Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 15

Žarko Dimitrioski u glavnoj ulozi kampanje za M Cash

REGION – Makedonska agencija BDG Agency, na čelu sa Žarkom Dimitrioskim, osnivačem i kreativnim direktorom, osmislila je i kreirala novu kampanju za klijenta M Cash.

Ova kampanja je jedinstvena po tome što je upravo Žarko osmislio celu kampanju, ali je i njen glavni junak.

„Pokrenuli smo novu reklamnu kampanju za M Cash, gde sam ponovo imao priliku ne samo da je napišem, osmislim i režiram, već i da u njoj glumim. Štaviše, napisao sam originalne tekstove za pesme predstavljene u svim našim reklamama za kampanju u 2024., a sve u skladu sa melodijom dobro pozdratog makedonskog hita iz 2000. godine – Znam deka si ti. Pored toga, čast mi je da budem brend ambasador M Cash-a već 4 godine“, rekao je Žarko Dimitrioski.

Dragana Josipović preuzela vođenje agencije Futura DDB

REGION – Marko Vičić, suosnivač i suvlasnik marketinške agencije Future DDB, predao je vođenje agencije Futura u Zagrebu Dragani Josipović, koja je do sada obavljala ulogu direktorke poslovnog razvoja, saopštila je ova agencija.

Dragana ima više od 25 godina iskustva u agencijskom svetu. Karijeru je započela u Publicis Groupe u Beogradu, nakon čega se 2000. godine pridružila agenciji Futura DDB u Ljubljani, gde je od samog početka bila zadužena za najveće međunarodne i domaće klijente kao što su McDonald’s, Peugeot i Radenska. Na listu poslova koje je obavljala u Ljubljani 2021. godine dodala je i ulogu regionalnog direktora za razvoj poslovanja u Zagrebu.

„Preuzimam agenciju u odličnom stanju – poslednje tri godine beležimo stabilan rast od 30% godišnje, a u budućnost gledamo sa istim visokim ambicijama. Prioritet ostaje izgradnja jakog tima koji će uspešno rešavati poslovne izazove klijenata, kao i jačanje veza i proširenje poslovanja sa postojećim klijentima. Postali smo poželjan partner za klijente koji imaju snažno regionalno prisustvo i cene odličnu uslugu koju koordinisano pružamo na svim tržištima regiona. Komunikacijska rešenja koja direktno utiču na poslovni rast klijenata, izgradnja jakih, relevantnih brendova koji ostavljaju trag u životima potrošača i odlična usluga klijentima, ostaju stubovi na kojima ćemo graditi i u budućnosti“, kaže Dragana Josipović, direktorka Future DDB-a u Zagrebu, koja će i dalje voditi brigu o razvoju poslovanja na nivou cele Futura grupacije.

„Bez Dragane uspeh Future, posebno Future DDB-a u Zagrebu, ne bi bio to što jeste. Ne sumnjam da je zbog njene stručnosti, energije i rukovodstva naša kancelarija u Zagrebu u dobrim rukama. Njena nova uloga je pobeda kako za Futura Grupu, tako i za celo regionalno marketinško tržište“, rekao je Marko Vičič, osnivač i izvršni partner Futura DDB.

Event industrija u 2024: Iskustveno ispred materijalnog

Može se reći da će ekonomska kriza i veštačka inteligencija u najvećoj meri uticati na event industriju u 2024, jedna na mahom negativan, a druga na mahom pozitivan način. Ipak, daleko od toga da naši kreativci neće uspeti da prevaziđu izazove i okrenu ih u svoju korist. O tome na koji način ćemo pristupati planiranju i organizaciji događaja u narednim mesecima razgovarali smo sa Urošem Mitićem, Event & Production Team Leader-om u agenciji smartpoint adria.

U kom pravcu će se razvijati event industrija u 2024? Možemo li da očekujemo neke značajnije promene u odnosu na prethodni period?

Kao što znamo, pandemija COVID-19 ubrzala je trend digitalizacije u event industriji, što je dovelo do većeg broja virtuelnih događaja i korišćenja online platformi za organizaciju konferencija, festivala i drugih manifestacija. Očekuje se da će ovi elementi ostati prisutni u različitim oblicima. Kombinacija fizičkog i virtuelnog prisustva na događajima postaje sve popularnija i potpuno normalna. Organizatori događaja mogu očekivati “pritisak” da ponude opcije za učešće kako ljudima koji žele da prisustvuju fizički, tako i onima koji preferiraju online format. Zapravo, reč je o novoj eri hibridnih formata koja zamah dobija nakon 2020. godine, uz konstantnu i promišljenu nadogradnju inovativnim elementima.

Svakako, sadržaj je nešto što će u narednom periodu obeležiti samu event industriju uz širok spekatar novih mogućnosti sa primenom AI tehnologije i pametnom upotrebom podataka.

Veštačka inteligencija postala je deo gotovo svake (kreativne) industrije. Kako se ovaj tehnološki trend može konstruktivno upotrebiti u planiranju i organizaciji događaja?

Veštačka inteligencija može biti veoma dragocen alat za same organizatore događaja kako bi unapredili iskustvo učesnika i optimizovali procese. Ovo se može posebno primeniti na samu personalizaciju događaja koja je sada vrlo lako primenjiva.

AI može analizirati podatke o učesnicima događaja (kao što su njihovi interesi, prethodna iskustva, demografski podaci itd.) kako bi prilagodila sadržaj događaja na individualnom nivou. Na primer, AI može preporučiti određene sesije, radionice ili aktivnosti na osnovu preferencija svakog učesnika ili gosta samog događaja. Mogućnosti su zaista nemerljive, samo je potrebno upotrebiti ih na efikasan i efektan način.

Takođe, u ovom trenutku, u event industriji se podrazumeva da AI preuzima sve procese koji su vezani za registraciju samih učesnika na eventu, slanje personalizovanih poruka, pozivnica, što daje više prostora za fokusiranje na kreativnije aspekte planiranja događaja.

Za koje još trendove možemo da kažemo da će biti vodeći u ovoj godini?

Interesovanje za održivost i odgovorno poslovanje postaje sve veće među potrošačima i poslovnim sektorom. Event industrija bi mogla doživeti promene u smislu smanjenja ekološkog uticaja događaja i usvajanja održivih praksi. Ovo je trend koji je generalno na globalnom nivou sve prisutniji prethodnih godina, a ja očekujem da će se ova promena videti i u našem regionu tokom 2024. godine iako ova tema i dalje za mnoge predstavlja samo dekorativni PR alat.

Sve više će se ceniti događaji koji odgovornost za životnu sredinu shvataju ozbiljno. Već sada su prisutni trendovi u event industriji koji podrazumevaju što manje korišćenje štampanog materijala (agende, akreditacije…) koji je zamenjen digitalnim rešenjima. Takođe, u samoj produkciji scenografija, brendinga, dominiraju digitalna rešenja, od LED ekrana do info displejeva i hologramskih rešenja. Sve ovo utiče na zamenu tradicionalnih rešenja koja su godinama korišćena, a isto tako i olakšavaju proces pripreme samog događaja s obzirom na to da se sva kreativna rešenja mogu vrlo lako i brzo menjati i ažurirati čak i tokom trajanja samog događaja.

Da li će nam u 2024. biti važniji sadržaj odnosno tema događaja ili pak umrežavanje i iskustva koja nam taj događaj pruža? Na čemu će biti fokus?

Trend vrednovanja samog iskustva na događaju kao i umrežavanja započet je još prošle godine, a sa sigurnošću mogu reći da će se nastaviti i u 2024. Živimo u vremenu u kom se, više nego ikada ranije, vrednuje samo iskustvo u svim sferama života, pa tako ovaj trend ne zaobilazi ni event industriju. Ni događaji koji su orjentisani ka “čistom” biznisu nisu imuni na ove trendove pa će, sasvim sam siguran, svi težiti ka stvaranju jedinstvenih i novih iskustava tokom događaja kao što su interaktivne radionice, događaji unutar događaja, multisenzorna iskustva… Cilj je svakako da se učesnicima omogući dodatna vrednost za njihovo uloženo vreme ili pak novac.

Imajući u vidu sve ovo, kao i trendove koji su već jasno vidljivi, ne čudi podatak da većina milenijalaca više ceni iskustvo u odnosu na materijane stvari. Baš zbog toga se i sama event industrija mora prilagoditi novim trendovima.

Šta bi mogli da budu najveći izazovi u event industriji u 2024?

Kao i u svim ostalim industrijama i u event industriji su se tokom poslednjih godina, a posebno dolaskom veštačke inteligencije, pojavile neverovatne mogućnosti u kreiranju iskustava za same posetioce događaja. Pored toga, svi mi trenutno prolazimo kroz ubrzanu digitalizaciju i upoznavanje sa AI tehnologijom koja nam daje širok spektar mogućnosti i doživljaja, tako da ono što vidim kao glavni izazov u 2024. godini je “izdvajanje od konkurencije” i pronalazak načina kako napraviti nešto jedinstveno, kako zaintrigirati učesnike i uraditi nešto drugačije. Neki vid rešenja na ove izazove je svakako kreiranje “tailor made” događaja koji će se izdvajati u moru istih ili vrlo sličnih eventova koje viđamo u našem regionu.

Neka istraživanja pokazuju da brendovi u svetu sve manje budžeta izdvajaju za organizaciju događaja. Kako uraditi više kada imate manje?

Nažalost, ovaj “trend” nije samo prisutan u event industriji i naravno da nas nije zaobišao. Kod nekih brednova, usled smanjenja budžeta za marketing kampanje, dolazi do odluka i generalno mišljenja kako su događaji “neisplativi” i kako se više može postići putem digitalnih kanala. Na nama je da ovu tvrdnju opovrgnemo kreativnim i tailor made događajima, ali isto tako i da podsetimo brendove da nijedan oblik digitane kampanje, radionice, webinara, ne može zameniti jedan tradicionalni događaj koji pruža nemerljivo iskustvo i na kome se mogu ostvariti brojni kontakti.

Elem, kada smo već u situaciji da se suočavamo sa smanjivanjem budžeta, i mi se moramo okrenuti digitalnim rešenjima, ali u ovom slučaju kao alatu koji nam olakšava i pomaže u realizaciji samog projekta.

Digitalna rešenja koja koristimo u kreiranju scenografija događaja, pozivanju na sam događaj ili u dekoraciji prostora, umnogome nam pomažu da optimizujemo budžete. Mislim da i dalje ljudi imaju predrasude kada im se spominju ova rešenja, s obzirom na to da su prve reakcije kako je to višestruko skuplje i kako će biti potrebni veći budžeti, a generalno je sasvim suprotno. Sva ova rešenja nude veće mogućnosti što se tiče same kreative, zatim, potrebno je mnogo manje vremena za produkciju nego kod tradicionalnih rešenja, a isto tako su “budget friendly” u odnosu na scenografije koje podrazumevaju gomile i gomile štampanog materijala koji se nakon toga više ne može iskoristiti.

Iako su nam situacije sa smanjivanjem budzeta za event industriju značajno uticale na sam biznis, isto tako verujem da su nam otvorile nove vidike i neka potpuno nova rešenja koja su u ovom trenutku značajno ispred dosadašnjih. Takođe, sa ovakvim rešenjima brendovi dobijaju fantastične mogućnosti, kojih još nisu u potpunosti svesni, uz značajno manje budžete.

Za 2024. se kaže da neće biti godina oporavka od kriza, već godina revolucije. U tom smislu, koja tradicionalna uverenja u vezi sa organizacijom događaja ove godine treba da odbacimo, a koja moderna uverenja da usvojimo?

Kada se govori o “godini revolucije” umesto o “godini oporavka od kriza” u kontekstu organizacije događaja, to svakako ukazuje na potrebu za promenama i prilagođavanjem novim realnostima i trendovima u industriji.

Ono što je postalo jasno i tokom prethodnih godina je činjenica da više ne smemo posmatrati samo fizička okupljanja kao događaje već moramo razumeti da sada postoje i različiti oblici umrežavanja kao što su online ili hibridni događaji.

Pored ove vrlo jasne činjenice, i neka tradicionalna uverenja koja se protive ili ograničavaju potrebe za korišćenjem tehnoloških inovacija mogu umnogome ograničiti unapređenja iskustva samih učesnika, kao i sam kvalitet jednog događaja. Potrebno je naći “zlatnu sredinu” i u kooperaciji sa tehnološkim rešenjima i veštačkom inteligencijom kreirati jedinstveno iskustvo za učesnike. Takođe, tradicionalno komuniciranje i registracija učesnika može ograničiti mogućnosti personalizacije i efikasnog angažovanja učesnika.

U eri revolucije, organizatori događaja treba da budu otvoreni za inovacije i eksperimentisanje sa novim idejama, tehnologijama i formatima događaja kako bi privukli i zadržali pažnju učesnika.

Ukratko, potrebno je da budemo spremni za odbacivanje tradicionalnih uverenja koja mogu ograničavati novine, a sa druge strane prilagoditi se modernim rešenjima koja promovišu fleksibilnost, inovacije, personalizaciju i održivost kako bismo uspešno odgovorili na izazove i kako bismo učesnicima pružili što bolje iskustvo što je svakako i najvažniji cilj svakog događaja.

Dodeljene HOT SPOT nagrade za najbolje u etrgovini u Srbiji u 2023.

E-commerce asocijacija Srbije je treću godinu za redom, sa svojim partnerima, organizovala prestižnu dodelu nagrada HOT SPOT ECOMMERCE AWARDS u saradnji sa brendom Honor.

Dodeljeno je ukupno 23 nagrade kompanijama koje su doprinele napretku elektronske trgovine u Srbiji i regionu, što je sada naročito bitno jer je godina iza nas bila krizna za mnoge kompanije. Oni koji su svojim trudom doprineli boljem korisničkom iskustvu i generalnom razvoju branše zasluženo su nagrađeni. Sve pobednike po kategorijama možete videti OVDE.

Za nagrade se borilo preko 100 kompanija, koje su imale preko 200 nominacija, a tokom glasanja je prikupljeno više od 240.000 glasova.

Kategorije nagrada bile su različite i prva od njih je E-commerce Branch, za najuspešnije u različitim delatnostima. Potom, tu je E-commerce Excellence – jer vrhunski rezultati zaslužuju da budu proslavljeni. I tu je kategorija E-commerce Champion, za najbolje među najboljima, one koji inspirišu druge.

Pored glasova javnosti, ključnu ulogu u izboru pobednika je odigrao stručni žiri kome se zahvaljujemo na odvojenom vremenu i učestvovanju. Stručni žiri se sastojao od eminentnih stručnjaka iz sveta medija, biznisa, kulture i obrazovanja, a činili su ga: Jelena Bulatović, Izvršna direktorka, Srpska asocijacija menadžera; Milan Gospić, Country Manager, Microsoft;

Jelena Ristić, Direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, Mastercard; Vladimir Đordjević, Generalni direktor za Jugoistočnu Evropu, Visa; Tatjana Radaković, Chief Digital Officer, IKEA SEE; Prof. dr Dragan Stojković, direktor Naučno-istraživačkog centra i redovni profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu; Miroslav Varga, Martech specijalista, Escape Digital Agency; Tijana Maljković, Sekretar Udruženja za turizam i Udruženja za trgovinu; Aleksandar Zarić, Konsultant za međunarodne razvojne organizacije i finansijske institucije i Ronald Seeliger, President & CEO of Hemofarm Group.

Kompanije koje se bave e-trgovinom su upravo one koje nam omogućuju jednostavniji život, uštedu vremena i novca. Stoga smatramo da je važno podržati ih, a onima koji pružaju najbolje korisničko iskustvo uručiti priznanje, pre svega jer znamo šta znači biti tu za svakog kupca i šta znači ulagati svoje resurse u to da korisnik bude zadovoljan.

Ovim prilikom im čestitamo na nagradama i zahvaljujemo im se što nam iz dana u dan olakšavaju život.

Ko ti brani da vežbaš i jedeš Čokolino?

REGION – Dominik Livaković, brend ambasador Čokolina i Podravka, lansirali su novi spot pod nazivom „Ko ti brani da vežbaš i jedeš Čokolino“, saopštila je ova kompanija.

Hajde da nekad imamo vremena i za sebe

Grand kafa nastavlja sa kampanjom „Hajde da imamo vremena“, ali ovoga puta za sebe.

Kampanja „Hajde da imamo vremena“ nastala je iz jasne ideje da u današnjem užurbanom dobu, gde smo svi pretrpani obavezama i u stalnoj jurnjavi, uglavnom nemamo vremena ni za sebe, a kamoli za druge ljude. Ali, to vreme koje se odvoji da se „sedne na kaficu“ sa porodicom i prijateljima, da se podeli makar kratak trenutak, jeste ono što nas ispunjava, ono što čini život lepšim i nas srećnijim. Zato je „Hajde da imamo vremena“ postao novi stav koji su ljudi jako brzo prihvatili.

Kako kompanija navodi na svom LinkedIn profilu, treći nastavak kampanje ponovo skreće pažnju na te dragocene trenutke, ali ovaj put baš na one provedene sa samim sobom. Zajedno sa Anđelkom Prpić, koja glumi sve uloge u novoj reklami punoj humora, pričaju priču o vremenu odvojenom za sebe, o vremenu koje nam u moru obaveza pomaže da ne prekipimo.

Zato, hajde da nekad imamo vremena i za sebe!

Agencije koje su radile na kampanji su Luna TBWA Belgrade, Baš Čelik, Pro media group, Executive Group i Žiška.

Ivana Parčetić Mitić u žiriju međunarodnog takmičenja PHNX 2024 Awards

Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO Marketing mreže, ove je godine izabrana da bude članica žirija PHNX 2024 Awards, prestižnog međunarodnog takmičenja kreativne industrije.

„Velika je čast biti deo žirija ovako prestižnog međunarodnog takmičenja kreativne industrije. Ujedno, to je i odgovornost, jer će žiri imati zadatak da odabere najbolje globalne projekte u različim kategorijama za ovu godinu. Raduje me prilika za razmenu iskustava i znanja sa globalnom kreativnom zajednicom, ali i prilika za nove kontakte i saradnje. Osim toga, privilegija je predstavljati Srbiju na ovom međunarodnom takmičenju”, rekla je Ivana Parčetić Mitić.

PHNX Awards pokrenut je 2020. godine, u jeku pandemije, a imao je za cilj da prepozna vitalnu ulogu koju kreativnost igra u društvu. Žiri PHNX Awards sastavljen je od vrhunskih kreativaca, lidera u industriji, marketinških stručnjaka, stratega, novinara i konsultanata iz svih krajeva sveta.

Prijave su otvorene do 5. aprila, a finalisti će biti objavljeni 24. aprila.
Više informacija o konkursu i nagradama, kao i prijave dostupne su na linku https://www.adforum.com/torch/phnx-2024

Anselmo Tumpić iz Studija Tumpić/Prenc izabran za člana žirija D&AD

REGION – Anselmo Tumpić, kreativni direktor Studija Tumpić/Prenc ove je godine pozvan da bude član žirija britanskog D&AD-a, prema mnogima najprestižnijeg svetskog merila kreativnosti.

“Poziv za žiriranje na tako prestižnom takmičenju zaista me razveselio. To je posebna čast, ali i odgovornost, jer u rukama žirija stoji odabir najboljih projekata tokom godine. Osim toga, privilegija je predstavljati Hrvatsku na ovom međunarodnom takmičenju”, izjavio je Anselmo Tumpić koji će na ovogodišnjem D&AD-u biti deo žirija za dizajn ambalaže.

Upravo se među dobitnicima ove nagrade prošle godine pronašao i Studio Tumpić/Prenc, a osvojio je slavni Pencil u kategoriji Packaging design za dizajn boce maslinovog ulja “Istriana”.

Digitalni horizonti u 2024.

U brzom ritmu digitalne revolucije, 2024. godina donosi obećanje novih transformacija koje će oblikovati našu svakodnevicu. U ovom dinamičnom digitalnom okruženju, promene su postale konstanta, a mogućnosti neprekidno rastu. Nikada ranije nismo bili toliko zainteresovani za istraživanje i eksperimentisanje sa novim tehnologijama i nestrpljivi da saznamo šta one sledeće donose.

Svedoci smo da se digitalni pejzaž neprestano menja, otvarajući vrata inovacijama koje su bile nezamislive čak i nekoliko godina unazad. Sa sve većim brojem mogućnosti koje nam tehnologija pruža, očekuje nas era u kojoj se teži jednostavnosti i praktičnim rešenjima, ali istovremeno raste i potreba za personalizacijom i autentičnošću.

Uzbudljivo je pratiti kako digitalni prostor evoluira ka autentičnijem doživljaju. Više smo otvoreni ka eksperimentisanju, istraživanju svojih kreativnih strana i deljenju autentičnih priča. U ovoj digitalnoj eri, autentičnost postaje ključna vrednost, a tehnologija se koristi kako bi se ojačala ljudska povezanost i izrazila individualnost.

Šta možemo da očekujemo od društvenih mreža?

Od eksperimentalnih platformi do revolucionarnih tehnoloških pomaka, brendovi će morati više nego ikada da drže korak sa promenama.

Suočeni sa kraćom pažnjom korisnika, marketinški stručnjaci sve više koriste kratki (short-form) i duži (long-form) sadržaj, bazirajući se na storytelling-u kako bi uspostavili dublje veze s publikom.

U 2024. godini, zadržavanje publike postaje imperativ, a fokus se preusmerava na engagement ili angažovanost. U sferi video sadržaja, kratki formati i dalje dominiraju, sa opravdanim očekivanjem da će interesovanje za njima rasti. Sa sve kraćom pažnjom korisnika, sposobnost prenošenja priče na vizualno privlačan i sažet način postaje ključna. Važnost opisa (captions) takođe ne smemo zanemariti, s obzirom na to da veliki broj korisnika gleda video sadržaj bez zvuka.

Ako se zadržimo na potrebi brendova da sve više angažuju svoju publiku, personalizovani i interaktivni trendovi nadmašuju tradicionalne metrike poput lajkova, komentara i pratilaca. DM-ovi (direktni razgovori) i Story objave postaju ključni za održavanje veze sa njima, a zabava postaje generator reakcija korisnika.

Aplikacija o kojoj se tokom prethodne godine dosta govorilo, X, hrabro zakoračuje izvan uobičajenih okvira društvenih mreža, težeći da postane „aplikacija za sve“, obavljajući čak prve novčane transakcije u Americi. Slično tome, Threads platforma, sa svojih 160 miliona korisnika, privlači pažnju brendova poput Canve i TedTalks, naglašavajući važnost dijaloga i interaktivnosti.

Pored toga, najnovija promena na LinkedIn platformi, koja uvodi Reels format, ukazuje na jasan fokus na video sadržaj u 2024. godini. Ova evolucija odražava trendove usmerene ka kraćem, ali intenzivnijem sadržaju, čime se korisnicima pruža brža i direktnija komunikacija i  otvara vrata potencijalno viralnom sadržaju bez preteranih napora marketinških timova, dok algoritam prepoznaje vrednost autentičnosti i relevantnosti.

Kada su u pitanju influenseri, mikro- i nano-influenseri postaju još relevantniji, nudeći autentičnost i dublje veze sa publikom. U sferi influens-marketinga, nano-influenseri donose veći engagement u odnosu na makro-influensere, pružajući brendovima efikasne strategije.

Na kraju, autentičnost postaje neophodna. U svetlu navedenih digitalnih promena, brendovi se sve više okreću kreativnim rešenjima i koriste AI i analitiku za optimizaciju kampanja i postizanje većeg povrata investicija. YouTube Shorts doživljavaju veliki uspeh, dok se društveni mediji transformišu u nove pretraživače informacija. U tom svetlu, data analytics i AI alati postaju neizostavni za prilagođavanje i optimizaciju marketinških kampanja.

Vesnik digitalnih trendova: Gde nas vodi TikTok?

U digitalnom dobu gde je pažnja korisnika neprocenjiva, ključ uspeha leži u stvaranju sadržaja koji oživljava ljudsku povezanost. Ovde, ljudski sadržaj ne samo da postaje poželjan, već i neophodan. Zamislite trenutak kada neko stoji pred kamerom, deleći priču sa vama kao da ste zajedno u prostoiji. Taj ton prijateljskog razgovora, gde se kompleksne teme pojednostavljuju, a motivi postaju razgovetni, postaje ključan za angažovanje publike.

Razmišljati o tonu glasa nije samo marketinški trik, već suštinski deo stvaranja autentičnog iskustva. Ljudi žele da čuju priču do kraja, gde je ton videa više prijateljski nastrojen, a manje profesionalan i korporativan. To je izazov i prilika da se brendovi približe svojoj ciljnoj grupi, gradeći dublje veze.

U trci za pažnjom, optimizacija ključnih reči u opisima i heštegovima postaje nužnost. Podaci pokazuju da oko 40% pripadnika Gen Z koristi TikTok (ali i ostale društvene mreže) za pretragu umesto tradicionalnih pretraživača. Precizno oblikovani opisi i heštegovi povećavaju šanse da budemo primećeni u ovoj digitalnoj gužvi.

Autentičnost i relevantnost u određenoj niši postaju ključni prioriteti, vredni više od pukog broja pratilaca. Interaktivni sadržaj, poput onog koji mami pažnju već u prvim sekundama, postaje neizostavan za održavanje angažovanosti. Rečenice koji izazivaju senzaciju i dramu osiguravaju da gledaoci ostanu zainteresovani.

Sa druge strane, dolazi do prezasićenja istih lica među kreatorima sadržaja. Ovde, kreativna rešenja za oglašavanje postaju ključ za izdvajanje iz mase. Upravo ovakve inovacije mogu privući pažnju ciljne publike i oživeti brend na nov način.

U svetlu novosti iz TikToka, gde se testira AI generator pesama, jasno je da se platforma drži svog muzičkog identiteta. Razmišljanje o pravcu kampanja koje uključuju muzički aspekt može biti ključno za ostvarivanje dodatne vrednosti na ovoj popularnoj društvenoj mreži.

Ukratko, u ovoj digitalnoj eri, uspeh dolazi iz stvaranja ljudskog, prijateljskog i relevantnog sadržaja. Optimizacija ključnih reči, interaktivnost, kreativnost u oglašavanju i pravilno doziranje muzičkog aspekta postaju ključevi za brendove koji žele ostvariti dublje veze sa svojom publikom.

Da li nas očekuju promene u web svetu?

Web development se kontinuirano transformiše kako bi odgovorio na dinamičnost digitalnog okruženja, a trendovi za 2024. godinu donose nekoliko ključnih evolucija u ovom polju.

Prvo, veštačka inteligencija (AI) i mašinsko učenje (ML) postaju integralni deo web aplikacija. Ova integracija donosi napredne funkcionalnosti, poput personalizovanih preporuka i efikasnijeg analiziranja podataka, što unapređuje korisničko iskustvo.

JavaScript framework-ovi nastavljaju svoj uspon u web developmentu, pružajući programerima moćne alate za brže i efikasnije kodiranje. Pored toga, mobilna optimizacija i responsive design ostaju nezaobilazni, budući da mobilni uređaji i dalje dominiraju internet tržištem.

Napredne CSS tehnike i animacije postaju ključne za poboljšanje korisničkog iskustva. Ove tehnologije ne samo da čine stranice vizualno atraktivnijim, već i doprinose funkcionalnosti i interaktivnosti.

Single Page Applications (SPA) i dalje ostaju popularni zbog brzog učitavanja. Ovaj pristup omogućava ažuriranje samo delova stranice bez potrebe za ponovnim učitavanjem cele stranice, čime se poboljšava efikasnost i brzina korisničkog iskustva.

Serverless arhitektura postaje sve značajnija u web developmentu. Ovaj pristup omogućava programerima da razvijaju aplikacije bez tradicionalnih servera, čime se oslobađaju brige o infrastrukturi i omogućava im da se potpuno fokusiraju na kodiranje.

U suštini, trendovi u web developmentu za 2024. godinu ukazuju na sveprisutnu integraciju AI i ML, jačanje JavaScript framework-ova, nastavak fokusa na mobilnu optimizaciju, usvajanje naprednih CSS tehnika, popularnost SPA-a i sveprisutnost serverless arhitekture. Ovi trendovi reflektuju potrebu za brzim, efikasnim i inovativnim web aplikacijama u svetlu sve većih očekivanja korisnika.

Da li novi digitalni trendovi ograničavaju mogućnosti SEO?

Budućnost SEO-a korača prema pristupu koji duboko razume potrebe korisnika, insistira na etički i tehnički naprednijem pristupu i stremi ka pružanju relevantnih rezultata. Google postavlja E-A-T principe (iskustvo, stručnost, autoritativnost i pouzdanost) kao ključne smernice, podstičući proizvodnju visokokvalitetnog sadržaja.

Veštačka inteligencija postaje centralni deo SEO-a. AI alati, uključujući ChatGPT, donose razgovorni ton u interakciji između korisnika i pretraživača, stvarajući humanizovanije iskustvo. Uvođenje veštačke inteligencije u Google-ovo iskustvo pretraživanja menja način komunikacije. SGE (Search Generative Experience) predstavlja transformaciju pretraživača u pomoćnika za razgovor, pružajući odgovore na upite na način koji je bliži ljudskom iskustvu.

Postati autoritet u određenoj niši dobija na važnosti. Google daje prednost sadržaju koji pokazuje autoritet u određenoj oblasti.

Video sadržaj zauzima sve značajnije mesto, pa optimizacija za video postaje izuzetno važna. Korišćenje ciljanih ključnih reči, transkripta i kontrolnih tačaka postaje ključno za poboljšanje korisničkog iskustva. Promena u user search intent-u zahteva fokus na transakcionim i komercijalnim namerama, prepoznajući promenu korisničkih zahteva ka transakcionim ključnim rečima.

Kako će izgledati novi standardi oglašavanja?

Ovogodišnji fokus je usmeren na interaktivne video oglase, gde storytelling, opis proizvoda i usluga i jedinstvena prodajna ponuda (USP) igraju ključnu ulogu. Interaktivni video sadržaj, baziran na analizi trendova, pokazao se kao izuzetno tražen zbog sposobnosti poboljšanja korisničkog iskustva, povećanja angažovanja i postizanja personalizacije u PPC kampanjama. Isto važi i za Meta platformu, gde je fokus na video i carousel oglasima, dok se upotreba Single Image Ads značajno smanjuje.

Jedna od najznačajnijih promena je postepeno ukidanje kolačića trećih strana, posebno u pregledačima poput Google Chrome-a. Google planira eliminaciju dve trećine (67%) kolačića trećih strana do kraja 2024. godine. Sada, nulti podaci i podaci prve strane postaju od suštinskog značaja za uspešne kampanje. Prodavci moraju ozbiljno da razmotre alternativne pristupe, uključujući Google OTC i Meta CAPI, kako bi efikasno pratili konverzije.

U kontekstu Google-ove odluke da ograniči praćenje piksela treće strane na YouTube-u iz bezbednosnih razloga, Ads Data Hub postaje ključan alat za pružanje relevantnih podataka oglašivačima.

Rastuća popularnost glasovne pretrage postavlja nove izazove za performance marketing stručnjake. Virtuelni asistenti, poput Siri, Google Assistant i Amazon-ov Alek, odgovaraju na ključne reči koje korisnici izražavaju u prirodnom govoru. Prilagođavanje strategija ključnih reči postaje ključno kako bi se odgovorilo na evoluirajuće obrasce ponašanja korisnika.

Advantage+ kampanje na Meta platformi donose automatizaciju i olakšavaju oglašivačima prilagođavanje njihovih strategija. Ove kampanje eliminišu ručne korake u kreiranju oglasa i omogućavaju automatsko generisanje do 150 kombinacija oglasa odjednom. Na taj način, oglašivači brže uče koje kampanje ostvaruju konverzije, optimizujući svoj budžet na najefikasniji način. Fokus je i na Advantage+ kampanjama za publiku, kreativce i katalog, pružajući sveobuhvatno rešenje za različite aspekte performance marketing oglašavanja na Meta platformi.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Marko Anđelković, Digital Team Lead, smartpoint adria

Kreiranje prednosti u 2024.

0

Agencija Grayling, jedan od globalnih lidera u oblasti strateških komunikacija, predstavila je svoj godišnji izveštaj pod nazivom „Kreiranje prednosti 2024“, koji pruža vredne uvide svim kompanijama koje se nalaze u dinamičnom komunikacijskom okruženju.

Prvi deo izveštaja pruža sveobuhvatan pregled pet ključnih trendova koji će obeležiti ovu godinu, koji su propraćeni uvidima Grayling eksperata širom sveta. Izveštaj donosi perspektivu agencije Grayling i služi kao navigacioni alat kroz kompleksno okruženje koje nas očekuje u 2024. godini.

Pet ključnih trendova za 2024:
• Izborna godina: 2024. godinu će obeležiti najveći broj izbora do sada, sa skoro polovinom svetske populacije koja će glasati u preko 70 zemalja. Očekuje se da će geopolitičke promene, posebno predsednički izbori u SAD u novembru, u velikoj meri uticati na kompanije i mnoge industrije.

• Fokus na AI: Očekuje se da će veštačka inteligencija (AI) postati sveprisutna odlika radnih mesta i svakodnevnog života. Kompanije će morati da podrže i uključe svoje zaposlene u AI putovanje kako bi izbegle potencijalne reputacione rizike.

• Oživljavanje održivosti: Uprkos dokazima koji ukazuju na to da je momentum održivog delovanja u opadanju, Direktiva Evropske unije o korporativnom izveštavanju o održivosti (CSRD) ima za cilj da istakne ovo pitanje obezbeđujući fer, transparentno, odgovorno i dostupno izveštavanje od strane kompanija.

• Manje buke, više pomoći, više nade: U eri brze digitalne evolucije, za šta su primer predstavljanje društvene mreže Threads kompanije Meta 2023. godine i porast AI filtera na TikTok-u, kompanije moraju da zadrže fokus na ljudima koji konzumiraju sadržaj i da kreiraju sadržaj koji istinski povezuje i inspiriše.

• Prihvatanje De-growth momenta: Zalažući se za smanjenu potrošnju i filozofiju „manje je više“, de-growth pokret doživljava značajan uspon, što se primećuje u uspehu second-hand modnih tržišta poput Vinteda. Ovaj trend naglašava trajnu važnost održivosti u svesti potrošača.

Nadovezujući se na ove uvide, drugi deo izveštaja opisuje 10 prilika na koje organizacije mogu odmah da utiču kako bi stvorile prednost. To se kreće od korišćenja sve većeg uticaja društvenih komentatora u medijskoj sferi do maksimalnog oživljavanja događaja uživo, uz pomoć kojih se pronalaze mogućnosti za kompanije da iskoriste i ostanu ispred drugih u ovogodišnjem takmičarskom okruženju.

„Ova godina donosi potencijal da oblikuje naš svet za godine koje su pred nama, sa ključnim izborima i ubrzanom evolucijom u oblastima tehnologije i medicine. Ali promena, iako ponekad zastrašujuća, predstavlja priliku za mogućnosti,“ izjavio je Robert Škunca, direktor agencije Grayling za Jugoistočnu Evropu. „U tom kontekstu, izveštaj pod nazivom Kreiranje prednosti ističe na koji način iskoristiti ove promene, razumeti sve njihove pojedinosti i strateški ih koordinisati. Budućnost se dešava sada i donosi brojne mogućnosti za one koji su spremni da ih iskoriste.“

Za više informacija o izveštaju, molimo vas da posetite link u produžetku:
https://grayling.com/news-and-views/creating-advantage-in-2024.