Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 17

Kaufland od sada i na Roblox-u

REGION – Nakon prošlogodišnjeg lansiranja prodavnice u okviru video igrice Animal Crossing, Kaufland Hrvatska je u januaru ove godine lansirao svoj „univerzum“ na platformi Roblox.

Zalet za let

REGION – Mercator Slovenija je, u saradnji sa agencijom Luna\TBWA Ljubljana, lansirao novu kampanju „Zalet za let“, sa ciljem da podrži mlade slovenačke skakače i skakačice.

Marko Martinović novi direktor kompanije Frikom

Marko Martinović je novi direktor kompanije Frikom. Na poziciju direktora Frikoma Martinović dolazi sa pozicije regionalnog direktora prodaje u kompaniji PepsiCo – Zapadni Balkan. U svojoj karijeri radio je na različitim izvršnim pozicijama, fokusirajući se na prodajne timove.

„Frikom je sinonim za inovacije, a njegovo snažno prisustvo na tržištu Srbije jasno govori o posvećenosti tima i fantastičnim proizvodima koje kompanija nudi. Za mene lično, ova pozicija predstavlja veliki profesionalni izazov, budući da dolazim u kompaniju koja je ne samo tržišni lider, već i sinonim za kategorije koje proizvodi. Kroz timski rad, efikasnu komunikaciju i saradnju sa našim partnerima, verujem da ćemo da nastavimo trend dobrih rezultata i jačanje liderske pozicije Frikoma u industriji smrznutih prehrambenih proizvoda”– izjavio je Marko Martinović.

Po struci ekonomista, tokom svoje bogate karijere Martinović je bio na nekoliko menadžerskih pozicija u međunarodnim kompanijama, kao što su Procter & Gamble i Nelt Group, gde je radio kako na tržištu Srbije, tako i na tržištima u Adriatik regionu.

Tokom 2023. godine, izabran je za člana Upravnog odbora Američke privredne komore u Srbiji (AmCham), i zajedno sa celokupnom AmCham zajednicom radi na unapređenju poslovnog okruženja u Srbiji.

The NextGen: Budućnost advertisinga je puna mogućnosti

U doba digitalne transformacije, brzo menjajućih trendova i svakodnevnih značajnih promena širom industrije, primorani smo da se prilagodimo — i to brzo. Promene su kompleksne i obuhvataju sve aspekte advertising sektora. Budžeti su preusmereni na digital, sve je veća potražnja za kvalitetnim podacima, a sami procesi su većinski automatizovani. Sve to, dok su zahtevi potrošača i klijenata sve veći, a njihovo strpljenje sve manje. Ne pitamo se hoće li se industrija promeniti, već kako? I kako će to uticati na nas koji tek ulazimo u ovu industriju?

Goldman Sachs izveštava da je više od 25% zaposlenih u evropskom sektoru izloženo automatizaciji korišćenjem veštačke inteligencije, a očekuje se da će taj broj samo rasti u budućnosti. Posledice ovoga već vidimo u ad-tech industriji, gde su kompanije već značajan broj radnih mesta zamenile alatima veštačke inteligencije. Iako postoji mogućnost da u našoj industriji neka radna mesta u potpunosti nestanu ili makar budu zamenjena, verujem da će isto tako doći do stvaranja novih.

Upotreba generativne veštačke inteligencije nam omogućava da se fokusiramo na kreativne procese i rešavanje problema, dok istovremeno može i da ubrza naše učenje. Kombinujući ideje generisane veštačkom inteligencijom sa našom kreativnošću i kritičkim razmišljanjem, možemo mnogo brže da usvajamo nove koncepte i unapređujemo svoje veštine u odnosu na tradicionalne metode. Procenjuje se da će ovi alati pomoći kompanijama da povećaju produktivnost za oko 1,5% godišnje, predstavljajući podršku poslovnim procesima umesto potpune zamene za ljudski rad.

Imajući pristup internetu od najranijih dana i odrastajući uz društvene mreže, mladi su danas tehnički pismeniji nego ikada. Osim što nam je manje vremena potrebno da ovladamo digitalnim alatima koji se koriste, lakše prepoznajemo koje trendove vredi pratiti. To nam daje prednost u industriji, što je uveliko prepoznato, ali takođe ne znači da smo u sigurnom položaju.

Globalizacijom radnog tržišta otvoreno nam je sve više prilika za rad u stranim kompanijama, što sa sobom, naravno, donosi i prednosti i izazove. Rad na velikim projektima i sa klijentima širom sveta zvuči odlično, ali istovremeno nas stavlja u konkurenciju sa mnogo većim brojem talenata. Koje veštine će biti ključne da ostanemo konkurentni na tržištu? Više se ne takmičimo samo sa drugim mladima u zemlji, već sa mladima širom sveta, iskusnim profesionalcima, koji prelaze iz jedne industrije u drugu, pa i samom veštačkom inteligencijom.

Dok se otvaraju nove mogućnosti rada u internacionalnom okruženju, kontinuirano usavršavanje i unapređivanje veština i gradnja jakih profesionalnih veza postaće neophodni za relevantnost i uspeh u budućnosti.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Sofija Rajković, Marketing & PR Assistant
Mia Bušić, Head of Marketing & PR
Degordian

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

The NextGen: Budućnost advertisinga je u balansu

U svetu gde poslovi postaju sve fluidniji, radnici završavaju poslove i dok putuju, a poslodavci sve više uvažavaju svoje zaposlene, advertajzing industrija u Srbiji deluje potpuno bezbedno i uljuljkano u svojim dominantno tradicionalnim načinima poslovanja.

Ne izlazeći iz klasičnih okvira onoliko brzo koliko bi, svi njeni zaposleni i oni koji direktno zavise od nje, to i želeli, industrija postaje sve manje privlačno mesto za pronalazak poslova.

Ono što je primetno simptomatično jeste da postoji dominirajuća svest poslodavca koja označava uspeh, a to je, zlatni presek između kvalitetnih radnika i prihvatljivih, često minimalnih zarada. Ovaj pristup, međutim, sve više gubi privlačnost za mlade talente koji traže više od tradicionalnih poslovnih modela.

Mladi profesionalci koji stupaju u svet advertajzinga žele više od rutinskog poslovanja. Oni teže inovacijama, društvenoj odgovornosti i ravnoteži između profesionalnog i privatnog života, ali zauzvrat umesto toga, bivaju suočeni sa prevelikom količinom posla, niskim platama i zastarelim radnim praksama.

U takvom okruženju, koje često privlači one koji se boje izlaska iz zone komfora, ključna vrednost za ovu granu industrije postaju ljudi. Ulaganje u kvalitetan i stručan kadar, koji voli svoj posao i pokazuje inicijativu, postaje nužnost. Kreativna industrija, koja bi trebala biti sinonim za inovacije, danas sve više podseća na repeticiju tradicionalnih pristupa.

Osim toga, na našem tržištu nedostaje hrabrost – hrabrost da se izađe iz ustaljenih okvira i da se uradi nešto zaista kreativno. Ova odgovornost nije samo na agencijama, već i na samim klijentima koji, iz različitih razloga, često izbegavaju rizike i odbijaju iskoračiti iz uobičajenih šablona.

Shodno tome na nama mladim kreativcima je odgovornost da svojim razmišljanjem i drugačijim pristupom pokažemo i pomerimo granice advertajzinga. Od napretka će, pre svega, najviše benefita imati upravo ti isti ljudi, kolege i na kraju sama profesija.

Ključna poruka je – hajde da pustimo kreativce da kreiraju, stiču potrebna iskustva i grade nove svetove u kojima ima mesta za sve gore navedeno.

Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Marko Zorić, Account Executive
Ilija Siljanović, Copywriter
SVA

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

TOP 8 reklama sa Super Bowla LVIII

SVET – „Reklamna utakmica“ Super Bowl LVIII uveliko je u toku. Kako može da se čuje iz američkih medija, skoro sva komercijalna minutaža rasprodata je, a poslednje sekunde oglasnog prostora velo je teško dobiti.

Izdvajamo vam TOP 8 reklama ovogodišnjem Super Bowl-a.

Budweiser

Apple Music

Doritos

M&M’S 

BetMGM

Drumstick 

Frito-Lay

Starry

Ogilvy: Social Media Trends 2024

SVET – Dimitri Cologne, Catherine Sackville-Scott i Awie Erasmus iz agencije Ogilvy Social.Lab Belgium objavili su izveštaj „Social Media Trends 2024“, koji obuhvata ključne trendove i predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju društvene mreže.

„Za ovaj izveštaj procenili smo najznačajnija dešavanja u marketingu društvenih medija u 2023. godini, a zatim gledali u budućnost kroz prizmu kulture, sve vreme znajući da ništa nije izvesno u vezi sa 2024. osim da će biti značajne neizvesnosti“, navode autori izveštaja i dodaju: „Identifikovali smo 10 podtrendova, konsultovali smo naše talente u različitim odeljenjima, kancelarijama i regionima. Pored toga, ušli smo u kampanje i popili (virtuelnu) kafu sa nekim od marketinških stručnjaka naših klijenata kako bismo bolje razumeli u kom pravcu se kreće njihova industrija i na kraju sve to upakovali u širu sliku društvenih medija.“

Izveštaj je dostupan OVDE.

Objavljena lista najboljih poslodavaca u Srbiji za 2024.

0

Top Employers Institute objavio je listu TOP Employer 2024, odnosno listu najboljih poslodavaca za ovu godinu.

Ove godine na listi su se našle kompanije Delhaize Serbia, BAT, Adient, Brose, Oficab, Grundof, IKEA Srbija, JTI, Lear, Lidl Srbija, Apatinska pivara, Mozzart, PepsiCo, Philip Morris International, Hemofarm i UniCredit banka.

Top Employers Institute sertifikuje kompanije na osnovu ispitivanja procesa i praksi u oblasti upravljanja ljudskim resursima,i koje obuhvata šest ključnih oblasti: strategiju sa fokusom na ljude, radno okruženje, zapošljavanje, razvoj zaposlenih, raznolikost i inkluziju, kao i zadovoljstvo poslom.

Jaan Amir Alić novi direktor Represent Communications BiH

0

REGION – Agencina Represent Communications BiH objavila je da je Jaan Amir Alić, nakon više od 10 godina rada u marketingu sa svetskim brendovima, postao njihov novi direktor.

„Sa bogatim iskustvom i inovativnim pristupom, sigurni smo da će zajedno sa nama postavljati nove standarde u svetu PR-a i marketinga“, saopštila je ova agencija.

„Srećan sam što sam postao deo mladog i uspešnog tima. Siguran sam da ćemo dodatno unaprediti naše poslovanje i ostati prepoznatljivi na tržištu kao najkreativniji stručnjaci za integrisane komunikacije“, poručio je Jaan Amir.

Dosadašnja direktorka Ena Maglić preuzima funkciju Managing Partnera Represent Communications u BIH.

Promene u timu agencije Havas Adriatic

Kao pojačanje timu agencije HAVAS Adriatic dolazi Milan Antonijević na poziciju New Business Director, saopštila je agencija na svom LinkedIn profilu.

Milan često koristi englesku sintagmu – Lead by Example, tj. vodi svojim primerom ili na francuskom „mener par l’example“, a kako navode – videćemo svi zajedno zašto.

Pored toga, poziciju Managing Director preuzeo je Nikola Jovanović, koji je do sada bio na poziciji Media Director u ovoj agenciji, a poziciju Regional Account Director Jovan Jovčić, dosadašnji Account Director.