Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 16

I Škoti su čuli kako se štedi uz Super Karticu

Super Kartica, kompanije Mercator-S, nedavno je pokrenula novu kampanju u cilju promocije unapređenog programa lojalnosti.

Kako navode na svom LinkedIn nalogu, poznaju svoje korisnike već više od 10 godina, pažljivo su pratili njihove kupovne navike i promene u životnim stilovima tokom godina, a da bi ih još bolje čuli počeli su da koristimo machine learning modele i naprednu analitiku, znamo zašto vole da kupuju kod njihovih partnera, ali i šta im je nedostajalo da ta kupovina bude malo više super.

Zato je sada tu unapređen program lojalnosti, baš onakav kakav je domaće tržište čekalo.

Agencija DRV pokrenula Reklamoteku!

Agencija DRV pokrenula je prvu bazu istaknutih kreativnih projekata u Srbiji pod nazivom – REKLAMOTEKA.

U pitanju je galerija showcase challenger kampanja, koja obuhvata najzanimljivije reklame i dizajn projekte širom sveta.

Reklamoteka će biti redovno ažurirana, kako bi uvek donosila novu dozu inspiracije i najakutelnijih dešavanja iz sveta advertajzinga, sa fokusom na hrabre ideje onih brendova koji našu industriju održavaju relevantnom i autentičnom, navode u agenciji.

„Ideja je proizišla iz naše interne potrebe za bržim i jednostavnijim pristupom kvalitetnim radovima, ali i prilike da edukujemo i inspirišemo klijente i širu javnost. Pozivamo vas da posetite Reklamoteku i naravno, budite slobodni da nam šaljete predloge kampanja za koje smatate da zaslužuju mesto u ovoj bazi“, navodi se na LinkedIn nalogu ove agencije.

Zaštitite LAJF!

REGION – Šta se može dogoditi u „životu?“ Razmislite samo o tome koliko ste puta u životu već izjavili: „Uf, to je bilo blizu“. To se uglavnom dešava mladim ljudima.

Ali mladi uglavnom i ne razmišljaju o životnom osiguranju. O smrti, invalidnosti. Kako podstaći mlade da plaćaju mesečno za nešto što nikada ne žele da dožive? Kako ih posavetovati da učine nešto za budućnost, možda čak i samo za svoje najbliže, a nikako za sebe? Koga biste zapravo slušali? Možda… sebe?

Za Zavarovalnicu Triglav d.d., slovenačka agencija Pristop napravila je kampanju za životno osiguranje mladih. Koristeći veštačku inteligenciju, kreirali su likove adolescenata i ostarili ih za 20 godina. Da li biste zaista čuli poruku od starijeg sebe? Zasnovali su svoju digitalnu kreativnu strategiju na poruci „Nikad nije prerano“ i pojačali je jasnim pozivom: „Zaštitite LAJF“. Jer nikada nije prerano da zaštitite svoj život.

Direktor ispred kompanije: Sanja Likar
Rukovodilac projekta: Nina Miketič, Patrizia Cresso
Kreativni direktor: Klemen Šefer
Tekstopisci: Manja Novak, Ula Pogorevčnik
Umetnički direktor: Barbara Podlogar
Dizajner: Patricija Rantaša
Fotografija i animacija: AI
Strategija: Katja Sever, Andreja Gregorka
Strateg sadržaja: Blaž Jarc
Sadržaj sa influenserima: Jasmina Voler

King Harmony osvojio srebro u kategoriji Najinovativnijeg sladoleda

0

REGION – Na godišnjoj konferenciji Međunarodnog udruženja proizvođača sladoleda, King Harmony osvojio je srebro u kategoriji Najinovativnijeg sladoleda, a Ledo je nagrađen i za najbolje tehničko rešenje vezano za svoju prošlogodišnju investiciju u proizvodnju, saopštila je ova kompanija.

„Fenomenalno je iz godine u godinu osvajati priznanja za naše sladolede na koje smo toliko ponosni. King Harmony nominovali smo u kategoriji najinovativnijeg sladoleda upravo zbog netipične kombinacije pistaća, bobičastog voća i bele čokolade. Potrošači su izvrsno reagovali na ovu inovaciju, a ova potvrda struke daje nam dodatni vetar u leđa. Veseli nas što ćemo uskoro tržištu predstaviti još inovacija u King portfoliju i verujemo da ćemo nastaviti oduševljavati ljubitelje Kinga“, poručila je Andrea Klišanić, Marketing Manager Adriatic klastera iz kompanije Ledo plus.

Reinserta i Grey Mexico pokrenuli kampanju za obnovu skloništa za devojčice žrtve nasilja

SVET – Ono što muči decu u Meksiku nije uragan napolju, već onaj unutar zidova njihovog doma.

Godine 2023. godine, kada je OTIS udario meksičku obalu Pacifika, poneo je sa sobom sve što je mogao. Ono što je počelo kao tropska oluja ubrzo je preraslo u najjači ciklon koji je ikada udario obalu Akapulka.

Sklonište za devojčice koje su postale žrtve porodičnog nasilja uništen je tokom uragana. Reinserta, nevladina organizacija koja stoji iza skloništa, u saradnji sa Grey Mexico, pokrenula je početkom ove godine kampanju u pokušaju da prikupi dovoljno donacija da ponovo izgradi ne samo zidove, već i budućnost ove dece.

Organizacija: Reinserta
Agencija: Grey México
Chief Creative Officer: Alexis Ospina
Executive Creative Director: Mauricio Guerrero
Group Creative Director: Micho Sanchez
Creative Director: Gerardo Vila Alonso
Art Directors: Franciso Escalante, Micho Sanchez & Mario Berber
Copywriter: Gerardo Vila Alonso

Radne grupe u okviru foruma IZAZOV 2024 (powered by smartpoint adria)

Deseti, jubilarni, regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2024 biće održan 23. i 24. aprila u Beogradu, pod generalnim pokroviteljstvom agencije smartpoint adria. Slogan ovogodišnjeg foruma je „Istina je IZAZOV“.

Marketing mreža želela je da ove godine forum IZAZOV bude drugačiji, još interaktivniji, ali i da pored umrežavanja i poslovnog povezivanja kompanija i agencija, dobije još jednu svoju svrhu, a to je – zajednični i kontinuiran rad na unapređenju i razvoju industrije i tržišta.

U okviru foruma ove godine biće formirane radne grupe koje će se baviti temama u fokusu naše struke u ovom trenutku – ESG i održivo poslovanje; Employer branding i privlačenje talenata; E-commerce i digitalizacija tržišta i TikTok i unapređenje saradnje sa influenserima.

Radne grupe će činiti 5-7 stručnjaka iz kompanija i agencija, a koji će zajedno radili na pripremi smernica i preporuka sa primerima dobre prakse i delili svoja znanja i iskustva sa drugim učesnicima na tržištu.

Na forumu IZAZOV biće pokrenute javne diskusije o temama kojima su se bavile radne grupe, a nakon događaja biće objavljen dokument sa smernicama i preporukama u određenoj oblasti.

Cilj je da projekat bude dugoročan i da se na forumu IZAZOV svake godine pravi presek onoga što je urađeno u prethodnoj godini, ali i otvaraju nove teme u skladu sa potrebama struke.

Zašto bi trebali da se uključite u radnu grupu?
Ovo je idealna prilika za promociju vas i vaše kompanije/agencije kao lidera u određenoj oblasti, umrežavanje i povezivanje sa stručnjacima iz iste oblasti, ali i doprinosa koji bismo na ovaj način zajedno mogli da damo tržištu i industriji.

Pozivamo vas da se uključite u rad radnih grupa. Prijave su otvorene do 27. februara, a svoj CV sa naznakom za koju radnu grupu ste zainteresovani možete poslati na mejl hello@marketingmreza.rs 

Organizator zadržava pravo da nakon završenog konkursa odabere timove koji će činiti radne grupe za 2024. godinu. Zbog ograničenog broja članova tima po radnoj grupi, na žalost, neće moći da učestvuju svi zainteresovani, ali ćete moći da date svoj doprinos i aktivno se uključite na javnoj diskusiji u okviru foruma IZAZOV 2024.

 

Ko su deinfluenseri?

Deinfluenseri predstavljaju novi trend u digitalnom prostoru, suprotstavljajući se tradicionalnim influenserima, koji promovišu proizvode, usluge ili životne stilove na društvenim mrežama. Ovaj termin se odnosi na osobe koje koriste svoj uticaj na internetu da bi kritikovale ili razotkrivale negativne aspekte proizvoda, brendova ili trendova, često promovišući ideju održive potrošnje, etičke proizvodnje ili transparentnosti brendova. Deinfluenseri su u Americi popularni već nekoliko godina, a od nedavno postaju trend i u našem regionu.

Deinfluenseri ne samo da pružaju drugačiju perspektivu na proizvode i usluge koje tradicionalni influenseri promovišu, već takođe imaju značajan uticaj na potrošače i brendove. Oni svojim pratiocima nude, kako oni kaži -„iskrene ocene i mišljenja, često iz ličnog iskustva“, o proizvodima ili uslugama koje smatraju nepotrebnim, precenjenim ili neetičkim. Ovakav pristup pomaže u formiranju kritičkijeg stava prema potrošačkoj kulturi i promoviše informisaniju kupovinu.

Deinfluensera ima na svim društvenim mrežama – od YouTube-a gde objavljuju video sadržaje o neefikasnosti određenih kozmetičkih i drugih proizvoda, do onih na Instagramu ili TikToku koji razotkrivaju realnost iza „savršenih“ životnih stilova promovisanih putem društvenih mreža. Jedan od poznatih primera deinfluensinga jeste pokretanje kampanja protiv fast fashion industrije, gde deinfluenseri ističu probleme povezane sa etikom i održivošću, te promovišu alternativne, održivije modne izbore.

Jedna od najpoznatijih deinfluenserki na TikToku je Jennifer Wang, farmaceutkinja u jednoj bolnici u Torontu, koja je na društvenim mrežama još od 2015. godine, a stekla je popularnost svojim OOTD (outfit of the day) fotografijama na Instagramu. Vremenom je krenula objavljivati videe u kojima razotkriva nizak kvalitet skupih proizvoda.

Uticaj deinfluensera na brendove može biti veoma snažan, jer iznošenje problema „unutar“ brenda može dovesti do negativnog javnog mišljenja ili čak bojkota. S druge strane, kritike deinfluensera mogu poslužiti i kao vredan feedback za brendove, podstičući ih na preispitivanje svojih praksi i poboljšanje kvaliteta proizvoda ili usluga. Kroz ovaj proces, brendovi imaju priliku da izgrade transparentniju i etičkiju sliku, što može privući „svesnije“ potrošače.

Na potrošače, deinfluenseri deluju osvešćujuće. U moru reklama i promotivnog sadržaja, deinfluenseri pružaju alternativnu perspektivu, omogućavajući pratiocima da donose informisanije odluke o kupovini. Ovaj trend podstiče kritičko razmišljanje i promoviše vrednosti kao što su održivost, etička proizvodnja i transparentnost.

Na kraju, pojava deinfluensera u digitalnom svetu predstavlja važan pomak u načinu na koji se brendovi i proizvodi predstavljaju i percipiraju na društvenim mrežama. Njihov uticaj na brendove i potrošače može biti značajan, pružajući platformu za promociju transparentnosti, etike i održivosti u svetu koji je sve više zasićen konzumerizmom. Kroz svoje delovanje, deinfluenseri ne samo da kritikuju trenutne trendove, već i aktivno učestvuju u kreiranju novih, odgovornijih načina potrošnje.

Žarko Dimitrioski u glavnoj ulozi kampanje za M Cash

REGION – Makedonska agencija BDG Agency, na čelu sa Žarkom Dimitrioskim, osnivačem i kreativnim direktorom, osmislila je i kreirala novu kampanju za klijenta M Cash.

Ova kampanja je jedinstvena po tome što je upravo Žarko osmislio celu kampanju, ali je i njen glavni junak.

„Pokrenuli smo novu reklamnu kampanju za M Cash, gde sam ponovo imao priliku ne samo da je napišem, osmislim i režiram, već i da u njoj glumim. Štaviše, napisao sam originalne tekstove za pesme predstavljene u svim našim reklamama za kampanju u 2024., a sve u skladu sa melodijom dobro pozdratog makedonskog hita iz 2000. godine – Znam deka si ti. Pored toga, čast mi je da budem brend ambasador M Cash-a već 4 godine“, rekao je Žarko Dimitrioski.

Dragana Josipović preuzela vođenje agencije Futura DDB

REGION – Marko Vičić, suosnivač i suvlasnik marketinške agencije Future DDB, predao je vođenje agencije Futura u Zagrebu Dragani Josipović, koja je do sada obavljala ulogu direktorke poslovnog razvoja, saopštila je ova agencija.

Dragana ima više od 25 godina iskustva u agencijskom svetu. Karijeru je započela u Publicis Groupe u Beogradu, nakon čega se 2000. godine pridružila agenciji Futura DDB u Ljubljani, gde je od samog početka bila zadužena za najveće međunarodne i domaće klijente kao što su McDonald’s, Peugeot i Radenska. Na listu poslova koje je obavljala u Ljubljani 2021. godine dodala je i ulogu regionalnog direktora za razvoj poslovanja u Zagrebu.

„Preuzimam agenciju u odličnom stanju – poslednje tri godine beležimo stabilan rast od 30% godišnje, a u budućnost gledamo sa istim visokim ambicijama. Prioritet ostaje izgradnja jakog tima koji će uspešno rešavati poslovne izazove klijenata, kao i jačanje veza i proširenje poslovanja sa postojećim klijentima. Postali smo poželjan partner za klijente koji imaju snažno regionalno prisustvo i cene odličnu uslugu koju koordinisano pružamo na svim tržištima regiona. Komunikacijska rešenja koja direktno utiču na poslovni rast klijenata, izgradnja jakih, relevantnih brendova koji ostavljaju trag u životima potrošača i odlična usluga klijentima, ostaju stubovi na kojima ćemo graditi i u budućnosti“, kaže Dragana Josipović, direktorka Future DDB-a u Zagrebu, koja će i dalje voditi brigu o razvoju poslovanja na nivou cele Futura grupacije.

„Bez Dragane uspeh Future, posebno Future DDB-a u Zagrebu, ne bi bio to što jeste. Ne sumnjam da je zbog njene stručnosti, energije i rukovodstva naša kancelarija u Zagrebu u dobrim rukama. Njena nova uloga je pobeda kako za Futura Grupu, tako i za celo regionalno marketinško tržište“, rekao je Marko Vičič, osnivač i izvršni partner Futura DDB.

Event industrija u 2024: Iskustveno ispred materijalnog

Može se reći da će ekonomska kriza i veštačka inteligencija u najvećoj meri uticati na event industriju u 2024, jedna na mahom negativan, a druga na mahom pozitivan način. Ipak, daleko od toga da naši kreativci neće uspeti da prevaziđu izazove i okrenu ih u svoju korist. O tome na koji način ćemo pristupati planiranju i organizaciji događaja u narednim mesecima razgovarali smo sa Urošem Mitićem, Event & Production Team Leader-om u agenciji smartpoint adria.

U kom pravcu će se razvijati event industrija u 2024? Možemo li da očekujemo neke značajnije promene u odnosu na prethodni period?

Kao što znamo, pandemija COVID-19 ubrzala je trend digitalizacije u event industriji, što je dovelo do većeg broja virtuelnih događaja i korišćenja online platformi za organizaciju konferencija, festivala i drugih manifestacija. Očekuje se da će ovi elementi ostati prisutni u različitim oblicima. Kombinacija fizičkog i virtuelnog prisustva na događajima postaje sve popularnija i potpuno normalna. Organizatori događaja mogu očekivati “pritisak” da ponude opcije za učešće kako ljudima koji žele da prisustvuju fizički, tako i onima koji preferiraju online format. Zapravo, reč je o novoj eri hibridnih formata koja zamah dobija nakon 2020. godine, uz konstantnu i promišljenu nadogradnju inovativnim elementima.

Svakako, sadržaj je nešto što će u narednom periodu obeležiti samu event industriju uz širok spekatar novih mogućnosti sa primenom AI tehnologije i pametnom upotrebom podataka.

Veštačka inteligencija postala je deo gotovo svake (kreativne) industrije. Kako se ovaj tehnološki trend može konstruktivno upotrebiti u planiranju i organizaciji događaja?

Veštačka inteligencija može biti veoma dragocen alat za same organizatore događaja kako bi unapredili iskustvo učesnika i optimizovali procese. Ovo se može posebno primeniti na samu personalizaciju događaja koja je sada vrlo lako primenjiva.

AI može analizirati podatke o učesnicima događaja (kao što su njihovi interesi, prethodna iskustva, demografski podaci itd.) kako bi prilagodila sadržaj događaja na individualnom nivou. Na primer, AI može preporučiti određene sesije, radionice ili aktivnosti na osnovu preferencija svakog učesnika ili gosta samog događaja. Mogućnosti su zaista nemerljive, samo je potrebno upotrebiti ih na efikasan i efektan način.

Takođe, u ovom trenutku, u event industriji se podrazumeva da AI preuzima sve procese koji su vezani za registraciju samih učesnika na eventu, slanje personalizovanih poruka, pozivnica, što daje više prostora za fokusiranje na kreativnije aspekte planiranja događaja.

Za koje još trendove možemo da kažemo da će biti vodeći u ovoj godini?

Interesovanje za održivost i odgovorno poslovanje postaje sve veće među potrošačima i poslovnim sektorom. Event industrija bi mogla doživeti promene u smislu smanjenja ekološkog uticaja događaja i usvajanja održivih praksi. Ovo je trend koji je generalno na globalnom nivou sve prisutniji prethodnih godina, a ja očekujem da će se ova promena videti i u našem regionu tokom 2024. godine iako ova tema i dalje za mnoge predstavlja samo dekorativni PR alat.

Sve više će se ceniti događaji koji odgovornost za životnu sredinu shvataju ozbiljno. Već sada su prisutni trendovi u event industriji koji podrazumevaju što manje korišćenje štampanog materijala (agende, akreditacije…) koji je zamenjen digitalnim rešenjima. Takođe, u samoj produkciji scenografija, brendinga, dominiraju digitalna rešenja, od LED ekrana do info displejeva i hologramskih rešenja. Sve ovo utiče na zamenu tradicionalnih rešenja koja su godinama korišćena, a isto tako i olakšavaju proces pripreme samog događaja s obzirom na to da se sva kreativna rešenja mogu vrlo lako i brzo menjati i ažurirati čak i tokom trajanja samog događaja.

Da li će nam u 2024. biti važniji sadržaj odnosno tema događaja ili pak umrežavanje i iskustva koja nam taj događaj pruža? Na čemu će biti fokus?

Trend vrednovanja samog iskustva na događaju kao i umrežavanja započet je još prošle godine, a sa sigurnošću mogu reći da će se nastaviti i u 2024. Živimo u vremenu u kom se, više nego ikada ranije, vrednuje samo iskustvo u svim sferama života, pa tako ovaj trend ne zaobilazi ni event industriju. Ni događaji koji su orjentisani ka “čistom” biznisu nisu imuni na ove trendove pa će, sasvim sam siguran, svi težiti ka stvaranju jedinstvenih i novih iskustava tokom događaja kao što su interaktivne radionice, događaji unutar događaja, multisenzorna iskustva… Cilj je svakako da se učesnicima omogući dodatna vrednost za njihovo uloženo vreme ili pak novac.

Imajući u vidu sve ovo, kao i trendove koji su već jasno vidljivi, ne čudi podatak da većina milenijalaca više ceni iskustvo u odnosu na materijane stvari. Baš zbog toga se i sama event industrija mora prilagoditi novim trendovima.

Šta bi mogli da budu najveći izazovi u event industriji u 2024?

Kao i u svim ostalim industrijama i u event industriji su se tokom poslednjih godina, a posebno dolaskom veštačke inteligencije, pojavile neverovatne mogućnosti u kreiranju iskustava za same posetioce događaja. Pored toga, svi mi trenutno prolazimo kroz ubrzanu digitalizaciju i upoznavanje sa AI tehnologijom koja nam daje širok spektar mogućnosti i doživljaja, tako da ono što vidim kao glavni izazov u 2024. godini je “izdvajanje od konkurencije” i pronalazak načina kako napraviti nešto jedinstveno, kako zaintrigirati učesnike i uraditi nešto drugačije. Neki vid rešenja na ove izazove je svakako kreiranje “tailor made” događaja koji će se izdvajati u moru istih ili vrlo sličnih eventova koje viđamo u našem regionu.

Neka istraživanja pokazuju da brendovi u svetu sve manje budžeta izdvajaju za organizaciju događaja. Kako uraditi više kada imate manje?

Nažalost, ovaj “trend” nije samo prisutan u event industriji i naravno da nas nije zaobišao. Kod nekih brednova, usled smanjenja budžeta za marketing kampanje, dolazi do odluka i generalno mišljenja kako su događaji “neisplativi” i kako se više može postići putem digitalnih kanala. Na nama je da ovu tvrdnju opovrgnemo kreativnim i tailor made događajima, ali isto tako i da podsetimo brendove da nijedan oblik digitane kampanje, radionice, webinara, ne može zameniti jedan tradicionalni događaj koji pruža nemerljivo iskustvo i na kome se mogu ostvariti brojni kontakti.

Elem, kada smo već u situaciji da se suočavamo sa smanjivanjem budžeta, i mi se moramo okrenuti digitalnim rešenjima, ali u ovom slučaju kao alatu koji nam olakšava i pomaže u realizaciji samog projekta.

Digitalna rešenja koja koristimo u kreiranju scenografija događaja, pozivanju na sam događaj ili u dekoraciji prostora, umnogome nam pomažu da optimizujemo budžete. Mislim da i dalje ljudi imaju predrasude kada im se spominju ova rešenja, s obzirom na to da su prve reakcije kako je to višestruko skuplje i kako će biti potrebni veći budžeti, a generalno je sasvim suprotno. Sva ova rešenja nude veće mogućnosti što se tiče same kreative, zatim, potrebno je mnogo manje vremena za produkciju nego kod tradicionalnih rešenja, a isto tako su “budget friendly” u odnosu na scenografije koje podrazumevaju gomile i gomile štampanog materijala koji se nakon toga više ne može iskoristiti.

Iako su nam situacije sa smanjivanjem budzeta za event industriju značajno uticale na sam biznis, isto tako verujem da su nam otvorile nove vidike i neka potpuno nova rešenja koja su u ovom trenutku značajno ispred dosadašnjih. Takođe, sa ovakvim rešenjima brendovi dobijaju fantastične mogućnosti, kojih još nisu u potpunosti svesni, uz značajno manje budžete.

Za 2024. se kaže da neće biti godina oporavka od kriza, već godina revolucije. U tom smislu, koja tradicionalna uverenja u vezi sa organizacijom događaja ove godine treba da odbacimo, a koja moderna uverenja da usvojimo?

Kada se govori o “godini revolucije” umesto o “godini oporavka od kriza” u kontekstu organizacije događaja, to svakako ukazuje na potrebu za promenama i prilagođavanjem novim realnostima i trendovima u industriji.

Ono što je postalo jasno i tokom prethodnih godina je činjenica da više ne smemo posmatrati samo fizička okupljanja kao događaje već moramo razumeti da sada postoje i različiti oblici umrežavanja kao što su online ili hibridni događaji.

Pored ove vrlo jasne činjenice, i neka tradicionalna uverenja koja se protive ili ograničavaju potrebe za korišćenjem tehnoloških inovacija mogu umnogome ograničiti unapređenja iskustva samih učesnika, kao i sam kvalitet jednog događaja. Potrebno je naći “zlatnu sredinu” i u kooperaciji sa tehnološkim rešenjima i veštačkom inteligencijom kreirati jedinstveno iskustvo za učesnike. Takođe, tradicionalno komuniciranje i registracija učesnika može ograničiti mogućnosti personalizacije i efikasnog angažovanja učesnika.

U eri revolucije, organizatori događaja treba da budu otvoreni za inovacije i eksperimentisanje sa novim idejama, tehnologijama i formatima događaja kako bi privukli i zadržali pažnju učesnika.

Ukratko, potrebno je da budemo spremni za odbacivanje tradicionalnih uverenja koja mogu ograničavati novine, a sa druge strane prilagoditi se modernim rešenjima koja promovišu fleksibilnost, inovacije, personalizaciju i održivost kako bismo uspešno odgovorili na izazove i kako bismo učesnicima pružili što bolje iskustvo što je svakako i najvažniji cilj svakog događaja.