Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 16

V+O formirao strateško partnerstvo sa SEC Newgate

0

SVET – V+O Communication grupacija je potpisala ugovor sa SEC Newgate-om, 21. rangiranom komunikacionom agencijom u svetu i najbrže rastućom među top 30 (PRovoke 2023 lista Top 250), započinjujući novu, još uzbudljiviju fazu rasta i širenja.

SEC Newgate će tokom petogodišnjeg perioda preuzeti 70 odsto udela V+O Communication grupacije, pri čemu će V+O zadržati svoj brend identitet i organizacionu strukturu. Globalni izvršni direktor SEC Newgate-a, Fiorenzo Tagliabue, će se pridružiti upravnom odboru V+O grupacije i ojačati postojeći V+O menadžerski tim, pod vođstvom Tomasa Varvitciotisa (Thomas Varvitsiotis) i Janisa Olimpiosa (Yannis Olympios).

„Posle 22 godine neprekidnog rasta, došlo je vreme za naredni korak. Uspeh V+O zasniva se na našoj nepokolebljivoj posvećenosti klijentima, snažnoj podršci našem timu i jasno definisanim vrednostima. Spajanje sa SEC Newgate-om omogućiće nam da ubrzamo rast, zadržavajući istovremeno svoj identitet i vrednosti.“ – istakli su Thomas Varvitsiotis i Yannis Olympios osnivači V+O Communication grupacije i dodali: „Ovo partnerstvo će nam omogućnosti da pružimo dodatne usluge, zasnovane na dubljim uvidima i iskoristimo širu mrežu globalnih resursa i ekspertize. Takođe, verujemo da će naša sada proširena porodica, sjajnih kolega, imati veće prilike za profesionalni razvoj.“

„Poznajem Tomasa i Janisa i sarađujem sa njihovim timom već nekoliko godina, veoma sam uzbuđen posmatrajući njihovu posvećenost ostvarenju značajnih rezultata, kao i njihovom odličnom uklapanju sa kulturom SEC Newgate-a. Želimo dobrodošlicu našim novim kolegama iz V+O grupacije i radujemo se bliskoj saradnji i zajedničkom razvijanju usluga i aktivnosti u narednim mesecima i godinama na svim tržištima, počevši od istočnog EMEA regiona, na kojem je V+O već etabliran „, istakao je Fiorenzo Tagliabue, CEO SEC Newgate-a. „Snažna prisutnost V+O Communication grupacije u regionu i odličan rad u zagovaranju i korporativnim komunikacijama, bili su zapravo veoma privlačni i koherentni sa našim poslovanjem i već vidimo niz sinergija u budućnosti“, naglasio je Fiorenzo Tagliabue.

SEC Newgate je jedna od najbrže rastućih komunikacionih mreža na svetu. Vođena znanjem i istraživanjima, predstavlja globalnu stratešku komunikacionu i zagovaračka grupaciju sa mrežom od 53 kancelarije i 1.200 zaposlenih na pet kontinenata. SEC Newgate je 2023. godine proglašena za Globalnu agenciju godine u oblasti odnosa sa uticajnom javnošću i korporativnim komunikacijama na Global SABRE Awards koje dodeljuje PRovoke u Vašingtonu, DC.

Ovaj ugovor će omogućiti V+O grupaciji veći opseg, snagu i stručnost, pružajući mnoge dodatne i jedinstvene prednosti klijentima i zaposlenima. V+O će proširiti svoje prisustvo na nove industrije, tržišta i regione.
Trenutno, V+O grupacija, lider na tržištu Jugoistočne Evrope, jedna je od najvećih nezavisnih i integrisanih komunikacionih agencija u EMEA regionu sa više od 180 zaposlenih. V+O grupacija je višestruko nagrađivana konsultantska kuća u oblasti komunikacija, sa 12 prestižnih IPRA zlatnih nagrada, pouzdan je strateški partner i referentna agencija za više od 250 kompanija širom regiona.

Da li je ovo najgledanija reklama u regiji?

REGION – Reklamna agencija Bruketa&Žinić&Grey (tada samo Bruketa&Žinić) 2009. godine snimila je reklamni spot za Kiki bombone. Ova reklama kroz dugi niz godina postigla je neverovatan uspeh – postala je kultni hit i ostvarila gotovo 33 miliona pregleda na različitim YouTube kanalima.

Priča o legendarnim Kiki bombonama započela je još 1927. godine kockicom voćne karamele uz koju su rasle brojne generacije. A od tada pa do danas svoj asortiman konstantno unapređuju i nadopunjuju pa danas pod krovnim brendom Kiki postoji tri različite vrste bombona – voćne karamele (Ki-Ki), punjene voćne karamele (Ki-Ki Punioze) i gumeni bomboni (Ki-Ki Gumioze). Agencija Bruketa&Žinić&Grey prošle godine modernizovala je Kiki pakovanja i vizuelno odvojila ove tri vrste slatkiša.

Iako ne možemo sa sigurnošću reći da je ovo najgledanija reklama u regiji (ikada), jer ne postoji zvanična statistika, zasigurno možemo zaključiti da je među najgledanijima.

„Ova kampanja rađena je po jednostavnom uvidu koji smo dobili od dece. Oni bi se samo igrali. I da im odrasli idu na živce jer stalno nešto od njih traže. Mi smo tada rekli Kikiju da ćuti u komunikaciji i neka se samo igra. To je bio kreativni koncept. Video je bio samo deo te komunikacije. Ful mi je drago videti da nešto što smo radili pre gotovo 15 godina traje još i danas. Dobar uvid nikada ne stari“, rekao je Nikola Žinić, Chief Creative Officer i jedan od osnivača agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Glavne uloge u reklami tumače poznati klovnovi Kiki cirkusa – Voćki, Jagodaki, Jabukaki, Bananaki, Mlijekokoki i Lješnjaki, a prisetiti je se možete u nastavku:

Nelt i Polimark udružuju snage za dalji rast na tržištu

0

Nelt, jedan od najuspešnijih regionalnih poslovnih sistema na polju logistike i distribucije, započinje novo partnerstvo sa kompanijom Polimark, šireći svoj distributivni portfolio u Srbiji. Saradnja otpočinje sa velikim optimizmom, a očekuje se da će prva godina partnerstva doneti prihod od 34 miliona evra i otvoriti preko 60 novih radnih mesta.

„Uz tradiciju, vrednosti i viziju za budućnost koju delimo sa Polimarkom, verujemo da je zajednički uspeh osiguran. Siguran sam u to da ćemo kvalitetnim radom na terenu i ostvarenim rezultatima u celosti opravdati poverenje Polimarka, kao i naših kupaca na tržištu Srbije. Nelt Grupa ima dugogodišnje iskustvo u distribuciji i veoma jaku mrežu što su ključni faktori za početak uspešnog partnerstva sa Polimarkom. Takođe, istakao bih da su obe kompanije fokusirane na inovacije i kvalitet proizvoda, tako da ćemo zajedničkim snagama pružiti tržištu još širi i bolji asortiman, raspoloživ u još više regiona i trgovina u Srbiji,” izjavio je Robert Jenovai, izvršni direktor Nelt Grupe za tržište Srbije.

Polimark je osnovan 1989. godine a proizvodnja prvog brenda započeta je 1992. Već više od trideset godina uspešno posluje kao najveći proizvođač kondimenata u regionu. Fokus kompanije oduvek je bio na kvalitetu proizvoda, što im je omogućilo lidersku poziciju na tržištu.

„Naš fokus će nadalje biti na kvalitetu, proizvodnji, brendovima i izvozu, a na distributeru je da svojim uslugama učini naš portfolio još dostupnijim. Siguran sam da smo napravili dobar potez jer nam partnerstvo sa Neltom garantuje iskorak u distribuciji i tržišnom učešću. Ovo partnerstvo predstavlja važan korak za obe kompanije, otvarajući nove mogućnosti za rast i širenje na tržištu Srbije, na zadovoljstvo svih naših potrošača,“ izjavio je Vojin Starčević, vlasnik Polimarka.

Ananas E-commerce ulazi na tržište BiH i Crne Gore

Platforma za elektronsko trgovanje Ananas ove godine planira ulazak na tržište BiH i Crne Gore, najavila je na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

Prema njenim rečima, kompanija vidi ogroman potencijal kada je u pitanju Crna Gora.

„Prošle godine platforma je otvorila kancelarije u Severnoj Makedoniji, a ove godine planiran je izlazak na nova tržišta u regiji, pre svega Crne Gore, već u prvoj polovini godine. Verujemo da ova zemlja ima veliki potencijal. Takođe, početkom drugog polugodišta planiramo ulazak na tržište Bosne i Hercegovine“, rekla je Desivojević Cvetković.

Ananas će na tržište Crne Gore ući direktno, a ne akvizicijom, kao što je to bio slučaj u Severnoj Makedoniji.

Značajne promene u vođstvu Pristop grupacije!

REGION – Pristop je u protekloj godini krenuo sa podmlađivanjem partnerske i rukovodeće strukture, jer, kako se navodi u saopštenju ove slovenačke agencije, čvrsto veruju da aktivno uključivanje mlađe generacije, sa svežim idejama i pogledima u budućnost, predstavlja jedini mogući napredak. Tako su se prošle godine vlasničkoj strukturi kao mlađi partneri pridružili Valerija Prevolšek i Lovro Gruden, a sada i Primož Pusar mesto direktora Pristop d.o.o. prepušta Jerneju Smislu.

Promene su se desile i u sektoru integrisanog tržišnog komuniciranja. Ula Spindler je direktorsku poziciju ovog sektora predala Žigi Glihi. Žiga je deo Pristopovog tima sedam godina.

Primož Pusar i Ula Spindler ostaju deo Pristop tima kao vlasnici i uprava. Ula će od sada obavljati zadatke članice uprave grupacije sa fokusom na strateški razvoj novih proizvoda i širenje poslovanja u Sloveniji i svetu. Primož će obavljati funkciju izvršnog direktora Skupine Pristop i, kao vodeći partner grupe primarno će se posvetiti strateškom razvoju društva.

Carat objavio treće izdanje Brand EQ

REGION – Medijska agencija Carat, deo grupacije dentsu, objavljuje 3. talas podataka koji meri emocionalnu inteligenciju (EQ) 50 najboljih svetskih brendova, pri čemu Google zauzima vodeću poziciju treći put zaredom. Podaci potvrđuju da brendovi sa višim EQ nadmašuju berzanske indekse i rastu brže od konkurenata.

Najnovije izdanje globalnog istraživanja Brand EQ, pokazuje da brendovi sa višom emocionalnom inteligencijom (EQ) nadmašuju tržište deonica indeksa i rastu brže od konkurenata. Studija sugeriše da je Top Ten EQ brendova raslo +770% brže od S&P500, FTSE100, između ostalih indeksa. Deset najboljih EQ brendova takođe je raslo 707% brže od najnižih deset u studiji koji su rasli 63%.

U Brand EQ3 2024., Carat definiše “krizu investiranja u marketing” kao složeni medijski i marketinški krajolik sa kojim se CMO-ovi suočavaju kada grade brend. Izveštaj primećuje da se od CMO-ova traži da postignu više sa manje budžeta — uravnotežujući učinak brenda i marketinški učinak, a dodatno se suočavaju sa kratkoročnim pritiskom da ispune rezultate. Izveštaj sugeriše da je merenje i poboljšanje EQ rezultata brendova način za borbu protiv ove krize troškova marketinga.

Novi izveštaj Brand EQ3 2024 nudi dublji uvid u radnje i marketinška ponašanja globalno poznatih brendova, kao što su Mastercard, Heineken i McDonald’s, kako bi se utvrdilo kako su prihvatili načela izgradnje EQ-a kroz svoje marketinške kampanje. Izveštaj takođe istražuje percepcije onih u različitim životnim fazama i mišljenja usmerena prema nekoliko ključnih industrijskih sektora. U ovom izdanju, roba široke potrošnje stavljena je u središte pažnje, a ključne lekcije o publici i planiranju kanala izvučene su iz brendova koji već posluju u ovom prostoru.

Najnoviji izveštaj koji pokazuje kako EQ pokreće ubrzani rast brenda, najopsežniji je do sada, procenjujući 53 brenda i uzimajući u obzir mišljenja 15.000 ispitanika na 14 tržišta.

Kako biste saznali više o tome kako emocionalna inteligencija pokreće uspeh brendova, preuzmite ceo report Brand EQ3 2024.

Izvor: Carat/HURA

Očekujemo dobru godinu, iako agencijama sledi preriod prilagođavanja!

Milivoj Đorđić, General Manager u agenciji smartpoint adria, specijalno za portal Marketing mreža govori o trendovima koji nas očekuju u 2024., u kojoj meri je njegova agencija uključila AI u svoje poslovanje, kao i kakvi su im planovi za ovu godinu.

Koji su najvažniji trendovi u digitalnom marketingu za 2024. godinu?
Na osnovu dosadašnjih “dešavanja” u digitalnom marketingu, već početkom 2023. mogli smo da pretpostavimo u kom pravcu će se ova grana marketinga razvijati i to ne samo u narednim mesecima već i u narednim godinama. Naravno, treba imati na umu da je digitalna sfera jedna živa sfera koja se stalno menja, ali pojedini segmenti su tu da ostanu.

Jasno je da će video i dalje biti kralj sadržaja, bez obzira na to da li ga plasirate na TikTok, Instagram Reel ili YouTube Shorts. Ne treba se plašiti eksperimentisanja sa trendovima, formatima… Pratite svoj brend identitet i pre svega razlog zbog kog ste tu, a istovremeno pokažite svu svoju kreativnost. Predviđa se da će live streaming biti popularan format u 2024, zbog ličnije interakcije sa korisnicima i zašto ne iskoristiti i tu priliku i videti kako će vaša publika reagovati?

U 2024. godini možemo očekivati veći porast popularnosti loyalty programa, te pametniju upotrebu podataka (naravno, uz pomoć veštačke inteligencije); viđaćemo sve više podkasta u video formatu (setimo se značaja videa) i ono što je vrlo važno da razumemo jeste da će društvene mreže postati još popularniji alat za pretraživanje zbog čega neće samo Google morati da se prilagođava promenama, već i mi koji kreiramo i optimizujemo sadržaj koji objavljujemo.

Kako se primena veštačke inteligencije u marketingu razvija i šta možemo očekivati ove godine? U kojoj meri je smartpoint uključio AI u svoje poslovanje?
Veštačka inteligencija mnogo je više od ChatGPT-ja i drugih sličnih alata i to je svima jasno. Najosnovnija upotreba u vidu lakšeg istraživanja i generisanja ideja koje kasnije dorađujemo, razvijamo i prilagođavamo svojim potrebama odavno je prevaziđena (iako je i dalje u upotrebi, razume se).

Izuzetno sam ponosan na način na koji smo implementirali AI u našu platformu SmartPromo koja brendovima nudi kompletno rešenje za sprovođenje loyalty programa i nagradnih igara. Uz pomoć mašinskog učenja i AI-a brendovi više ne moraju da koriste tradicionalna rešenja gde je potrebno poslati kod sa otvarača ili PFR broj sa fiskalnog računa. Sada se sve mnogo lakše sprovodi što čini nagradne igre i loyalty programe jednostavnijim i samim tim primamljivijim za kupce, a i brendove.

Takođe, AI je moćan alat koji nam omogućava da izuzetno detaljno i sveobuhvatno prikupimo i analiziramo podatke o svojoj publici odnosno korisnicima kako bismo im ponudili ultrapersonalizovano iskustvo sa našim, odnosno brendom koji kao agencija zastupamo. Na ovaj način omogućeno je jačanje predictive marketinga, te olakšano osmišljavanje kampanja koje će zaista pogoditi u centar i pomoći vam da ostvarite svoje ciljeve i targete.

Foto: Unsplash

Na koji način društvene mreže (stare i nove) menjaju strategije brendova u 2024. godini? Očekujete li neke novine na tržištu kada su u pitanju društvene mreže?
Iako nisu jedini, društvene mreže su važan deo komunikacionih strategija, ali da bi ostvarile svoj pun potencijal i brendovima donele željene rezultate, kreiranju sadržaja treba pristupiti u skladu sa trenutnim trendovima, ali i uz osluškivanje onoga što vaša ciljna grupa želi i što joj je potrebno.

Verujem da će upravo migracija sa Google pretraživača na društvene mreže, što sam ranije spomenuo, biti jedna od ključnih stvari na koju brendovi treba da obrate pažnju prilikom kreiranja sadržaja u 2024.

Takođe, treba biti otvoren i prema pojavi i korišćenju novih društvenih mreža. Ovakvi pokušaji širenja “ponude” ne bi trebalo da nas iznenade, iako je pitanje da li će neka od njih zaživeti i ostvariti uspeh kao što je to pre nekoliko godina pošlo za rukom TikToku.

Koje nove platforme ili tehnologije verujete da će imati najveći uticaj na marketing u ovoj godini? Zašto?
Ono što je sigurno jeste da će veštačka inteligencija i mašinsko učenje nastaviti da oblikuju ne samo marketinšku industriju, već i sve ostale. S obzirom na to da smo se već u velikoj meri navikli na to, verujem da ćemo svaki novi napredak u ovoj oblasti dočekati sa pozitivnim stavom.

Do sada nisam spomenuo social commerce – društvene mreže će u sve većoj meri integrisati e-commerce elemente što će korisnicima omogućiti da kupuju direktno iz aplikacije, bez dodatnih klikova. U današnje vreme kada svaki dodatni klik “smara”, ovo je zaista korisno rešenje. Osim toga, mobile marketing nastaviće da dobija na popularnosti i značaju upravo zbog činjenice da gotovo svi mi pristupamo sadržaju putem mobilnih telefona.

Influenseri postaju popularniji od medija. Da li će ovo biti ključan trend za 2024?
Naravno. Iako je njihov položaj tokom prošle godine u određenoj meri bio poljuljan usled porasta popularnosti kreatora sadržaja, influenseri zaista jesu tu da ostanu. Na kraju dana, pojedini kreatori sadržaja i sami su postali influenseri.

Ono što će se svakako nastaviti kao trend i u 2024. jesu saradnje sa mikroinfluenserima za koje se veruje da su bliskije vezani za svoje pratioce što dalje donosi i bolje rezultate brednovima koje promovišu.

Većina kompanija okreće se isključivo prodajnim kampanjama i onim koje donose vidljiv prodajni rezultat. Šta će to značiti za agencije?
Agencije će definitivno morati da prilagode svoje poslovanje, odnosno pristup brendovima i njihovim kampanjama. Inovacije i kreativnost implementacije u funkciji prodaje će biti ključne i od nas će se očekivati da se prilagođavamo novim tehnologijama dok istovremeno razmišljamo izvan okvira i pružamo nova, drugačija rešenja.

Imajući u vidu da se donosioci odluka sve više usaglašavaju sa upravom oko rezultata i povraćaja investicija, može se desiti da se stvori veći pritisak na agencije u pogledu dostavljanja željenih rezultata i performansi. No, ovo samo potvrđuje da će agilnost u marketingu biti sve neophodnija. Dakle, pratimo, istražujemo i menjamo se u skladu sa promenama na tržištu.

Koja uspehe je vaša agencija postigla u protekloj godini, a kakvi su vam planovi za 2024?
Kao i prethodnih godina, i u 2023. smartpoint je nastavio da raste, pozicionirajući se kao prava regionalna agencija. Ponosni smo na činjenicu da je preko 70% biznisa upravo došlo kroz saradnju sa klijentima na nivou cele regije i da smo jedna od retkih nezavisnih marketinških agencija koja je sposobna da direktno pokrije ne samo ex-YU tržište, nego i tržišta Rumunije, Bugarske, Mađarske. Na ovaj način naši klijenti imaju jedinstvenu mogućnost da pokriju tržište od 50+ miliona korisnika, što je naročito bitno klijentima koji žele jednu agenciju odgovornu za kompletnu regionalnu marektinšku egzekuciju.

Takođe, sa aspekta razvoja našeg brenda, počeli smo da se “otvaramo” ka tržištu, da upoznajemo našu branšu sa tim šta smartpoint radi i da se pozicioniramo u određenim vertikalama biznisa kao vodeći na našim prostorima.

U 2024. godini definitivno nastavljamo u tom pravcu, s tim što dodajemo i razvoj i promociju digitalnih marketinških rešenja kao poseban segment našem regionalnom biznisu poput SmartPromo aplikacije koju sam spomenuo na početku intervjua. Očekujemo dobru godinu i spremni smo da damo sve od sebe da iz nje izvučemo maksimum!

Otvorene prijave za PHNX 2024 Awards!

SVET – AdForum raspisao je konkurs za 5. po redu dodelu PHNX nagrada.

Kao i prošle godine, u jedinstveno raznolikom žiriju naći će se kreativci, vlasnici agencija, brendovi, konsultanti, novinari, stratezi itd. Glavna tema ovogodišnjeg konkursa je – oslobodi svoje ideje!

Prijave su otvorene do 5. aprila, a uži izbor biće objavljen 24. aprila. Dodela nagrada biće održana online 16. maja.

Prijavljeni radovi biće ocenjivani na osnovu tri kriterijuma – nivo inovativnosti i kreativnosti, potencijalnog uticaja, kvaliteta realizacije.

Više informacija pronađite https://www.adforum.com/

Godina za nama

U toku 2023. godine, Mercator-S je bio veliki deo svakodnevnice građana Srbije.

Vodeći statistiku o kupovinama imali su priliku da nas upoznaju, budu delić naših života i svakodnevnih rutina. Kako navode na njihovom sajtu, potvrdilo se ono što su oduvek i verovali – „vi ste posebne, duhovite, pažljive, neponovljive osobe!“ I tu statitiku pretvorili su u sjajnu, zapaženu kampanju.

Pogledajte šta je otkrio njihov CRM tim i šta se krije iza hashtaga #GodinaZaNama – jer iza svakog broja stoji jedinstvena priča.

Više informacija pronađite OVDE.

Morena Žagar novo pojačanje u Val grupi

0

REGION – Val grupa u novu je godinu ušla sa novim pojačanjem. Na poziciji starije savetnice, jednoj od vodećih komunikacijskih agencija na hrvatskom tržištu, pridružila se Morena Žagar koja je prethodno obavljala funkciju glasnogovornice Stalnog predstavništva Republike Hrvatske pri Evropskoj uniji u Briselu.

Proteklih deset godina Žagar je bila jedna od ključnih osoba u komunikacijskom timu Stalnog predstavništva, zadužena za koordinaciju između Hrvatske i Evropske unije. Žagar se pridružuje Alpheus timu, specijalizovanom za javne poslove i zagovaranje u sklopu Val grupe.

– Ponosni smo da je sada deo našeg tima, jer će naša znanja obogatiti diplomatskim iskustvom i dubokim poznavanjem odnosa i komunikacije u sklopu institucija Evropske unije – rekao je Mario Aunedi Medek, direktor Val Grupe, a navodi se u saopštenju agencije.