoliko minuta

SVET – WPP i NVIDIA objavili su da razvijaju mehanizam koji koristi NVIDIA Omniverse™ i AI kako bi omogućili kreativnim timovima da proizvode visokokvalitetni digitalni sadržaj brže, efikasnije i u većem obimu, dok ostaju u potpunosti usklađeni sa brendom klijenta.

Nova tehnološka platforma, koju će u ponedeljak na Tajvanu objaviti šef NVIDIA Jensen Huang, omogućiće WPP-u da koristi veštačku inteligenciju za kreiranje digitalnih kampanja za nekoliko minuta za koje bi ranije bile potrebne nedelje.

Platforma kombinuje softver za 3D snimanje koji se može koristiti za proizvodnju potpuno precizne foto realistične slike — na primer automobila — koja se zatim može preneti u video ili 2D reklamu koju generiše veštačka inteligencija.

Digitalne kampanje mogu da se prilagode raznim zemljama ili gradovima, ali i platformama kao što su Facebook ili TikTok.

„Svetske industrije, uključujući industriju digitalnog oglašavanja koja vredi 700 milijardi dolara, utrkuju se da shvate prednosti veštačke inteligencije“, rekao je Huang. „Sa Omniverse Cloud-om i generativnim AI alatima, WPP daje brendovima mogućnost da izgrade i primene iskustva proizvoda i neverovatan sadržaj na nivou realnosti koji nikada ranije nisu bili mogući.“

„Generativna AI menja svet marketinga neverovatnom brzinom“, rekao je Mark Read, izvršni direktor WPP. „Naše partnerstvo sa NVIDIA-om daje WPP-u jedinstvenu konkurentsku prednost kroz AI rešenje koje danas nije dostupno klijentima nigde drugde na tržištu. Ova nova tehnologija će transformisati način na koji brendovi kreiraju sadržaj za komercijalnu upotrebu i učvrstiće poziciju WPP-a kao lidera u kreativnoj primeni veštačke inteligencije za vrhunske svetske brendove.“

Više informacija pročitajte na sajtu WPP.

Raspisan konkurs za nagrade KAKTUS 2023!

Marketing mreža raspisala je konkurs za 9. nacionalnu dodelu godišnjih nagrada – KAKTUS 2023 (powered by Shoppster).

Nagrade se dodeljuju u 25 kategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. Glavne nagrade na festivalu su, kao i do sada, Agencija godine, Oglašivač godine i Integrisana kampanja godine – Grand Prix. Kao i prethodnih godina, KAKTUS 2023 slavi samo one ideje koje izlaze iz granica očiglednog i uprkos teškim uslovima inspirišu i proizvode najefikasniju komunikaciju sa ciljnim grupama. Konkurs je otvoren do 20. septembra.

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2023 je nova kategorija – TikTok. U ovoj kategoriji biće dodeljena nagrada za najuspešnije TikTok naloge i kampanje.

Takođe, umesto kategorije Web, uvedena je kategorija E-commerce, koja će nagraditi najuspešnije web prodavnice i platforme za online kupovinu.

Ove godine prijave uključuju kampanje koje su realizovane ili većim delom realizovane u periodu od 1. avgusta 2022. do 1. avgusta 2023. godine.

„I pored veoma teškog i izazovnog prethodnog perioda, u proteklih godinu dana realizovane su brojne zanimljive i inovativne kampanje za koje smatramo da su vredne pažnje, kako stručne, tako i šire javnosti. Konkurs za KAKTUS nagrade prilika je da izmerimo da li su to zaista drugačije ideje i one koje opstaju, ali i ocenimo napredak struke. Očekujemo puno dobrih kampanja koje će ukazati na trendove razvoja, ali i na izazove koji određuju budućnost kreativne industrije u Srbiji. Festival KAKTUS idealna je prilika da sagledamo snagu i potencijale domaće kreativnosti“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO Marketing mreže, koja je organizator festivala KAKTUS 2023.

O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija, produkcijskih kuća i kompanija iz Srbije i regiona. Njihova imena biće objavljena najkasnije do 15. avgusta.

Nagrade će biti svečano dodeljene na 9. nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2023 by Shoppster, koji se ove godine održava pod sloganom „Add to heart“. Festival će biti održan 1. i 2. novembra u Beogradu.

Uslove konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, možete pogledati na sajtu www.kaktus.rs.

Zvanični hashtag festivala je #kaktus2023

Dodeljena priznanja „Miljenik potrošača“

U okviru kampanje Najbolje u Srbiji, svečano su uručena priznanja „Miljenih potrošača“ za 2023. godinu.

Kampanju „Najbolje u Srbiji” već četrnaest godina organizuje udruženje „Moja Srbija” u saradnji sa Centrom potrošača Srbije, a podršku za organizaciju kampanje pružili su Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije i Grad Beograd.

Priznanja „Miljenik potrošača” dodeljuju se omiljenim brendovima potrošača na srpskom tržištu bez obzira na poreklo brendova ili poreklo kompanija u čijem vlasništvu se ti brendovi nalaze.

Nagrade su dodeljene po treći put, a osvojili su ih: Dunav osiguranje u kategoriji Osiguravajuća društva, Zaječarsko u kategoriji Pivo, Dijamant u kategoriji Ulje, prilozi i prelivi, Zlatiborac u kategoriji Meso i mesne prerađevine i Plazma u kategoriji Slatkiši. Nescafe je osvojio najviše glasova potrošača u kategoriji Kafa i čaj, Forma Ideale u kategoriji Nameštaj, Coca-Cola u kategoriji Gazirani i energetski napici, a Persil u kategoriji Kućna higijena.

U konkurenciji za nagradu našlo se oko 1.500 brendova. Glasanje je organizovano u dva kruga. U prvom krugu su glasali korisnici interneta, a brendovi sa najvećim brojem glasova plasirali su se u finale, gde ih je dočekalo po pet brendova koji su status finalista dobili na osnovu rezultata iz prethodnih akcija. Finalno glasanje je obavljeno na terenu, u deset gradova Srbije, metodom „lice u lice”, na uzorku od 2000 potrošača.

Tanja Petrović nova predsednica IAA Serbia!

Redovna izborna skupština srpskog ogranka IAA održana je 30. maja u hotelu Falkensteiner. Članovi su, između ostalog, glasali za organe koji će rukovoditi Asocijacijom u naredne dve godine (2023/2025). Za predsednicu IAA izabrana je Tanja Petrović, Innovation Strategy Director Nutrition, The Coca Cola Company (Europe).

Novoizabrani članovi UO su:

1. Agić Molnar Marijana, CEO, DataDo
2. Čađenović Jelena, Brand Strategy&Experience Director, United Group
3. Đurđević Nataša, docent Univerzitet Metropolitan, član UO Esem Business School
4. Janković Đorđe, Managing & Creative Director, Friday
5. Jankuloski Goran, suosnivač, Žiška
6. Kostoski Nikola, direktor marketinga, Gomex
7. Kurčubić Predrag, generalni direktor, Ipsos Adria East
8. Matić Marija, Strategy & Clients Director, Direct Media
9. Milkić Andreja, Account Director, Leo Burnett
10. Pešić Sanja, CEO, Alma Quattro
11. Savić Rastovac Jana, Executive Creative Director, McCann Belgrade
12. Stanković Lea, Executive Director, Communis

Članovima Asocijacije predstavljen je izveštaj o radu koji je obuhvatio aktivnosti u prethodnoj godini, sa akcentom na nekoliko najvažnijih projekata – novi Statut, Poslovnik o radu UO, Poslovnik o radu Skupštine, Effie festival, proslava 30 godina Asocijacije, edukativni program AcademIAA i istraživanje o reputaciji marketinške struke.

Grand kafa osvojila IAB EUROPE MIXX AWARDS!

Svoju bogatu kolekciju nagrada, Grand kafa je upotpunila još jednom – bronzanim odličjem čuvenog IAB EUROPE MIXX AWARDS za proizvodnu inovaciju Grand Single Origin! Kao prvi i jedini regionalni brend odlikovan ovim prestižnim priznanjem od strane vodećeg evropskog udruženja u sferi digitalnog oglašavanja i marketinga, Grand kafa, u saradnji sa agencijom Pom Pom Communications, podiže lestvicu na polju inovacija, efikasnih komunikacija i izuzetnog doprinosa industriji.

Uvođenjem BLOKCHAIN tehnologije uz pomoć Farmer Connect platforme i skeniranjem QR koda na pakovanju, ljubitelji Grand kafe su dobili priliku da otputuju u daleke predele Ruande i Brazila, upoznaju farmere koji je gaje, ali i da ih podrže kroz humanitarne donacije.

Posebno je zadovoljstvo i osećaj kada reč struke, pogotovo čuvenog takmičenja IAB EUROPE MIXX AWARDS, prepozna inovativnost, kreativnost i efektivnost našeg brenda i kampanja u digitalnom oglašavanju. Kao pionir uvođenja inovativne BLOCKCHAIN tehnologije u regionu, Grand kafa je omogućila potrošačima da otkriju kompletan put kafe od zrna do šoljice, uvere se da je uzgajana na odgovoran način, i time napravila korak dalje na polju transparentnosti i održivosti. Neizmerno smo ponosni na ovaj projekat, koji je celom našem timu doneo nova saznanja i brojna priznanja, dok je digitalna kampanja promovisala upotrebu inovativnih tehnologija u cilju poboljšanja potrošačkog iskustva”, izjavila je Olja Nestov, Digital Marketing Manager, Atlantic grupe.

IAB EUROPE je vodeće udruženje u industriji digitalnog oglašavanja i marketinga, koje svojim delovanjem podstiče i nagrađuje kompanije koje pomeraju granice marketinga. Na ovogodišnjoj gala svečanosti MIXX AWARDS u Madridu prikazana su najbolja rešenja iz cele Evrope, odajući priznanje za izvanredne kampanje, inovativna istraživanja i značajan doprinos industriji, uz postavljanje novih standarda u ekosistemu. Rigorozan proces ocenjivanja uključivao je panel vrhunskih stručnjaka iz međunarodnih organizacija i kompanija, kao što su Bloomberg Media, Visa, TikTok, PhD, Samsung Ads, i mnoge druge iz više od deset evropskih zemalja. Pobedničke kampanje i projekti postaće deo nove Kuće slavnih na web stranici IAB Europe koja će biti predstavljena u junu 2023.

Shoppster – platinum sponzor festivala KAKTUS 2023!

Shoppster, inovativna e-commerce platforma, ove godine, platinum je sponzor festivala KAKTUS 2023. Kako navode u kompaniji, KAKTUS je jedan od najvažnijih događaja usmeren na razvoj tržišta marketinških komunikacija u Srbiji, ali i mesto gde najbolji kreativci i komunikatori, kao predavači, dele informacije o poslednjim trendovima.

„Shoppster je brend koji prati trendove i lider je na tržištu kada je u pitanju e-commerce. S druge strane, festival KAKTUS već punih devet godina lider je u edukaciji, ali i u doprinosu razvoja tržišta marketinških komunikacija u Srbiji. Upravo zato je kolaboracija, dva snažna brenda u svojim oblastima, nekako prirodno došla i dala nam veliki vetar u leđa. Ove godine festival KAKTUS podižemo na viši nivo kako bi postao još snažnija platforma za razmenu stručnog znanja, trendova koji oblikuju tržište i primera dobre prakse. Verujemo da su upravo kolaboracije i razmena znanja ključ napretka advertising industrije u Srbiji i zato veliko hvala kompaniji Shoppster što je prepoznala potencijale i značaj festivala KAKTUS, ali i što, aktivno doprinosi razvoju e-commerce i marketinške industrije u našoj zemlji“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže.

Ove godine, festival KAKTUS by Shoppster, održava se 1. i 2. novembra u Beogradu pod sloganom „Add to heart“, a tokom dva dana kvalitetnog programa slavićemo ideje, pojedince, timove, agencije i brendova, ali i istaći snagu kolaboracije i potencijale umrežavanja.

„Kako je ideja bila da se na ovogodišnjem Kaktus festivalu integrisanih komunikacija istakne važnost kolaboracija, koncept „Add to heart“ počiva na principu „(do)davanja“ u pravom smislu te reči. Želeli smo da kolaboracija prožima svaki aspekt ovogodišnjeg festivala, tako da se ona vidi već u sloganu koji predstavlja zabavnu igru rečima i aludiranje na momenat kupovine, što automatski dovodimo u vezu sa generalnim sponzorom – e-commerce platformom Shoppster, ali i inspiraciju i poziv na akciju za „ispunjenje osobe“, odnosno i metaforično – ispunjenje srca“, kažu u agenciji Ovation BBDO, koja već punih devet godina potpisuje vizuelno rešenje festivala KAKTUS.

Više informacija o festivalu dostupno je na sajtu https://kaktus.rs/

Ko je Crna ribica i za šta nema vremena?

Brendovima nije lako da govore Gen Z jezikom, ma koliko se trudili, to ne zvuči prirodno. Zato su kompanija Bambi i agencija Why Not uspostavili saradnju sa Crnom ribicom, u okviru nove kampanje za brend JOSH!.

Crna ribica se zalaže za prave stvari, za svet bez filtera, svet pravih prijatelja, a njen moto je budu što jesi. Ona stoji iza Gen Z i sviđa joj se JOSH!, pa je snimila i pesmu pod nazivom „Neam vremena“.

Za više informacija zaprati Instagram profil @joshribica i Tik Tok @crnaribicajosh

3 razloga zbog kojih influencer marketing i dalje radi

Da se razumemo na početku: nije kao da je influencer marketing ikada prestao da radi ili će ikada to prestati, ali u nekim trenucima je moglo da nam se učini da mesto influensera zauzimaju kreatori sadržaja, pa čak i poznate ličnosti. Svako od njih ima svoje prednosti i saradnja sa svakim od njih donosi određene rezultate, a koga je najpametnije angažovati zavisiće isključivo od potreba i ciljeva vašeg brenda.

Influenserima se veruje – i to je činjenica. Činjenica je i to da ljudi zaista provode dosta vremena na društvenim mrežama (na kojima influenseri “žive”) i to ne samo zarad “ubijanja vremena” već i zarad informisanja, a od skoro čak i kupovine. Iskoristite to!

Korisnici se identifikuju sa influenserima

Svako od nas voli da prati lep sadržaj, estetične fotografije i video zapise, ali svako od nas takođe ume da napravi razliku između toga šta je stvarno, a šta je samo kreirano da izgleda lepo i “Instagram worthy”.

Sadržaj sa kojim ćemo se zaista poistovetiti više je stvaran i prikazuje isečke iz realnog života, a upravo to je ono što je specijalnost influensera. Da, mi govorimo o reklami, ali da, oni će vaš proizvod predstaviti tako da ta reklama izgleda “native”; predstaviće ga u duhu onoga što oni jesu i na način za koji znaju da će se njihovim pratiocima dopasti.

S tim u vezi, ne samo da je važno da birate influensere u skladu sa vrednostima brenda i proizvodom koji želite da promovišete, već i da im date slobodu da oni to urade tako da ne naruše svoj kredibilitet i poverenje njihove publike.

Foto: Unsplash

Influenseri mogu da donesu veći povraćaj ulaganja (ROI)

U odnosu na, recimo, poznate ličnosti, angažovanje influensera može da bude dosta isplativije, a na manje troškove saradnje utiče i to što influenseri uglavnom rade samostalno te neće biti potrebe da dodatno plaćate agencije-predstavnike.

Kad god je to moguće, neka vaša saradnja sa influenserima bude dugoročna. Što se njima više dopada proizvod za čiju promociju ih angažujete, to će njihove preporuke biti iskrenije i možda čak i spontano dugoročne. Publika će im verovati, raspitivaće se o detaljima, a bonus poene dobijate i ukoliko zajedno kreirate promo kod za ostvarivanje popusta prilikom kupovine.

Na ovaj način možete meriti rezultate saradnje koji su zahvaljujući konkretnim statistikama mnogo opipljiviji u odnosu na rezultate tradicionalne reklame (na primer, bilborda).

I ovde je važno naglasiti da je neophodno naći influensera koji je “perfect match” za vaš brend jer je u tome ključ građenja poverenja te ostvarivanja željenih rezultata. I ne dajte da vas zavaraju brojke – ponekad će mikro influenseri ostvariti bolje rezultate od makro influensera samo zato što su povezaniji sa svojom manjom grupom pratilaca.

Prilikom odabira influensera, obratite pažnju na organski reach i zatražite statistiku objava makar iz prethodna tri meseca, a ne statistiku nekoliko najboljih. Na ovaj način ćete dobiti realniju sliku na osnovu koje ćete proceniti sa kim je najbolje sarađivati i kakve rezultate možete da očekujete.

Influenseri grade autentičnije odnose sa raznolikom publikom

Influensere sa kojima ćete sarađivati treba da birate na osnovu njihove autentičnosti – svako od njih ima svoj stil komunikacije, svoju publiku koja pripada određenim demografskim grupama i interesovanjima te nema sumnje da ćete pažljivom analizom uspeti da pronađete osobu koja će se najbolje uklopiti u vaše zahteve.

Naglasiću: dajte influenserima slobodu da priču prezentuju na svoj način, lično, autentično i kreativno – baš onako kako su njihovi pratioci i navikli. Publika, naročito ona mlađa, lako će prepoznati kada je nešto neprirodno i izveštačeno, a narušenu reputaciju neće dobiti samo influenser, već i vaš brend. Imajte poverenja u svoje saradnike!

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Anja Petrović, Influencer Marketing & Community Manager, Smartpoint Adria

Vredni ljudi su ključ uspeha svakog biznisa

Nataša Mitrović, CEO u Why Not Agency, govorila je za Marketing mreža magazin o svom profesionalnom putu, ulasku na srpsko tržište i rebrendiranju agencije.

Studirali ste u Beču, Ženevi i Madridu. Ipak, odlučili ste da karijeru gradite na Balkanu. Zašto?

Život u ovim interesantnim gradovima, mene klinku sa Balkana, koja sanja velike snove, obeležio je na mnogo načina. To evropsko iskustvo naučilo me je važnim lekcijama koje su se u godinama koje su usledile pokazale veoma korisnim. Odabravši da se i formalno obrazujem iz oblasti medijskih komunikacija na prestižnim univerzitetima, dalo mi je veliku motivaciju i hrabrost u planiranju i realizaciji vizije koju sam imala, a to je bilo otvaranje agencije.

Prve poslovne korake napravila sam daleko od kuće. Vrlo brzo sam uvidela da znanje koje sam stekla mogu da usmerim na domaće tržište i doprinesem unapređenju struke. Da najpre tu ostavim trag, a onda i sa takvim iskustvom krenem u osvajanje sveta.

Ko vam je bio najveći uzor i podrška na samom početku karijere? Da li možete da istaknete ključne lekcije koje ste naučili od te osobe?

Divim se pojedinim ljudima iz različitih profesija i volim da poslušam njihove savete i upoznam se sa načinom koji su oni izabrali za dostizanje uspeha. Kada je u pitanju naša industrija, ne mogu da ne pomenem svog partnera, ali i mentora Mišu Lukića, koji nesebično deli znanje i iskustvo sa mnom. Miša me naučio da kreativnost nije samo cilj po sebi, nego da ona mora da služi i klijentima ili tržištu.

Vaš prvi poslovni potez bilo je otvaranje agencije u Cirihu i Banjaluci sa idejom da radite za inostrane klijente angažujući kreativce sa Balkana. Kako je sve počelo i kada se desio prelomni momenat?

Po završetku master studija na IE University u Madridu bilo je vreme da se donesu neke važne odluke. Tada sam znala da ne želim da idem u korporaciju i da zaista želim da radim agencijski posao. Napravila sam strategiju poslovanja, uvezala se sa budućim partnerom iz Švajcarske, te povezala lokalnu pamet i kreativnost sa potrebama švajcarskih klijenata. Prelomni trenutak je zapravo bio COVID-19 i pokretanje agencije u Srbiji. Sve ostalo je istorija.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.