Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 14

Grayling: Pregled geopolitičkih rizika u Centralnoj i Istočnoj Evropi u 2024.

0

REGION – Agencija Grayling, jedan od globalnih lidera u oblastima strateških komunikacija i javnih poslova, predstavila je svoj godišnji izveštaj pod nazivom „CEE Outlook for 2024“, koji pruža dragocen uvid u pregled najvažnijih geopolitičkih rizika u 2024. godini za region Centralne i Istočne Evrope.

Kako će skoro polovina svetske populacije 2024. godine izaći na birališta, tako ni region Centralne i Istočne Evrope (CEE) nije izuzetak. Za optimizaciju poslovanja i buduće planiranje u godini pred nama biće potrebno dostići visok novo razumevanja promenljivih politika, kontinuirane dinamike, ali i jedinstvenosti svakog tržišta.  Kako bi pružili više informacija o svim ovim pitanjima, ekspertski timovi agencije Grayling pripremili su izveštaj pod nazivom „Grayling 2024 Outlook for CEE Report“, koji sumira ključne događaje iz 2023. i predviđa moguće promene u 2024. kao i u narednom periodu.

Izveštaj donosi ključne uvide iz sledećih zemalja Centralne i Istočne Evrope: Bugarske, Hrvatske, Češke Republike, Mađarske, Poljske, Rumunije, Slovačke, Slovenije, uključujući i države kandidate za članstvo u Evropskoj uniji Srbiju i Ukrajinu, kao i sveobuhvatnu analizu koju su pripremili Grayling stručnjaci iz Brisela. U ovogodišnjem izveštaju dodatni fokus stavljen je i na Mađarsku i njihovo predsedavanje Savetom Evropske unije u drugoj polovini godine.

„CEE Outlook za 2024 duboko je povezan sa širom evropskom dinamikom. Evropski izbori predstavljaju priliku da se redefinišu odnosi CEE regije i Brisela. Podjednako su značajni i izbori u SAD, jer njihov ishod može imati veliki uticaj na bezbednost CEE regije u budućnosti“, izjavila je Nataša Trslić Štambak, direktorka agencije Grayling za Centralnu i Istočnu Evropu. „Uzimajući ovo u obzir, Grayling PA eksperti pozabavili su se kompleksnostima našeg regiona i pripremili pregled političkih i ekonomskih trendova koji će definisati region Centralne i Istočne Evrope u 2024. godini, kako bi kompanijama omogućili jasnije uvide u buduća očekivanja i strateško planiranje.“

Za više informacija o izveštaju posetite: https://grayling.com/news-and-views/graylings-cee-outlook-for-2024-report/

Herman & partnerji ušao u partnerstvo sa danskom kompanijom Synthesia

REGION – Agencija Herman & partnerji saopštila je da su u Sloveniji i regiji postali prvi zvanični partner jedne od vodećih globalnih platformi u oblasti kreiranja video sadržaja pomoću veštačke inteligencije – danske kompanije Synthesia.

Svojim kreativnim rešenjima Herman & partnerji je najveće slovenske kompanije (Mercator i Telekom Slovenija) postavio rame uz rame sa svetski uglednim kompanijama kao što su Accenture, BBC, Google i Amazon, koje u svojim marketinškim i komunikacijskim aktivnostima već koriste ovu platformu.

Synthesia je inovativna platforma za kreiranje videa koristeći veštačku inteligenciju koja omogućava korisnicima da bez tradicionalnih metoda snimaju brzo i efikasno stvaraju visokokvalitetne video snimke. Platforma je sposobna generisati realistične video sadržaje zajedno sa avatarskim voditeljima i govorom sinhronizovanim na različite jezike. Synthesia tako omogućava kreiranje video snimaka na 120 različitih jezika, pri čemu kompanijama donosi uštedu 80 odsto vremena i budžeta.

Uživaj u idućem potezu

REGION – Šanavala Concept Store osmislio je i kreirao novu kampanju za paštete Gavrilović, pod sloganom „Uživaj u idućem potezu“.

Kako se navodi na LinkedIn nalogu kompanije Gavrilović, slogan je zapravo odgovor na mnogobrojne sugestije potrošača za promenom njihovog dosadašnjeg pakovanja i obećava istinski nešto novo, nešto što su potrošači tražili – dodatni, potpuni užitak svih čula.

„U vremenima kada su trenuci neprocenjivi, naša prisutnost u vašem životu predstavlja dobru naviku. Slogan UŽIVAJ U IDUĆEM POTEZU obećava da ćemo još dugo godina biti uz vas, donoseći vam uvek ono što od nas i očekujete. Integrisana marketinška kampanja, koja će predstaviti novo ruho naše ovalne kreacije, uskoro počinje na svim medijskim platformama“, navode u ovoj kompaniji.

I Škoti su čuli kako se štedi uz Super Karticu

Super Kartica, kompanije Mercator-S, nedavno je pokrenula novu kampanju u cilju promocije unapređenog programa lojalnosti.

Kako navode na svom LinkedIn nalogu, poznaju svoje korisnike već više od 10 godina, pažljivo su pratili njihove kupovne navike i promene u životnim stilovima tokom godina, a da bi ih još bolje čuli počeli su da koristimo machine learning modele i naprednu analitiku, znamo zašto vole da kupuju kod njihovih partnera, ali i šta im je nedostajalo da ta kupovina bude malo više super.

Zato je sada tu unapređen program lojalnosti, baš onakav kakav je domaće tržište čekalo.

Agencija DRV pokrenula Reklamoteku!

Agencija DRV pokrenula je prvu bazu istaknutih kreativnih projekata u Srbiji pod nazivom – REKLAMOTEKA.

U pitanju je galerija showcase challenger kampanja, koja obuhvata najzanimljivije reklame i dizajn projekte širom sveta.

Reklamoteka će biti redovno ažurirana, kako bi uvek donosila novu dozu inspiracije i najakutelnijih dešavanja iz sveta advertajzinga, sa fokusom na hrabre ideje onih brendova koji našu industriju održavaju relevantnom i autentičnom, navode u agenciji.

„Ideja je proizišla iz naše interne potrebe za bržim i jednostavnijim pristupom kvalitetnim radovima, ali i prilike da edukujemo i inspirišemo klijente i širu javnost. Pozivamo vas da posetite Reklamoteku i naravno, budite slobodni da nam šaljete predloge kampanja za koje smatate da zaslužuju mesto u ovoj bazi“, navodi se na LinkedIn nalogu ove agencije.

Zaštitite LAJF!

REGION – Šta se može dogoditi u „životu?“ Razmislite samo o tome koliko ste puta u životu već izjavili: „Uf, to je bilo blizu“. To se uglavnom dešava mladim ljudima.

Ali mladi uglavnom i ne razmišljaju o životnom osiguranju. O smrti, invalidnosti. Kako podstaći mlade da plaćaju mesečno za nešto što nikada ne žele da dožive? Kako ih posavetovati da učine nešto za budućnost, možda čak i samo za svoje najbliže, a nikako za sebe? Koga biste zapravo slušali? Možda… sebe?

Za Zavarovalnicu Triglav d.d., slovenačka agencija Pristop napravila je kampanju za životno osiguranje mladih. Koristeći veštačku inteligenciju, kreirali su likove adolescenata i ostarili ih za 20 godina. Da li biste zaista čuli poruku od starijeg sebe? Zasnovali su svoju digitalnu kreativnu strategiju na poruci „Nikad nije prerano“ i pojačali je jasnim pozivom: „Zaštitite LAJF“. Jer nikada nije prerano da zaštitite svoj život.

Direktor ispred kompanije: Sanja Likar
Rukovodilac projekta: Nina Miketič, Patrizia Cresso
Kreativni direktor: Klemen Šefer
Tekstopisci: Manja Novak, Ula Pogorevčnik
Umetnički direktor: Barbara Podlogar
Dizajner: Patricija Rantaša
Fotografija i animacija: AI
Strategija: Katja Sever, Andreja Gregorka
Strateg sadržaja: Blaž Jarc
Sadržaj sa influenserima: Jasmina Voler

King Harmony osvojio srebro u kategoriji Najinovativnijeg sladoleda

0

REGION – Na godišnjoj konferenciji Međunarodnog udruženja proizvođača sladoleda, King Harmony osvojio je srebro u kategoriji Najinovativnijeg sladoleda, a Ledo je nagrađen i za najbolje tehničko rešenje vezano za svoju prošlogodišnju investiciju u proizvodnju, saopštila je ova kompanija.

„Fenomenalno je iz godine u godinu osvajati priznanja za naše sladolede na koje smo toliko ponosni. King Harmony nominovali smo u kategoriji najinovativnijeg sladoleda upravo zbog netipične kombinacije pistaća, bobičastog voća i bele čokolade. Potrošači su izvrsno reagovali na ovu inovaciju, a ova potvrda struke daje nam dodatni vetar u leđa. Veseli nas što ćemo uskoro tržištu predstaviti još inovacija u King portfoliju i verujemo da ćemo nastaviti oduševljavati ljubitelje Kinga“, poručila je Andrea Klišanić, Marketing Manager Adriatic klastera iz kompanije Ledo plus.

Reinserta i Grey Mexico pokrenuli kampanju za obnovu skloništa za devojčice žrtve nasilja

SVET – Ono što muči decu u Meksiku nije uragan napolju, već onaj unutar zidova njihovog doma.

Godine 2023. godine, kada je OTIS udario meksičku obalu Pacifika, poneo je sa sobom sve što je mogao. Ono što je počelo kao tropska oluja ubrzo je preraslo u najjači ciklon koji je ikada udario obalu Akapulka.

Sklonište za devojčice koje su postale žrtve porodičnog nasilja uništen je tokom uragana. Reinserta, nevladina organizacija koja stoji iza skloništa, u saradnji sa Grey Mexico, pokrenula je početkom ove godine kampanju u pokušaju da prikupi dovoljno donacija da ponovo izgradi ne samo zidove, već i budućnost ove dece.

Organizacija: Reinserta
Agencija: Grey México
Chief Creative Officer: Alexis Ospina
Executive Creative Director: Mauricio Guerrero
Group Creative Director: Micho Sanchez
Creative Director: Gerardo Vila Alonso
Art Directors: Franciso Escalante, Micho Sanchez & Mario Berber
Copywriter: Gerardo Vila Alonso

Radne grupe u okviru foruma IZAZOV 2024 (powered by smartpoint adria)

Deseti, jubilarni, regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2024 biće održan 23. i 24. aprila u Beogradu, pod generalnim pokroviteljstvom agencije smartpoint adria. Slogan ovogodišnjeg foruma je „Istina je IZAZOV“.

Marketing mreža želela je da ove godine forum IZAZOV bude drugačiji, još interaktivniji, ali i da pored umrežavanja i poslovnog povezivanja kompanija i agencija, dobije još jednu svoju svrhu, a to je – zajednični i kontinuiran rad na unapređenju i razvoju industrije i tržišta.

U okviru foruma ove godine biće formirane radne grupe koje će se baviti temama u fokusu naše struke u ovom trenutku – ESG i održivo poslovanje; Employer branding i privlačenje talenata; E-commerce i digitalizacija tržišta i TikTok i unapređenje saradnje sa influenserima.

Radne grupe će činiti 5-7 stručnjaka iz kompanija i agencija, a koji će zajedno radili na pripremi smernica i preporuka sa primerima dobre prakse i delili svoja znanja i iskustva sa drugim učesnicima na tržištu.

Na forumu IZAZOV biće pokrenute javne diskusije o temama kojima su se bavile radne grupe, a nakon događaja biće objavljen dokument sa smernicama i preporukama u određenoj oblasti.

Cilj je da projekat bude dugoročan i da se na forumu IZAZOV svake godine pravi presek onoga što je urađeno u prethodnoj godini, ali i otvaraju nove teme u skladu sa potrebama struke.

Zašto bi trebali da se uključite u radnu grupu?
Ovo je idealna prilika za promociju vas i vaše kompanije/agencije kao lidera u određenoj oblasti, umrežavanje i povezivanje sa stručnjacima iz iste oblasti, ali i doprinosa koji bismo na ovaj način zajedno mogli da damo tržištu i industriji.

Pozivamo vas da se uključite u rad radnih grupa. Prijave su otvorene do 27. februara, a svoj CV sa naznakom za koju radnu grupu ste zainteresovani možete poslati na mejl hello@marketingmreza.rs 

Organizator zadržava pravo da nakon završenog konkursa odabere timove koji će činiti radne grupe za 2024. godinu. Zbog ograničenog broja članova tima po radnoj grupi, na žalost, neće moći da učestvuju svi zainteresovani, ali ćete moći da date svoj doprinos i aktivno se uključite na javnoj diskusiji u okviru foruma IZAZOV 2024.

 

Ko su deinfluenseri?

Deinfluenseri predstavljaju novi trend u digitalnom prostoru, suprotstavljajući se tradicionalnim influenserima, koji promovišu proizvode, usluge ili životne stilove na društvenim mrežama. Ovaj termin se odnosi na osobe koje koriste svoj uticaj na internetu da bi kritikovale ili razotkrivale negativne aspekte proizvoda, brendova ili trendova, često promovišući ideju održive potrošnje, etičke proizvodnje ili transparentnosti brendova. Deinfluenseri su u Americi popularni već nekoliko godina, a od nedavno postaju trend i u našem regionu.

Deinfluenseri ne samo da pružaju drugačiju perspektivu na proizvode i usluge koje tradicionalni influenseri promovišu, već takođe imaju značajan uticaj na potrošače i brendove. Oni svojim pratiocima nude, kako oni kaži -„iskrene ocene i mišljenja, često iz ličnog iskustva“, o proizvodima ili uslugama koje smatraju nepotrebnim, precenjenim ili neetičkim. Ovakav pristup pomaže u formiranju kritičkijeg stava prema potrošačkoj kulturi i promoviše informisaniju kupovinu.

Deinfluensera ima na svim društvenim mrežama – od YouTube-a gde objavljuju video sadržaje o neefikasnosti određenih kozmetičkih i drugih proizvoda, do onih na Instagramu ili TikToku koji razotkrivaju realnost iza „savršenih“ životnih stilova promovisanih putem društvenih mreža. Jedan od poznatih primera deinfluensinga jeste pokretanje kampanja protiv fast fashion industrije, gde deinfluenseri ističu probleme povezane sa etikom i održivošću, te promovišu alternativne, održivije modne izbore.

Jedna od najpoznatijih deinfluenserki na TikToku je Jennifer Wang, farmaceutkinja u jednoj bolnici u Torontu, koja je na društvenim mrežama još od 2015. godine, a stekla je popularnost svojim OOTD (outfit of the day) fotografijama na Instagramu. Vremenom je krenula objavljivati videe u kojima razotkriva nizak kvalitet skupih proizvoda.

Uticaj deinfluensera na brendove može biti veoma snažan, jer iznošenje problema „unutar“ brenda može dovesti do negativnog javnog mišljenja ili čak bojkota. S druge strane, kritike deinfluensera mogu poslužiti i kao vredan feedback za brendove, podstičući ih na preispitivanje svojih praksi i poboljšanje kvaliteta proizvoda ili usluga. Kroz ovaj proces, brendovi imaju priliku da izgrade transparentniju i etičkiju sliku, što može privući „svesnije“ potrošače.

Na potrošače, deinfluenseri deluju osvešćujuće. U moru reklama i promotivnog sadržaja, deinfluenseri pružaju alternativnu perspektivu, omogućavajući pratiocima da donose informisanije odluke o kupovini. Ovaj trend podstiče kritičko razmišljanje i promoviše vrednosti kao što su održivost, etička proizvodnja i transparentnost.

Na kraju, pojava deinfluensera u digitalnom svetu predstavlja važan pomak u načinu na koji se brendovi i proizvodi predstavljaju i percipiraju na društvenim mrežama. Njihov uticaj na brendove i potrošače može biti značajan, pružajući platformu za promociju transparentnosti, etike i održivosti u svetu koji je sve više zasićen konzumerizmom. Kroz svoje delovanje, deinfluenseri ne samo da kritikuju trenutne trendove, već i aktivno učestvuju u kreiranju novih, odgovornijih načina potrošnje.